Gå til innhold

HTC HD2 - Nå er det mulig å installere Android 2.2


http://www.facebook.com/group.php?gid=479106440214&ref=mf  

280 stemmer

  1. 1. Har du vært innom "HTC nyheter" på facebook? (ferske hd2-nyheter!)

    • Ja. Denne skal jeg følge med.
      98
    • Nei, men jeg skal ta en titt.
      63
    • Nei, er ikke interessert.
      119


Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg har MDJ sin versjon på SD kortet. Før jeg la dette inn lastet jeg ned siste ROMen (eller var det RADIO?) fra HTC sine sider.

 

Problemet nå er at mobilen slår seg av hele tiden, eller ikke helt av, men slik at jeg må taste pinkode. Dette skjer ca. 1 gang per time/annenhver time.

 

Foruten om overnevnte problem så restartes også Android systemet ofte. Veldig irriterende.

 

Noen forslag til hva jeg kan sjekke/gjøre?

 

Skulle ikke fordundre meg at det er et problem med simkortet eller noe som en hardreset kan fixe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjører Dandiests Android-versjon ( http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=881937 ) fra SD-kortet, men sliter litt med å skjønne hvordan jeg skal partisjonere minnekortet. Android fungerer utmerket når jeg formater minnekortet i fat 32 og bare legger mappa inn på minnekortet.

 

Men hvordan bør jeg formatere minnekortet for å få best mulig hastighet? Nå har jeg en fat32 partisjon, en ext3 og en linux swap, men synes det hele er treigt..

Har et 8gb minnekort, så ønsker å benytte ca. 1GB til android, og resten til 'generell lagring'. Ser noen prater om ext4 og bla bla, men skjønner ikke helt hva jeg bør bruke.

 

Noen tips? :- )

Lenke til kommentar

Har lagt inn android NAND standard Froyo Sense rom, funker fjell.

Men har støtt på et lite men ikke ubetydleig problem:

- Med One Call Simkort restarter telefonen av seg selv ofte( opptil 10-15 i døgnet),og det skjer kun når skjermen er sort og i "dvale"

- Fikk låne et Tele2 simkort, her har telefonen aldri restartet.

 

Noen som vet grunnen til at One Call simkortet får hd2 til å restarte? Kan en ny RADIO fikse feilen?

Har prøvd noen forkskjellige rom :(

 

Noen tips?

Lenke til kommentar

Etter at jeg la inn siste rom fra HTC klarer ikke værtjenesten å lokalisere nøyaktig hvor jeg er. Den angir kun hvilket fylke jeg er i, ikke hvilken kommune. Noen tips?

 

Slik har min vært ganske lenge.

 

Det begynte med att det ikke fungerte i det hele tatt i fjor, så plutselig fungerte det, og så gikk den over til å si hvilket fylke.

 

Har søkt opp dette, og ifølge flere folk på xda ligger ikke problemet i telefonen, men teleselskapet/mobilmastene.

 

Dette var min oppfatning også, helt til ei venninne kjøpte HTC Desire. Den kjører såvidt jeg vet samme tjenestene og der oppdateres lokasjonen som den tidligere gjorde på HD2.

Lenke til kommentar

Har lagt inn android NAND standard Froyo Sense rom, funker fjell.

Men har støtt på et lite men ikke ubetydleig problem:

- Med One Call Simkort restarter telefonen av seg selv ofte( opptil 10-15 i døgnet),og det skjer kun når skjermen er sort og i "dvale"

- Fikk låne et Tele2 simkort, her har telefonen aldri restartet.

 

Noen som vet grunnen til at One Call simkortet får hd2 til å restarte? Kan en ny RADIO fikse feilen?

Har prøvd noen forkskjellige rom :(

 

Noen tips?

 

Melder meg på denne, har samme problem med One Call.

 

Eneste forskjellen fra Royal er at jeg ikke har prøvd med annet simkort enda, og at jeg ikke kjører fra NAND men SD kort

Lenke til kommentar

SMS funksjonen på mobilen min har begynt å tulle seg etter at jeg fikk tilbake telefonene min fra reperasjon. Når jeg får en melding vises den flott i htc sense, men når jeg "tapper" på meldingen så kommer jeg bare inn der hvor meldingen skal vises men det kommer ikke opp noen meldinger, noen som har opplevd noe lignende? Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar

Noen som kan anbefale en cab som reduserer skjermens følsomhet (jeg kjører siste orgianle ROM). Hvordan er skjermfølsomheten for de som kjører Android, forresten?

 

Andre som opplever at når man benytter en "kina-microusb" at telefonen ikke lader, men går direkte i "bilmonteringssettmodus"?

Lenke til kommentar

Glem det, for mye arbeid å få til, har hverken ork eller kunnskap til det :)

 

Ahh, endelig fått HD2en tilbake fra verksted etter reperasjon av død lcd skjerm. Ny skjerm montert og screenguard påklistret :)

 

Men, så snakket jeg med en kompis som hadde fått Windows 7 på hans HD2 og fungerte vist meget bra.

 

Dette har sikkert vært spurt om før i denne tråden, men spørr igjen, link og bruksanvisning til å få dette til, evt torrenter kan sendes på personlig melding for å ikke gå over forumets regler. :)

Endret av Hansy
Lenke til kommentar

Svarte f...hadde store planer om å legge inn W7 eller Android, så prøvde først å legge inn Darkstone sin SD android, funket fint. Rebootet telefonen, og skulle åpne android igjen, da låste den seg når en grønn HTC logo kommer med svart bakgrunn.

Prøvde dette flere ganger uten hell. Tips?

