Gå til innhold

Hvilken Julebrus er best?


Lugaid

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Light selgast på Kiwi også etter kva eg forstår. Far min har ein tendens til å kjøpe det fyrste og billigaste når det kjem til brus sidan han ikkje drikk det, so då enda vi opp med light julebrus, oscar sylte, trur eg. Ikkje akkurat noke eg kjem til å drikke..

 

Det varier tydeligvis fra kiwi til kiwi, for kiwi der jeg bor har ikke Light julebrus. Og apropos den Oskar Sylte Julebrus light (som også finnes på Ultra), så er den ikke dårlig, den var faktisk ganske god. :)

Lenke til kommentar

Tror ikke jeg får tak i god julebrus til jul i år - krise!!! :no:

 

Finner bare Grans her nemlig - og Grans julebrus er IKKE god! Jeg forstår meg ikke på dere som presterer å like den, det smaker syntetisk sukkervann, og er rett og slett helt fri for julebrussmak. Tragisk!

 

Hva som er best er jeg neimen ikke sikker på, for jeg har flyttet en del de siste årene og husker aldri hva fjorårets favoritt var, og må begynne på scratch igjen hver jul - med nye typer julebrus. I år ble CB og Aass (Aas?)- brusene testet, var ikke videre imponert. Berentsens var heller ikke det helt store.

 

Tror dere de selger julebrus i Finland? :grin:

Lenke til kommentar
Tror ikke jeg får tak i god julebrus til jul i år - krise!!! :no:

 

Finner bare Grans her nemlig - og Grans julebrus er IKKE god! Jeg forstår meg ikke på dere som presterer å like den, det smaker syntetisk sukkervann, og er rett og slett helt fri for julebrussmak. Tragisk!

Absolutt verdt penga. Fire kr for en 1.5 liters flaske. Det er billig det. :)

Lenke til kommentar
Tror ikke jeg får tak i god julebrus til jul i år - krise!!! :no:

 

Finner bare Grans her nemlig - og Grans julebrus er IKKE god! Jeg forstår meg ikke på dere som presterer å like den, det smaker syntetisk sukkervann, og er rett og slett helt fri for julebrussmak. Tragisk!

 

Hva som er best er jeg neimen ikke sikker på, for jeg har flyttet en del de siste årene og husker aldri hva fjorårets favoritt var, og må begynne på scratch igjen hver jul - med nye typer julebrus. I år ble CB og Aass (Aas?)- brusene testet, var ikke videre imponert. Berentsens var heller ikke det helt store.

 

Tror dere de selger julebrus i Finland? :grin:

 

Det er smak og behag, jeg forstår meg ikke på folk som ikke klarer å skjønne det. At du ikke liker det betyr ikke at det er noe galt i at andre liker det. Det er derfor man ikke skal legge for mye i tester på vg/dinside/tv2 osv.

Lenke til kommentar

Etter å ha smakt på Hamar/Lillehammers julebrus synes jeg den er veldig god. :woot:

 

Det eneste negative er brunfargen, men den smaker faktisk ikke som annen champagnebrus.

 

Man merker at det er mange som faktisk er gode om man legger lokalpatriotismen til stede. Før drakk jeg nesten bare borg julebrus rød på glassflaske da de selger mye av den her, og siden borg er fra sarpsborg.

Endret av Crash
Lenke til kommentar

Jeg synes at Borgs julebrus er best.

Jeg har slitt veldig med å finne et godt utvalg av julebrus dette året, men jeg endte opp med Grans, Lillehammers, Borgs og én til som var brun.

 

Borg har mest fruktig smakt, og er samtidig frisk. Gran kommer på en god andreplass, men smaken er ikke like tydelig som i Borg sin.

 

Ellers synes jeg det er skremmende vanskelig å få tak i julebrus her i Oslo. INGEN av Coop-butikkene har mer enn én - kanskje to sorter. Stort sett er det Lillehammers brus som de selger. Kanskje fordi den har vunnet så mange tester?

 

Jeg synes det er synd at de kutter ut å selge brus fra konkurrentene. Dette er en flott tradisjon i landet vårt, der forskjellige bryggerier lager sin egen julebrus. Mitt mål var å smake på så mange av dem som mulig, men det ble vanskelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...