Gå til innhold

Top 5 "MUST HAVE" games 2009


Anbefalte innlegg

Jeg tenkte det kunne være morsomt å starte en Top 5 "MUST HAVE" games 2009 tråd! Det er sikkert mange forskjellige meninger her og det er jo ingen fasit, men det er alltid morsomt å se hva folk liker/ikke liker :D

 

Det er mulig denne tråden også kan hjelpe noen med julegavevalg ;)

 

Her er mine Top 5 "MUST HAVE" games 2009 i tilfeldig rekkefølge:

1. Call of duty: Modern Warfare 2

2. Assassin's Creed 2

3. Uncharted 2

4. Dragon Age: Origins

5. Left 4 Dead 2

 

Jeg har ikke Xbox 360, så jeg har ikke tatt med noen "Xbox Exclusive" spill i listen ettersom jeg ikke har spilt dem.

 

2009 har vell ikkje vært eit år med så mange gode exclusive xbox titler.

 

2010 kommer det vell mange exclusives til både Xbox og PS3, Bra eg har begge da :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje litt lite med et eneste spill på listen min, så får gjøre den ferdig. Greit å utsette jobben litt. :p

 

1. Giana Sisters DS -> Kultklassiker i ny drakt, "because you're worth it". Liker du plattformspill vil du elske denne. Tro meg. Mario hvem?

 

2. Scribblenauts (DS) -> Utrolig nyskapende. Et tilfeldig oppdrag går ut på å gi en kokk det han vil ha. Hva gjør du? Først, åpne notisblokken. Deretter skriver du inn ting du tror han vil ha (til og med på norsk, om du vil). Skriver du "kjøtt" dukker ett kjøttstykke opp i skjermen, og du kan gi det til ham. Bare fantasien setter grenser for hva du kan gjøre (vel, den og den 22.000 ord store ordboken)

 

3. Street Fighter IV -> Etter alt tullet med Tekken, Virtue Fighter og Soul Calibur dukker Street Fighter opp igjen og viser dem hvordan det gjøres. Sykt bra. (kom riktignok til arcade hallene i 2008, men tar det med likevel da det ikke om til konsoll før 2009).

 

4. Puzzle Quest: Galactrix -> Så simpelt, men likevel så dypt og engasjerende. Et rollespill der du lager en karakter og flyr rundt i rommet og gjør mye rart, fra å sloss mot pirater til å hente mineraler i en gruve. Det morsomme er at alle kampene, gruvedriften, hacking av portaler osv foregår i et Bejewlled-lignende spill. Utrolig avhengighetsskapende, for å si det mildt.

 

5. Henry Hatsworth in the Puzzling Adventure (DS) -> Plattformspill på den øverste skjermen, Bejewelled på den nederste. Utrolig teit kombinasjon i grunnen, men det funker som faen. Utrolig bra spill.

Lenke til kommentar
Kanskje litt lite med et eneste spill på listen min, så får gjøre den ferdig. Greit å utsette jobben litt. :p

 

1. Giana Sisters DS -> Kultklassiker i ny drakt, "because you're worth it". Liker du plattformspill vil du elske denne. Tro meg. Mario hvem?

 

2. Scribblenauts (DS) -> Utrolig nyskapende. Et tilfeldig oppdrag går ut på å gi en kokk det han vil ha. Hva gjør du? Først, åpne notisblokken. Deretter skriver du inn ting du tror han vil ha (til og med på norsk, om du vil). Skriver du "kjøtt" dukker ett kjøttstykke opp i skjermen, og du kan gi det til ham. Bare fantasien setter grenser for hva du kan gjøre (vel, den og den 22.000 ord store ordboken)

 

3. Street Fighter IV -> Etter alt tullet med Tekken, Virtue Fighter og Soul Calibur dukker Street Fighter opp igjen og viser dem hvordan det gjøres. Sykt bra. (kom riktignok til arcade hallene i 2008, men tar det med likevel da det ikke om til konsoll før 2009).

 

4. Puzzle Quest: Galactrix -> Så simpelt, men likevel så dypt og engasjerende. Et rollespill der du lager en karakter og flyr rundt i rommet og gjør mye rart, fra å sloss mot pirater til å hente mineraler i en gruve. Det morsomme er at alle kampene, gruvedriften, hacking av portaler osv foregår i et Bejewlled-lignende spill. Utrolig avhengighetsskapende, for å si det mildt.

