Gå til innhold

PCutstyr er avviklet


Anbefalte innlegg

Zephyr, krev reklamasjon fra Grossist, som sikker er i norge? :)

 

Noen som vet hvilken grossist pcutstyr og meeter brukte??

 

Du kan vel uansett ikke gjøre angrerett gjeldende ovenfor en distributør. - Men feil ved varen kan du selvsagt kreve rettet.

 

Og; Du fikk sikkert pakken rett fra en distributør når du fikk varen, så sjekk pakkseddel/pakkelapp.

 

Det jeg kjøpte var 11 stk disker av den flotte 1TB disken til Seagate. Der var 4 DOA, men resten funker jo...ennå.

Skulle sende disse tilbake på angrerett, men Meeter nektet. Dette er nå 7mnd siden. Siden den gang har saken ligget hos Forbrukerrådet og FTU. Har nok ikke emballasjen eller pakkelappen lengre gitt..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det jeg kjøpte var 11 stk disker av den flotte 1TB disken til Seagate. Der var 4 DOA, men resten funker jo...ennå.

Skulle sende disse tilbake på angrerett, men Meeter nektet. Dette er nå 7mnd siden. Siden den gang har saken ligget hos Forbrukerrådet og FTU. Har nok ikke emballasjen eller pakkelappen lengre gitt..

 

Retur på seagate disker kan du fikse selv på www.seagate.com - litt mer tid og kostnadskrevnde riktignok, men da får du iallefall fikset diskene.

Lenke til kommentar
PCutstyr har neppe klart å legge ut kontaktinfo til hver enkelt produsent før de ble slått konk. Nå er det ingen som får lønn for å gjøre noe som helst for firmaet så jeg tviler på at noen vil bruke av sin fritid på å lage en god oversikt over kontaktinfo til hver enkelt produsent.

Vil påstå at PCUtstyr fremdeles har et moralsk ansvar ovenfor sine tidligere kunder. Å hjelpe disse videre ved å legge ut kontaktinfo som beskrevet koster veldig lite, uansett om du tjener penger på det selv eller ikke.

Lenke til kommentar

Til han som tenker at han har mistet 11 tusen kroner. Kan du forsøke å be konkursboet om å få tilbakelevert de defekte varene som jo egentlig er din eiendom? Så kan du forsøke å kjøre en reklamasjon mot leverandør om du får tak i delene først da..

 

Når PCutstyr.no eksisterte, så hadde jeg en reklamasjon der. Fikk levert ny del uten at de mukket en gang. Super service mener jeg.

Lenke til kommentar

For en gledelig nyhet på morgenkvisten :)

 

Gode priser kan ikke veie opp for elendig og fraværende kundeservice. Men det verste med PCUstyr har vel vært angrerett og garanti/reklamasjonssaker. Der de arrogant ignorerer norsk lov, og lager sine egne regler...

 

Nei, dette var virkelig gledelig å høre. :)

Lenke til kommentar
Det jeg kjøpte var 11 stk disker av den flotte 1TB disken til Seagate. Der var 4 DOA, men resten funker jo...ennå.

Skulle sende disse tilbake på angrerett, men Meeter nektet. Dette er nå 7mnd siden. Siden den gang har saken ligget hos Forbrukerrådet og FTU. Har nok ikke emballasjen eller pakkelappen lengre gitt..

Her skulle du vel reklamert og ikke kjørt på med angreretten. Da hadde du vel hatt fire disker som fungerte nå.

 

Til han som tenker at han har mistet 11 tusen kroner. Kan du forsøke å be konkursboet om å få tilbakelevert de defekte varene som jo egentlig er din eiendom? Så kan du forsøke å kjøre en reklamasjon mot leverandør om du får tak i delene først da..

 

Når PCutstyr.no eksisterte, så hadde jeg en reklamasjon der. Fikk levert ny del uten at de mukket en gang. Super service mener jeg.

Det er ikke super service, de gjorde kun det de var forpliktet til gjennom loven. Super service hadde det vært dersom du fikk noe mer enn hva de er forpliktet gjennom loven. Så jeg vil kalle det forventet service.

Lenke til kommentar

Man kan jo ved enkel søkning finne ut at eieren av pcutstyr har rolle i flere firmaer..

