frohmage Skrevet 20. mars Skrevet 20. mars (endret) Jarmo skrev (2 timer siden): Dette er vel tilogmed _dårlig_ AI-slop når kunden har kjøpt mer enn man får plass til i egen bil uansett. Hvordan er forresten snøforholdene der borte nå? Endret 20. mars av frohmage 2
fredrik2 Skrevet 20. mars Skrevet 20. mars (endret) 5 minutes ago, frohmage said: Dette er vel tilogmed _dårlig_ AI-slop når kunden har kjøpt mer enn man får plass til i egen bil uansett. Hvordan er forresten snøforholdene der borte nå? Finns tillhenger til bil också. IKEA lånar till och med ut sådana gratis. IKEA låner førøvrigt ut lastsykler också så nog er det noen som sykler till IKEA och till och med køper och tar med sig en Billy hjem. edit: Køk er vel också noe som många får hemkørt då det blir mye at samla ihop och køra hjem selv. Du kan man sykla til IKEA. Endret 20. mars av fredrik2 2
Jarmo Skrevet 20. mars Skrevet 20. mars frohmage skrev (16 minutter siden): Dette er vel tilogmed _dårlig_ AI-slop når kunden har kjøpt mer enn man får plass til i egen bil uansett. Hvordan er forresten snøforholdene der borte nå? Dette ser jo alle samme at det er AI skapt bilde. Men du måtte kommentere det da.. Trodde du noe annet? 5
frohmage Skrevet 20. mars Skrevet 20. mars Jarmo skrev (18 minutter siden): Dette ser jo alle samme at det er AI skapt bilde. Men du måtte kommentere det da.. Trodde du noe annet? Nei, jeg kommenterte fordi det var så ekstremt dårlig gjennomført, og fordi AI-slop alltid er negativt. 2 1
Nimrad Skrevet 20. mars Skrevet 20. mars frohmage skrev (2 timer siden): Hvordan er forresten snøforholdene der borte nå? I år har jeg ikke måkt innkjørselen min en eneste gang.
PosteMonopolet Skrevet 20. mars Skrevet 20. mars (endret) frohmage skrev (1 time siden): Nei, jeg kommenterte fordi det var så ekstremt dårlig gjennomført, og fordi AI-slop alltid er negativt. Enig, sykkelpolitikken er så ekstremt dårlig gjennomført at det fortjener en negativt ladd AI-slop som illustrasjon. Endret 20. mars av PosteMonopolet 4
RootShell Skrevet 20. mars Skrevet 20. mars frohmage skrev (1 time siden): Nei, jeg kommenterte fordi det var så ekstremt dårlig gjennomført, og fordi AI-slop alltid er negativt. Det var veldig bra gjennomført. At du ikkje likte det seier meir om deg enn om bildet. 2
Mannen med ljåen Skrevet 20. mars Skrevet 20. mars Politikerne underskriver disse viktige, internasjonale avtalene, som alle nordmenn er kjempefornøyd med, og Norge er avhengig av. Det viser seg at avtalen er fullstendig idiotisk, noe mange har sagt hele tiden. Men politikerne viser bare til at de har underskrevet på at de ikke kan gi unntak fra avtalen de underskrev. I andre halvdel av 40-tallet var det faktisk straffbart å underskrive viktige, internasjonale avtaler som alle nordmenn er kjempefornøyd med og Norge er avhengig av. Nå gjør politikerne det hele tiden, og viser til at avtalen sier at de ikke kan fravike fra avtalen, så de vasker sine hender. Ja til forbud mot landssvik. 3
obygda Skrevet 20. mars Skrevet 20. mars Nimrad skrev (10 timer siden): Det er ikke så enkelt som det. Byplanlegging og regulering er stort sett en god ting som sørger for at det gjøres fornuftige valg og at vi ender opp med triveligere bo- og bymiljø. Dette er bare et tullete ekstra krav fordi staten ønsker at flere skal ta buss mellom Sandnes og Stavanger(nullvekstmålet til staten). Det slår ekstremt uheldig ut for IKEA - og helt sikkert også for andre næringsaktører fremover som ønsker å bygge ut her fremover. Alle skjønner det, til og med statsforvalteren som har satt ned foten, men konklusjonen er at det vil være ulovlig å gi disp slik situasjonen er i dag. Da må det endringer til fra høyere hold. Hvorfor legger ikke IKEA bare ned hele butikken der borte? Jeg hadde faktisk gjort det hadde jeg eid selskapet. Jeg hadde faktisk valgt å ofre hele butikken der borte for å statuere ett eksempel på politisk idioti. Sendt alle ansatte rett ut i arbeidsledighet. 4 1
Mannen med ljåen Skrevet 20. mars Skrevet 20. mars Om det var jeg som var sjef, ville jeg sjekket politikken i nabofylket. Lyngdal i Agder er i vekst med ny E39, og har fått Biltema, Thansen, kjøpesenter, Jula, Rusta, Europris osv. Har alt unntatt Clas Ohlson og Ikea. Folk som skal kjøre til Ikea han kjøre noen timer ekstra for å bedre bymiljøet i Stavanger, og oppfylle nullvekstmålet. 1 1
Satan666 Skrevet 20. mars Skrevet 20. mars obygda skrev (9 minutter siden): Hvorfor legger ikke IKEA bare ned hele butikken der borte? Jeg hadde faktisk gjort det hadde jeg eid selskapet. Jeg hadde faktisk valgt å ofre hele butikken der borte for å statuere ett eksempel på politisk idioti. Sendt alle ansatte rett ut i arbeidsledighet. Er typisk ikke så mye følelser i forretninger, men det er klart at alle har en smertegrense, også Ikea. Noen som kan gi meg en kort update på hvilket rasjonale som ligger bak dette politiske vedtaket? Er det grønnmaling, eller vil politikerne ha flest mulig til å parkere på kommunal betalparkering for på den måte å maksimere inntekter?
