corsa91 Skrevet 15. november 2009 Skrevet 15. november 2009 Hei Jeg har en HP Pavilion DV 6560 som blir veldig varm. Den er ca 2 år gammel. Jeg har prøvd å bruke støvsuger over bakplata. Men det funket ikke. Hvordan demonterer jeg selve bakplata?
pcandmachelper Skrevet 15. november 2009 Skrevet 15. november 2009 HeiJeg har en HP Pavilion DV 6560 som blir veldig varm. Den er ca 2 år gammel. Jeg har prøvd å bruke støvsuger over bakplata. Men det funket ikke. Hvordan demonterer jeg selve bakplata? Det samme skjedde med meg. Hvis ikke du har oppdatert BIOS på pcen må du gjøre det. Da garanterer jeg at det vil bli bedre. Hvis du har sevice&support kan også de du har kjøpt den fra fikse det. Lykke til!
corsa91 Skrevet 15. november 2009 Forfatter Skrevet 15. november 2009 Skal oppdattere bios nå. Har ikke service avtale. Men jeg prøvde å demontere men jeg kom ikke frem til vifta. Hvordan kommer jeg dit
cruzader Skrevet 15. november 2009 Skrevet 15. november 2009 tastaturet er festet med 3-4skruer på undersiden, så kan du løfte det rett av. bruker komme til kjøleviften(e) da på de fleste hp.
corsa91 Skrevet 15. november 2009 Forfatter Skrevet 15. november 2009 tastaturet er festet med 3-4skruer på undersiden, så kan du løfte det rett av.bruker komme til kjøleviften(e) da på de fleste hp. Jeg har tatt av 2 eller 3 skruer som sitter der batteriet skal plasseres og der er det bilde av tastaturet. Får ikke tatt den av. Tror det er mer enn det. Trenger du bilde så kan jeg skaffe
cruzader Skrevet 15. november 2009 Skrevet 15. november 2009 (endret) på de 6715/6735 som jeg skrur mest på er siste skruen under dekselet til rammen. Endret 15. november 2009 av cruzader
NoTrace Skrevet 15. november 2009 Skrevet 15. november 2009 For å få ut viften i disse maskinene må du ut med alt. Skjerm, tastatur, top-cover, switch-cover, hovedkort osv... Du kan få blåst den litt renere om du tar av switch-cover (3 skruer under batteri) og tastatur (2 skruer under batteri + en på midten). Deretter vipper du opp switch-coveret og deretter av med keyboardet.
corsa91 Skrevet 15. november 2009 Forfatter Skrevet 15. november 2009 For å få ut viften i disse maskinene må du ut med alt.Skjerm, tastatur, top-cover, switch-cover, hovedkort osv... Du kan få blåst den litt renere om du tar av switch-cover (3 skruer under batteri) og tastatur (2 skruer under batteri + en på midten). Deretter vipper du opp switch-coveret og deretter av med keyboardet. Ok men hva er Switch coveret? Jeg har tatt noen bilder og merket de Rød er skruer Lyse blå er skruer under batteriet Gul er de til tastaturet. De ligger en skrue til inne i minnebrikkene skal sitte. Det er den som er nærmest vista lisensen. Den som er i midten
NoTrace Skrevet 16. november 2009 Skrevet 16. november 2009 Switch-cover er det "knappebrettet" over tastaturet (quickplay osv). Du må ta ut gule, blå og den under v/minnbrikkene (usikker på den siste her, men kan like gjerne ta den for sikkerhetsskyld).
corsa91 Skrevet 16. november 2009 Forfatter Skrevet 16. november 2009 (endret) Switch-cover er det "knappebrettet" over tastaturet (quickplay osv). Du må ta ut gule, blå og den under v/minnbrikkene (usikker på den siste her, men kan like gjerne ta den for sikkerhetsskyld). ok men skal jeg skal jeg bare løfte den rett opp. Har høytalerne der også. Endret 16. november 2009 av corsa91
NoTrace Skrevet 16. november 2009 Skrevet 16. november 2009 Du vipper opp fra en siden, brug neglen til å vippe det gråe dekselet av det svarte bunndekselet.
