Gå til innhold

Hvordan kan "Mote- og velvære" bli bedre?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det har kommet frem at vi som holder til der ønsker en moderator til. Psilocybe gjør en utmerket jobb, men aktivteten har økt, og det kan være for mye trafikk for kun en. Det er også ønskelig at en eventuel moderatur burde ha vært aktiv på dette sub-forumet, slik at han/hun kjenner til sub-kulturn.

 

Det må legges til at jeg ikke snakker for alle, men en del av de aktive er enige.

Endret av thrice
Lenke til kommentar

Nå er vi i en periode vi er ganske så restriktive med å ta inn moderatorer, første steg er for interessert parter å be om muligheten til å bli forumveildere. Er bare til å sende en henvendelse det :)

 

Så skal vi ta hensyn når vi evaluerer hvor moderatorteamet er mye til stede eller ikke og om det er tilfellet for denne kategorien neste gang vi tar en gjennomgang.

 

Det er vel også greit om brukere kan gi beskjed om hva det er som plager en og om det er manglende moderering som er problemet, eller andre ting. Hva fungere og hva fungerer ikke?

Lenke til kommentar

McBitch,

 

Jeg er enig i det du sier. Det har utviklet seg en kultur som ikke er heldig. Det er dette iallefall jeg ønsker å gjøre noe med. Men da tror jeg det er viktig at vi har en moderator som selv har opplevd denne negative utviklingen og kan forandre den innenfra med hjelp av en legimitet gitt av sub-forumets brukere.

Endret av thrice
Lenke til kommentar

Vel.

 

En av grunnene til at undertegnede ikke frekventerer denne kategorien er blant annet ukulturen som tilsynelatende har fått grobunn i denne kategorien. Ved ukulturen mener jeg at enkelte brukere tydeligvis føler at de kan sette seg over retningslinjene for forumet og snakke til andre brukere akkurat som det måtte behage, da de ikke liker stilen, personen ol. Stil og hva man liker er som det meste annet en subjektiv variabel, det betyr ikke at man ikke kan respektere de forskjellige stilene folk måtte like, ei heller klærne.

 

Få vekk den ovenfra og ned holdningen og "min stil er best, så drit og dra" tankegangen, så vill dette blitt en mye hyggeligere kategori som flere ville vært aktive i.

Lenke til kommentar

Slik som det er idag tror ikke JEG at problemet ligger i mangel på moderatorer, men hviler mye på viljen og ønsket om å bidra til en forandring selv. Av hva jeg vet, så er sammensetningen i moderatorteamet per idag ganske god, og teamet fungerer effektivt og tar unna henvendelser som kommer inn i form av rapporter og personlige meldinger.

 

Altså, ikke misforstå, det er ikke ment som kritikk av dere, for dere har jo signalisert ønske om forbedring. Men jeg tror at vi som brukere er i stand til å endre de dårlige trendene selv. Dette er jo en fin start, der vi kan belyse litt problemer.

Lenke til kommentar
Får et inntrykk at det er veldig "ovenpå og ned" holdning på det subforumet. Er noen som setter standarden, og alt som viker fra det blir kjørt ned i grusen hensynsløst. Var vel en som kommenterte noe liknende i tråden.

 

Mener du at forskjellige personers klestil blir sett ned på hvis dem ikke har den klestilen som de som er "ovenpå" har? Isåfall så er jeg enig med det.

 

Har sett flere tråder hvor forskjellige brukere sier hva de mener (som regel negative ting) om trådstater sin klestil, selv om trådstarter ikke har spurt om noen sin mening. Er greit om trådstarter har spurt om hva folk mener. Prøver å godt jeg kan å hjelpe folk som spør om ting. Selvom klestilen de har ikke er helt min stil. Går ann å ha respekt for andre.

 

Men støtter det å få en person til som moderator (eller i det minste som en hjelpende hånd) for å holde forumet mer saklig. Vet ikke hvor aktiv Psilocybe er, så skal ikke uttale meg om det.

 

Hvis jeg skal si hvem jeg kan tenke meg som moderator kanditat så må det blir Thrice. Har sett flere tråder hvor han holder seg sakelig og har forståelse for at folk har forskjellig stil. Samtidlig som det virker som han har god innsikt i mote og velvære. Dette er bare hvem jeg synes bør ha jobben, og som jeg tror kan utføre den bra. Men det er jo opp til andre moderatoere og han selv.

Lenke til kommentar
R083r7,

 

Jeg går ut ifra at de fleste som poster bilder av plagg eller antrekk der er ute etter konstruktiv kritikk. Problemet er at man har gått fra konstruktiv kritikk til noe som minner mer om drittslenging. Jeg skal ikke komme å si at jeg alltid har vært konstuktiv jeg heller redface.gif

 

Støtter denne.

 

Man må så klart tåle at folk ikke liker det samme som deg, og det må vi kunne forvente av alle, men det er ikke noe hyggelig å fortelle folk at "det der var bare helt jævlig...".

Lenke til kommentar
Er noen faste som bestemmer hva som er greit og ikke greit.

De faste du snakker om bestemmer da ingen verdens ting! Det er rett og slett dems subjektive mening, dems personlige mening. Når jeg sier noe ser dårlig ut, så er det fordi JEG synes det ser dårlig ut. Jeg er ikke på et forum for å prøve å gi objektive tilbakemeldinger, da kunne jeg heller lest et leksikon, eller sett på catwalken.

Lenke til kommentar
Føler at det er en veldig smal linje man går på når det gjelder hva som aksepteres av stil der inne. Det er fast bestemt hva som er akseptert å gå i, og det gis lite spillerom. Er noen faste som bestemmer hva som er greit og ikke greit.

 

 

Jeg tror ikke noen av oss som poster der vil bestemme hva som er pent og ikke. Men det kan virke sånn hvis det er et flertall som liker en viss type stil. Og hvis dette i tillegg blir sagt i en krass tone får man fort en negativ steming.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...