Gå til innhold

HTC HD2 - Nå er det mulig å installere Android 2.2


http://www.facebook.com/group.php?gid=479106440214&ref=mf  

280 stemmer

  1. 1. Har du vært innom "HTC nyheter" på facebook? (ferske hd2-nyheter!)

    • Ja. Denne skal jeg følge med.
      98
    • Nei, men jeg skal ta en titt.
      63
    • Nei, er ikke interessert.
      119


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har nå hatt min HD2 i over ett år, og begynner å bli rimelig lei WM 6.5. Nå nettopp låste den seg da jeg skulle legge til en kontakt, og rødknappen måtte brukes.. igjen. Magldr 1.3 og stock Desire HD Android 2.2 rom høres fristende ut, Cappo. Men fungerer MMS? Jeg er ganske noob når det kommer til dette, kunne du linket meg en oppskrift?

 

Og: Hvordan er det å gå tilbake til WM om jeg ikke skulle bli fornøyd?

Endret av Tomriel
Lenke til kommentar

Man må ha SPL-2.08.HSPL for å få dette til å fungere fant jeg ut etter flere mislykkede forsøk på å få inn Magldr. Jeg har 3.03.0000 og prøver nå å finne ut hvordan jeg får SPL-2.08.HSPL. Mye dill-dall, men det går vel til slutt.

 

Edit: Da tester jeg ut dette så får vi se hvor det går: http://forum.xda-developers.com/showpost.php?p=5279236&postcount=4

 

Edit2: Guiden i den linken funka og jeg fikk rett SPL. Da gikk resten som en lek og jeg har nå Andorid. Så gjenstår det å se om det funker bra. Har lest noe om at radioen må ha rett versjon noen som vet noe om dette? Hvis man ikke har rett versjon av den hva skjer da? Gadd ikke mere dill-dall etter SPLen og lesing så jeg peisa på og det ser jo ut til å funke.

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar

Jadda...

 

Jeg fulgte først denne, og lastet ned "HardSPL4 package" og valgte 2.08.HSPL

 

Det gikk fint, og jeg fulgte så videoen til Ninjahamster, og lastet ned MAGLDR Version 1.11. Alt så ut til å gå helt greit, telefonen gikk over i tricolor og rebootet til slutt som planlagt. Etter dette skulle en svart skjerm med en del alternativer komme opp, men det skjedde ikke. HTC-logoen kommer opp, og blir der.. Jeg har prøvd å holde inne på-knappen, men ingen nytte. Alt som kommer opp er HTC-logoen, med hvit bakgrunn.

Endret av Tomriel
Lenke til kommentar

Hvis HTC logoen kommer opp er du allerede forbi både Magldr og den ordinære bootloaderen.

For å komme inn i Magldr menyen må du holde inne powerknappen fra med en gang du har skrudd den på til menyen dukker opp.

Samme gjelder bootloader menyen. Holde inne volum ned helt fra det øyeblikket du skrur telefonen på.

 

Det at du ser HTC logoen sier meg at du har vært for treg eller sluppet den for tidlig.

Lenke til kommentar

Jeg holdt inne knappen helt til lenge etter logoen kom opp. Prøvde mange ganger, men det gikk ikke. De gangene jeg holdt inne knappen tok det litt ekstra tid og det kom en liten vibrering, men samme bilde kom opp etterpå, selv om jeg ikke slapp knappen.

 

Uansett fikk jeg flashet tilbake til WM fra bootloader, og tror jeg holder meg der..

Endret av Tomriel
Lenke til kommentar

Spørsmål i forbindelse med bytte fra WM6.5 til Android

Hva med backup og restore av brukerdata (telefonlista, notater, osv); baxkup i WM6.5 - restore i Amdroid? Funker det, eller må man begynne med blanke ark i Android?

 

Og hva med synkronisering mot Microsoft Exchange - funker det i Android?

Lenke til kommentar

Spørsmål i forbindelse med bytte fra WM6.5 til Android

Hva med backup og restore av brukerdata (telefonlista, notater, osv); baxkup i WM6.5 - restore i Amdroid? Funker det, eller må man begynne med blanke ark i Android?

