Gå til innhold

Ryktebørsen - rykter og ønsker, Manchester United


Latias

Anbefalte innlegg

Hm, har tenkt litt på hvordan laget vil se ut de neste åra fremover, og hvilke spillere vi evt. kan hente i dag for at det ikke ser stappfullt ut om f.eks. 2,5 år:

 

2014-15:

GK: de Gea (24) - Lindegaard (30) - Amos (24)

Def: Jones (22) - Evans (26) - Smalling (25) - Fábio (24) - Rafael (24).

Mid: Anderson (26) - Cleverley (25) - Fletcher (30) - Gibson (27) - Young (29) - Nani (28) - Valencia (29)

Att: Rooney (29) - Chicharito (26) - Welbeck (24) - Macheda (23) - Diouf (26).

Kan ta steget opp: Morrison (21) - Pogba (21) - Fryers (22)?

Mesteparten ute: Kuszczak (32), Rio (36), Vidic (33) - Evra (33) - Carrick (33) - Giggs (40) - Park (33) - Owen (35) - Berbatov (33)

 

Keepere: Bra så lenge de Gea/Lindegaard er fornøyd med konkurransesituasjonen seg imellom. Ellers er Ben Amos grei nok som tredjekeeper, føler jeg da iallefall.

Forsvar: Etter min mening burde vi hente inn et talent eller to her, avhengig av om Fryers klarer å ta steget. Eventuelt kanskje en midtstopper med noen år på baken, da det blir litt ungt der bak.

Midtbane: Her syns jeg det burde selges hvis det skal kjøpes. Hvis Pogba og Morrison også tar steget opp blir det seks spillere om to plasser, og det blir for mye om vi i tillegg skal handle.

Angrep: Finn ut om Macheda/Diouf kan bli god nok, hvis ikke hent en fjerde klassespiss i tillegg til Rooney, Chicharito og Welbeck når Berbatov gir seg i klubben.

Totalt: Plass til to spillere til per dags dato, litt avhengig av hvor mange av "veteranene" som fremdeles er i klubben og om spillerne som er nærmest tar steget opp. Ser meget bra ut mtp. home-grown status (16 av 23 spillere) så vi trenger ikke bekymre oss for å kjøpe "utlendinger".

 

@Big Tone: 5 reasons Sir Alex must sign Claudio Marchisio - Jeg ble overbevist. Tipper han blir dyr ja, kontrakt til 2016.

Håper du tar feil vedrørende Evans...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis man er United supporter er det rart å ikke få med seg hvordan "age-policy" Alex Ferguson kjører. Han kommer ikke til å sende Vidic/Evra på dør pga en alder av tidlig 30 årene. Hvis de holder mål, så spiller de om de er 18, 23 eller 33.

 

mestepart størstedel, storpart; flertall m-en av dagen / m-en av elevene

 

Hvis man er... nei, jeg gidder ikke leke overlegen.

Lenke til kommentar
Hvis man er United supporter er det rart å ikke få med seg hvordan "age-policy" Alex Ferguson kjører. Han kommer ikke til å sende Vidic/Evra på dør pga en alder av tidlig 30 årene. Hvis de holder mål, så spiller de om de er 18, 23 eller 33.

 

mestepart størstedel, storpart; flertall m-en av dagen / m-en av elevene

 

Hvis man er... nei, jeg gidder ikke leke overlegen.

 

hadde du trøbbel med å forstå innlegget ?

Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg hva Higuain har i RM, men jeg husker jeg leste at han var en av de som ble sett på som underbetalt i RM. Sett at man kan snakke om underbetalt til folk som tjener 200-300-400K NOK i uken...

 

Tror ikke saken med Welbeck drar ut. Han vil vel ha mer enn £15K, og et sted må man vel starte forhandlingene.

Lenke til kommentar

Nå vet ikke jeg hva Higuain har i RM, men jeg husker jeg leste at han var en av de som ble sett på som underbetalt i RM. Sett at man kan snakke om underbetalt til folk som tjener 200-300-400K NOK i uken...

 

Tror ikke saken med Welbeck drar ut. Han vil vel ha mer enn £15K, og et sted må man vel starte forhandlingene.

 

Rundt 3,5 millioner euro i året. Varierer selvsagt litt fra hvor du leser. Og ja, han er en av de som er underbetalt. Men likevel, ligger blant topp 10 i Madrid. Di Maria ligger på 1,7 millioner. Selv Hamit Altintop tjener med (3 millioner euro).

 

Poenget var bare at Higuain regnes som en av verdens beste spisser, holdt en stabilt toppnivå i 3 år nå. Mens Welbeck såvidt er igang, har ikke bevist i nærheten av like mye. Blir noe av det samme som da Carroll ble kjøpt for 35 millioner pund uten å ha spilt i Pl i mer enn 1/2 år.

 

Hører jo rykter om at både Pogba og Morrison krever mye penger for å bli, noe jeg synes er for dumt. De spiller i en av verdens beste klubber, og tjener etter alder/ferdigheter/rykte veldig bra, da blir det for dumt at de krever så enorme lønnsøkninger. Skjønner mer at spillere fra små klubbber flytter på seg, men når du allerede har det så bra, så føler jeg de ødelegger for seg selv.

Lenke til kommentar

Ikke helt riktig.

 

Den summen som norske medier skrev om for noen uker siden var ikke fra 24-54. Endringen som kom nå i januar var bare på ca 5% i de fleste delene av Spania, mens i Barcelona(katelonia) var den på ca 10%.

 

Overgangene i sommer, som Falcao, Coentrao, Cesc og Sanchez fikk lønninger med skatter på ca 50%. Og ikke 24 som før.

Lenke til kommentar

Fotballspillere og agentene deres gjør alt de kan for å få det de kan. Det er jo sistnevntes jobb, så det er jo ikke noe sjokk akkurat. Jeg har forståelse for det. En idrettsmanns karriere kan være over på et blunk, og en god del har vel planer om å leve på disse pengene resten av livet, så da tar de det de kan. Dessuten handler det (etter det jeg har lest i biografier) en god del om status. Det at Welbeck krever £60K betyr uansett ingenting, det kan godt hende han ender opp med £40K i uka.

Lenke til kommentar

Jeg ser ikke noe galt i at Welbeck krever £60K til å begynne med. Jeg tror Welbeck (og agenten hans) selv skjønner at han ender opp med mindre. Han sitter med en dårlig avtale nå (økonomisk), mtp. at han ser ut til å være foran både Chicharito og Berbatov i køen. Jeg vet ikke hva de to andre tjener, men jeg ser ikke på det som unaturlig at Welbeck krever en lignende sum. Vi kan selvsagt ta sjansen på å vente, Welbeck har vel igjen 1,5 år av kontrakten, men jeg ser ikke bort ifra at han er enda mer attraktiv etter sesongen. Det er til Welbecks fordel, jo lengre tid som går, så fremt han fortsetter i samme spor. Jeg er ikke bekymret for Welbeck. Jeg tror han kommer til å skrive under på en ny langtidskontrakt med et betraktelig lønnshopp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...