Gå til innhold

HTC HD2 - Nå er det mulig å installere Android 2.2


http://www.facebook.com/group.php?gid=479106440214&ref=mf  

280 stemmer

  1. 1. Har du vært innom "HTC nyheter" på facebook? (ferske hd2-nyheter!)

    • Ja. Denne skal jeg følge med.
      98
    • Nei, men jeg skal ta en titt.
      63
    • Nei, er ikke interessert.
      119


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har plutselig fått problem med at min HD2 skifter klokkeslett i hytt å pist uten at jeg har gjort noe som helst. Har sletta alle andre "steder" så det er kun Oslo / GMT+1 som er lagra. Veldig sugent mpt. jeg bruker tlf som vekkerklokke.

 

Noen som har vært borti det her før?

 

Det samme har skjedd meg de siste dagene. Trodde det var den nye rom`en som var årsaken, men jeg kjører 1.66 org rom.Har lest her at det finnes en fix på xda forumet.

to på jobben har problem med sine mini hd. klokken stiller seg frem en time annenhver time. Og ene fikk nullet alt på telefonen etter feil passord ble tastet inn. Jeg fikk fabrikkinnstilt min HD" pga feil passord. Både jeg og min kollega hadde riktig passord, så det er en bug i telefonen. Jeg ble så forb.. at jeg kjøpte Desire HD og håper den har mindr efeil. Foreløpig så virker den bra

HTC support svarer bl.a. dette om problemet med klokken:

 

Dette problemet vil bli løst for alle HTC kunder innen 14 dager, da vil alt bli tilbake til normalt.

 

Dette er et problem som oppstå da klokkene ble innstilt en time tilbake i forhold til vintertiden, og også de med et uoppdatert ROM.

Lenke til kommentar

Hey;D Ser a du har en del greier på dette og jeg lurte på om du kunne hjelpe meg, for jeg er heeelt grønn når det kommer til data generelt. Jeg fulgte nemlig punktene du skrev om hvordan man installerer Android på HTC HD2. Men når alt var gjort og jeg trykket på CLRCAD og Haret.exe, blinket blitsen på kameraet en gang og en liten boks med skrift kom opp i venstre hjørne på skjermen:/ Dette harskjedd gjentatte ganger, så jeg lurer på om du har noen tips?:D

Har du gjort alle tingene du skal gjøre før du legger inn Android, som å flashe radioen og slette pinkode? :)

 

EDIT: leif

 

 

Nei, det har jeg nok ikke:P Men vet ikke hvordan man gjør det heller:S

man trenger ikke å slette pinkode, det er bare oppspinn.

For å boote opp med mdeejay sin build må man det, prøvde to ganger, og det skjærte seg, så leste jeg i tråden, og fant ut at jeg måtte slette pinkoden, så gikk det.

Lenke til kommentar

Hey;D Ser a du har en del greier på dette og jeg lurte på om du kunne hjelpe meg, for jeg er heeelt grønn når det kommer til data generelt. Jeg fulgte nemlig punktene du skrev om hvordan man installerer Android på HTC HD2. Men når alt var gjort og jeg trykket på CLRCAD og Haret.exe, blinket blitsen på kameraet en gang og en liten boks med skrift kom opp i venstre hjørne på skjermen:/ Dette harskjedd gjentatte ganger, så jeg lurer på om du har noen tips?:D

Har du gjort alle tingene du skal gjøre før du legger inn Android, som å flashe radioen og slette pinkode? :)

 

EDIT: leif

 

 

Nei, det har jeg nok ikke:P Men vet ikke hvordan man gjør det heller:S

man trenger ikke å slette pinkode, det er bare oppspinn.

For å boote opp med mdeejay sin build må man det, prøvde to ganger, og det skjærte seg, så leste jeg i tråden, og fant ut at jeg måtte slette pinkoden, så gikk det.

 

Hvilken build fra mdeejay har du lagt inn? Har brukt så og si alle og har enda ikke slettet noen pinkode.

Lenke til kommentar

Går det ann å få stilt mdeejay android over på norsk Gui?

