Gå til innhold

Get Games utfordrer Steam (PC)


Anbefalte innlegg

Er det ikke 60 euro MW2 koster da på steam? Overkant av 500kr.

Og du får det i norge for overkant av 300kr (?). :p

Hadde kostet ca. det samme som i norge vist det har fortsatt vært dollar.

 

Men Steam har begynt med slik Weekend tilbud nå da, og det er mange fine priser som kommer da. Begge Crysis spilla gikk jo for 250kr elns for et par uker siden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sutekh:

Kan du ikke bare gi oss eksempler på prisene når du kommer med den påstanden :)

Eventuelt så kan jo de som påstår at 1€=1$ sette seg ned og finne bevis for det...

Forumet til Steam er fulle av de bevisene, det husker alle som var med i diskusjonen den gang. Kan ikke du da bidra med denne såkalte nye informasjonen når du er så påståelig?

Lenke til kommentar
Forumet til Steam er fulle av de bevisene, det husker alle som var med i diskusjonen den gang. Kan ikke du da bidra med denne såkalte nye informasjonen når du er så påståelig?
Beviser som er fullstendig utdatert.

 

Ja, det var en kort periode hvor alle priser i € var lik tilsvarende pris i USD. Den perioden er for lengst over.

 

Hvis du har lyst til å vite prisen til et bestemt spill i forskjellige markeder, så er det bare å legge til "?cc=xx" på slutten av urlen i steam store, der xx er for eksempel:

no - norge

de - tyskland (EU Tier 1)

us - USA

uk - UK

Lenke til kommentar
Forumet til Steam er fulle av de bevisene, det husker alle som var med i diskusjonen den gang. Kan ikke du da bidra med denne såkalte nye informasjonen når du er så påståelig?
Beviser som er fullstendig utdatert.

 

Ja, det var en kort periode hvor alle priser i € var lik tilsvarende pris i USD. Den perioden er for lengst over.

 

Hvis du har lyst til å vite prisen til et bestemt spill i forskjellige markeder, så er det bare å legge til "?cc=xx" på slutten av urlen i steam store, der xx er for eksempel:

no - norge

de - tyskland (EU Tier 1)

us - USA

uk - UK

 

Takk for tipset, jeg gjorde nettopp dette med top 10 lista på actionspill (tilfeldig utvalgt).

 

Her er resultatet:

post-152489-1259599893_thumb.png

 

fullstendig utdatert er altså ikke påstanden at 1 euro = 1 usd. På 6 av 10 tilfeldige spill stemte altså dette :tease:

 

EDIT:

Regna om valuta for de spilla som hadde forskjellig pris i euro og dollar, det var KUN Company of Heroes som var billigere i euro enn i dollar. Dette er grunnen til at jeg har praktisk talt sluttet å handle hos Steam. Håper flest mulig europere også gjør det, kanskje Valve tenker seg om da. Synd, for jeg likte Steam godt. Konkuranse på dette markedet er ihvertfall særdeles velkomment.

Endret av sikotryne
Lenke til kommentar
Forumet til Steam er fulle av de bevisene, det husker alle som var med i diskusjonen den gang. Kan ikke du da bidra med denne såkalte nye informasjonen når du er så påståelig?
Beviser som er fullstendig utdatert.

 

Ja, det var en kort periode hvor alle priser i € var lik tilsvarende pris i USD. Den perioden er for lengst over.

 

Hvis du har lyst til å vite prisen til et bestemt spill i forskjellige markeder, så er det bare å legge til "?cc=xx" på slutten av urlen i steam store, der xx er for eksempel:

no - norge

de - tyskland (EU Tier 1)

us - USA

uk - UK

 

Så, hvis det er så enkelt som du sier, kan du ikke en gang for alle bevise at 1USD=1EUR ikke stemmer?

