Gå til innhold

HTC HD2 - Nå er det mulig å installere Android 2.2


http://www.facebook.com/group.php?gid=479106440214&ref=mf  

280 stemmer

  1. 1. Har du vært innom "HTC nyheter" på facebook? (ferske hd2-nyheter!)

    • Ja. Denne skal jeg følge med.
      98
    • Nei, men jeg skal ta en titt.
      63
    • Nei, er ikke interessert.
      119


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gah. Drittelefon. Alarmen har sluttet å virke... To dager på rad har den ikke ringt. Føler det er ganske mye bugs med telefonen etterhvert. Bør kanskje vurdere å sette meg inn i hvordan jeg kan installere Android..

 

Har hatt min siden, tja, begynnelsen av året med den originale ROMen som den blei levert med da og har aldri hatt eller sett en eneste bug. Har installert alle oppdateringer etter det men ikke den nyeste ROMen. I tillegg har jeg ikke telefonen full av dritt men kun programmer som jeg har lest om funker bra på HD2 og ikke skaper problemer.

Lenke til kommentar

Gah. Drittelefon. Alarmen har sluttet å virke... To dager på rad har den ikke ringt. Føler det er ganske mye bugs med telefonen etterhvert. Bør kanskje vurdere å sette meg inn i hvordan jeg kan installere Android..

Skaff deg en skikkelig alarm app, den medfølgende er ikke all verden egentlig. G-Alarm f.eks er knall.

Lenke til kommentar

Hmm, la nettopp inn Mdeejay_FroYo_Sense_v._2.3_Clean_#15 og skulle laste ned Angry Birds og Spotify via Android Market, men det kommer opp en melding om at nedlastningen feilet.

 

 

Noen som har vært borti dette før og vet hvordan man fikser det? :)

 

 

edit:

 

Løste det ved å legge .apk filene manuelt på minnekortet.

Endret av Nyrili
Lenke til kommentar

Har plutselig fått problem med at min HD2 skifter klokkeslett i hytt å pist uten at jeg har gjort noe som helst. Har sletta alle andre "steder" så det er kun Oslo / GMT+1 som er lagra. Veldig sugent mpt. jeg bruker tlf som vekkerklokke.

 

Noen som har vært borti det her før?

 

Her er løsningen:

Har ringt HTC kundeservice idag og dem sa at dem hadde oppdaget problemet og dem jobber med saken.

Det finnes en midlertidig løsning på dette problemet med i håp på en update som kommer snart. Man stenger altså av tidssynkroniseringen mot nettverket på telefonen.

 

Dette var det jeg gjorde:

 

1. Innstillinger > Datatjenester > Tidssynkronisering > Og huket bort Tidssynkroniseringen

2. Innstillinger > Meny > Avansert > Personlig > Telefon > GSM/UMTS Tjenester > Merk Tidssynkronisering > Hent Innstillinger > Huket bort Automatisk endring av tidssone og klokke.

 

 

Dette fungerte for meg som en kjapp løsning på problemet til HTC får fikset en update. Håper dette fikser problemet for de fleste.

Lenke til kommentar

Har installert Android, men ser ikke ut til at jeg får kontakt med PCen når jeg kobler i USB-kabelen. Jeg har forøvrig mattc sin build.

Tror jeg fant ut av det.. Eller ikke. Jeg har valgt Diskstasjon som standard når jeg kobler til USB (den stod på lading, derfor trodde jeg jeg hadde fiksa det), men det skjer fortsatt ingenting.

Endret av Knewt
Lenke til kommentar

Hmm, la nettopp inn Mdeejay_FroYo_Sense_v._2.3_Clean_#15 og skulle laste ned Angry Birds og Spotify via Android Market, men det kommer opp en melding om at nedlastningen feilet.

 

 

Noen som har vært borti dette før og vet hvordan man fikser det? :)

 

 

edit:

 

Løste det ved å legge .apk filene manuelt på minnekortet.

 

 

Hey;D Ser a du har en del greier på dette og jeg lurte på om du kunne hjelpe meg, for jeg er heeelt grønn når det kommer til data generelt. Jeg fulgte nemlig punktene du skrev om hvordan man installerer Android på HTC HD2. Men når alt var gjort og jeg trykket på CLRCAD og Haret.exe, blinket blitsen på kameraet en gang og en liten boks med skrift kom opp i venstre hjørne på skjermen:/ Dette harskjedd gjentatte ganger, så jeg lurer på om du har noen tips?:D

Endret av Rummelente
Lenke til kommentar

Hey;D Ser a du har en del greier på dette og jeg lurte på om du kunne hjelpe meg, for jeg er heeelt grønn når det kommer til data generelt. Jeg fulgte nemlig punktene du skrev om hvordan man installerer Android på HTC HD2. Men når alt var gjort og jeg trykket på CLRCAD og Haret.exe, blinket blitsen på kameraet en gang og en liten boks med skrift kom opp i venstre hjørne på skjermen:/ Dette harskjedd gjentatte ganger, så jeg lurer på om du har noen tips?:D

Har du gjort alle tingene du skal gjøre før du legger inn Android, som å flashe radioen og slette pinkode? :)

 