 

Sitter å vipper melleom avgjørelsen på siste ofesielle HTC rom eller MDJ FroYo Sense Clean v. 2.3..

 

Hva mener dere?

 

Jeg kjører Sense Clean og har den på norsk, det eneste er at det ikke er æ,ø,å taster, men når man skriver noe som inneholder disse tre bokstavene så kommer det opp, så det er ikke noe problem for meg.

 

Har kjørt Android build siden det kom ut, og hver gang jeg restarter telefonen og kommer inn i Windows Mobile så får jeg grøsninger.

 

 

Folk klager over at de sliter med å høre meg etter jeg installerte Android. Er dette et kjent problem?

 

Jeg har ikke opplevd det eller hørt om det før, men google er din venn :)

Lenke til kommentar

Går det ann å få stilt mdeejay android over på norsk Gui?

 

Sitter å vipper melleom avgjørelsen på siste ofesielle HTC rom eller MDJ FroYo Sense Clean v. 2.3..

 

Hva mener dere?

 

Jeg kjører Sense Clean og har den på norsk, det eneste er at det ikke er æ,ø,å taster, men når man skriver noe som inneholder disse tre bokstavene så kommer det opp, så det er ikke noe problem for meg.

 

Har kjørt Android build siden det kom ut, og hver gang jeg restarter telefonen og kommer inn i Windows Mobile så får jeg grøsninger.

 

Ok, men så vidt jeg har skjønnt så kommer android til å bli liggende på SD kortet. Så mao så kan det vell med fordel bli kjøpt inn noe større kort i så fall, vist enn vil ha plass til litt bilder osv.

Lenke til kommentar

Har nå lagt inn Mdeejay_FroYo_Sense_v._2.3_Clean_#15 nå, og jeg er strålende fornøyd. Bruker mye strøm, men ellers så fungerer den helt perfekt uten noen som helst problemer. Har lagt den over den nyeste offisielle ROM'en fra HTC :)

 

Edit: Hvordan avslutter jeg android? Er det bare å slå av telefonen?

Har lagt inn PIM Backup på minnekortet igjen, men får ikke åpnet programmet. Noen som har vært borti dette?

Endret av M-Mathisen
Lenke til kommentar

Hva er disse Kernel greiene man trenger for nyere builds nå? hvordan virker dem, og hvordan bruker man dem?

 

Er ikke helt sikker, men tror det er en slags oppdatering til Builden. Men er ikke sikker, har lurt på det selv.

 

Har nå lagt inn Mdeejay_FroYo_Sense_v._2.3_Clean_#15 nå, og jeg er strålende fornøyd. Bruker mye strøm, men ellers så fungerer den helt perfekt uten noen som helst problemer. Har lagt den over den nyeste offisielle ROM'en fra HTC :)

 

Edit: Hvordan avslutter jeg android? Er det bare å slå av telefonen?

Har lagt inn PIM Backup på minnekortet igjen, men får ikke åpnet programmet. Noen som har vært borti dette?

 

For å avslutte Android så er det bare å holde inne av knappen og trykke slå av når det kommer opp. PIM backup har jeg ikke vært borti dessverre. Sikker på at det er en .apk fil da? hvis du har lagt det i Android.

Lenke til kommentar

Hva er disse Kernel greiene man trenger for nyere builds nå? hvordan virker dem, og hvordan bruker man dem?

 

Er ikke helt sikker, men tror det er en slags oppdatering til Builden. Men er ikke sikker, har lurt på det selv.

 

Har nå lagt inn Mdeejay_FroYo_Sense_v._2.3_Clean_#15 nå, og jeg er strålende fornøyd. Bruker mye strøm, men ellers så fungerer den helt perfekt uten noen som helst problemer. Har lagt den over den nyeste offisielle ROM'en fra HTC :)

 

Edit: Hvordan avslutter jeg android? Er det bare å slå av telefonen?

Har lagt inn PIM Backup på minnekortet igjen, men får ikke åpnet programmet. Noen som har vært borti dette?

