Gå til innhold

HTC HD2 - Nå er det mulig å installere Android 2.2


http://www.facebook.com/group.php?gid=479106440214&ref=mf  

280 stemmer

  1. 1. Har du vært innom "HTC nyheter" på facebook? (ferske hd2-nyheter!)

    • Ja. Denne skal jeg følge med.
      98
    • Nei, men jeg skal ta en titt.
      63
    • Nei, er ikke interessert.
      119


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og referer til innleggnummer, ikke side. Ikke alle her har standardoppsett.

 

Men noe annet:

Nå låner jeg en HTC HD2 fra jobben for å lære meg den, bruke den vanlig, bli kjent med den og komme litt under panseret på Windows Mobile.

Exchange-kontoen til jobben er satt opp og fungerer fint, men nå vil jeg gjerne ha kontaktlisten, eposten og kalenderen fra Google-kontoen min satt opp på HD2-en i tillegg.

Hvordan går jeg frem?

Lenke til kommentar

Og referer til innleggnummer, ikke side. Ikke alle her har standardoppsett.

 

Men noe annet:

Nå låner jeg en HTC HD2 fra jobben for å lære meg den, bruke den vanlig, bli kjent med den og komme litt under panseret på Windows Mobile.

Exchange-kontoen til jobben er satt opp og fungerer fint, men nå vil jeg gjerne ha kontaktlisten, eposten og kalenderen fra Google-kontoen min satt opp på HD2-en i tillegg.

Hvordan går jeg frem?

 

http://www.google.com/support/calendar/bin/answer.py?hl=en&answer=89955

 

 

Jeg bruker denne til  å overføre kalender-innhold mellom outlook og gmail.

 

Kontakter så eksporterer/importerer jeg bare en fil med kontaktene.

 

 

Lenke til kommentar

Har akkurat innstalert Mdeejay Glacier Sense på min HD2. Den kommer fra HTC Glacier som ikke har kommet ut enda. :dribble: Utrolig raskt og noen apps som man ikke finner andre steder siden det er en T-Mobile rom.

 

Her er Homescreenen min:

CAP201010232307.png

 

Naboen:

CAP201010232311.png

 

Programmer:

CAP201010232314.pngCAP2010102323091.png

 

Fav:

CAP201010232310.png

 

My Modes:

CAP201010232315.png

 

Dialer:

CAP201010232323.png

 

Videocall, men kameraet virker ikke enda i denne versjonen, kommer snart :)

CAP201010232327.png

 

Twonky, app som streamer video, musikk og bilder til tv, datamaskiner og andre telefoner i nettverket:

CAP201010232333-1.png

 

Musikk:

CAP2010102323141.png

 

Masse annet gøy som følger med, beste Android som jeg har prøvd på HD2.

Lenke til kommentar

Etter at jeg oppdaterte til den siste offesielle ROM`en, kommer det "melding sendt"-melding, hver gang jeg sender melding. Hvordag blir jeg kvitt denne? Dette er fryktelig irriterende.

 

Hva er den mest stabile Android-versjonen? Jeg har prøvd Desire HD. Den var flott, men kameraet fungerte ikke, og når telefonen ringte så hørte jeg bare skurring i andre enden. Nå kjører jeg Darkstone HD2 Froyo, med Dual-boot.

Lenke til kommentar

Har 2 spørsmål ettersom jeg forsøkte å kjøre android på telefonen min uten å lykkes;

 

Må jeg ha custom ROM i "bakgrunnen"? - Jeg kjører norsk stock rom (med masse addons) som jeg er VELDIG fornøyd med og har ikke lyst til å miste denne.

Den android-versjonen jeg lastet ned har 2 versjoner. 1 På 1gb, og 1 på 512mb. Er det noen forskjell på disse utenom størrelsen de opptar på minnekortet?

 

Årsaken til at jeg spør er at jeg ga opp ventinga etter å ha sittet med svart skjerm i nesten en time når jeg forsøkte å kjøre android på telefonen min...

