Gå til innhold

HTC HD2 - Nå er det mulig å installere Android 2.2


http://www.facebook.com/group.php?gid=479106440214&ref=mf  

280 stemmer

  1. 1. Har du vært innom "HTC nyheter" på facebook? (ferske hd2-nyheter!)

    • Ja. Denne skal jeg følge med.
      98
    • Nei, men jeg skal ta en titt.
      63
    • Nei, er ikke interessert.
      119


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fins det per i dag en løsning for å kjøre Android på HD2 uten at man må innom Windows? Eller helst flashe HD2'en helt om til Android?

 

Bedriften jeg jobber i vil gjøre en haug HD2-er brukbare igjen :whistle:

Yep, det heter NAND. Du bør finne det meste av informasjon på XDA-Devs. Spesielt denne tråden forklarer hvordan du går fram for å flashe Android NAND på HD2.

 

Er dog usikker på om det er anbefalt å rulle ut disse custom ROM'ene i en bedrift; ei heller om det er lovlig. Det kan kanskje noen andre svare på.

Endret av AndyG
Lenke til kommentar

Jeg hadde også problemer med restarting og simkort fra One Call.

 

Løsning: velge Telenor-nettverket under "Innstillinger > mobile nettverk".

 

Fungerer dårlig for meg, restarter fortsatt ett par ganger om dagen, minst. Hovedproblemet her er at skjermen blir svart, og at jeg må ta ut batteriet for å få startet mobilen igjen. Måtte gjøre det nå as we speak!

 

Batterilevetiden har dog blitt bedre etter jeg startet med å ha windows i flymodus før booting av android.

 

jeg sliter imidlertid veldig med å få Internettet til å fungere, da spesielt mtp Facebook applikasjonen. Her finner den aaaaldri nettverket med mindre jeg er koblet til WiFi.

 

Noen tips?

Kjører MDJ sin versjon på SD kortet

Lenke til kommentar

Noen her som har prøvd ut Windows Phone 7 på HD2?

 

Jepp, jeg kjører dualboot med WP på Nand og Android på SD-kortet.

Digger WP, det er raskt og og flyter veldig bra(smooth)men jeg savner støtte for norsk tastatur og wifi tethering. Er verdt å prøve.

 

 

Hvor stort minnekort må man ha for å flashe nand på mobilen?

Mitt er bare 1gb

 

Skal gå greit med 1gb men du vil få dårlig plass hvis du legger data.img på SD-kortet noe som lønner seg. Koster ikke allverden for et litt større kort da.

Lenke til kommentar

Noen her som har prøvd ut Windows Phone 7 på HD2?

 

Jepp, jeg kjører dualboot med WP på Nand og Android på SD-kortet.

Digger WP, det er raskt og og flyter veldig bra(smooth)men jeg savner støtte for norsk tastatur og wifi tethering. Er verdt å prøve.

 

 

Hvor stort minnekort må man ha for å flashe nand på mobilen?

Mitt er bare 1gb

 

Skal gå greit med 1gb men du vil få dårlig plass hvis du legger data.img på SD-kortet noe som lønner seg. Koster ikke allverden for et litt større kort da.

Er det noe problem å gå tilbake til 6.5?

Hvis man absolutt må installere WP på Nand brikken hvorfor må man da ha minnekort i telefonen? Går det ikke å legge alt på internminnet?

Beklager for mine noob spørsmål på forhand ;)

Lenke til kommentar

Morsom ting skjedde her om dagen....

 

Min HD2's Facebook har ikke synkronisert seg med noen av kontaktene mine, bortsett fra ett par stykker. En av dem er en ukjent venn på facebook (vi alle har dem...) og når jeg skal skrive sms til min far, så kobler mobilen til denne facebook kontakten og sender melding til ham.

 

Dem har totalt ulike mobil nr, og selv om jeg trykker ny melding og taster inn min fars nummer så sendes meldingen altså til denne ukjente vennen. Pokker så irriterende

Lenke til kommentar

Morsom ting skjedde her om dagen....

 

Min HD2's Facebook har ikke synkronisert seg med noen av kontaktene mine, bortsett fra ett par stykker. En av dem er en ukjent venn på facebook (vi alle har dem...) og når jeg skal skrive sms til min far, så kobler mobilen til denne facebook kontakten og sender melding til ham.

 

Dem har totalt ulike mobil nr, og selv om jeg trykker ny melding og taster inn min fars nummer så sendes meldingen altså til denne ukjente vennen. Pokker så irriterende

 

Har de navn som ligner? Kan du ha koblet de sammen ved en feil?

Lenke til kommentar

Hei.

 

Jeg har kun WM på mobilen og har et problem med at telefonen fryser litt for ofte. Det er ofte i SMS-appen og i telefon-appen i sense at det låser seg og det kan gjerne gå et halvt til 1-3 minutter før det løser seg opp.

 

Dette skjer bla. veldig ofte hvis jeg blar mellom de ulike fanene i kontakt-appen og gjerne hvis man går fra telefon-appen, inn i en kontakt, tilbake til telefonen og så vil helt ut igjen. Om det er lenge siden mobilen har vært slått av og på (eller brukt f.eks. htcAddicts CleanRAM) er det vel en tendens til at ting går litt tregere, men frysingen kan (nesten) like gjerne skje på en fresh start.

 

Det har vært slik i hvert fall siden i fjor vår da jeg gikk fra stock WM6.5 (1.66) til WM6.5.X (Artemis). Jeg kan ikke huske at jeg var plaget med dette i særlig grad før det byttet men kan ikke si det helt sikkert. Siden det har jeg stort sett brukt Artemis og oppdatert en rekke ganger (og brukt Task29 hver gang). Jeg har også vært innom Energy-rom.

 

Nå har jeg flashet stock WM6.5 3.14 (uten å innstallere andre apper eller tweaks) og problemet er noe mindre enn det har vært med Artemis. Jeg merker at manøvrering i bl.a. telefon-appen stort sett går litt raskere, men mobilen fryser fremdeles for ofte til at jeg greier å la være å irritere meg over det. Å vente på mobilen i 1-2 minutter i travle øyeblikk er bare kjipt.

 

Jeg har fulgt med i denne tråden siden starten av 2010 og kan ikke huske at dette har vært trekt frem som et problem i særlig grad. Derimot virker det som om mange har syntes at ulike WM6.5.x-ROM har fungerte riktig så bra. På XDA ligger det flere tråder om frysing, men disse trekker stort sett frem andre forløp til frysingen.

 

Er det flere som har disse problemene? Er det et software-problem eller har jeg vært spesielt uheldig med hardware? Det har streifet med å prøve med NAND Android f.eks., men samtidig liker jeg veldig godt kombinasjonen WM6.5.x og CHT (bare stock WM6.5 til forskjell er nesten ubrukelig).

 

Dette ble litt langt, men setter stor pris på om noen har tanker de vil dele.

Endret av coolit
Lenke til kommentar

Morsom ting skjedde her om dagen....

 

Min HD2's Facebook har ikke synkronisert seg med noen av kontaktene mine, bortsett fra ett par stykker. En av dem er en ukjent venn på facebook (vi alle har dem...) og når jeg skal skrive sms til min far, så kobler mobilen til denne facebook kontakten og sender melding til ham.

 

Dem har totalt ulike mobil nr, og selv om jeg trykker ny melding og taster inn min fars nummer så sendes meldingen altså til denne ukjente vennen. Pokker så irriterende

 

Har de navn som ligner? Kan du ha koblet de sammen ved en feil?

Nope, dem har ikke navn som ligner, og jeg har aldri koblet noen sammen :-P

 

Fant dog ut at smsen kom til min far, og ikke denne ukjente vennen. Må bare trykke på 'skriv ny' hver gang jeg skal skrive til ham og taste inn nummeret manuelt.

 

Sliter dog også med at 3g nettet (mobilt Internett generelt egentlig) sliter med å fungere. Facebook sliter ihvertfall veldig med å holde seg stabil når jeg ikke er tilkoblet wifi, irriterende.

 

Begynner å bli klar for NAND snart, for all denne restartinga av mobilen og alle små 'bugs' via SD kortet begynner å bli litt irriterende:p vurderer også å kjøpe meg en vanlig Desire, bare for at alt skal fungere.

Lenke til kommentar

 

 

Sliter dog også med at 3g nettet (mobilt Internett generelt egentlig) sliter med å fungere. Facebook sliter ihvertfall veldig med å holde seg stabil når jeg ikke er tilkoblet wifi, irriterende.

 

Begynner å bli klar for NAND snart, for all denne restartinga av mobilen og alle små 'bugs' via SD kortet begynner å bli litt irriterende:p vurderer også å kjøpe meg en vanlig Desire, bare for at alt skal fungere.

 

Sliter selv med 3g, jeg bare veksler mellom telenor og talkmoore APN da kommer jeg på nett igjen, men enig at det er iriterende. Når WP kommer til SD legger jeg også inn Android i NAND igjen. Det med smsene dine skjønner jeg ikke noe av :(

Lenke til kommentar

NEi er ikke no problem å gå tilbake. Er bare å boote opp til bootloaderen og flashe rom av ditt ønske ; Kjører cyanogenmod 6 cmd's nand på androiden. Fikk live key fra microsoft, aktiverte wp7 men likte det ikke var altfor kjedelig og ensforma

Er sjansene store for å bricke telefonen?

 

så lenge du ikke er retarded så går det greit !

For all del ikke napp ut kabelen når de starter å flashe :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...