 

For å avslutte Android så er det bare å holde inne av knappen og trykke slå av når det kommer opp. PIM backup har jeg ikke vært borti dessverre. Sikker på at det er en .apk fil da? hvis du har lagt det i Android.

 

Er ingen .apk fil tror jeg. Dro bare over den cab-filen jeg hadde på dataen :p

Lenke til kommentar

Hva er disse Kernel greiene man trenger for nyere builds nå? hvordan virker dem, og hvordan bruker man dem?

 

Er ikke helt sikker, men tror det er en slags oppdatering til Builden. Men er ikke sikker, har lurt på det selv.

 

Har nå lagt inn Mdeejay_FroYo_Sense_v._2.3_Clean_#15 nå, og jeg er strålende fornøyd. Bruker mye strøm, men ellers så fungerer den helt perfekt uten noen som helst problemer. Har lagt den over den nyeste offisielle ROM'en fra HTC :)

 

Edit: Hvordan avslutter jeg android? Er det bare å slå av telefonen?

Har lagt inn PIM Backup på minnekortet igjen, men får ikke åpnet programmet. Noen som har vært borti dette?

 

For å avslutte Android så er det bare å holde inne av knappen og trykke slå av når det kommer opp. PIM backup har jeg ikke vært borti dessverre. Sikker på at det er en .apk fil da? hvis du har lagt det i Android.

 

Er ingen .apk fil tror jeg. Dro bare over den cab-filen jeg hadde på dataen :p

 

Skal du bruke den appen i Windows Mobile eller Androind, hvis du skal bruke den i Android så fungerer det ikke med .cab filer, men da må du bruke .apk. Hvis du skal bruke det i Windows Mobile, prøv å fjern programmet og innstaler det på nytt :)

Lenke til kommentar

Hva er disse Kernel greiene man trenger for nyere builds nå? hvordan virker dem, og hvordan bruker man dem?

 

Er ikke helt sikker, men tror det er en slags oppdatering til Builden. Men er ikke sikker, har lurt på det selv.

 

Har nå lagt inn Mdeejay_FroYo_Sense_v._2.3_Clean_#15 nå, og jeg er strålende fornøyd. Bruker mye strøm, men ellers så fungerer den helt perfekt uten noen som helst problemer. Har lagt den over den nyeste offisielle ROM'en fra HTC :)

 

Edit: Hvordan avslutter jeg android? Er det bare å slå av telefonen?

Har lagt inn PIM Backup på minnekortet igjen, men får ikke åpnet programmet. Noen som har vært borti dette?

 

For å avslutte Android så er det bare å holde inne av knappen og trykke slå av når det kommer opp. PIM backup har jeg ikke vært borti dessverre. Sikker på at det er en .apk fil da? hvis du har lagt det i Android.

 

Er ingen .apk fil tror jeg. Dro bare over den cab-filen jeg hadde på dataen :p

 

Skal du bruke den appen i Windows Mobile eller Androind, hvis du skal bruke den i Android så fungerer det ikke med .cab filer, men da må du bruke .apk. Hvis du skal bruke det i Windows Mobile, prøv å fjern programmet og innstaler det på nytt :)

 

Planen var egentlig å bruke det i Android slik at jeg får tilbake meldinger, kontakter osv. som jeg tok backup på. Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Får ikke kjørt Android! I går da jeg spilte Angry Birds hang mobilen seg og den slo seg på en måte av og jeg måtte slå inn PIN-kode. Så gikk jeg inn på spillet igjen, og det samme skjedde en gang til. Før jeg hadde rukket å gå inn på spillet den tredje gangen slo mobilen seg helt av og startet opp uten Android. Det var sent så da gikk jeg og la meg... Det som er problemet nå er at jeg ikke får startet opp Android igjen! Når jeg trykker på CLRCAD kommer det opp ''Kan ikke åpne filen CRLCAD. Enheten er den ikke signert med et klarert sertifikat, eller en av komponentene finnes ikke. Installer denne filen på nytt eller gjennopprett den hvis problemet vedvarer''. Får opp den samme beskjeden på Haret. Det jeg gjorde for å prøve å fikse problemet var å formatere SD kortet og legge inn Android-mappa på nytt. Det fungerer altså ikke, så jeg håper noen her kan hjelpe meg :)