NB! det ikke sikkert at han er EIER eller DAGLIG LEDER, men han har roller i følgende foretak

 

DATAVAREHUSET INTERAKTIV & DIVERSE ANS KRÅKERØY

ELINEWEB AS KRÅKERØY

EU-KONTROLL SJEKK INTERAKTIV & DIVERSE ANS KRÅKERØY

EURO IT NORGE AS FREDRIKSTAD

GLOMMA HANDEL AS ROLVSØY

NORSK TELEFORMIDLING AS KRÅKERØY

PCUTSTYR TVETE KRÅKERØY

SHOPWARE NORGE AS FREDRIKSTAD

TVETE CONSULTING KRÅKERØY

VAREHUS INTERAKTIV ANS KRÅKERØY

 

Det fremkommer som mistenkelig at pcutsyr.no har så lav omsettning at det ikke er registrert regnskap (er vel mindre en 5 mill. det..) Dersom han med PCutsyr som er ENK går konkurs vil det få innvirkener på de overnevnte selskaper han er eier i da eier poster må selges for å dekke inn konkursboet. Dersom han er daglig leder vil det få konsekvenser dersom han får karantenetid fra kredittilsynet.

 

Det er jo uansett kjedelig for de dette angår når det er ENK og privatperoner/familier inne i bilde. Syns folk bør tenke litt lenger enn RMA saken på en usb->ps/2 konverter som tok for lang tid. Det er forundelig hvor mye man kan få utrettet med ett smil, pågangsmot og høflig fremtreden ;)

Endret av PIIIpower
Lenke til kommentar
Alle som har brukt kredittkort ved kjøp kan rette reklamasjonskrav mot kredittkortselskapet i stedet for.

 

Ser at pcutstyr.no er registrert på et enkeltpersonforetak, mens meeter.no er registert på glomma handel AS. Noen som vet om dette har noe å si?

 

Svaret på det finner du vel nederst i denne tråden:

https://www.diskusjon.no/index.php?s=hardwa...howtopic=897505

 

OG svaret er vel egentlig nei.

Lenke til kommentar
Alle som har brukt kredittkort ved kjøp kan rette reklamasjonskrav mot kredittkortselskapet i stedet for.

 

Ser at pcutstyr.no er registrert på et enkeltpersonforetak, mens meeter.no er registert på glomma handel AS. Noen som vet om dette har noe å si?

 

Svaret på det finner du vel nederst i denne tråden:

https://www.diskusjon.no/index.php?s=hardwa...howtopic=897505

 

OG svaret er vel egentlig nei.

Tenkte egentlig mest på at hvis handler er ingått med enkeltpersonforetaket, og ikke glomma handel AS, kan man rette krav mot personen selv. Dvs han må slå seg personlig konkurs for å slippe unna. Ikke bare avvikle et AS.

Lenke til kommentar

Dette er utrolig triste nyheter... Jeg syns det er veldig synd at PCutstyr har måtte avvikle etter så mange år. Årsaken til dette er at forbruker/kunder krever lavere og lavere priser og til slutt må forhandler gi bort varene for at forbruker skal kjøpe de. Og så nå som de har gått på ryggen og ett ukjent antall ansatte har mistet jobben så sutres det fordi ikke de legger ut info om hvem man kan kontakte i forbindelse med eventuell retur?? SKAM DERE... Dette er rett og slett bare trist. Ikke noe hyggelig for noen.

 

My five.

Endret av lasso
Lenke til kommentar
Dette er utrolig triste nyheter... Jeg syns det er veldig synd at PCutstyr har måtte avvikle etter så mange år. Årsaken til dette er at forbruker/kunder krever lavere og lavere priser og til slutt må forhandler gi bort varene for at forbruker skal kjøpe de. Og så nå som de har gått på ryggen og ett ukjent antall ansatte har mistet jobben så sutres det fordi ikke de legger ut info om hvem man kan kontakte i forbindelse med eventuell retur?? SKAM DERE... Dette er rett og slett bare trist. Ikke noe hyggelig for noen.

 

My five.

 

Butikken var ikke konkuranse dyktig så den fortjente ikke livet, er ikke forbukerne sin feil det. Synd trist leit.

Lenke til kommentar

Finnes det noe goodwill i kunderegisteret som nå blir solgt til en annen nettbutikk?

 

Sannsynligvis ikke. Da måtte jo PCutstyr.no ha latt nettbutikken være i drift, slik at kundene ble betjent av denne nye aktøren. De har jo stengt butikken sin ser jeg.

 

Dessuten kan det jo hende at enkelte kunder ville synes at e-post fra en ny eier var "spam-aktig".

 

Dårlig lederskap/forretningssans vil jeg si, det å ikke tenke på at det kan være goodwill å selge videre.

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...