frohmage Skrevet 20. mars Skrevet 20. mars locked skrev (53 minutter siden): Det var veldig bra gjennomført. At du ikkje likte det seier meir om deg enn om bildet. Det blir som å poste tegninger ungene eller barnebarna har laget. 1
Satan666 Skrevet 20. mars Skrevet 20. mars frohmage skrev (1 minutt siden): Det blir som å poste tegninger ungene eller barnebarna har laget. Er du sikker på at det ikke egentlig er deg på bildet? Dere ligner litt, med hjelmen og greier... 2
frohmage Skrevet 20. mars Skrevet 20. mars Satan666 skrev (Akkurat nå): Er du sikker på at det ikke egentlig er deg på bildet? Dere ligner litt, med hjelmen og greier... Nei, med AI kan man aldri være sikker på om det er ekte eller ei. 1
Feynman Skrevet 20. mars Skrevet 20. mars 6 hours ago, Jarmo said: Bilhjernefantasi? Siden jeg ikke har bil så bruker jeg hjemmelevering fra IKEA, med innbæring om det er tungt. Ganske ok priser, spesielt om en sammenligner med delebil for den tiden man trenger den. Funket faktisk så bra at jeg muligens gjør det igjen også om jeg skulle skaffe meg bil igjen. 1
Jarmo Skrevet 20. mars Skrevet 20. mars Feynman skrev (12 minutter siden): Bilhjernefantasi? Siden jeg ikke har bil så bruker jeg hjemmelevering fra IKEA, med innbæring om det er tungt. Ganske ok priser, spesielt om en sammenligner med delebil for den tiden man trenger den. Funket faktisk så bra at jeg muligens gjør det igjen også om jeg skulle skaffe meg bil igjen. Money talks.
Sjørøver Skrevet 20. mars Skrevet 20. mars Feynman skrev (59 minutter siden): Bilhjernefantasi? Siden jeg ikke har bil så bruker jeg hjemmelevering fra IKEA, med innbæring om det er tungt. Ganske ok priser, spesielt om en sammenligner med delebil for den tiden man trenger den. Funket faktisk så bra at jeg muligens gjør det igjen også om jeg skulle skaffe meg bil igjen. Om du synes det å bedtille innbæring fungerer bedre enn å ordne ting selv, bør du ta noen runder med deg selv. Jeg undres, hvor mange tusen arbeidstimer er gått med på dette fjaset? Selvfølgelig må de ha parkering, og mer enn de har i dag. Kanskje man kunne stilt krav om parkeringshus og flere ladere, men det har jeg ikke noen sterke meninger om. Vanvittig sløsing mer ressurser. 1
obygda Skrevet 21. mars Skrevet 21. mars Sjørøver skrev (8 timer siden): Om du synes det å bedtille innbæring fungerer bedre enn å ordne ting selv, bør du ta noen runder med deg selv. Jeg undres, hvor mange tusen arbeidstimer er gått med på dette fjaset? Selvfølgelig må de ha parkering, og mer enn de har i dag. Kanskje man kunne stilt krav om parkeringshus og flere ladere, men det har jeg ikke noen sterke meninger om. Vanvittig sløsing mer ressurser. Enig. Her har mange arbeidstimer allerede gått opp i røyk. Håper Ikea flytter. 2
Simen1 Skrevet 21. mars Skrevet 21. mars obygda skrev (57 minutter siden): Håper Ikea flytter. Det hadde vært helt nydelig om en av nabokommunene hadde ønsket IKEA velkommen på helt andre premisser som f.eks nok parkeringsplasser. Samme som i Tromsø kommune da vi mistet vår største industriarbeidsplass til nabokommunen på grunn av kommunal arroganse og motvilje. Når Tromsø kommune tok melkingen av bedriften til et mye høyere nivå så ble det billigere å flytte hele fabrikken. Kommunens arroganse hadde ingen lys i tunnellen så det var ingen midlertidig kamel som kunne svelges. 3-400 arbeidsplasser flyttet 7 mil. 3 1
Feynman Skrevet 21. mars Skrevet 21. mars 1 hour ago, obygda said: Enig. Her har mange arbeidstimer allerede gått opp i røyk. Håper Ikea flytter. Småtterier sammenlignet med bilbruk generelt sett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå