Gå til innhold

Den store tråden om Grand Theft Auto V


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg bruker tastatur og mus, da får du mere kontroll syntes jeg.

 

Mus og tastatur fungerer HELT greit og ikke noe mer, personlig foretrekker jeg lett å bruke 360 kontrollern til spillene som er hovedsaklig laget for det, deriblant GTA IV. Føler blant annet bilene og mye annet styres mye bedre, dessuten er det bare å slenge seg i sofaen med den trådløse kontrollen uten å krongle med tastaturet og mus.

 

 

Men det blir selvsagt en smaksak

Lenke til kommentar

Dere som spiller GTA på PC... dere bruker vel en håndkontroll? Prøvde San Andreas på PC med tastatur og mus, og det var ikke spillbart i det hele tatt.

Er veldig smak og behag. Jeg personlig liker veldig godt mus og tastatur pga jeg føler jeg har mye bedre kontroll med musen til stede. Dette gjelder også andre spill som AC3 osv. Om jeg hadde spilt bare konsoll hadde jeg sikkert sagt det motsatte.

Lenke til kommentar

Dette var på ingen måte ment som konsoll-hets. Jeg prøver bare å se objektivt på det.

 

Jeg eier selv både konsoll(er) og PC.

 

Det å si at Rockstar ikke bryr seg om PC-gamere fordi de vil optimalisere spillet til dagens konsoll først blir jo for dumt. Skulle de ha ventet med konsollutgivelsen til PC-versjonen ble klar?

Lenke til kommentar

Keybord og mus er overlegent til alt utenom bilspill og.... muligens Assassins Creed serien :) (Kan vel legge til at fighting spill ala Tekken er ganske håpløst uten kontroller).

 

Synd de ikke implementerer valgfri first person mode i GTA, er først da man får optimalt utbytte av mus og tastatur men Rockstar har vel gjort det ganske klart at det er ikke pc gaming de bruker mest tid på. Dumt av dem og synd for oss.

Lenke til kommentar

Keybord og mus er overlegent til alt utenom bilspill og.... muligens Assassins Creed serien :) (Kan vel legge til at fighting spill ala Tekken er ganske håpløst uten kontroller).

 

Synd de ikke implementerer valgfri first person mode i GTA, er først da man får optimalt utbytte av mus og tastatur men Rockstar har vel gjort det ganske klart at det er ikke pc gaming de bruker mest tid på. Dumt av dem og synd for oss.

Tastatur og Mus eller Kontroller er helt opp til hver enkelt, men det er en grunn til at Rockstar fokuserer på Konsoll, og det er pengene.

Lenke til kommentar

Mye urealistiske krav ute å går. Valgfri FPS innebærer jo at spillet må designes på en helt ny måte. Virker mer som at folk mener at det er en selvfølge at de skal få alt de blir tilbydd på konsoll bare på PC. Og at det er tilpasset PC på alle mulige måter OG at det skal komme samtidig med konsollversjonen. Og dette er for et spill som har sin opprinnelse på konsoll.

 

Jeg er imot "konsollifisering" av spill som egentlig skal spilles på PC, som Battlefield og Elder Scrolls, hvor innholdet påvirkes fordi det skal ut på konsoller. Når det gjelder GTA så vil jeg bare at Rockstar skal følge den formelen de har brukt siden 2001. Og det hjelper ikke å klage på innholdet når vi ikke vet hva det er og når det kommer på de ulike plattformene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dere som spiller GTA på PC... dere bruker vel en håndkontroll? Prøvde San Andreas på PC med tastatur og mus, og det var ikke spillbart i det hele tatt.

 

Jeg må ha mus og tastatur når jeg skyter. Fungerer bare ikke å sikte med en kontroller.

 

Til bilkjøring er kontroller overlegent, men jeg bruker heller joystick, som er enda bedre.

 

Så: mus til skyting, joystick til kjøring.

 

(...) Virker mer som at folk mener at det er en selvfølge at de skal få alt de blir tilbydd på konsoll bare på PC. Og at det er tilpasset PC på alle mulige måter OG at det skal komme samtidig med konsollversjonen. (...)

 

Ja, selvsagt krever jeg dette. Ingenting galt med det.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Tastatur og Mus eller Kontroller er helt opp til hver enkelt, men det er en grunn til at Rockstar fokuserer på Konsoll, og det er pengene.

 

Joda men skjønner ikke at Rockstar kommer fram til en annen konklusjon med tanke på profitt enn alle andre utgivere. Samtlige GTA titler siden 90-tallet har kommet til både PC og konsoll så it makes no sense at de først nå som andre utgivere endelig har insett at det er penger å tjene på pc salg skal bli sære på en pc versjon...

 

Men hvorfor jeg er snurt er jo bare fordi de lager såpass fete spill at jeg blir bitter når jeg ikke får spille dem, sitter enda i det lengste og håper på en god Red Dead Redemption pc port :p

Lenke til kommentar

Joda men skjønner ikke at Rockstar kommer fram til en annen konklusjon med tanke på profitt enn alle andre utgivere. Samtlige GTA titler siden 90-tallet har kommet til både PC og konsoll så it makes no sense at de først nå som andre utgivere endelig har insett at det er penger å tjene på pc salg skal bli sære på en pc versjon...

Kanskje de gjør det mye av tradisjon etter hvert. Ellers skal du ikke se bort fra at R" vet at GTA er dop for gamere, og at de ikke kan vente/håpe på en PC port (selv om alle som kjenner R" vet at den kommer) . Mange kan da komme til å kjøpe spillet to ganger. Men nok om det...

 

Den informasjonen som har kommet nå har iallfall fått meg ombord på hypetoget, og jeg gleder meg enormt til trailer 2. Flere protagonister høres veldig riktig ut for meg i et så stort spill. Det var faktisk en ting jeg husker jeg ønsket meg i SA. CJ føltes bare ikke riktig for meg i en god del av oppdragene, spesielt de utenfor LS.

Lenke til kommentar

Joda men skjønner ikke at Rockstar kommer fram til en annen konklusjon med tanke på profitt enn alle andre utgivere. Samtlige GTA titler siden 90-tallet har kommet til både PC og konsoll så it makes no sense at de først nå som andre utgivere endelig har insett at det er penger å tjene på pc salg skal bli sære på en pc versjon...

 

Men hvorfor jeg er snurt er jo bare fordi de lager såpass fete spill at jeg blir bitter når jeg ikke får spille dem, sitter enda i det lengste og håper på en god Red Dead Redemption pc port :p

 

Vel det med profitt er det vel egentlig oss forbrukere som antar, men har dere egentlig tenkt på at det ikke nødvendigvis er derfor Rockstar dropper PC i første omgang?

 

Rockstar sier de holder fokuset på konsollversjonene først, har dere tenkt på at dette muligens heller kan være at de vil gi deg nettopp et såpass bra spill i den høye kvaliteten som faktisk forbrukerne forventer, og trolig bli 2013's, eller kanskje det beste spillet på mange år?

 

Hvis de har f.eks 1000 personer til å jobbe med spillet, og plutselig må 100 av de settes over til å porte PC-versjonen, hvorfor skal man prioritere det istedenfor å bruke tid på å lage verdifull innhold som vil få GTA V til det kvalitetsnivået man ønsker?

 

De må bruke ressursene de har best mulig, og jeg er helt enig i Rockstar's prioritering av konsoll først hvis man tenker på denne måten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...