Lenke til kommentar

CODMW2:

60 U.S. dollars = 339.966457 Norwegian kroner

60 Euros = 510.731608 Norwegian kroner

Differanse: 170,8 kroner billigere i USD

 

DragonAge Origins:

50 U.S. dollars = 283.305381 Norwegian kroner

50 Euros = 425.609673 Norwegian kroner

Differanse: 142,3 kroner billigere i USD

 

L4D2

50 U.S. dollars = 283.305381 Norwegian kroner

38 Euros = 323.463352 Norwegian kroner

Differanse: 40,1 kroner billigere i USD

 

Tales of Monkey Island

35 U.S. dollars = 198.313766 Norwegian kroner

33 Euros = 280.902384 Norwegian kroner

Differanse: 82,7 kroner billigere i USD

 

Kurser beregnet etter Google's valutakalkulator.

Endret av Thor.
Lenke til kommentar
Forumet til Steam er fulle av de bevisene, det husker alle som var med i diskusjonen den gang. Kan ikke du da bidra med denne såkalte nye informasjonen når du er så påståelig?
Beviser som er fullstendig utdatert.

 

Ja, det var en kort periode hvor alle priser i € var lik tilsvarende pris i USD. Den perioden er for lengst over.

 

Hvis du har lyst til å vite prisen til et bestemt spill i forskjellige markeder, så er det bare å legge til "?cc=xx" på slutten av urlen i steam store, der xx er for eksempel:

no - norge

de - tyskland (EU Tier 1)

us - USA

uk - UK

 

Nja, det stemmer vel ikke helt 100% (eller så er jeg bare trøtt ;) ). Den formelen konverterer beløpet som vises på siden vi ser, ja. I realiteten er prisene i £ hos britene en (god) del lavere i de fleste tilfeller (samme gjelder for USA). Alle spill jeg har fått gjennom Steam har vært som gaver fra britiske kompiser (som jeg sender penger til via PayPal).

 

Ta L4D2 som eksempel: På deres Steam store betaler man i realiteten £68 for 4-pack tilbudet. Bruker man konverterings url'en som vist over blir beløpet (dvs. de €113.99 vi betaler) tilsvarende £104. Så vi betaler 336 NOK mer for samme 4-pack! (Jeg sparte over 150 NOK ved kjøp av Borderlands for å ta et annet eksempel).

 

England er eneste land i Europa som får betale i egen valuta, såvidt jeg husker.

Endret av CosmoK
Lenke til kommentar
Uansett endrer det ikke faktumet at prisene er alt for høye.
Tull.

 

Steam er en salgs og distribusjonskanal som alle andre. Noen ganger er de billigere enn alternativene, noen ganger dyrere. Jeg har kjøpt mange spill på Steam som har vært billigere enn tilsvarende fra både norske og utenlandske nettbutikker.

 

Problemet til Steam er at de har andre avtaler med utviklere og utgivere enn butikkene som handler i fysiske eksemplarer. Valve kan ikke kjøpe inn et parti med eksemplarer og så selge dem ut til den prisen de mener de tjener mest på. På alt annet enn sine egne spill må de avtale prissettingen med utgiveren, som kanskje ikke alltid er så god til å finne et optimalt prisnivå. Bortsett fra det er det ikke noe spesielt med Steam. Behandl det som en hvilken som helst annen nettbutikk, sjekk prisene og kjøp fra den billigste selgeren som har tilfredsstillende service.

 

Det er ikke tull i det hele tatt, jevnt over ligger steam høyt i pris, noe som er ekstra grellt når det er et download-alternativ. Dette er tilfellet uansett hvor mye unnskyldninger de slenger rundt om at det er utgiverene sin skyld. Steam har noen gode tilbud fra tid til annen, utover det er det alt for høyt priset.

 

AtW

Lenke til kommentar

sikotryne sitt bilde bevis burde vel sette en stopper for folk som sier at ikke $ = € i de fleste tilfeller på steam.

 

Selv bruker jeg steam bare til valve spill og pga overlay funksjonen som gjør at man kan alltid chatte med friends ingame i alle mulige spill omtrent.

 

Gått over til gamersgate og d2d for de få spillene jeg lengre kjøper og spiller.

