Gå til innhold

Hvordan kan "Mote- og velvære" bli bedre?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, mindre usaklig drittslenging om at andres stil ikke er bra nok, eller "du kan ikke bruke den, fordi det er ikke det jeg liker" er jo en god start :) Er ikke akkurat et prakteksempel selv, så jeg kan nok begynne med å forbedre meg selv på forumet.

 

Sikter ikke til noen spesielle, bare forumet generelt.

 

Lenke til kommentar

Bra at denne diskusjonen blir tatt opp. Skriver svært sjelden i moteforumet, men leser en del for å hente tips og inspirasjon. Er enig i synspunktene som har kommet fra "begge sider", men vil bare kommentere en ting til fra synspunktet mitt.

 

Jeg tror de fleste som poster noe som ikke faller i smak hos "de faste" ikke har noe problem med at de får 15 strake replies med negativ tilbakemelding. Jeg er ganske overbevist over at det er måten det blir gjort på. For det første synes jeg tendensene viser at mange prøver å overgå hverandre i hvor sterke ord de kan bruke om et klesplagg eller en stil (eller skrekkeksempelet: forsterke hverandres quotes ved krysse over et adjektiv og erstatte det med et langt sterkere). For det andre fører dette til at disse negative kommentarene linkes sammen så man får en får en gjeng som i fellesskap frastøter dette innlegget og gjerne gjør seg opp krasse meninger om personen som postet noe. Disse meningene fører selvfølgelig til at alle kjenner igjen navnet til senere og er utelukkende negativt stilt til denne personen hvis han/hun kommer med et nytt innlegg senere. For det tredje fører dette som nevnt til en veldig uheldig kultur hvor det blir en "elite" som stort sett alltid aksepterer eller latterliggjør et plagg (da oftest sistnevnte).

Lenke til kommentar

Er enig med det som allerede står her, men syntes poengene til fkm som er tatt opp er bra. Når noen spør etter dress, så kommer det som en selvfølge at vi framråder dem til å kjøpe dress fra Dressmann. Så med en gang dette blir gjort kommer det noen ikke fullt så klesinteresserte og klikker, sier at Dressmann er like bra som alt annet. Så en viss "kvalitet" over MOTE-delen av forumet vil jeg ha. Jeg er hvertfall ikke interessert i å lese utallige tråder om hvilken wesc genser som er penest eller hvilke lacoste sko som er phetest.

Lenke til kommentar
Er enig med det som allerede står her, men syntes poengene til fkm som er tatt opp er bra. Når noen spør etter dress, så kommer det som en selvfølge at vi framråder dem til å kjøpe dress fra Dressmann. Så med en gang dette blir gjort kommer det noen ikke fullt så klesinteresserte og klikker, sier at Dressmann er like bra som alt annet. Så en viss "kvalitet" over MOTE-delen av forumet vil jeg ha. Jeg er hvertfall ikke interessert i å lese utallige tråder om hvilken wesc genser som er penest eller hvilke lacoste sko som er phetest.

 

Second.

 

Hvis man spør i mote-forumet, må man ikke forvente annet enn et fullverdig svar fra en som faktisk kan det han/hun snakker om.

Lenke til kommentar
Er enig med det som allerede står her, men syntes poengene til fkm som er tatt opp er bra. Når noen spør etter dress, så kommer det som en selvfølge at vi framråder dem til å kjøpe dress fra Dressmann. Så med en gang dette blir gjort kommer det noen ikke fullt så klesinteresserte og klikker, sier at Dressmann er like bra som alt annet. Så en viss "kvalitet" over MOTE-delen av forumet vil jeg ha. Jeg er hvertfall ikke interessert i å lese utallige tråder om hvilken wesc genser som er penest eller hvilke lacoste sko som er phetest.

Dette blir bare dumt. Alle som liker wesc og lacoste skal holde seg ute av tråden, fordi det ikke passer smaken til enkelte? Ser det for meg det står i reglene til tråden.

