Gå til innhold

VM 2010 - Sør-Afrika DEN STORE TRÅDEN!


Sameboe

Fotball VM 2010  

265 stemmer

  1. 1. Hvem tror du vinner VM?

    • Sør-Afrika
      0
    • Nederland
      32
    • England
      41
    • Hellas
      0
    • Italia
      15
    • Danmark
      0
    • Tyskland
      24
    • Brasil
      23
    • Paraguay
      0
    • New Zealand
      0
    • Australia
      0
    • Sør-Korea
      0
    • Nord-Korea
      11
    • Japan
      1
    • Algerie
      0
    • Ghana
      3
    • Frankrike
      1
    • Slovenia
      0
    • Slovakia
      0
    • USA
      1
    • Mexico
      1
    • Honduras
      1
    • Serbia
      2
    • Portugal
      4
    • Nigeria
      0
    • Kamerun
      1
    • Chile
      2
    • Argentina
      21
    • Uruguay
      0
    • Sveits
      0
    • Spania
      80
    • Elfenbenskysten
      3
  2. 2. Hvilket lag overasket deg mest i kvalikken?

    • Slovakia
      47
    • Slovenia
      33
    • Nord-Korea
      83
    • Honduras
      39
    • New Zealand
      65


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alt i alt må jeg si at jeg er litt skuffa over mesterskapet. Hadde store forventninger (kanskje for store?), men fikk aldri helt den VM-følelsen jeg har hatt i tidligere mesterskap. Det er noe særegent med følelsen jeg pleier å få under VM, men jeg fikk ikke den i år. Kan være kombinasjonen av vuvuzelaer, reklame, mye jævlig kjedelig og kynisk fotball osv. For ikke å snakke om at det er vinter i Sør-Afrika. Det blir jævlig feil for meg at spillerne må ha på seg jakke og hansker når det er VM. VM forbinder jeg med litt mer eksotisk og i det minste sommer og sol. Gleder meg stort til Brasil, samba og lekre brasilianske damer på tribunen, og kommer nok til å ha enda høyere forventninger til det enn jeg hadde i år.

 

Som arrangør synes jeg SA skal være veldig fornøyde dog, store fine stadioner og et bra gjennomført mesterskap fra deres side. Største minuset er så klart de jævla vuvuzelaene, men det er jo en del av kulturen deres, så det må vi godta. Det er heller ikke dems skyld at festfotballen uteble fram til de siste avgjørende rundene.

 

Det mest spennende laget for min del er uten tvil Tyskland! Veldig ungt lag som garantert blir å regne med i alle mesterskap framover, som vanlig. Mange kandidater til de jeg mener er mesterskapets spiller, man kan jo blant annet nevne Sneijder, Muller og Villa. Vanskelig å si, men ville nok falt på førstnevnte for min del. Ikke bare strør han om seg med pasninger i verdensklasse, men han har i tillegg scort mer enn de fleste andre.

 

Cya in Brazil!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

@Erlendru. Kunne ikke vært mer enig.

 

Dette VM var for meg et stort anti-klimaks. Generelt dørgende kjedelig fotball, elendige dommere som avgjorde flere kamper, England spilte ræv og vuvuzuela gjorde det å se kamper til en slitsom affære i tillegg til det dårlige spillet. Ja det var mange lyspunkter og enkeltkamper som var herlig, men det negative overskygger det litt. Dermed sitter jeg med en lei bismak i kjeften etter dette.

 

Nei nå gleder jeg meg bare til et vuvuzuela fritt Premier League.

Lenke til kommentar

Svenny's VM sine gleder og mindre gleder topp 5

 

Ok, jeg begynner med det jeg syns var dårlig med dette VM.

 

1.VUVUZELA. Nå er vell alle VELDIG av nonstop vuvuzela-buzzing. Gleder meg til fotball uten vuvuzela! (For de som ikke har fått det med seg, så ser en vuvuzela sånn ut: vo4bh3.jpg Og et vuvuzelakor høres sånn ut: Vuvuzela kor!.) Nå håper jeg bare at det blir vuvuzelafrie kamper, når PL begynner!.

 

2. Dommerene. Dommerene i VM har ikke vert på ett VM nivå. Det har blitt gjort enormt mange tabber. Som blant annet offsidetabber, alt for mange kort. Hvorfor kan bare ikke dommerene snakke litt med spillerene, istendenfor å hive ut kort på den måten. Mange av dommerene har gjort det bra, men ikke alle. Det har også blitt trappa veldig opp det med dømming av hands. Jeg syns det var bra, fordi noen av de som er blitt "dømt" har vert frivillige.

 

3. Tv2 sporten. For de som har fulgt med på Tv2 Sporten sine sendinger. Så har de hatt alt for mye reklame. Det er kansje greitt med det at VM var veldig dyrt for dem. Men da kunne de bare ha forlenga det litt. Istendenfor å ha over 15 min med reklame, og 3 min med fotball snakk. De har også hatt all slags med rare gjester, som ikke har hatt så mye med fotball å gjøre. Det er sikkert ok at det er litt populære, men det er ikke noe artister som trenger å vise seg fram.

 

4.Nederlagene av favorittene. Som dere vet så var det mye trøbbel med favorittene i gruppespillet. Det var Frankrike som måtte kaste finalebilletten først, etter mye trøbbel med laget. Så kom de ikke videre i gruppespillet. Etter det så var det England sin tur. Mange hadde spådd at England gikk videre, men så lett var det ikke. Etter at mange av de store avisene i England, som da hadde alt for store forhåpninger. Blant annet så var det denne her som kom opp, før VM.