EDIT: leif

Endret av Latterkongen
Lenke til kommentar

Hey;D Ser a du har en del greier på dette og jeg lurte på om du kunne hjelpe meg, for jeg er heeelt grønn når det kommer til data generelt. Jeg fulgte nemlig punktene du skrev om hvordan man installerer Android på HTC HD2. Men når alt var gjort og jeg trykket på CLRCAD og Haret.exe, blinket blitsen på kameraet en gang og en liten boks med skrift kom opp i venstre hjørne på skjermen:/ Dette harskjedd gjentatte ganger, så jeg lurer på om du har noen tips?:D

Har du gjort alle tingene du skal gjøre før du legger inn Android, som å flashe radioen og slette pinkode? :)

 

EDIT: leif

 

 

Nei, det har jeg nok ikke:P Men vet ikke hvordan man gjør det heller:S

Lenke til kommentar

Hey;D Ser a du har en del greier på dette og jeg lurte på om du kunne hjelpe meg, for jeg er heeelt grønn når det kommer til data generelt. Jeg fulgte nemlig punktene du skrev om hvordan man installerer Android på HTC HD2. Men når alt var gjort og jeg trykket på CLRCAD og Haret.exe, blinket blitsen på kameraet en gang og en liten boks med skrift kom opp i venstre hjørne på skjermen:/ Dette harskjedd gjentatte ganger, så jeg lurer på om du har noen tips?:D

Har du gjort alle tingene du skal gjøre før du legger inn Android, som å flashe radioen og slette pinkode? :)

 

EDIT: leif

 

 

Nei, det har jeg nok ikke:P Men vet ikke hvordan man gjør det heller:S

 

for det første så må man legge inn HSPL og ny Radio, ligger guide lenger bak i denne tråden, man trenger ikke å slette pinkode, det er bare oppspinn.

 

Her ligger guide til å innstalere HSPL og Radio

Endret av Nyrili
Lenke til kommentar

I dag tok tilsynelatende skjermen kvelden. Den viser bildet helt fint, men reagerer ikke på berøring. Alle knappene fungerer fint (svar, legg på, windows, volum etc), og skjermen oppdaterer seg. Den reagerer altså bare ikke på berøring. Har forsøkt å ta ut og inn batteriet, men foreløpig ikke forsøkt hard reset. Ønsker å unngå det, hvis jeg kan.

 

Noen har vært borti dette tidligere?

Lenke til kommentar

I dag tok tilsynelatende skjermen kvelden. Den viser bildet helt fint, men reagerer ikke på berøring. Alle knappene fungerer fint (svar, legg på, windows, volum etc), og skjermen oppdaterer seg. Den reagerer altså bare ikke på berøring. Har forsøkt å ta ut og inn batteriet, men foreløpig ikke forsøkt hard reset. Ønsker å unngå det, hvis jeg kan.

 

Noen har vært borti dette tidligere?

 

Etter et lite google søk, så fant jeg ut at det er en hardware feil. Jeg fant ikke ut hvordan man løste det, men de fleste som har vært borti dette problemet har de sendt den inn til reprasjon.

 

Du kan eventuelt prøve en hard reset og se om det fungerer. Eller så tror jeg neste ting er å sende den inn på verksted.

Lenke til kommentar

I dag tok tilsynelatende skjermen kvelden. Den viser bildet helt fint, men reagerer ikke på berøring. Alle knappene fungerer fint (svar, legg på, windows, volum etc), og skjermen oppdaterer seg. Den reagerer altså bare ikke på berøring. Har forsøkt å ta ut og inn batteriet, men foreløpig ikke forsøkt hard reset. Ønsker å unngå det, hvis jeg kan.

 

Noen har vært borti dette tidligere?

 

Etter et lite google søk, så fant jeg ut at det er en hardware feil. Jeg fant ikke ut hvordan man løste det, men de fleste som har vært borti dette problemet har de sendt den inn til reprasjon.

 

Du kan eventuelt prøve en hard reset og se om det fungerer. Eller så tror jeg neste ting er å sende den inn på verksted.

Det var det jeg var redd for. Får prøve en hard reset først.

Lenke til kommentar

Har plutselig fått problem med at min HD2 skifter klokkeslett i hytt å pist uten at jeg har gjort noe som helst. Har sletta alle andre "steder" så det er kun Oslo / GMT+1 som er lagra. Veldig sugent mpt. jeg bruker tlf som vekkerklokke.

 

Noen som har vært borti det her før?

 

Det samme har skjedd meg de siste dagene. Trodde det var den nye rom`en som var årsaken, men jeg kjører 1.66 org rom.Har lest her at det finnes en fix på xda forumet.

Lenke til kommentar

Har plutselig fått problem med at min HD2 skifter klokkeslett i hytt å pist uten at jeg har gjort noe som helst. Har sletta alle andre "steder" så det er kun Oslo / GMT+1 som er lagra. Veldig sugent mpt. jeg bruker tlf som vekkerklokke.

 

Noen som har vært borti det her før?

 

Det samme har skjedd meg de siste dagene. Trodde det var den nye rom`en som var årsaken, men jeg kjører 1.66 org rom.Har lest her at det finnes en fix på xda forumet.

to på jobben har problem med sine mini hd. klokken stiller seg frem en time annenhver time. Og ene fikk nullet alt på telefonen etter feil passord ble tastet inn. Jeg fikk fabrikkinnstilt min HD" pga feil passord. Både jeg og min kollega hadde riktig passord, så det er en bug i telefonen. Jeg ble så forb.. at jeg kjøpte Desire HD og håper den har mindr efeil. Foreløpig så virker den bra

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...