Endret av M-Mathisen
Lenke til kommentar

I dag tok tilsynelatende skjermen kvelden. Den viser bildet helt fint, men reagerer ikke på berøring. Alle knappene fungerer fint (svar, legg på, windows, volum etc), og skjermen oppdaterer seg. Den reagerer altså bare ikke på berøring. Har forsøkt å ta ut og inn batteriet, men foreløpig ikke forsøkt hard reset. Ønsker å unngå det, hvis jeg kan.

 

Noen har vært borti dette tidligere?

 

Samme som er med min, men jeg trodde det var noe jeg hadde gjort, siden jeg tok av "dekselet" på den og regnet med at jeg kanskje hadde fucket til noe da, så når jeg skulle skru den på igjen, funket ikke touchen, men alt annet funker. Jeg tenkte det kanskje var at jeg presset for mye på baksiden av skjermen når jeg skulle ta av dekselet irundt skjermen. men når jeg tenker på det så er det rart at alt det andre funker, men føler det er AAALT fortilfeldig at den sluttet og funke akkurat da.

 

Funket det med Hard Reset?

Lenke til kommentar

Hva er disse Kernel greiene man trenger for nyere builds nå? hvordan virker dem, og hvordan bruker man dem?

 

Kan ikke svare helt nøyaktig hva en Kernel er men det har noe med selve systemet til Android å gjøre. Det kommer stadig nye Kernels som gjør at batteritiden blir bedre, systemet raskere osv... Kernel filene består av en fil som heter Zimage, den kopierer du inn i Android mappa på minnekortet og erstatter den gammle Zimage. Så er det noen andre filer som skal ligge i en mappe som heter root, som skal ligge i Andriod mappa. Noen kernels kommer med ferdig mappe som heter root så da er det bare å kopiere mappa over til Android mappa og ev erstatte den gammle, hvis det er en root mappe der fra før. Hvis du bare får filene uten mapper skal mappestrukturen se slik ut: root- system- 2mapper som heter etc og lib.

lib-modules. etc-init.d

 

Men heldighvis kommer de fleste nye kernels med mappen root ferdig så det er som sagt bare å kopiere den over til Android mappa på minnekortet.

 

Håper dere skjønte noe av dette, skjønner ikke alt selv men jeg klarer å oppdatere kernel. Bruker S3 fra mdeejay.

Lenke til kommentar

I dag tok tilsynelatende skjermen kvelden. Den viser bildet helt fint, men reagerer ikke på berøring. Alle knappene fungerer fint (svar, legg på, windows, volum etc), og skjermen oppdaterer seg. Den reagerer altså bare ikke på berøring. Har forsøkt å ta ut og inn batteriet, men foreløpig ikke forsøkt hard reset. Ønsker å unngå det, hvis jeg kan.

 

Noen har vært borti dette tidligere?

 

Etter et lite google søk, så fant jeg ut at det er en hardware feil. Jeg fant ikke ut hvordan man løste det, men de fleste som har vært borti dette problemet har de sendt den inn til reprasjon.

 

Du kan eventuelt prøve en hard reset og se om det fungerer. Eller så tror jeg neste ting er å sende den inn på verksted.

Det var det jeg var redd for. Får prøve en hard reset først.

 

En hard reset hjalp ikke, så jeg leverte telefonen på rep i går. Fikk beskjed om at den sendes rett til HTC, og at det tar 2-6 uker å fikse den. Enten bytter de skjermen eller så får jeg en ny telefon. Nevnte også klokkeproblemet, og fikk beskjed om at det er kjent softwarefeil, og at HTC kommer med ny rom om ca 2 uker som ordner dette.

 

Fikk også lånetelefon, HTC Diamond. Husker jeg siklet på denne lenge, så det var morsomt å låne den. Men den er jo bitteliten i forhold til HD2, og med WM 6.1 (grøss og gru)!!

 

Skal bli godt å få igjen HD2'n.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...