"ENGLAND

ALGERIA

SLOVENIA

YANKS"

Eller så var det også "Best group since Beatles." Jeg tror de ble litt skuffa da de så resultatet. Fordi det ble ikke sånn England hadde forventet. Italia måtte også pakke sekken i gruppespillet, de tidligere VM vinnerene måtte se seg tapt med en sisteplass i gruppa si.

 

5. Fotballen. Jeg har selv ikke vert borti den orginale Jabulani ballen. Men etter det jeg har hørt, og sett. Så har det ikke vert noe stor suksess. Det er ikke bare keeperene som klager på den, det er også mange av spillerene. Mange skydd har vert unormalt dårlig og uforutsigbar. Og da kan mange skylde på ballen, tror jeg nok? Den ser veldig bra ut, synest jeg. Men jeg tror at den burde bli bedre, ettersom at det er VM.

 

Det var litt av det dårlige med VM, og her kommer det gode!

1. Vertslandet Sør- Afrika. Vertslandet Sør-Afrika gjorde en veldig god jobb med å arrangere VM. De var litt uheldige med tiden på året. For som mange vet. Så er det vinter i Sør-Afrika, mens vi har sommer. Det ødelegger stemninga litt. Nok en gang Sør- Afrika gjorde en glimrende jobb!

 

2. Stadiumene. Det var mange vakre, og nye stadiumer i dette VM. Det ble spilt på 10 forskjellige stadiumer. Det var 5 nye stadiumer, og mesteparten av de andre var oppgradert. Så mange av Sør-Afrikanske arbeidere stod på for å få fotball- VM ferdig i tide.

 

3. Filmkamera. Det har vert fantastiske bilder som har blitt filmet under VM. Det har vert fantastiske høyhastighetsbilder Så det har vert en suksess. Det har vist nesten alt i hver minste detalj. Det har gjort VM verdt å se på.

 

4. Scoringene og kamper. Mesteparten av kampene har vert veldig spennende. Nye lag har vist seg fram fra en side, som de aldri har vist før. Det vil også si at VM var en stor overraskelse for mange.

Det har også vert fantastiske scoringer!

 

5. Finalen. Finalen mellom Spania og Nederland var en veldig spennende kamp. Den var da kansje ikke den beste, men det var da en finale! Spania vant fortjent. Så da fikk de sitt første VM Trofé.

 

Bonus:

Blekkspruten Paul. Blekkspruten Paul er den rette spåmann. Det er han du trenger å ringe når du vil ha en kamp spådd. Han har hatt alle kampene han har tippa riktig. GO PAUL!!

 

Håper at dere likte denne lille oppsumeringa av VM, så da var det bare å vente til VM i Brasil! :w00t:

 

Svenny

 

(Det kan sikkert være noen skrivefeil i dette inlegget.

Endret av svenny000
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mtp på selve produksjonen av bildene så har egentlig eneste skuffelsen vært reprisene av situasjoner. De har alt for ofte bare vist deler av hendelsene og ofte ikke i det hele tatt repriser av kontroversielle ting.

 

Ellers har de vært smashing etter min mening.

Lenke til kommentar

Mtp på selve produksjonen av bildene så har egentlig eneste skuffelsen vært reprisene av situasjoner. De har alt for ofte bare vist deler av hendelsene og ofte ikke i det hele tatt repriser av kontroversielle ting.

 

Ellers har de vært smashing etter min mening.

Sies jo at FIFA har hatt en del med i spillet mtp repriser osv. Utenom det er jeg enig i at det var fantastisk, spesielt de detaljerte slow-motion klippene var herlige!

Lenke til kommentar

Helt greit mesterskap. Har ikke fått fulgt med på så mange kamper, men av de jeg har sett føler jeg ikke at jeg ser på et VM. Et stort irritasjonsmoment er selvfølgelig Vuvuzelaen.

 

Reklame atter reklame er noe som også er irriterende. Er jo bare reklame!

 

 

Men hvor er det skal være EM og VM neste gang? Er to år igjen til EM riiight? Litt utfor her :whistle:

Endret av Nidaroo
Lenke til kommentar

"En vuvuzela (på setswana kalt lepatata) er et sørafrikansk blåseinstrument på rundt en meters lengde, som vanligvis brukes av supportere på fotballkamper i Sør-Afrika. De krever en betydelig leppe- og lungestyrke for å blåses, og lager en høy, monoton lyd, som en tåkelur eller en elefant.

 

Et lignende instrument, kalt corneta i Brasil og andre latinamerikanske land, brukes av fotballsupportere i Sør-Amerika, og denne typen horn eller trompeter av plast har vært brukt på mexicanske fotballstadion siden 1970-tallet."

 

 

Får ikke håpe at det er like ekstremt som vuvuzelaen. If. Wikipedia.

Endret av Nidaroo
Lenke til kommentar

"En vuvuzela (på setswana kalt lepatata) er et sørafrikansk blåseinstrument på rundt en meters lengde, som vanligvis brukes av supportere på fotballkamper i Sør-Afrika. De krever en betydelig leppe- og lungestyrke for å blåses, og lager en høy, monoton lyd, som en tåkelur eller en elefant.

 

Et lignende instrument, kalt corneta i Brasil og andre latinamerikanske land, brukes av fotballsupportere i Sør-Amerika, og denne typen horn eller trompeter av plast har vært brukt på mexicanske fotballstadion siden 1970-tallet."

 

 

Får ikke håpe at det er like ekstremt som vuvuzelaen. If. Wikipedia.

ref-975-corneta-estica-enco.jpg

Ser nesten identisk ut, spør du meg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...