Gå til innhold

HTC HD2 - Nå er det mulig å installere Android 2.2


http://www.facebook.com/group.php?gid=479106440214&ref=mf  

280 stemmer

  1. 1. Har du vært innom "HTC nyheter" på facebook? (ferske hd2-nyheter!)

    • Ja. Denne skal jeg følge med.
      98
    • Nei, men jeg skal ta en titt.
      63
    • Nei, er ikke interessert.
      119


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som kan fortelle meg hvordan jeg skal få fikset problemet med at klokken min stiller seg en time frem hver eneste dag. Er så lei av å måtte stille klokken hver dag. Har googlet problemet og sett at det er mange som fikk dette problemet etter overgangen til vintertid. Å oppdatere ROM'en er uaktuelt siden jeg da mister alle data slik jeg har forstått det (orker ikke bruke haugevis med tid på å lage backups osv.)? Det må da være en måte å fikset dette på? Jeg har forsøkt å slå at "automatisk oppdatering av tid". Har også forsøkt "soft reset" etter å ha manuelt stillt klokken til riktig tid.

 

Tips?

Du kan gjøre dette, til feilen er rettet opp i:

Innstillinger -> Datatjenester -> Tidssynkronisering -> avhuk begge rutene.

 

Innstillinger -> Meny -> Avansert -> Personlig -> Telefon -> GSM og UMTS tjenester -> Tidssynkronisering -> Hente instillinger -> avhuk alt.

 

Nå er det bare å angi riktig klokkeslett, så skal det fungere.

Lenke til kommentar

Fikk installert Froyo's versjon av Android ikveld, men da jeg restarta telefonen etter å ha brukt det litt så var det tilbake til WM. Hvordan gjør man endringen permanent? Og hva slags programmer ser folk på som nødvendige til Android-ROM'en?

 

Du må starte opp Android hver gang du slår av og på mobilen. Har ikke hørt noe annet hvertfall.

Endret av M-Mathisen
Lenke til kommentar

Ah, okei. Er det en spesiell prosedyre på hvordan man setter opp internett med Android-ROM'en? Sliter nemlig litt der. Og spør igjen, hvilke app's er "nødvendige"?

 

Du fikk vel opp noen valg angående dette ved første oppstart? Gå på innstillinger->Trådløst og nettverk, der er det noen innstillinger.

 

Personlig har jeg bare lasta ned spill fra Android Market :)

Lenke til kommentar

Ah, okei. Er det en spesiell prosedyre på hvordan man setter opp internett med Android-ROM'en? Sliter nemlig litt der. Og spør igjen, hvilke app's er "nødvendige"?

 

Du fikk vel opp noen valg angående dette ved første oppstart? Gå på innstillinger->Trådløst og nettverk, der er det noen innstillinger.

 

Personlig har jeg bare lasta ned spill fra Android Market :)

En app jeg fant veldig nyttig var APK installer eller hva den het, så du kan innstallere filer du laster ned via pcen.

Lenke til kommentar

Hei, han som kjøpte telefonen min har hatt et problem de siste dagene, mobilen skrur seg av i ny og ne. Har prøvd flere ganger med Hard Reset, men fortsatt så skrur den seg av.

 

Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre med den? Det er lagt inn HSPL, så det å sende den inn er vel uaktuelt. Eventuelt fjerne det for å sende den inn hvis det er en maskinvare feil. Kjører orginal ROM..

Lenke til kommentar

Hva er letteste måten å avinstallere Android igjen? Muligens et dumt spørsmål.

EDIT: tok bare en hard reset, hadde ikke noe av verdi på telefonen uansett.

 

Android er ikke installert på telefonen når det kjøres. Du kjører det egentlig bare som et program fra minnekortet. Enkleste måten for å ''avinstallere'' det er vel bare å slå av og på mobilen helt vanlig, for da starter Windows.

