Gå til innhold

HTC HD2 - Nå er det mulig å installere Android 2.2


http://www.facebook.com/group.php?gid=479106440214&ref=mf  

280 stemmer

  1. 1. Har du vært innom "HTC nyheter" på facebook? (ferske hd2-nyheter!)

    • Ja. Denne skal jeg følge med.
      98
    • Nei, men jeg skal ta en titt.
      63
    • Nei, er ikke interessert.
      119


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det ryktes at Cotulla snart skal slippe Windows Phone 7 til HD2 og at Android snart kan legges på NAND-minnet.

 

Gleder meg :dribble: Har kjørt Android en stund nå, eller bytter på endel pga batteritiden. Funker stort sett greit, men har hengt seg en del i det siste. Håper det blir mer stabilt på NAND-minnet.

 

Det kommer seg definitivt opp gjennom tiden! Siden HD2 er så nært beslektet Desire og Desire HD, så er det meget lett å lage en god og optimalisert og optimalisert versjon! :)

 

Nå som jeg har fått reparert telefonen min (Cotulla sin HSPL var ødelagt, så telefonen slet med regelmessig omstart), så har jeg endelig funnet gleden av å bruke den.

 

Dessverre er det slik at denne tråden er mer en support-tråd enn en tråd for å diskutere og skryte. Men telefonen i seg selv er perfekt! Jeg har bare et ønske om et operativsystem som er oppdatert og fungerer.

 

Så takk til dem i HTC_linux, Cotulla og alle de andre flinke som jobber med HD2! Dere har reddet meg fra et potensielt dårlig kjøp!

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Hei,

 

Ettersom det virker som det er en del folk som har peiling her, tenkte jeg at jeg kunne prøve å spørre i denne tråden først.

 

Jeg oppdaterte ROM til aller siste versjon nå i julehelgen, gjenopprettet data fra SPB Backup, og det det meste er tilsynelatende i orden. Men: Når jeg prøver å åpne kameraet, får jeg feilmeldingen "Kan ikke initialisere kamera. Klarte ikke å sette opp kameraenheten", og når jeg prøver å vise videoer, er det en konstant grønn flimring over videoen. Dette gjelder til og med demo-videoen som fulgte med min HD2.

 

De Google-søk jeg har prøvd så ikke ut til å bære frukter. Er det noen som har en anelse om hva som kan være problemet?

Lenke til kommentar

Jupp! Det er nå mulig å flashe Android til NAND! Ikke noe "men", ikke noe tull, KUN Android! :)

http://forum.xda-dev...ad.php?t=893948

 

Jeg har flashet Cotulla sitt standard Desire (Froyo) til min HD2!

 

Tre ting dere må notere dere:

 

  1. Husk å sjekk om dere har MAGLDR 1.11 (IKKE 1.10, den har problemer som kan ødelegge mobilen din)
  2. ALDRI kalibrer G-sensoren din! Dette kan resultere til at dere må flashe Android helt på nytt.
  3. NAND-flashing er svært nytt, så ikke finn på noe dumt! Mobilen din henger i en tynn tråd når du driver på med dette, og om det går galt, så går det virkelig galt! Les tråden jeg linket til!

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Jupp! Det er nå mulig å flashe Android til NAND! Ikke noe "men", ikke noe tull, KUN Android! :)

http://forum.xda-dev...ad.php?t=893948

 

Jeg har flashet Cotulla sitt standard Desire (Froyo) til min HD2!

 

Tre ting dere må notere dere:

 

  1. Husk å sjekk om dere har MAGLDR 1.11 (IKKE 1.10, den har problemer som kan ødelegge mobilen din)
  2. ALDRI kalibrer G-sensoren din! Dette kan resultere til at dere må flashe Android helt på nytt.
  3. NAND-flashing er svært nytt, så ikke finn på noe dumt! Mobilen din henger i en tynn tråd når du driver på med dette, og om det går galt, så går det virkelig galt! Les tråden jeg linket til!

 

Jepp, dette er helt rått. Kjører Desire HD versjonen selv og alt funker!! Er enig at det kan være skummelt med Nand-flashing men følger man bruksanvisningen så funker det fint. Det var en som "Bricka" mobilen sin i går og det var når han skulle legge inn Winmo igjen så la han in feil ROM. Ellers er det vanskelig å gjøre noe feil siden MAGLDR legges inn etter HSPL/SPL :thumbup:

Lenke til kommentar

 

 

Jepp, dette er helt rått. Kjører Desire HD versjonen selv og alt funker!! Er enig at det kan være skummelt med Nand-flashing men følger man bruksanvisningen så funker det fint. Det var en som "Bricka" mobilen sin i går og det var når han skulle legge inn Winmo igjen så la han in feil ROM. Ellers er det vanskelig å gjøre noe feil siden MAGLDR legges inn etter HSPL/SPL :thumbup:

 

Hvordan funker Desire HD versjonen? Leste lite minne var tilgjengelig med den. Virker 720p video opptak?

Lenke til kommentar

Jeg er forsiktig med å flashe allslags ROM med funky funksjoner, samt at man ikke burde flashe ROM mer enn nødvendig.

 

Jeg holder meg til Froyo (Desire) inntil Cotulla slipper Gingerbread ut.

 

 

 

 

Jeg kjører det bare ifra minnekortet, så det er vel ikke det samme som å oppgradere\flashe tlf til ny rom?

 

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

 

 

Jepp, dette er helt rått. Kjører Desire HD versjonen selv og alt funker!! Er enig at det kan være skummelt med Nand-flashing men følger man bruksanvisningen så funker det fint. Det var en som "Bricka" mobilen sin i går og det var når han skulle legge inn Winmo igjen så la han in feil ROM. Ellers er det vanskelig å gjøre noe feil siden MAGLDR legges inn etter HSPL/SPL :thumbup:

 

Hvordan funker Desire HD versjonen? Leste lite minne var tilgjengelig med den. Virker 720p video opptak?

 

HD versjonen funka bra men ble treig etter en stund, har brukt denne i hele dag og den er helt rå. Har testet den før fra SD og dette er en rask og fin Android både til SD og NAND.

720 opptak virker ikke enda i HD versjonene.

 

 

HD2 mangler maskinvaren til å ta opp 720p-video.

Det strides de lærde om enda.....

 

 

kom over denne linken: forskjellige versjoner av android til htc hd2

 

 

 

 

Men hvilken anbefales, når jeg ønsker en versjon med sense, og en som er enkel å sette opp på minnekortet, helst bare trykke på de 2 filene som er beskrevet i diverse guider?

Prøv denne

 

 

Det er null problem å leke seg fra minnekortet. Men NAND-flashing kan fort gå galt, og bør derfor unngås så mye som mulig.

Er ikke enig med deg der og legger med en quote fra xda

Lenke til kommentar

Du quoter en med 300 innlegg?

 

Jeg vet at EEPROM kan bli ødelagt av å bli skrevet til, fordi hele fundamentet til telefonen ligger i den brikken. Akkurat slik som BIOS-flashing, så mister du hele maskinvaren om man ikke får tak i en fungerende ROM. Mange enheter har backup-BIOS for å hindre at man "bricker" enheten.

 

For å si det slik så stoler jeg mer på alle de idiotene på XDA som har klart å bricke telefonen, enn fra en nonamer med 300 innlegg.

Lenke til kommentar

Du quoter en med 300 innlegg?

 

Jeg vet at EEPROM kan bli ødelagt av å bli skrevet til, fordi hele fundamentet til telefonen ligger i den brikken. Akkurat slik som BIOS-flashing, så mister du hele maskinvaren om man ikke får tak i en fungerende ROM. Mange enheter har backup-BIOS for å hindre at man "bricker" enheten.

 

For å si det slik så stoler jeg mer på alle de idiotene på XDA som har klart å bricke telefonen, enn fra en nonamer med 300 innlegg.

 

Samme hvor mange innlegg han har så lenge han har rett.....

 

Men da qouter jeg en med litt over 6000 innlegg da: NOTE2: MAGLDR doesn't replace OSPL/HSPL. It runs in the chain after. So it's safe to install and remove it.

 

Men samme person skriver lenger opp at det er fult mulig å bricke mobilen men det gjelder når/hvis du må flashe ny ospl/hspl. Men de fleste som har flashet ny custom Radio eller Rom har jo lagt inn hspl så de trenger ikke det nå. Et annet tips han nevner er å passe på at pc ikke går i dvale/skjermsparer mens du flasher.

 

Edit: Glemte å si at det er ikke en eneste som har bricka mobilen sin ved å legge inn MAGLDR eller NAND Android ROM

Endret av kaospiloten
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den som har flest innlegg vinner! Kom igjen da folkens, må da være en med flere innlegg som kan legge inn en tredje påstand her?!!

 

Det er noe som heter kildekritikk, og nonamers på XDA er et praktfult eksempel på hvor man må bruke det.

 

Jeg skal ikke være sta, for det viser seg å være svært vanskelig å bricke telefonen din.

 

 

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...