Lenke til kommentar

Takk for mange tips til digitale distrubitører, vil ikke gjøre meg avhengig av tredjeparts programvare for å spille spill. Ergo er steam ubrukelig.

 

Litt tilbake til hvem det er som står bak tjenesten. Reagerer også på at rollene her blandes. Kan man stole på anmeldelser og annet redaksjonelt stoff når de også skal selge spill?

Eurogamer har for meg lenge vært en god kilde til spillinformasjon sammen RockPaperShotgun (flere av journalistene på Eurogamer skriver her)

Lenke til kommentar
sikotryne sitt bilde bevis burde vel sette en stopper for folk som sier at ikke $ = € i de fleste tilfeller på steam.

 

Selv bruker jeg steam bare til valve spill og pga overlay funksjonen som gjør at man kan alltid chatte med friends ingame i alle mulige spill omtrent.

 

Gått over til gamersgate og d2d for de få spillene jeg lengre kjøper og spiller.

Overlay kan man få i spill man ikke har på Steam, også. Det går òg an å bruke Xfire. :)

Lenke til kommentar
sikotryne sitt bilde bevis burde vel sette en stopper for folk som sier at ikke $ = € i de fleste tilfeller på steam.

 

Selv bruker jeg steam bare til valve spill og pga overlay funksjonen som gjør at man kan alltid chatte med friends ingame i alle mulige spill omtrent.

 

Gått over til gamersgate og d2d for de få spillene jeg lengre kjøper og spiller.

Overlay kan man få i spill man ikke har på Steam, også. Det går òg an å bruke Xfire. :)

Tja eller bare bruke teamspeak som jeg har brukt i alle år for å prate med medspillere realtime i spillet.

Lenke til kommentar
Poenget er at spill på steam som eks. før kostet 49$, ukritisk og over natten ble satt til 49€. Vi er ikke en del av EU, hvorfor skal vi tvinges til å betale i €.
Ja, og det stemmer ikke lenger. Se på L4D2 som et eksempel, sammenlign prisene i US, UK, Norge og sentraleuropa.

*host* å dra frem ett Valve spill som et eksempel på at det i all majoritet ikke stemmer blir totalt latterlig. I tillegg har dette fått hard kritikk fra L4D fans og de ønsket derfor å sette ned prisene. Det er i hovedsak helt rett at de fortsatt praktiserer denne latterlige prispolitikken for majoriteten av tittlene de formidler.

 

Dagen dette skjedde satte de i praksis opp prisene kraftig for hele Europa og det sørget for at jeg boikottet Steam fra samme dag, og veldig mange med meg. I tillegg er det helt tullete at hele europa får samme prisstigning da økonomiene i landene er vidt forskjellig samt at det er tullete at land som ikke er med i EU skal tvinges til å betale med Euro.

 

Dette var et hårreisende overkjørende og arrogant pengetriks av Valve. Måten de forklarte på dette vitner om at de tror kundene er idioter.

 

Jeg kjøper konsekvent heller ikke titler som tvinger meg til å bruke Steam. Som eks. Modern Warfare 2! Boikottet så snart det ble kjent for meg at det tvinger deg til å bruke Steam. Total War Empire kjøpte jeg desverre før det ble opplyst at man måtte ha Steam, forkastelig!

 

L4D2 kommer jeg aldri til å kjøpe uansett hvor langt ned de setter prisen, jeg har testet demoen og synes forskjellene fra L4D (som jeg heller ikke kjøpte) er minimale. Det samme sier bekjente som har spilt L4D mye.

 

Så nei, Valve har tapt seg ekstremt i public opinion etter valuta stuntet. Ikke minst for at de bannet en del folk som protesterte i forumet deres og tom. fjernet tilgang til konto for en del mennesker.

 

Jeg håper på sterk konkuranse slik at Steam/Valve blir jekket ned et par høyhus. Minnet om Valve som det en gang var med halflife titlene og holdningene den gang er kun minner om en svunnen tid.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...