 

5. Henry Hatsworth in the Puzzling Adventure (DS) -> Plattformspill på den øverste skjermen, Bejewelled på den nederste. Utrolig teit kombinasjon i grunnen, men det funker som faen. Utrolig bra spill.

 

OT! : Jeg ser at du er glad i DS!

Jeg tenkter litt på å kjøpe en DSI, er dette lurt? Jeg er mest glad i Nintendo 64 og Gameboy color, så jeg er litt usikker...

Lenke til kommentar
Jeg tenkte det kunne være morsomt å starte en Top 5 "MUST HAVE" games 2009 tråd! Det er sikkert mange forskjellige meninger her og det er jo ingen fasit, men det er alltid morsomt å se hva folk liker/ikke liker :D

 

Det er mulig denne tråden også kan hjelpe noen med julegavevalg ;)

 

Her er mine Top 5 "MUST HAVE" games 2009 i tilfeldig rekkefølge:

1. Call of duty: Modern Warfare 2

2. Assassin's Creed 2

3. Uncharted 2

4. Dragon Age: Origins

5. Left 4 Dead 2

 

Jeg har ikke Xbox 360, så jeg har ikke tatt med noen "Xbox Exclusive" spill i listen ettersom jeg ikke har spilt dem.

 

 

Er IKKE enig. Du kan jo ikke bare lage en topp 5 liste med bare action/skytespill. Dette er jo DIN intresse. tenk for de bil/fotball/musikk interiserte da, de vil vertfall vere HELT uenige med deg...

Lenke til kommentar
Jeg tenkte det kunne være morsomt å starte en Top 5 "MUST HAVE" games 2009 tråd! Det er sikkert mange forskjellige meninger her og det er jo ingen fasit, men det er alltid morsomt å se hva folk liker/ikke liker :D

 

Det er mulig denne tråden også kan hjelpe noen med julegavevalg ;)

 

Her er mine Top 5 "MUST HAVE" games 2009 i tilfeldig rekkefølge:

1. Call of duty: Modern Warfare 2

2. Assassin's Creed 2

3. Uncharted 2

4. Dragon Age: Origins

5. Left 4 Dead 2

 

Jeg har ikke Xbox 360, så jeg har ikke tatt med noen "Xbox Exclusive" spill i listen ettersom jeg ikke har spilt dem.

 

 

Er IKKE enig. Du kan jo ikke bare lage en topp 5 liste med bare action/skytespill. Dette er jo DIN intresse. tenk for de bil/fotball/musikk interiserte da, de vil vertfall vere HELT uenige med deg...

Hæ? Les innlegget på nytt, og legg merke til "ingen fasit".

Lenke til kommentar

1. Assassin's Creed 2 - blir omtalt til å være kanskje årets beste spill, og hovedutfordreren til MW2. Alt tyder på at denne omtalen er rettferdig.

2. Modern Warfare 2 - en naturlig tittel på denne lista.

3. Borderlands - Skal visst være et helt utrolig rått spill online som gir en enorm mengde underholdning.

4. Uncharted 2 - Sp er visst veldig, veldig bra, og grafikken en opplevelse i seg selv. MP skal visst være god nok til å være et seperat spill.

5. Tekken 6 - hvem elsker vel ikke å denge løs på motstanderen i herlige slåssekombinasjoner?

 

Dette er min liste, og FIFA 10 burde egentlig være med, men jeg har ikke tatt det med fordi jeg aldri har eid et Tekken-spill, tro det eller ei. Dragon Age: Origins ville også garantert havnet på en 'Topp 10 liste'.

Lenke til kommentar
Kort og godt:

 

1. Anno 1404

 

Har ikke kjøpt andre spill i 2009, følgelig ikke noen andre "Must have"-kandidater da jeg ellers ville ha kjøpt de...

 

Kunne ikkje ha vore meir einig :D KONGE spel! Å spele det mørke og uoversiktlige (ikkje at det er negativt) bioshock blir ikkje like freistande når eg har Anno 1404 i hylla, som er både avslappande, kjekt, og koseleg å spele.

Lenke til kommentar
Jeg tenkte det kunne være morsomt å starte en Top 5 "MUST HAVE" games 2009 tråd! Det er sikkert mange forskjellige meninger her og det er jo ingen fasit, men det er alltid morsomt å se hva folk liker/ikke liker :D

 

Det er mulig denne tråden også kan hjelpe noen med julegavevalg ;)

 

Her er mine Top 5 "MUST HAVE" games 2009 i tilfeldig rekkefølge:

1. Call of duty: Modern Warfare 2

2. Assassin's Creed 2

3. Uncharted 2

4. Dragon Age: Origins

5. Left 4 Dead 2

 

Jeg har ikke Xbox 360, så jeg har ikke tatt med noen "Xbox Exclusive" spill i listen ettersom jeg ikke har spilt dem.

 

 

Er IKKE enig. Du kan jo ikke bare lage en topp 5 liste med bare action/skytespill. Dette er jo DIN intresse. tenk for de bil/fotball/musikk interiserte da, de vil vertfall vere HELT uenige med deg...

 

Jeg ønsker ikke være frekk, men kan du lese?:p... Litt små-irriterende at du ikke tar deg tid til å lese hva som står der før du begynner å klage.. :p

Lenke til kommentar
Kanskje litt lite med et eneste spill på listen min, så får gjøre den ferdig. Greit å utsette jobben litt. :p

 

1. Giana Sisters DS -> Kultklassiker i ny drakt, "because you're worth it". Liker du plattformspill vil du elske denne. Tro meg. Mario hvem?

 

2. Scribblenauts (DS) -> Utrolig nyskapende. Et tilfeldig oppdrag går ut på å gi en kokk det han vil ha. Hva gjør du? Først, åpne notisblokken. Deretter skriver du inn ting du tror han vil ha (til og med på norsk, om du vil). Skriver du "kjøtt" dukker ett kjøttstykke opp i skjermen, og du kan gi det til ham. Bare fantasien setter grenser for hva du kan gjøre (vel, den og den 22.000 ord store ordboken)

 

3. Street Fighter IV -> Etter alt tullet med Tekken, Virtue Fighter og Soul Calibur dukker Street Fighter opp igjen og viser dem hvordan det gjøres. Sykt bra. (kom riktignok til arcade hallene i 2008, men tar det med likevel da det ikke om til konsoll før 2009).

 

4. Puzzle Quest: Galactrix -> Så simpelt, men likevel så dypt og engasjerende. Et rollespill der du lager en karakter og flyr rundt i rommet og gjør mye rart, fra å sloss mot pirater til å hente mineraler i en gruve. Det morsomme er at alle kampene, gruvedriften, hacking av portaler osv foregår i et Bejewlled-lignende spill. Utrolig avhengighetsskapende, for å si det mildt.

 

5. Henry Hatsworth in the Puzzling Adventure (DS) -> Plattformspill på den øverste skjermen, Bejewelled på den nederste. Utrolig teit kombinasjon i grunnen, men det funker som faen. Utrolig bra spill.

 

OT! : Jeg ser at du er glad i DS!

Jeg tenkter litt på å kjøpe en DSI, er dette lurt? Jeg er mest glad i Nintendo 64 og Gameboy color, så jeg er litt usikker...

 

 

Jeg har spilt på data siden tidlig 80-tall med ZX Spectrum, Commodore 64 og sånt hele veien og gjør det fortsatt. Min første konsoll var playstation 1 og har for tiden både xbox360 og Wii og er fornøyd med det. Dessverre sliter jeg med nyresvikt og havnet i dialyse, så da blir det en del timer på sykehus, for å si det mildt. Kjøpte en DS mest for å ha noe å gjøre, men ble svært positivt overrasket over hvor morsom den var. Spillene er svært bra, grafikken meget bra (GTA: Chinatown Wars er faktisk stort sett i 3D som GTA3 og oppover) og touchpaden langt mer enn en billig gimmick, som jeg fryktet. Den har raskt blitt en favorittkonsoll og slo ut de store. ;)

 

Grunnen til jeg kom tilbake til denne tråden var for å anbefale to spill til. Legend of Zelda: Spirit Tracks og Professor Layton and Pandora's Box. Til DS... ;)

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...