 

Og hva med synkronisering mot Microsoft Exchange - funker det i Android?

Ingen?

Lenke til kommentar

Jeg brukte PIM Backup for kontakter, sms etc, men har ikke funnet ut om det er mulig å restore det i android enda. Men jeg har det ihvertfall lagret. Kontaktene lagret jeg også på sim-kortet, så de har jeg. Microsoft Exchange vet jeg ikke noe om.

 

Men jeg har et annet problem: Telefonen slår seg plutselig av og på av seg selv, flere ganger om dagen. Det skjedde èn gang mens jeg hadde WM også, rett før jeg installerte android sist. Noen som aner hva som kan være årsak til en slik oppførsel?

Lenke til kommentar

@Tomriel:

 

Jeg hadde et problem som hørtes lignende ut på min HD2. Den slo seg av helt random og problemet ble gradvis værre. Etter å ha lest på nettet fant jeg ut at flere har samme problem og at det mest sannsynlig var en hw feil. Jeg sendte telefonen til reperasjon gjennom Amentio.no (noe jeg aldri skulle gjort for det tok 3mnd å få tlf tilbake). Da den kom tilbake hadde de byttet hovedkort i telefonen. Det er ikke nødvendigvis dette som er problemet men det høres meget likt ut som mitt.

 

@Alle: Noen andre som har funnet løsningen på PIM-Backup osv og Android? Jeg vil gjerne NAND flashe Android men orker ikke før jeg kan hente inn tlf, sms og annet dill.

Lenke til kommentar

Jeg brukte PIM Backup for kontakter, sms etc, men har ikke funnet ut om det er mulig å restore det i android enda. Men jeg har det ihvertfall lagret. Kontaktene lagret jeg også på sim-kortet, så de har jeg. Microsoft Exchange vet jeg ikke noe om.

 

Men jeg har et annet problem: Telefonen slår seg plutselig av og på av seg selv, flere ganger om dagen. Det skjedde èn gang mens jeg hadde WM også, rett før jeg installerte android sist. Noen som aner hva som kan være årsak til en slik oppførsel?

 

Jeg har som sagt akkurat samme problem og jobber med saken. Mulig det kan løses ved å flashe annen radioversjon. En annen mulighet er jo også HW-feil men det er merkelig at denne restartinga begynte akkurat idet jeg hadde installert nyeste versjon av WM6.5 ROMen fra HTC. Etter dette flashet jeg NAND HTC Desire HD stock ROM i håp om at restartinga skulle opphøre men så skjedde ikke. Så neste steg blir å prøve å flashe ny radioversjon. Funker ikke det får jeg vel flashe tilbake til WM6.5 og sende inn dritten.

Lenke til kommentar

Jeg har som sagt akkurat samme problem og jobber med saken. Mulig det kan løses ved å flashe annen radioversjon. En annen mulighet er jo også HW-feil men det er merkelig at denne restartinga begynte akkurat idet jeg hadde installert nyeste versjon av WM6.5 ROMen fra HTC. Etter dette flashet jeg NAND HTC Desire HD stock ROM i håp om at restartinga skulle opphøre men så skjedde ikke. Så neste steg blir å prøve å flashe ny radioversjon. Funker ikke det får jeg vel flashe tilbake til WM6.5 og sende inn dritten.

Jepp, har aldri skjedd hos meg før heller. Den ene gangen det skjedde før jeg installerte android var også like etter jeg hadde installert nyeste WM-rom.

 

Har også lest litt på nettet, men der står det ofte at telefonen har vært varm når den restarta. Min gjør det selv om den er iskald, helt random.

Lenke til kommentar

Min var varm til å begynne med og restarta kun da, etterhvert endte den opp med restart hele tiden og tilslutt fikk jeg den ikke forbi oppstartslogoen engang.

 

Jeg flasha radioer og nye versjoner for å prøve å fikse problemet men til ingen nytte.

 

Som sagt, hos meg var det HK som feila og etter det ble byttet har jeg aldri opplevd problemet igjen.

 

Med eller uten 6.5 :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...