Gå til innhold

Test: Nokia N97 Mini


Anbefalte innlegg

Har du en link til en side med oversikt over markedsandelen til SE i norge?

 

Nei, og jeg gidder ikke lete etter den nå heller. Men se deg rundt, 8 av 10 har jo en SE de drar opp av lomma ;)

 

Vet SE var store for endel årsiden.. rundt 07.. men jeg tror ikke SE er størst nå..

blandt min vennekrets er det Nokia og Iphone det går i..

 

Da burde du virkelig vurdere å bytte vennekrets :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Forsatt mangler det egne taster for våre særnorske tegn. Imidlertid har menysystemet blitt forbedret på et par viktige punkter. Det ene er at du kan holde nede for eksempel K-tasten for å få bokstaven Æ. Dette i motsetning til tidligere hvor du først måtte trykke på en funksjonstast for å få frem spesialtegnene.

 

Dette gjelder på QWERTY-tasteraturet, ikke sant? På QWERTY klarer jeg bare å få frem "Å" når jeg holder nede "Sym"-tasten samtidig, ellers har jeg verken klart å få frem "Ø" eller "Æ" på samme måte (heller ikke når jeg holder nede "K"-tasten...). Virker som alle tre bokstavene bare dukker opp når jeg bruker touchscreen i stående form, og det er jo veldig tungvindt hvis jeg ellers skal skrive med tastaturet...

 

Håper noen kan opplyse meg! x3

Lenke til kommentar
Forsatt mangler det egne taster for våre særnorske tegn. Imidlertid har menysystemet blitt forbedret på et par viktige punkter. Det ene er at du kan holde nede for eksempel K-tasten for å få bokstaven Æ. Dette i motsetning til tidligere hvor du først måtte trykke på en funksjonstast for å få frem spesialtegnene.

 

Dette gjelder på QWERTY-tasteraturet, ikke sant? På QWERTY klarer jeg bare å få frem "Å" når jeg holder nede "Sym"-tasten samtidig, ellers har jeg verken klart å få frem "Ø" eller "Æ" på samme måte (heller ikke når jeg holder nede "K"-tasten...). Virker som alle tre bokstavene bare dukker opp når jeg bruker touchscreen i stående form, og det er jo veldig tungvindt hvis jeg ellers skal skrive med tastaturet...

 

Håper noen kan opplyse meg! x3

 

Hei,

du trenger bare å holde nede tasten med æ, ø eller å og ingen andre taster samtidig. Du kan også få frem disse bokstavene med et kort trykk på funksjonstasten (midterste rad helt til venstre hvis jeg ikke hukser feil).

 

Hvis dette ikke går tar jeg et par kontrollspørsmål:

-Det er en norsk N97 Mini du har?

 

-Og det er en N97 Mini, ikke vanlig N97, du har? Hvis du har en N97 med tidlig software må du oppgradere den for å få denne funksjonen.

Lenke til kommentar

Vel, jeg sitter med en n97 mini og har brukt den noen uker. Jeg har noen småting som jeg strever med og tenkte at denne artikkelen med leserinnlegg ville gi meg noe hjelp, men den gang ei. Takk til artikkelforfatteren, men thumbs down for de som har skrevet innlegg. Nok en gang dreier innleggene seg om subjektivt svada som ikke gir annet enn indremedisin til dem som skriver dem. Hva med å diskutere telefonen, tips og trick, diskutere problemer som oppstår og å bidra med noe?

Jeg er så drittlei av å lese løse påstander fra verdensmestre som kun har negativt oppgulp å komme med i forumet.

 

Voks opp!

Lenke til kommentar
Vel, jeg sitter med en n97 mini og har brukt den noen uker. Jeg har noen småting som jeg strever med og tenkte at denne artikkelen med leserinnlegg ville gi meg noe hjelp, men den gang ei. Takk til artikkelforfatteren, men thumbs down for de som har skrevet innlegg. Nok en gang dreier innleggene seg om subjektivt svada som ikke gir annet enn indremedisin til dem som skriver dem. Hva med å diskutere telefonen, tips og trick, diskutere problemer som oppstår og å bidra med noe?