 

Og ja, jeg vet du brukte det som eksempel. Men jeg kan tro det vil bli veldig vanskelig å eksludere visse klesmerker/stiler, og prosessen å avgjøre hva som er greit eller ikke vil jeg tro blir veldig morro å bevitne.

Endret av McBitch
Lenke til kommentar
Er enig med det som allerede står her, men syntes poengene til fkm som er tatt opp er bra. Når noen spør etter dress, så kommer det som en selvfølge at vi framråder dem til å kjøpe dress fra Dressmann. Så med en gang dette blir gjort kommer det noen ikke fullt så klesinteresserte og klikker, sier at Dressmann er like bra som alt annet. Så en viss "kvalitet" over MOTE-delen av forumet vil jeg ha. Jeg er hvertfall ikke interessert i å lese utallige tråder om hvilken wesc genser som er penest eller hvilke lacoste sko som er phetest.

Dette blir bare dumt. Alle som liker wesc og lacoste skal holde seg ute av tråden, fordi det ikke passer smaken til enkelte? Ser det for meg det står i reglene til tråden.

 

Nei. Det jeg skrev var at jeg ikke er særlig interessert i å lese utallige nye tråder på mote-forumet om hvilken farge etc som er penest. Da kan de heller ta det opp i Velvære tråden, om de lurer så fælt. Eller har jeg misforstått hele denne greia? Er det bare for Mote&velvære tråden denne er? Eller for hele sub-forumet? Trodde det var sistnevnte jeg, min feil om det ikke stemmer.

Lenke til kommentar

Jeg vet for en fact at svært mange her inne er tolerante for flere andre stiler enn den som er overrepresentert på forumet, så lenge det ser gjennomført og bra ut. Så ikke kom her å si at andre nye blir rakket ned på.

 

Å lese mange tråder om hvilken farge er penest o.l tror jeg er kjedelig og lite lærerikt for de aller aller fleste. Så at slike spm. heller blir tatt opp i caféen tror jeg er bra for oss alle.

Lenke til kommentar

Ja, for all del, er mange flinke og snille brukere der. Men det som er viktig å huske på når man diskuterer mote er at dette er ting går i til daglig, og ting kan veldig lett oppleves som personlig eller personangrep når visse ting får pepper.

 

Nå tenkte jeg egentlig motsatt jeg da. Det å lese om farger opp og i mente i caféen kan bli kjedelig. Isåfall ha det i noen tråder, så slipper folk som ikke er interessert i det å kikke innom de trådene. :)

Lenke til kommentar
Er enig med det som allerede står her, men syntes poengene til fkm som er tatt opp er bra. Når noen spør etter dress, så kommer det som en selvfølge at vi framråder dem til å kjøpe dress fra Dressmann. Så med en gang dette blir gjort kommer det noen ikke fullt så klesinteresserte og klikker, sier at Dressmann er like bra som alt annet. Så en viss "kvalitet" over MOTE-delen av forumet vil jeg ha. Jeg er hvertfall ikke interessert i å lese utallige tråder om hvilken wesc genser som er penest eller hvilke lacoste sko som er phetest.

 

Dette kan jo bli et problem, spesielt om man tar det som "selvfølge å fraråde en dress fra Dressmann". Det er vel ingen selvfølge, er det? Man skal jo anbefale utifra de kriterium den som spør setter, dvs prisklasse, utseende osv. Det er jo ikke som om man anbefaler en mini-portabel pc til 20 000 om noen spør om en billig og grei student-pc. Dette blir jo, som alt annet, veldig avhengig av kontekst vil du ikke si? :)

Lenke til kommentar
Vil ikke si det avhenger av kontekst. Det finnes andre og bedre alternativer til Dressman i alle prisklasser, selv i den prisklassen Dressman legger seg. Så jeg vil fraråde Dressman uansett hvilke kriterier den som spør har. Men skjønner hva du mener, det gjør jeg.

Ok, så hva vil du anbefale meg dersom jeg rent hypotetisk sett spør om råd på vegne av min far som skal ha en ny, billig som mulig, dress som skal brukes en gang i året på julebord? Så klart er det avhengig av kontekst, Dressmann er bare et eksempel her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...