PaAra Skrevet 16. november 2009 Skrevet 16. november 2009 Jeg har en HP 6910p og den har vært glo varm under siden jeg kjøpte den, så kan det hende at den bare er så varm?? Jeg kjøpte en "bærbar pc kjøler" fra komplett (http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10592) og det har fungert bra, bråker mindre også.
corsa91 Skrevet 16. november 2009 Forfatter Skrevet 16. november 2009 Jeg har en HP 6910p og den har vært glo varm under siden jeg kjøpte den, så kan det hende at den bare er så varm?? Jeg kjøpte en "bærbar pc kjøler" fra komplett (http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10592) og det har fungert bra, bråker mindre også. ok det kan godt hende men jeg ser at den som er rett under vifta. Den men plast delen har sprukket. Sikkert pga varmen. Ser at den har gått innover Jeg har en HP 6910p og den har vært glo varm under siden jeg kjøpte den, så kan det hende at den bare er så varm?? Jeg kjøpte en "bærbar pc kjøler" fra komplett (http://www.komplett.no/k/kl.aspx?bn=10592) og det har fungert bra, bråker mindre også. Ok men jeg ser at det er sprukker på undersiden. Sikkert pga varmen. Jeg har lim så det går greit men jeg trenger å få tatt den bakdekslet helt av. Hvordan gjør jeg det?
NoTrace Skrevet 16. november 2009 Skrevet 16. november 2009 Du kan ikke ta av "bakdekselet", da må du ut med alt innholdet, som jeg sa over.
drbuggs Skrevet 16. november 2009 Skrevet 16. november 2009 Hvis du ikke får demontert maskina kan du blåse luft inn i utblåsningen til vifta, få støvet vekk fra kjøleribben. Hvis du vil komme til vifta helt så må du ut med alt, løse Alle skruer bak, Snu pc, av med switch cover, Løse det, Ut med tastatur, ut med det, løse trådløse kabler, ut med skjerm løse interne skruer ut med hele frontplata, løse mer interne skruer, løse fra touchplata, bluetooth etc, ut med hovedkort. Ikke så vanskelig når du har gjort det noen ganger, men ... Hvsi du velger det siste skal du være VELDIG nøye med monteringen av hoevdkortet. Veldig vanlig havariårsak på HP er feilmontert hovedkort.
corsa91 Skrevet 18. november 2009 Forfatter Skrevet 18. november 2009 Hvis du ikke får demontert maskina kan du blåse luft inn i utblåsningen til vifta, få støvet vekk fra kjøleribben. Hvis du vil komme til vifta helt så må du ut med alt, løse Alle skruer bak, Snu pc, av med switch cover, Løse det, Ut med tastatur, ut med det, løse trådløse kabler, ut med skjerm løse interne skruer ut med hele frontplata, løse mer interne skruer, løse fra touchplata, bluetooth etc, ut med hovedkort. Ikke så vanskelig når du har gjort det noen ganger, men ... Hvsi du velger det siste skal du være VELDIG nøye med monteringen av hoevdkortet. Veldig vanlig havariårsak på HP er feilmontert hovedkort. ok men jeg er ikke pro. Noen som har murlighet til å hjelpe meg? Bor i Oslo. Hvor lang tid tar det ca.
NoTrace Skrevet 18. november 2009 Skrevet 18. november 2009 (endret) Jeg bruker ca. 20-30 minutter på det, bor dog ikke i Oslo. Edit: Personlig rekord på 18:27 på dv9000 og 16:13 på dv6000 Dette gjelder dog bytte av hovedkort, som tar litt lengre tid da man må flytte over minne og prosessor osv. i tillegg. Endret 18. november 2009 av Eksentron
corsa91 Skrevet 18. november 2009 Forfatter Skrevet 18. november 2009 ok Har du murlighet til å hjelpe meg. Er ikke akkuratt god derfor. Hva av utstyr bør jeg skaffte meg? Har bare skrutrekkere.
NoTrace Skrevet 18. november 2009 Skrevet 18. november 2009 (endret) Du trenger bare et stjerneskrujern (midt på treet størrelse (som Torx T9)). Eneste skruene du kommer over er den typen som sitter under batteriet (små sølv), under selve maskinen (lange sorte) og de som sitter bak batteriet på undersiden av maskinen (korte sorte, 2 stk). Samme skrujern går på alle. Edit: Glemte at du trenger en tang/koppejern for å ta ut noen sekskantskruer under v/minnebrikkene. Står Remove med pil til dem. Endret 18. november 2009 av Eksentron
corsa91 Skrevet 20. november 2009 Forfatter Skrevet 20. november 2009 Du trenger bare et stjerneskrujern (midt på treet størrelse (som Torx T9)). Eneste skruene du kommer over er den typen som sitter under batteriet (små sølv), under selve maskinen (lange sorte) og de som sitter bak batteriet på undersiden av maskinen (korte sorte, 2 stk). Samme skrujern går på alle. Edit: Glemte at du trenger en tang/koppejern for å ta ut noen sekskantskruer under v/minnebrikkene. Står Remove med pil til dem. ok jeg har liten tang
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå