Gå til innhold

Radeon HD 5970 er her


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bare meg som synes det er synd at de har droppet X2-navnet? Nå er ikke navngivningen av dette kortet direkte misvisende (slik feks. Nvidias var i overgangen mellom Geforce 8- og 9-serien), men det var ganske mye ryddigere med X2-navnet. Det de på mange måter gjør her er å følge etter Nvidia som gikk bort fra GX2-navnet da de lanserte GTX295...og Nvidias policy på produktmerking er ikke noe eksempel til etterfølgelse...:thumbdown:

Lenke til kommentar

Noe av grunne til det var vel at: a) det tok så latterlig lang tid før ATI klarte å lage noe tilsvarende (med HD3-serien klarte de å lage noe som ga god ytelse ift. pris, mens det var først med HD4-serien at de klarte å lage kort med GOD ytelse ift. det Nvidia satt på), og b) Nvidia følgelig fikk lov å melke 8-serien i ro og mak leeenge pga. manglende konkurranse. Lite vits å kjøpe et nytt kort når det ikke kommer noe bedre, og da fremstår jo kjøpet en har gjort som ekstra godt også. Og bare "for the record": Jeg mener med dette på ingen måte at 8800GTX ikke var et grisebra kort ;)

 

Men dette ble kanskje litt OT...

 

Edit: Manglet et ikke der ja...

Endret av Hugo_Hardnuts
Lenke til kommentar
Jeg mimrer litt tilbake til den tiden hvor 8800GTX var kongen på haugen. Stolt 15-åring som jeg var brukte jeg alle mine sparepenger på vidunderkortet :love:

 

 

spør du meg så var 8800GTX et av de få kortene som jeg syntes det hadde vert poeng å betale dyrt for..

 

OT: Husker jeg hadde et Asus Geforce 2 Ultra som kosta 6200.- på komplett :S

 

 

5970 ble ikke farlig dyrt heller. Syns uansett de kunne lagt prisen på rundt 4k, som blir mest korrekt.

Lenke til kommentar
Dette blir vel tilsvarende 5870 Crossfire og litt til da eller?

Det blir heller en mellomting mellom 5850 Crossfire og 5870 Crossfire.

 

Altså... Nå sliter CPU å holde følge..

I hvilke spill med hvilke innstillinger?

 

hmmm, dette virket som en verdig arvtaker til mitt gode gamle 3870x2... Som dessverre ikke har blitt særlig brukt siste 18mnd... Bruker pc'n som mediasenter i stua siden jeg ikke har giddet å skaffe skrivebord og pc-skjerm til den. Kanskje kjøpe en 3roms leilighet så jeg får et kontor å plassere spillmaskinen på...

Synd at du kastet bort pengene sist gang. Kortet ble lansert for 22 måneder siden og har i følge deg støvet ned i 18 av månedene. Det kan være lurt å skaffe seg den leiligheta før kjøp av skjermkort, dersom ny leilighet er det som skal til for at du skal begynne å spille igjen. Håper ikke du kaster bort pengene en gang til på et kort som det er stor etterspørsel etter og noen andre kunne hatt glede av mange timer hver dag i lang tid.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...