Gå til innhold

Ryktebørsen - rykter og ønsker, Manchester United


Latias

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, ryktene om Maguire har stoppet opp og i det siste har det vært City som har blitt nevnt mest der. Ryktene sier alt fra 65 til 80 millioner pund, som uansett er jævlig mye for en 26-åring. Mirror sin United-journalist skriver i dag at Maguire velger City, uten at vi skal legge alt i det: https://www.mirror.co.uk/sport/football/transfer-news/man-city-poised-beat-man-16549176

 

De andre stopperne United har blitt ryktet til er: Koulibaly, De Ligt, Alderweireld og Diop. Veldig lite rykter i det siste på noen av disse, bortsett fra Diop som har blitt nevnt av ganske lite troverdige journalister. 

Lenke til kommentar

Her er kilden, og som vi vet har Ornstein som regel fasit rundt London-klubbene: 

 

 

Meldes også fra Evening Standard:

 

 

Ser ut som en fin deal for United. Vil anta at rapportene vi har fått tidligere om overgangssum på rundt 40 millioner pund stemmer, med klausuler som potensielt kan få summen opp i 50.

 

Det har blitt spekulert i om United ville forhandle bort klausulen til Zaha i forbindelse med denne overgangen, men bra greier om det stemmer at den beholdes. Lønna på opp til 80k virker også veldig innafor.

 

Så må vi huske at ingenting er bekreftet, og vi har jo noen vonde (og gode) minner med deals som har falt gjennom før:

 

 

Endret av Snikpellik
Lenke til kommentar

Må en ikke glemme at han ikke eier pasningsevne

 

Mangler mye annet og, men han er 21 år gammel og selvsagt uferdig på det meste. Europas beste defensive statistikk i sin posisjon forrige sesong sier mye om potensialet han har. Vi så at Dalot tok ganske solide steg forrige sesong, så med konkurranse på backen kan det bli bra på sikt!

 

Det mest realistiske alternativet var Meunier som er god offensivt men helt håpløs til å forsvare seg.

 

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har sett AWB en god del i år, en av de få United-signeringene de siste årene jeg har fått et ganske helhetlig inntrykk av, faktisk.

 

Bare så det er nevnt, det behøves ikke en back med vanvittige innlegg for at en back skal kunne bidra mye offensivt. AWB sine store styrker, etter mitt syn:

- Taklingsevne

- Defensiv posisjonering

- Styrke

- Smidighet

- Fart

- Nærteknikk

 

Dersom han i tillegg har stor motor, så er dette en perfekt back å bruke til å flytte spillet høyt opp i banen. Kyle Walker er et litt lignende eksempel i så måte, han har et ganske labert sluttprodukt men pga fart og motor, kan han stå skyhøyt i banen, og likevel komme seg ned på rett side dersom City får brudd imot. Dette savner jeg i Luke Shaw, som ikke klarer dette over en hel kamp. 

 

United bør fortsatt gå for tre spillere til: En angriper og to sentrale midtbanespillere (forutsetter salg av PP og RL).

 

Med Pogba og Herrera ut, samt en Matic som er langt unna god nok, vil det være helt nødvendig å hente inn både en playmaker og et anker. Ettersom Rice ser urealistisk ut nå, hadde jeg ønsket meg en dobbel deal fra Leicester: Ndidi og Maddison. Bare å kaste hele Pogba-summen etter disse to.

 

Jeg liker også ryktet om Ben Yedder, en spiller jeg ikke har sett mye av, men som kan tilby United noe annet oppe på topp enn det vi allerede har, til en "rimelig" penge (35 mill pund). Litt oppi årene, men 35 mill pund over f.eks tre år skal være innafor. Han spiller på Sevilla, så han trives i tillegg i Euro League. :)

Endret av Amoralsk
Lenke til kommentar

Jeg liker også ryktet om Ben Yedder, en spiller jeg ikke har sett mye av, men som kan tilby United noe annet oppe på topp enn det vi allerede har, til en "rimelig" penge (35 mill pund). Litt oppi årene, men 35 mill pund over f.eks tre år skal være innafor. Han spiller på Sevilla, så han trives i tillegg i Euro League. :)

 

Liker Ben Yedder selv, men han blir jo 29 år i august og jeg synes prislappen da er litt drøy - og det er neppe særlig realistisk å få han til å signere en kort kontrakt. På den annen side virker han fortsatt frisk og rask, men jeg skulle gjerne sett at vi kjøper en yngre spiss hvis det skal handles der. Ikke så mange å ta av på spissfronten. 

 

Jeg håper og tror United nå er på jakt etter midtstopper og minst én midtbanespiller, det er posisjoner vi er nødt til å forsterke. Da kan vi på sikt også begynne å kvitte oss med de som er for dårlige. 

 

Ndidi og Maddison er to spillertyper vi trenger, men det er neppe realistisk å få tak i begge to. Spesielt Maddison kommer til å bli steindyr om Leicester vil selge han. 

 

Det har vært litt snakk om Longstaff den siste tiden. Jeg har bare sett han spille tre-fire kamper for Newcastle, men han er jo utrolig lovende. 21 år og kan spille defensiv midtbane, ligner en del på McTominator kanskje. 

 

Lenke til kommentar

Lite nye rykter nå i kjølvannet av Wan-Bissaka bekreftelsen.

 

Rabiot har blitt observert i Juventus, så da kan vi heldigvis avskrive han og den franske versjonen av Berit Riise 100%.

 

Ellers mye greier om Lukaku, og vi kan vel nå anse det som omtrent helt sikkert at han forlater oss denne sommeren. Både agenten hans og Lukaku selv har sagt offentlig at de vil bort. Inter har sagt at de vil ha han.

 

Ben Yedder er fortsatt ryktet inn som erstatter. Er det noen andre spisser dere kunne sett for dere i United?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...