Gå til innhold

Ryktebørsen - rykter og ønsker, Manchester United


Latias

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Hvem trenger vi på midtbanen?

 

Vi trenger Modric, men siden han er utilgjengelig og heller vil til Chelsea, så blir det vanskelig.

 

Schweinsteiger er en annen spiller som supportere mener vil passe perfekt inn på midtbanen vår. Selv har jeg sett for lite av han til å si noe, men nytter lite når han også er utilgjengelig.

 

Vi får bare klare oss med det vi har, noe vi har gjort i en del år nå. En skadefri Cleverley er kanskje det viktigste per dags dato. Ellers må Carrick, Anderson og Fletcher komme i svært god form. Giggs leverer som regel varene hver gang han får sjansen.

 

Håper Clev & Ando danner midtbaneduoen når begge returnerer fra skade.

Lenke til kommentar

Jeg blir mer og mer overbevist om at spilleren vi trenger spiller i Serie A for Juventus og heter Claudio Marchisio.

Tja, Marchisio er fort en spiller jeg tror hadde passa inn i United, men han er ikke akkurat det dere trenger nå, ingen playmaker type direkte, selv om det finnes snev av det i kroppen så er det heller lite. Dessuten tror jeg dere må ut med ganske mye skal Juve gi slipp på Capitano Futuro ;)

Lenke til kommentar

Hm, har tenkt litt på hvordan laget vil se ut de neste åra fremover, og hvilke spillere vi evt. kan hente i dag for at det ikke ser stappfullt ut om f.eks. 2,5 år:

 

2014-15:

GK: de Gea (24) - Lindegaard (30) - Amos (24)

Def: Jones (22) - Evans (26) - Smalling (25) - Fábio (24) - Rafael (24).

Mid: Anderson (26) - Cleverley (25) - Fletcher (30) - Gibson (27) - Young (29) - Nani (28) - Valencia (29)

Att: Rooney (29) - Chicharito (26) - Welbeck (24) - Macheda (23) - Diouf (26).

Kan ta steget opp: Morrison (21) - Pogba (21) - Fryers (22)?

Mesteparten ute: Kuszczak (32), Rio (36), Vidic (33) - Evra (33) - Carrick (33) - Giggs (40) - Park (33) - Owen (35) - Berbatov (33)

 

Keepere: Bra så lenge de Gea/Lindegaard er fornøyd med konkurransesituasjonen seg imellom. Ellers er Ben Amos grei nok som tredjekeeper, føler jeg da iallefall.

Forsvar: Etter min mening burde vi hente inn et talent eller to her, avhengig av om Fryers klarer å ta steget. Eventuelt kanskje en midtstopper med noen år på baken, da det blir litt ungt der bak.

Midtbane: Her syns jeg det burde selges hvis det skal kjøpes. Hvis Pogba og Morrison også tar steget opp blir det seks spillere om to plasser, og det blir for mye om vi i tillegg skal handle.

Angrep: Finn ut om Macheda/Diouf kan bli god nok, hvis ikke hent en fjerde klassespiss i tillegg til Rooney, Chicharito og Welbeck når Berbatov gir seg i klubben.

Totalt: Plass til to spillere til per dags dato, litt avhengig av hvor mange av "veteranene" som fremdeles er i klubben og om spillerne som er nærmest tar steget opp. Ser meget bra ut mtp. home-grown status (16 av 23 spillere) så vi trenger ikke bekymre oss for å kjøpe "utlendinger".

 

@Big Tone: 5 reasons Sir Alex must sign Claudio Marchisio - Jeg ble overbevist. Tipper han blir dyr ja, kontrakt til 2016.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som sagt tidligere, Marchisio kan fint passe inn i United, men han er ikke det dere trenger akkurat nå for å løse kreativitetsproblemet på midten. Han er kapabel til å skape sjangser, men han er ikke noen playmaker type lignende Modric. Dessuten blir han for dyr for dere med tanke på at dere ikke har et stort krav på en type som han akkurat nå. That is, hvis Juve vil selge i det hele tatt eller han vil gå.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Hm, har tenkt litt på hvordan laget vil se ut de neste åra fremover, og hvilke spillere vi evt. kan hente i dag for at det ikke ser stappfullt ut om f.eks. 2,5 år:

 

2014-15:

GK: de Gea (24) - Lindegaard (30) - Amos (24)

Def: Jones (22) - Evans (26) - Smalling (25) - Fábio (24) - Rafael (24).

Mid: Anderson (26) - Cleverley (25) - Fletcher (30) - Gibson (27) - Young (29) - Nani (28) - Valencia (29)

Att: Rooney (29) - Chicharito (26) - Welbeck (24) - Macheda (23) - Diouf (26).

Kan ta steget opp: Morrison (21) - Pogba (21) - Fryers (22)?

Mesteparten ute: Kuszczak (32), Rio (36), Vidic (33) - Evra (33) - Carrick (33) - Giggs (40) - Park (33) - Owen (35) - Berbatov (33)

 

Keepere: Bra så lenge de Gea/Lindegaard er fornøyd med konkurransesituasjonen seg imellom. Ellers er Ben Amos grei nok som tredjekeeper, føler jeg da iallefall.

Forsvar: Etter min mening burde vi hente inn et talent eller to her, avhengig av om Fryers klarer å ta steget. Eventuelt kanskje en midtstopper med noen år på baken, da det blir litt ungt der bak.

Midtbane: Her syns jeg det burde selges hvis det skal kjøpes. Hvis Pogba og Morrison også tar steget opp blir det seks spillere om to plasser, og det blir for mye om vi i tillegg skal handle.

Angrep: Finn ut om Macheda/Diouf kan bli god nok, hvis ikke hent en fjerde klassespiss i tillegg til Rooney, Chicharito og Welbeck når Berbatov gir seg i klubben.

Totalt: Plass til to spillere til per dags dato, litt avhengig av hvor mange av "veteranene" som fremdeles er i klubben og om spillerne som er nærmest tar steget opp. Ser meget bra ut mtp. home-grown status (16 av 23 spillere) så vi trenger ikke bekymre oss for å kjøpe "utlendinger".

 

@Big Tone: 5 reasons Sir Alex must sign Claudio Marchisio - Jeg ble overbevist. Tipper han blir dyr ja, kontrakt til 2016.

 

Hvis man er United supporter er det rart å ikke få med seg hvordan "age-policy" Alex Ferguson kjører. Han kommer ikke til å sende Vidic/Evra på dør pga en alder av tidlig 30 årene. Hvis de holder mål, så spiller de om de er 18, 23 eller 33.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...