Gå til innhold

Har en linje blitt krysset? (PC/PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

sorry meg, men jeg ser ikke hva som er så forbanna ille med og meie ned en haug med "mennesker" de er jo ikke en gang mennesker, men blinker som beveger seg. Kunne like godt vært Ole Brumm og slekten hans som var de sivile og hattifnatter som var de slemme. Det er bare de syke folka som blir syke av dette og det er mindre en 1% av alle i verden som spiller. Gleder meg sykt til og meie ned blinker på dette oppdraget.

 

Tenker for litt gjennom et spill og hvordan det er bygd opp er hver kroppsdel som er lagd i et spill en blink som tar så og så mye liv og treffer du riktig som er hele poenget med disse blinkene er det morro...

 

Tyskland og Australia kan få sin egen versjon med bade ender og gyngehester! Samma med alle de andre idiotiske styrelederne som har sine idiotiske tanker som skal sperre sannhet og det som faktisk er sant ute...

Lenke til kommentar

De krysser ingen grense i min bok, men det er en forskjell på å bare sende spilleren ut i en flyplass for å slakte sivile og det å sende han ut med en grunn til å slakte sivile.

 

Hvis de presenterer spilleren med en troverdig forklaring på hvorfor han skal gjøre dette så er det helt greit for meg. Hvis de viser hvordan figuren til spilleren planlegger å bruke denne hendelsen og hvordan de rettferdiggjør handlingene sine for å oppnå målene sine så syns jeg tilogmed dette er en veldig bra vei å gå og noe som er sjeldent fremstilt i spillverden.

 

Men hvis det bare er snakk om at spilleren blir sluppet løs på flyplassen med overskriften "Level 1: Kill all the civilians. Bonus points for children!" så syns jeg det er poengløst og ikke verdt tiden min.

Lenke til kommentar

Etter å ha sett videoen, må jeg si at jeg forstår hvorfor noen kan bli oppskaket av dette, men da kan man heller ta diskusjonen om "hvorfor er det greit å drepe sivilie så lenge det ikke er et FPS spill med såpass intensitèt?, eller så lenge det ikke er vestlige sådan?".

 

Videoen var mer grafisk voldelig enn jeg ville ha trodd, ja, men jeg ser fortsatt ikke helt hvordan dette skal være såpass verre enn andre type spill som f.eks Manhunt o.l.

Men det er vel sikkert 9/11 viruset som fortsatt henger igjen over folk-flest, hvis Fox-news får tak i dette (spørsmål om tid egentlig) så kan man regne med at det blir hett i U.S.A. iallefall.

 

Jeg tror faktisk man kan hoppe over oppdraget dog (smart trekk av IW isåfall) hvis ryktene stemmer.

Lenke til kommentar

Dette er jo på ingen måte å vise den andre siden. Dette er fortsatt å vise tinga fra "antiterroristenes" side, men ved at du gjør det terroristene gjør i "antiterroristenes" øyne. Hadde de skulle vist den andres side så hadde vi sett "antiterroristene" bombe sivile kvinner og barn, bryllup, infrastruktur, osv. Du ville også fått hørt om HVORFOR de som kalles terrorister gjør det de gjør, og det er ingen av dem som har som mål i seg selv å drepe flest mulig.

Lenke til kommentar

Videoen i artikkelen fungerte ikke.

Ligger en som virker her.

 

Hvis noen er stødige i fransk så er det bare å sette i gang med oversettinga :p

 

 

 

Tror nok ikke det er så ille som det ser ut til. Drepingen av sivile ser ut til å være valgfritt, og politiet skyter jo mot deg, så man må jo nesten forsvare seg hvis man ønsker å komme videre i spillet..

 

 

Lenke til kommentar

Hva er så kontroversielt med dette? Vi har Hitman, hvor man i mange oppdrag tok knerten på sivile i kaldt blod for uniformen deres. Eller hva med Grand Theft Auto hvor de flyter av blod og hvor man knerter sivile så det hyler om ørene.

 

Ser ikke noe særlig kontroversielt i dette, men ser at spillselskapene faktisk nå tør å nøyansere blikket litt mer, fremfor å lage et spill med heltemodige amerkianer/britte som redder verden fra den sikre død. Er faktisk litt lei av dette, så om det stemmer er jeg faktisk ganske glad, endelig et spillselskap som tenker litt utenfor boksen.

Lenke til kommentar

Det kontroversielle blir vel at spillene du nevnte gir deg muligheten til å drepe sivile, i motsetning til dette oppdraget som sier at du skal drepe sivile. Og i den grad det er drap av sivile i Hitman/GTA oppdrag så er det ikke akkurat i den skalaen vi ser på videoen.

 

Det er ihvertfall det jeg forestiller meg "nyhetsankerne" og deres "eksperter" hos Fox News kommer til å si.

Lenke til kommentar

er ikke bare det at man skyter sivile, men hvor grafisk det er.man ser helt klart at folk krabber rundt og man nådeløst skyter dem. Manhunt spillet har jo fått pepper som bare det av media!

Men det er nok settingen som er mest drøy, som folk har sagt er det veldige få spill/filmer (om ikke ingen) Som har hatt så åpenlys detaljert flyplassterror siden 9/11.

 

Hva hadde man sagt om et mission begynte i en flykabin der målet var å kapre flyet og kræsje det et sted?

Lenke til kommentar

Dette er å strekke det langt, men er det FOR langt? Personlig er jeg litt paff, hadde virkelig ikke trodd et så sensitivt tema kom til å oppta spillverdenen med det første. Samtidig vil det kanskje skape blest på en positiv måte - det bryter grenser, og får kanskje noen til å tenke. Kanksje er reaksjoner på et sårt tema akkurat hva som er nødvendig for å lette litt på spennet mellom midtøsten og USA.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...