Gå til innhold

Radeon HD 5970 er her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor ikke kalle det Radeon HD5870x2? :p

 

This also brings up the matter of the name of the card. We asked AMD what happened to the X2 tag, and the answer is that they didn’t want to use it since the card was configured neither like a 5850 nor a 5870 – it was closer to a mythical 5860. So rather than call it an odd (or worse yet, wrong) name, AMD just gave it a new model number entirely. We suspect AMD wanted to be rid of the X2 name – their processors go up to X4 after all – but there you go as far as an official reason is concerned. It looks like special multi-GPU tags are now gone in both the NVIDIA and AMD camps.

AnandTech

Endret av Det Dvergiske Kaffebord
Lenke til kommentar
Linken til testen hos Tom's Hardware fungerer ikke.

 

Ja, med det her under panseret har en hvertfall kort en stund.

Jeg må si at jeg ikke hadde forventet noe fra 59xx-serien så fort.

Thumbs up AMD/ATi!

 

Edit: smårusk

 

bare fjern 1tallet på linken så går det.

 

Hvorfor ikke kalle det Radeon HD5870x2? :p

 

Det er nesten en 5850x2 faktisk..

Lenke til kommentar

Vel når man veit at 5970 er ett x2 kort på en måte så er nå det godt nok for meg, behøver ikke x2 da, men det er nå bare min mening.

 

Men ehm "bare 725Mhz", kjedelig, skulle vært 850 som de andre, greit nok at det er 2 i 1 kort men behøver ikke spare for den del.

Men uansett så er det vel ikke noe kjempe stort poeng i å kjøpe dette om man ikke har en eller anna grei I5/I7 cpu, noe sånt.

Endret av meg0709
Lenke til kommentar
Går rykter om at det snart kommer støtte for tre stk i CF.

 

Ser ikke helt hvordan det skal være mulig, når 5970-kortene bare har 1 stk Crossfire connector øverst på kortet. Skal man ha flere enn to kort i Crossfire, må det være minst 2 connectors.

Som en kommentar til første utsagn :Som de sa i gæmmle dagger: BS!!

Lenke til kommentar
Vel når man veit at 5970 er ett x2 kort på en måte så er nå det godt nok for meg, behøver ikke x2 da, men det er nå bare min mening.

 

Men ehm "bare 725Mhz", kjedelig, skulle vært 850 som de andre, greit nok at det er 2 i 1 kort men behøver ikke spare for den del.

Men uansett så er det vel ikke noe kjempe stort poeng i å kjøpe dette om man ikke har en eller anna grei I5/I7 cpu, noe sånt.

 

Hvis du graver litt dypere før du kommenterer (les anandtech-testen) vil du se at det er en grunn til at kortet er underklokket. Kort fortalt: for å komme innenfor ATX-spesifikasjonen på 300W har de måttet underklokke og undervolte kortet, men det finnes verktøy for å jekke det opp til stock 5870-hastigheter.

Lenke til kommentar
"Dog er frekvensene litt lavere på HD 5970." LITT? Takk gud det er enkelt å klokke opp, føles ut som ATI har handicappet det på stock.

Hvis du hadde sjekket artikkelen hos Anandtech så hadde du kanskje forstått hvorfor. Ytelse er ikke eneste faktoren vet du. Det finnes ting som varme, støy og at AMD må følge ATX standarden for under 300W powerdraw for skjermkort ;)

Lenke til kommentar

Deluze, hvordan i all verden testet de PhysX med atikort, som ikke støtter dette her? Er dette mulig via cpu, da? Men men, Ati har det da litt verre i det spillet der enn Nvidia på grunn av at AA må stilles via catalyst centre og derfor blir ikke AA selektiv, men det brukes på alt. Et supert spill, men... at det går an >:/

Lenke til kommentar
Deluze, hvordan i all verden testet de PhysX med atikort, som ikke støtter dette her? Er dette mulig via cpu, da? Men men, Ati har det da litt verre i det spillet der enn Nvidia på grunn av at AA må stilles via catalyst centre og derfor blir ikke AA selektiv, men det brukes på alt. Et supert spill, men... at det går an >:/

 

Det han mente var hvordan kortet (5970) gjorde det i forhold til et nvidia kort som hadde PhysX aktivert.

Lenke til kommentar

@Sajkow

 

Det artikkelen sier er at PhysX kan skrus på uavhengig av om du har Nvidia eller Ati, med andre ord regner jeg med at det blir i menyen en plass.

 

Det virker logisk at det blir cpu som foretar PhysX utregningene for Ati, men det er ikke det testene deres viser. Tvert i mot er cpu belasteet _mindre_ med PhysX enabled.

 

Så, det jeg egentlig var spent på er om 5xxx-serien og aller mest HD 5970 blir like amputert som HD 4870. Det kan vise seg å bli slik siden det må være en kunstig amputering en plass.

 

Men som sagt, jeg får vente til noen testere har ekstra tid på handa.

 

@madammim

Det er fint at du svarer for meg, det er dumt at du svarer galt.

Jeg lurte på hvordan HD 5970 leverte i BM:AA nå spillet har enabled PhysX.

Endret av Deluze
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...