Lenke til kommentar

Har 2 spørsmål ettersom jeg forsøkte å kjøre android på telefonen min uten å lykkes;

 

Må jeg ha custom ROM i "bakgrunnen"? - Jeg kjører norsk stock rom (med masse addons) som jeg er VELDIG fornøyd med og har ikke lyst til å miste denne.

Den android-versjonen jeg lastet ned har 2 versjoner. 1 På 1gb, og 1 på 512mb. Er det noen forskjell på disse utenom størrelsen de opptar på minnekortet?

 

Årsaken til at jeg spør er at jeg ga opp ventinga etter å ha sittet med svart skjerm i nesten en time når jeg forsøkte å kjøre android på telefonen min...

 

Nei, du må ikke ha et "custom" ROM i bakgrunnen, men det er litt lurt siden da varer batteri lenger og du får en forbedret Radio versjon. Tror ikke er det er noen forskjell unntatt plassen det tar på minnekortet.

 

Grunnen til den svarte skjermen er vel fordi du har bare lagt inn den data.img filen på minnekortet, du må også legge inn "Android" mappen også, som inneholder resten av filene du trenger. Hvis du trykker på denne linken også legger du den mappen som heter "Android" helt ytterst på minnekortet ditt, også legger du inn den nye "data.img" filen også booter du på nytt. Da skal det nok fungere :)

Lenke til kommentar

Er det noen som kan hjelpe meg med følgende;

 

 

Jeg får stadig opp disse varslene:

 

"Det er svært lite lagringsminne ledig. Hvis du ikke frigir mer lagringsminne, kan du ikke starte bestemte programmer. Bruk utforskeren til å slette filer du ikke behøver lenger, eller flytt noen filer til et lagringskort"

 

"Telefonen har lite ledig lagringsplass. Slett gamle eller ubrukte elementer for å få mer plass"

 

 

Hva gjør jeg? Jeg har jo nesten ikke lagret noe på mobilen, foruten meldinger, noen få bilder og et par ringetoner. Hva vil dere anbefale å flytte over til lagringskortet, og er det evt noen filer som man lett kan slette som opptar unødig plass?

 

Noen? Jeg har samme problem, og har ikke lagret programmer / musikk o.l på telefonharddisken. Mistenker at det er midlertidige internettfiler o.l som tar opp plass, men når jeg gikk inn i filutforsker og lette litt rundt, var det et forferdelig rot, og en som ikke er fantastisk teknisk kompetent føler jeg ikke bare bør slette filer derfra. Noen hjelp et sted?

 

For at ingen skal bli sure for at jeg ikke ''gidder'' å lese igjennom alle trådene for å finne svar, har jeg funnet fram dette. Jeg fant faktisk ingen svar på dette spørsmålet, så da vil jeg gjerne ha hjelp til å fikse dette. Begynner å bli ganske plagsomt å få opp den beskjeden hele tiden :)

Lenke til kommentar

Har 2 spørsmål ettersom jeg forsøkte å kjøre android på telefonen min uten å lykkes;

 

Må jeg ha custom ROM i "bakgrunnen"? - Jeg kjører norsk stock rom (med masse addons) som jeg er VELDIG fornøyd med og har ikke lyst til å miste denne.

Den android-versjonen jeg lastet ned har 2 versjoner. 1 På 1gb, og 1 på 512mb. Er det noen forskjell på disse utenom størrelsen de opptar på minnekortet?

 

Årsaken til at jeg spør er at jeg ga opp ventinga etter å ha sittet med svart skjerm i nesten en time når jeg forsøkte å kjøre android på telefonen min...

 

Nei, du må ikke ha et "custom" ROM i bakgrunnen, men det er litt lurt siden da varer batteri lenger og du får en forbedret Radio versjon. Tror ikke er det er noen forskjell unntatt plassen det tar på minnekortet.