 

Men så tenkte jeg å legge inn HSPL 2.08, men for å legge inn dette så må jeg ha en eldre versjon av SPL (jeg har 3.03 nå), og når jeg prøver å nedgradere (til htc sin egen rom 1.66) får jeg opp feilmelding om at tilkoblingen ikke er gjort, selv om usb kabelen står i og fungerer fint.

 

Nå er jeg lei, og lyst til å knuse den..

Lenke til kommentar

Svarte f...hadde store planer om å legge inn W7 eller Android, så prøvde først å legge inn Darkstone sin SD android, funket fint. Rebootet telefonen, og skulle åpne android igjen, da låste den seg når en grønn HTC logo kommer med svart bakgrunn.

Prøvde dette flere ganger uten hell. Tips?

 

Men så tenkte jeg å legge inn HSPL 2.08, men for å legge inn dette så må jeg ha en eldre versjon av SPL (jeg har 3.03 nå), og når jeg prøver å nedgradere (til htc sin egen rom 1.66) får jeg opp feilmelding om at tilkoblingen ikke er gjort, selv om usb kabelen står i og fungerer fint.

 

Nå er jeg lei, og lyst til å knuse den..

 

Hei herr sur

Du kan prøve å boote i bootloaderen ved å holde volum NED knappen og starte mobilen og plugge inn usb kabelen

 

du kan også prøve å bytte usb port, har funka for meg før.

 

Hvis du skal knuse den så betaler jeg gjerne frakt for mobilen til meg ;)

 

 

Tokk feil mellom opp og ned :O

Endret av m4sta
Lenke til kommentar

Svarte f...hadde store planer om å legge inn W7 eller Android, så prøvde først å legge inn Darkstone sin SD android, funket fint. Rebootet telefonen, og skulle åpne android igjen, da låste den seg når en grønn HTC logo kommer med svart bakgrunn.

Prøvde dette flere ganger uten hell. Tips?

 

Men så tenkte jeg å legge inn HSPL 2.08, men for å legge inn dette så må jeg ha en eldre versjon av SPL (jeg har 3.03 nå), og når jeg prøver å nedgradere (til htc sin egen rom 1.66) får jeg opp feilmelding om at tilkoblingen ikke er gjort, selv om usb kabelen står i og fungerer fint.

 

Nå er jeg lei, og lyst til å knuse den..

 

Hei herr sur

Du kan prøve å boote i bootloaderen ved å holde volum opp knappen og starte mobilen og plugge inn usb kabelen

 

du kan også prøve å bytte usb port, har funka for meg før.

 

Hvis du skal knuse den så betaler jeg gjerne frakt for mobilen til meg ;)

 

Er det ikke volum ned og så slå den på?

Lenke til kommentar

HVORDAN

 

Slår jeg av advarselen om:

 

"Roaming pågår. Synkronisering kan føre til høyere kostnader"

 

 

som dukker opp hver gang jeg skal f.eks synkronisere Outlook fra jobb. Var så dum jeg slo på den advarselen når jeg fikk telefonen, men nå vil jeg ha den vekk.

 

Er det mulig?

Lenke til kommentar

Nå fikk jeg tilbake telefonen, etter en uendelig lang ventetid.

Først slutta touchscreen'en å fungere, så sendte jeg den inn til reperasjon til Moobi. Så, EN mnd etterpå sender jeg mail og spør hvor det blir av telefonen, fordi ingenting har skjedd. Så får jeg vite at de har mottatt konvolutten åpnet og uten telefon :)

Så var det politianmeldelse, og en mnd (totalt 2mnd ventetid), har de endelig greid å sende meg en ny telefon.

Og nå når jeg skal installere ny HSPL, er det SPL 3.03.0000 på den. Så hvordan får jeg den til å bli 2.08?

Tenkte å installere Android til NAND.

 

Leste på noen forum at det ikke gikk å kjøre lavere SPL uten at man mistet mye minne? Stemmer det?

Lenke til kommentar

Nå fikk jeg tilbake telefonen, etter en uendelig lang ventetid.

Først slutta touchscreen'en å fungere, så sendte jeg den inn til reperasjon til Moobi. Så, EN mnd etterpå sender jeg mail og spør hvor det blir av telefonen, fordi ingenting har skjedd. Så får jeg vite at de har mottatt konvolutten åpnet og uten telefon :)

Så var det politianmeldelse, og en mnd (totalt 2mnd ventetid), har de endelig greid å sende meg en ny telefon.

Og nå når jeg skal installere ny HSPL, er det SPL 3.03.0000 på den. Så hvordan får jeg den til å bli 2.08?

Tenkte å installere Android til NAND.

 

Leste på noen forum at det ikke gikk å kjøre lavere SPL uten at man mistet mye minne? Stemmer det?

 

For å få HSPL 2.08 må du legge inn en eldre orginal ROM fra HTC. Mulig det ligger på HTC sine sider, hvis ikke er jeg sikker på at det ligger på XDA.

Lenke til kommentar

Etter at jeg la inn siste rom fra HTC klarer ikke værtjenesten å lokalisere nøyaktig hvor jeg er. Den angir kun hvilket fylke jeg er i, ikke hvilken kommune. Noen tips?

 

Slik har min vært ganske lenge.

 

Det begynte med att det ikke fungerte i det hele tatt i fjor, så plutselig fungerte det, og så gikk den over til å si hvilket fylke.

 

Har søkt opp dette, og ifølge flere folk på xda ligger ikke problemet i telefonen, men teleselskapet/mobilmastene.

 

Dette var min oppfatning også, helt til ei venninne kjøpte HTC Desire. Den kjører såvidt jeg vet samme tjenestene og der oppdateres lokasjonen som den tidligere gjorde på HD2.

 

ja, du har rett. har nettopp fått min Desire HD. og den viser stedsnavn..

 

Rart.

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...