Gå til innhold

Ryktebørsen - rykter og ønsker, Manchester United


Latias

Anbefalte innlegg

Kanskje ikkje så dumt det der. Om han skulle finne på å gjere ein god figur, så har vi plutselig ei ganske potent rekke unge forsvarsspelarar. Kan vel også gje oss mogelegheita til å spele med Jones litt høgare i bana i fleire tilfelle også. Har ellers hørt litt for lite om han, men tidligare sveitsisk landslagskaptein på aldersbestemt bør vere godkjent, ettersom dei har vorte svært bra på talentutvikling.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om det nok er en god lønn for mange av oss, så er ikke £1.500 i uken spesielt godt mtp. hvor han står. Basert på prestasjonene hans for United vil jeg nok si at han er iallefall klar for League One, i hvilket tilfelle han trolig hadde tjent minst det dobbelte.

Lenke til kommentar

Man skal være forsiktig med å forlange stjernelønn når man kun er et talent og ikke spiller fast engang.

Tydeligvis ikke dagens unge, Rio gikk jo ut for en stund siden fordi han ble irritert av å se på unge lovende spillere som tror at alle damene vil ha dem, har man litt talent så kommer resten på ei snor.. Dårlig innstilling, lønn, lønn og lønn. Klart det er viktig med lønn, men først må de prestere..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Stjernelønn? Det er snakk om 15 000 kroner i uka. Det er så vidt en halv prosent av hva stjernene tjener.

 

Jeg har aldri sagt 15000 i uka er stjernelønn. Han forlangte ikke 15000 i uka, men takket nei til det. Noe som er ganske latterlig da 15000 burde være god nok lønn for en ungvalp som ikke engang har fått vist seg frem skikkelig enda.

Pengene vil uansett komme om man presterer.

Lenke til kommentar

Klubben vil betale minst mulig, og spilleren vil ha mest mulig. Fryers er verdt mer enn £1500 i uken i dagens marked. Hvorfor skal han skrive langtidskontrakt, som jeg regner med det er snakk om, for £1500? Det er en jobb, muligens verdens beste jobb og med verdens beste arbeidsgiver, men fortfarende en jobb. Nå sier jo Fryers at han ikke har avvist noe kontraktforslag, men det overrasker meg ikke om han sier nei til et slikt tilbud. Fotballspillere er først og fremst det, fotballspillere. De tenker ikke som supportere. Fryers er talentfull, og har mange muligheter. Han har en kontrakt, og han har ikke brutt den. Det skal ikke være slik at man ikke kan velge å sitte ut den kontrakten, og ende opp med å gå et annet sted. Spillere er ikke like lojale som før, men det er ikke klubbene heller. Det er lett som supporter, å sitte og dømme spillerne som ulojale, pengegriske osv., men dere er ikke deres situasjon. Det er vel ingen her som hadde sagt nei til å spille for United for £1500 i uken, men hvis "alle" rundt deg tjener £15000 (+) og du sitter der etter å jobbet ræva av deg, (noe disse spillerne har gjort. Det kommer ikke gratis) og tjener "luselønn" så hadde du kanskje følt det annerledes. Spillere romantiserer ikke fotball slik vi supportere gjør, og £1500 er med alle respekt å melde - bare brødsmuler. Dette er bare min personlige mening - men, jeg føler at mye av dette skyldes en form for misunnelse. De spiller for drømmeklubben, men takker nei til et lønnstilbud, fordi lønnen, som ligger langt over gjennomsnittsmannens, er for lav. Nå har jo Fryers selv avkreftet at han har avvist et bud, men: Alle vil ha sin del av kaka, og Fryers nøyer seg ikke med smulene.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Det er lett som supporter, å sitte og dømme spillerne som ulojale, pengegriske osv., men dere er ikke deres situasjon.

 

Personlig synes jeg ikke det er pengegriskt eller ulojalt, fotballspillere er vel som folk flest, og vil ha best mulig betalt for minst mulig arbeid.

 

Men jeg synes at unge spillere som ikke er fast inventar i førsteelveren skal være forsiktige med å kreve for mye lønn bare fordi de blir ansett som et talent som muligens kan lykkes. Da kan de heller skrive litt kortere kontrakter, for så og få nyere kontrakter med bedre betingelser når prestasjonene faktisk tilsier det. Men det blir bare min mening.

Lenke til kommentar

Jørgen er egentlig ganske "spot on". 1500 pund høres lite ut, og ikke særlig tilpasset markedssituasjonen. Har aldri helt forstått supportere som mener spillere skylder klubben sin noe annet enn god innsats på treningsfeltet og på fotballbanen. Det er ikke akkurat som om klubben er så pokkers ålreit når den lar spillere slippe til, det er jo utelukkende for å vinne fotballkamper.

 

Og hva er lojalitet? At en spiller er i samme klubb hele livet? Det er seriøst alt for mye forlangt. Limbeck, har du hatt samme arbeidsgiver hele året? Så lenge man har en ryddig prosess rundt kontraktsforhandlinger og eventuelle ønsker om å flytte på seg mener jeg man opptrer lojalt. Mine prakteksempler på illojale spillere: Steven Gerrard, Wayne Rooney og Carlos Tevez, med sistnevnte et hakk foran de to andre. Nani, Phil Jones, Chris Smalling, Michael Carrick, Ashley Young, Rio Ferdninand, Nemanja Vidic, Patrice Evra osv., er disse illojale fordi de spiller i United ok ikke i sine respektive "hjem"-klubber? Neppe. Fotballkarrieren er kort og kan bli enda kortere ved en stygg skade, det er opp til spillerne å sikre seg økonomisk for fremtiden. 90% av de er så dumme uansett at de ikke duger til annet.

Lenke til kommentar

Haha. Hvordan kan Gerrard var illojal? I den hypotetiske verden at han faktisk bytta klubb? Giggs er vel også illojal, men stort sett overfor familien, da.

 

Truet med å forlate klubben hvis han ikke fikk fantasilønn. Akkurat samme saken som Rooney drev med i fjor. Det er illojalt, setter seg selv foran klubben og skaper masse støy og usikkerhet som påvirker klubben negativt.

Lojalitet er dessuten meget oppskrytt. Ingen som kalte f.eks Gibson illojal da han gikk til Everton, men hadde han vært en betydelig bedre spiller og ville vekk hadde nok folk sett annerledes på saken.

Endret av The Hoff
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...