 

Grunnen til den svarte skjermen er vel fordi du har bare lagt inn den data.img filen på minnekortet, du må også legge inn "Android" mappen også, som inneholder resten av filene du trenger. Hvis du trykker på denne linken også legger du den mappen som heter "Android" helt ytterst på minnekortet ditt, også legger du inn den nye "data.img" filen også booter du på nytt. Da skal det nok fungere :)

Har installert HSPL3 og ny radio. Og jeg la Andorid-mappa på "roten" på minnekortet, og dytta data.img inn i anderoid-mappa.

Fikk opp noe tekst som fadet vekk etter en liten stund. Deretter var det svart. Hvor lang tid (sånn ca) burde førstegangs oppstart ta?

Lenke til kommentar

Har 2 spørsmål ettersom jeg forsøkte å kjøre android på telefonen min uten å lykkes;

 

Må jeg ha custom ROM i "bakgrunnen"? - Jeg kjører norsk stock rom (med masse addons) som jeg er VELDIG fornøyd med og har ikke lyst til å miste denne.

Den android-versjonen jeg lastet ned har 2 versjoner. 1 På 1gb, og 1 på 512mb. Er det noen forskjell på disse utenom størrelsen de opptar på minnekortet?

 

Årsaken til at jeg spør er at jeg ga opp ventinga etter å ha sittet med svart skjerm i nesten en time når jeg forsøkte å kjøre android på telefonen min...

 

Nei, du må ikke ha et "custom" ROM i bakgrunnen, men det er litt lurt siden da varer batteri lenger og du får en forbedret Radio versjon. Tror ikke er det er noen forskjell unntatt plassen det tar på minnekortet.

 

Grunnen til den svarte skjermen er vel fordi du har bare lagt inn den data.img filen på minnekortet, du må også legge inn "Android" mappen også, som inneholder resten av filene du trenger. Hvis du trykker på denne linken også legger du den mappen som heter "Android" helt ytterst på minnekortet ditt, også legger du inn den nye "data.img" filen også booter du på nytt. Da skal det nok fungere :)

Har installert HSPL3 og ny radio. Og jeg la Andorid-mappa på "roten" på minnekortet, og dytta data.img inn i anderoid-mappa.

Fikk opp noe tekst som fadet vekk etter en liten stund. Deretter var det svart. Hvor lang tid (sånn ca) burde førstegangs oppstart ta?

 

Det står på XDA at det tar fra 3-5 min

Lenke til kommentar

Har 2 spørsmål ettersom jeg forsøkte å kjøre android på telefonen min uten å lykkes;

 

Må jeg ha custom ROM i "bakgrunnen"? - Jeg kjører norsk stock rom (med masse addons) som jeg er VELDIG fornøyd med og har ikke lyst til å miste denne.

Den android-versjonen jeg lastet ned har 2 versjoner. 1 På 1gb, og 1 på 512mb. Er det noen forskjell på disse utenom størrelsen de opptar på minnekortet?

 

Årsaken til at jeg spør er at jeg ga opp ventinga etter å ha sittet med svart skjerm i nesten en time når jeg forsøkte å kjøre android på telefonen min...

 

Nei, du må ikke ha et "custom" ROM i bakgrunnen, men det er litt lurt siden da varer batteri lenger og du får en forbedret Radio versjon. Tror ikke er det er noen forskjell unntatt plassen det tar på minnekortet.

 

Grunnen til den svarte skjermen er vel fordi du har bare lagt inn den data.img filen på minnekortet, du må også legge inn "Android" mappen også, som inneholder resten av filene du trenger. Hvis du trykker på denne linken også legger du den mappen som heter "Android" helt ytterst på minnekortet ditt, også legger du inn den nye "data.img" filen også booter du på nytt. Da skal det nok fungere :)

Blander meg litt inn her jeg. Hva er data.img filen og trenger man denne? Jeg kjører android må min HD2 men jeg har aldri vært borti data.img filen.

Endret av Barkster
Lenke til kommentar

Har 2 spørsmål ettersom jeg forsøkte å kjøre android på telefonen min uten å lykkes;

 

Må jeg ha custom ROM i "bakgrunnen"? - Jeg kjører norsk stock rom (med masse addons) som jeg er VELDIG fornøyd med og har ikke lyst til å miste denne.

Den android-versjonen jeg lastet ned har 2 versjoner. 1 På 1gb, og 1 på 512mb. Er det noen forskjell på disse utenom størrelsen de opptar på minnekortet?

 

Årsaken til at jeg spør er at jeg ga opp ventinga etter å ha sittet med svart skjerm i nesten en time når jeg forsøkte å kjøre android på telefonen min...

 

Nei, du må ikke ha et "custom" ROM i bakgrunnen, men det er litt lurt siden da varer batteri lenger og du får en forbedret Radio versjon. Tror ikke er det er noen forskjell unntatt plassen det tar på minnekortet.

 

Grunnen til den svarte skjermen er vel fordi du har bare lagt inn den data.img filen på minnekortet, du må også legge inn "Android" mappen også, som inneholder resten av filene du trenger. Hvis du trykker på denne linken også legger du den mappen som heter "Android" helt ytterst på minnekortet ditt, også legger du inn den nye "data.img" filen også booter du på nytt. Da skal det nok fungere :)

Blander meg litt inn her jeg. Hva er data.img filen og trenger man denne? Jeg kjører android må min HD2 men jeg har aldri vært borti data.img filen.

 

.img filen blir lagd når Android booter på mobilen din første gang, det er derfoer det tar lang tid første gang du booter. Hvis du laster ned en ferdig .img fil og legger den inn på mobilen tar det bare kortere tid å boote første gang, og du kan velge to størelser på .imf filen. Er ikke sikker på om det er noen andre fordeler med det, ser at noen nevner at når du lar mobilen lage .img filen så kan den i noen tillfeller bli lagd litt feil så hvis du laster ned en ferdig så er du sikker på at Android booter riktig.

 

Edit: Jeg lar alltid mobilen lage .img filen og det har alltid gått bra.

Endret av kaospiloten
Lenke til kommentar

Er lenge siden sist jeg var innom XDA og leste om denne telefonen men jeg har et kjapt spørsmål til dere her inne som er oppdatert og har peiling:

 

For noen uker siden sluttet refresh i Microsoft sin Facebookaplikasjonen å fungere. Man må logge ut og inn for hver gang man vil "refreshe" statusoppdateringer og lignende nå. Svært tungvindt. Hva har skjedd og finnes det en fiks? Sjekket Microsoft marked men Facebookappen hadde ikke fått noen oppdatering på lenge. Har prøvd å slette programmet (og alle gjenværende filer) og installere det på nytt 2 ganger uten hell.

 

Edit: Har lest om flere med samme problem så jeg er tydeligvis ikke alene..?

Endret av Ninjahamster
Lenke til kommentar

Heisann

Har nå i det siste fått problemer med HD2en min. Jeg har orginalt ROM, men har oppdatert radioen.

Skjermen min har begynt å tulle seg, når jeg bruker tastaturet så virker det som den trykker et annet sted på skjermen, den lever også sitt eget liv. jeg er ikke ani skjermen men mobilen oppfører seg som jeg er det.

 

Mott

Lenke til kommentar

Heisann

Har nå i det siste fått problemer med HD2en min. Jeg har orginalt ROM, men har oppdatert radioen.

Skjermen min har begynt å tulle seg, når jeg bruker tastaturet så virker det som den trykker et annet sted på skjermen, den lever også sitt eget liv. jeg er ikke ani skjermen men mobilen oppfører seg som jeg er det.

 

Mott

 

Det at når du trukker på en tast også er det en annen tast som blir trykket ned, så kan det hjelpe med å kalibrere skjermen igjen.

 

Det finner du her Settings -> Menu -> All Settings -> System -> Screen

 

 

Hvis du mener at mobilen går ut fra sleep mode, og eventuelt ringer kontakter så har jeg vært borti dette selv, jeg løste det ved å sette en PIN kode, for å komme seg inn på mobilen. Kan hende at det finnes en løsning på dette.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...