Gå til innhold

Hvem er din beste komiker?


ppplll

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Otto Jespersen, uten tvil. Både rollene og satiren hans er genial(e).

Etter rikets røst gikk alt vest. Har ikke sett noe skikkelig bra av han siden, dessverre..

 

Jeg har ikke sett noe som helst av han etter Rikets Røst, jeg. :dontgetit:

Men jeg tror at han skal være med i et nytt program på TV til våren, satser på at det blir bra!

Lenke til kommentar
uten tvil Truls Svendsen!

En komiker som gjør narr av seg selv isteden for mot andre ala otto jespersen.

En må ha masse selvironi

Dette er jeg utrolig enig i!

Selvironi er nok til å være en god komiker.

 

Hørte en som fortalte om hvorfor han var en god komiker.

"Vel siden jeg er lav, tjukk og skalla, får jeg det gratis."

Lenke til kommentar

Jeg har to favoritter:

 

George Carlin og Bill Hicks.

Begge for deres kritiske syn på forbrukermentalitet, hykleri og dobbeltmoral. Begge for deres sylskarpe kritikk mot alle de dumme tingene vi mennesker sier og bare tankeløst repeterer og siterer. Og begge to for deres antikrigsholdninger og kjærlighet for Moder Jord som en planet.

 

Bill Hicks er jo spesiell, da han som regel virket regelrett depressiv på scenen. Jeg identifiserer meg mest med ham. George Carlin har en litt mer fis-og-promp-preget humor som jeg ikke helt liker, men det er den eneste innvendingen jeg har. Bill Hicks kan til tider bli så alvorlig og opphengt i "sin egen verden" at det også er en liten innvending.

 

Ellers elsker jeg disse to fyrenes humor!

Det er intelligent humor og til tider hysterisk morsomt.

 

Absolutt å anbefale alle som liker stand-up!

 

Og jeg må vel legge til at, utenom stand-up, så har jeg en stor forkjærlighet for Monty Python, Bård Tufte Johansen, Harald Eia, Atle Antonsen og Kristopher Schau også.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8723

Louis C.K Ingen ved siden, ingen over. Her har du en mann med stor lidenskap, og en som gir noe til komiker samfunnet. Man kan vel nesten si at Dane Cook har tatt litt for mye av CK......:p

Lenke til kommentar

En nylig favoritt er Dag Sørås. Han virker belest, er negativ og kjip mot alt, har alltid en halvliter i hånda, og tar opp mange tema jeg selv syns er morsomme. Skal jeg være litt OT syns jeg Kristian Valen er den kanskje kjipeste komikeren i hele verden, men det er jo ikke hva tråden handler om, så. :)

 

Edit - En annen soleklar favoritt er jo Bush.

Endret av Sambaboy
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Denis Leary: Har ikke gjort så mye tøft de siste årene, men han har jo No Cure For Cancer som må være en av de beste komi-showene jeg har sett fra 90-tallet, og jeg har sett masse av dem. Har litt moderne Bill Hicks humor synes jeg.

 

Ron White: Elsker bare denne fyren. Han fremstår som sleasy og doven, og er heller ikke redd for å skjule det. Litt Bill Hicks/Leary-humor i seg.

 

Adam Ferrara: Kompis av Leary. Er veldig flink på å være direkte.

 

Jimmy Carr: Er veldig frekk, og gjør det på en måte som ikke virker så "acted". Er også veldig direkte, og er garantert den beste britiske komikern synes jeg.

 

Gaberiel Inglesias: Feit morsom amerikaner. Er så flink til å disse andre tjukke folk og spesielt afro-amerikanske damer.

 

Aziz Ansari: Veldig spenndene fyr. Amerikansk inder fra South Carolina. Har så mye bra historier å komme med. Har et show hvor han disser både fetterne sine og Kanye West. Så jævelig morsom fyr.

 

 

Og selvfølgelig skal jeg legge til Conan O`Brian, Bill Maher, Jon Stewart og Stephen Colbert som geniale og morsomme talkshow-verter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...