Jeg er så drittlei av å lese løse påstander fra verdensmestre som kun har negativt oppgulp å komme med i forumet.

 

Voks opp!

 

Hvem i alle dager tvang deg til å lese denne tråden? Dette er en tråd der man kan komme med tilbakemeldinger angående testen, og her er virkelig mye å ta tak i. Tror ikke det er noen erfaringtråd for N97mine her på forumet, så du kunne kanskje starte en?

Lenke til kommentar
Forsatt mangler det egne taster for våre særnorske tegn. Imidlertid har menysystemet blitt forbedret på et par viktige punkter. Det ene er at du kan holde nede for eksempel K-tasten for å få bokstaven Æ. Dette i motsetning til tidligere hvor du først måtte trykke på en funksjonstast for å få frem spesialtegnene.

 

Dette gjelder på QWERTY-tasteraturet, ikke sant? På QWERTY klarer jeg bare å få frem "Å" når jeg holder nede "Sym"-tasten samtidig, ellers har jeg verken klart å få frem "Ø" eller "Æ" på samme måte (heller ikke når jeg holder nede "K"-tasten...). Virker som alle tre bokstavene bare dukker opp når jeg bruker touchscreen i stående form, og det er jo veldig tungvindt hvis jeg ellers skal skrive med tastaturet...

 

Håper noen kan opplyse meg! x3

 

Hei,

du trenger bare å holde nede tasten med æ, ø eller å og ingen andre taster samtidig. Du kan også få frem disse bokstavene med et kort trykk på funksjonstasten (midterste rad helt til venstre hvis jeg ikke hukser feil).

 

Hvis dette ikke går tar jeg et par kontrollspørsmål:

-Det er en norsk N97 Mini du har?

 

-Og det er en N97 Mini, ikke vanlig N97, du har? Hvis du har en N97 med tidlig software må du oppgradere den for å få denne funksjonen.

Aah, okey... Jeg kjøpte mobilen min nylig, men det var mens jeg var på ferie i Asia... Så det vil ikke være mulig for meg å få frem bokstavene "Æ" og "Ø" på QWERTY-tasteraturet da? >.<; Det er jo også litt merkelig da, siden jeg får frem bokstaven "Å"...

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Okay, hvis dette bare er en tråd for å diskutere "TESTEN", så vil jeg gjerne finne tråden for å diskutere "TELEFONEN", for det var nemlig derfor jeg klikket meg inn her. Ikke for å lese svadaen til Poe, som jeg desverre måtte bla meg igjennom, for å finne de 3-4 postene som faktisk handlet om telefonen.

Men takk for "the eye-opener", jeg ser at jeg må lete andre steder for å finne den infoen jeg trenger.

Vurderer seriøst å kjøpe minien, og ble ikke mindre lysten etter å ha lest testen, selv om den har noen minus. Men brukererfaringer er alltid greit å ha sjekket først.... Derfor, 15 minutter bortkastet livs-tid her inne.

Nuvel, de bugsene jeg ser noen folk opplever her, er det noe som kan forventes å bli korrigert i en kommende oppgradering av software?? Eller har den kommet allerede? (siste fornuftige innlegg som berørte telefonen kom 28.12....)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei, jeg har hatt N97 mini 1-2 uker og er meget fornøyd :)

 

Eneste jeg får ikke til er når man åpne og skrive på vanlig tastatur, f.eks. nederste taster f.eks. M, hvis man skal trykke lenge den M, da får ! eller N får ?, men jeg har et problem, hvis jeg trykk M da får jeg ` eller N får jeg ", hvordan får det rette som står på tastatur f.eks trykke lenge nede M da skal man få ! ikke `

 

Er det noe som har opplevd eller kan man endre instillingen slik den skal står normalt som står følgene tastatur?

 

Håper hører fra dere snart.

Lenke til kommentar
Hei, jeg har hatt N97 mini 1-2 uker og er meget fornøyd :)

 

Eneste jeg får ikke til er når man åpne og skrive på vanlig tastatur, f.eks. nederste taster f.eks. M, hvis man skal trykke lenge den M, da får ! eller N får ?, men jeg har et problem, hvis jeg trykk M da får jeg ` eller N får jeg ", hvordan får det rette som står på tastatur f.eks trykke lenge nede M da skal man få ! ikke `

 

Er det noe som har opplevd eller kan man endre instillingen slik den skal står normalt som står følgene tastatur?

 

Håper hører fra dere snart.

 

Nå har ikke jeg N97 mini, men jeg ville tro dette skyldes noen innstillinger. Sjekk at det er huket av for qwerty tastatur, og er det norsk programvare på telefonen, skal det vel også stilles inn norsk i regionale innstillinger?

Lenke til kommentar

Hei igjen, jeg har prøvd forskjellige innstillingen men nei. Er det flere som har N97 mini som kan svare på dette?

 

 

Hei, jeg har hatt N97 mini 1-2 uker og er meget fornøyd :)

 

Eneste jeg får ikke til er når man åpne og skrive på vanlig tastatur, f.eks. nederste taster f.eks. M, hvis man skal trykke lenge den M, da får ! eller N får ?, men jeg har et problem, hvis jeg trykk M da får jeg ` eller N får jeg ", hvordan får det rette som står på tastatur f.eks trykke lenge nede M da skal man få ! ikke `

 

Er det noe som har opplevd eller kan man endre instillingen slik den skal står normalt som står følgene tastatur?

 

Håper hører fra dere snart.

 

Nå har ikke jeg N97 mini, men jeg ville tro dette skyldes noen innstillinger. Sjekk at det er huket av for qwerty tastatur, og er det norsk programvare på telefonen, skal det vel også stilles inn norsk i regionale innstillinger?

Lenke til kommentar
Hei, jeg har hatt N97 mini 1-2 uker og er meget fornøyd :)

 

Eneste jeg får ikke til er når man åpne og skrive på vanlig tastatur, f.eks. nederste taster f.eks. M, hvis man skal trykke lenge den M, da får ! eller N får ?, men jeg har et problem, hvis jeg trykk M da får jeg ` eller N får jeg ", hvordan får det rette som står på tastatur f.eks trykke lenge nede M da skal man få ! ikke `

 

Er det noe som har opplevd eller kan man endre instillingen slik den skal står normalt som står følgene tastatur?

 

Håper hører fra dere snart.

 

Hei,

 

På venstre side av ditt tastatur er det en tast med en oransje pil som peker diagonalt oppover til høyre. Dette er "alt" tasten, som når trykket inn vil forårsake de andre oransje tegnene på tastaturet til å gjelde istedet for de hvite tegnene. Dette gjelder til man trykker "alt" tasten en gang til. Dermed skriver du " istedet for N f.eks.

 

Det jeg vanligvis gjør er å holde "alt" tasten inne og trykke det jeg vil, f.eks. tall, og så slippe den. da slipper man å trykke 2 ganger. Men da vet du ihvertfall hvorfor det skjer. :)

Lenke til kommentar
Hei, jeg har hatt N97 mini 1-2 uker og er meget fornøyd :)

 

Eneste jeg får ikke til er når man åpne og skrive på vanlig tastatur, f.eks. nederste taster f.eks. M, hvis man skal trykke lenge den M, da får ! eller N får ?, men jeg har et problem, hvis jeg trykk M da får jeg ` eller N får jeg ", hvordan får det rette som står på tastatur f.eks trykke lenge nede M da skal man få ! ikke `

 

Er det noe som har opplevd eller kan man endre instillingen slik den skal står normalt som står følgene tastatur?

 

Håper hører fra dere snart.

 

Hei,

 

På venstre side av ditt tastatur er det en tast med en oransje pil som peker diagonalt oppover til høyre. Dette er "alt" tasten, som når trykket inn vil forårsake de andre oransje tegnene på tastaturet til å gjelde istedet for de hvite tegnene. Dette gjelder til man trykker "alt" tasten en gang til. Dermed skriver du " istedet for N f.eks.

 

Det jeg vanligvis gjør er å holde "alt" tasten inne og trykke det jeg vil, f.eks. tall, og så slippe den. da slipper man å trykke 2 ganger. Men da vet du ihvertfall hvorfor det skjer. :)

 

Hei, jeg kjenner saken og vet hvordan man skal bruker oransje pil, men min poeng er f.eks. hvit N eller hvit M, skal være f.eks. trykk pil samtidig N skal være ?, men får " istedenfor, og hvit M skal være ! men får ´ istedenfor. Hvis jeg skal ha ? må jeg trykke lenge på hvit "," da får jeg ?, men egentlig den skal være ;. Litt rot, skjønner du hva jeg mener?

Lenke til kommentar

Hmmm, litt vanskelig å forstå hva du mener, men ser ut som du blander "Shift" (hvit pil) og oransje pil? Hvis du trykker oransje pil og "," vil du få "?". Hvis du trykker "Shift" (hvit pil) vil du få ";". Ser ut som du har et annet tastatur enn meg, for på M har jeg kun oransje "'". Ikke "!". Oransje "!" ligger på C hos meg...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Anmeldere med "nokia briller"

Skjønner enda ikke hvorfor ingen anmeldere manner seg opp og sier det som sant er, nokia er ikke kjempetelfoner hvis du ikke er vant med menysystemet til nokia.

 

Det er rotete og uoversiktelig. Mye som f.eks SE sitt menysystem, det fungerer greit nok.... Gitt at man er vant til det.

 

Men å ta i en nokia (denne også) uten å enten ha hatt en nokia som forrige telefon, eller å like nokiamåten å gjøre ting på er mye det samme som å ta i en SE..

Det er vanskelig å finne fram i menyene, de er rotete, uoversiktelige og det er ikke en "flyt" når man bruker telefonen f.eks slik som HTC, Blackberry, Iphone og andre mobiler, noen plasser må man enkeltklikke, noen plasser må man dobbeltklikke. Noen ganger betyr Exchangestøtte at man har lagt inn ett ekstra program som gjør at mobilen støtter exchange og noen ganger er det innebygd.

 

Nei, nokia imponerer ikke med denne telefonen heller... ok bilder, grei å bruke, men ville gitt den en 4'er til nød... kanskje tilogmed en 3'er for det er en god telefon med greit kamera men med ett middels/dårlig/rotete menysystem

 

Dette var for en gangs skyld et meget vettugt innlegg. Jeg må si meg svært enig i dine uttalelser om 97. Jeg begynte med en e51, gikk over til Nokia N95 8 GB, og ser meg om etter en annen smart telefon. Jeg har snakket med mange om hva jeg synes om det tarvelige og lite deilikate menysystemet til Nokia. Alle er uenige med meg. Jeg begynner å lure på om folk i det hele tatt bruker menysystemet, for det virker ikke som om de vet hva det er til. Jeg prøvde en N97 i går, og ble svært skuffet. Det var skremmende likt det som er på N95 8GB.

 

Tilgangen til viktige funskjoner i menysystemet er plassert på ulogiske steder, og er kronglete å finne frem til. Selv med en noenlunde erfaren s60 3v bruker, så er jeg veldig irritert på dette menysystemet. Alt er så kronglete. Alle ikonene ser som før: de ser smurfete og useriøse ut. Lite flatterende.

 

Jeg må si at etter Amobils test av N97/Mini, så synes jeg at den overpositive testen virket subjektiv, og svært lite tillitsvekkende.

 

Ærlig talt, hvorfor i all verden er Nokia så populært? De henger laaangt etter en rekke andre telefoner. Synes Nokia lager utrolig mye søppel, og N97 fortjener maks en 3`er.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...