Lenke til kommentar

Hei, han som kjøpte telefonen min har hatt et problem de siste dagene, mobilen skrur seg av i ny og ne. Har prøvd flere ganger med Hard Reset, men fortsatt så skrur den seg av.

 

Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre med den? Det er lagt inn HSPL, så det å sende den inn er vel uaktuelt. Eventuelt fjerne det for å sende den inn hvis det er en maskinvare feil. Kjører orginal ROM..

 

Dårlig kontakt til batteriet? Aner egentlig ikke, skjer dette mens han kjører Winmo eller Android? Det beste er vel kanskje å sette opp mobilen som helt orginal og sende den inn, husk å fjern alle spor av Android fra minnekortet også. Litt OT men hva syns du om å gå fra HD2 til DHD? Er det veldig stor forskjell?

Lenke til kommentar

Hei, han som kjøpte telefonen min har hatt et problem de siste dagene, mobilen skrur seg av i ny og ne. Har prøvd flere ganger med Hard Reset, men fortsatt så skrur den seg av.

 

Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre med den? Det er lagt inn HSPL, så det å sende den inn er vel uaktuelt. Eventuelt fjerne det for å sende den inn hvis det er en maskinvare feil. Kjører orginal ROM..

 

Dårlig kontakt til batteriet? Aner egentlig ikke, skjer dette mens han kjører Winmo eller Android? Det beste er vel kanskje å sette opp mobilen som helt orginal og sende den inn, husk å fjern alle spor av Android fra minnekortet også. Litt OT men hva syns du om å gå fra HD2 til DHD? Er det veldig stor forskjell?

 

Har prøvd å blåse på batteri og disse kontaktene på telefonen, men den skrur seg fortsatt av. Dette skjer mens han kjører både WinMo og Android.

 

Hvordan er det jeg fjerner HSPL og slikt? Android vet jeg hvordan man fjerner så det er ikke noe problem.

 

Jeg syntes at Desire Z er helt konge, digger tastaturet, men savner den stor skjermen da.. Deilig med en fullblods Android telefon. Det eneste minuset er disse hengslende til tastaturet, det er litt løst syntes jeg, men det fungerer, det plager meg ikke :)

Lenke til kommentar

I dag tok tilsynelatende skjermen kvelden. Den viser bildet helt fint, men reagerer ikke på berøring. Alle knappene fungerer fint (svar, legg på, windows, volum etc), og skjermen oppdaterer seg. Den reagerer altså bare ikke på berøring. Har forsøkt å ta ut og inn batteriet, men foreløpig ikke forsøkt hard reset. Ønsker å unngå det, hvis jeg kan.

 

Noen har vært borti dette tidligere?

I dag fikk jeg en gledelig SMS om at mobilen var klar til henting. Jeg stresser av gårde for å rekke det før forhandleren stenger, og får utdelt telefonen. Til min store forskrekkelse har de nærmest ødelagt telefonen!! De har byttet skjerm, men den nye skjermen stikker langt utenfor rammen og så ut som den bare kunne dras rett ut. I tillegg var rammen rundt "hakkete", antakelig av at de har satt noe mellom skjermen og rammen og bendt ut skjermen. Grusomt irriterende! Det kan legges til at det ikke var én eneste skramme eller ripe i telefonen når jeg leverte den inn. Jeg leverte også med tasken, og nevnte at de skulle ha telefonen i tasken og være forsiktig med den.

 

Kanskje unødvendig å si, men jeg reklamerte på stedet. Ettersom forhandeleren ikke selv gjør reparasjoner på HTC telefoner, men sender direkte til HTC må jeg nok vente ytterligere 2 uker. Må innrømme at jeg har liten tiltro til verkstedet og at de klarer å levere meg telefonen tilbake i opprinnelig stand.

 

Noen som har opplevd tilsvarende?

Lenke til kommentar

Vel vel. Da får forhandleren der du leverte den inn forholde seg til verkstedet så for du forholde deg til forhandleren. Bare ikke gå med på at forhandleren ber deg forholde deg direkte til verkstedet. Ender du ikke opp med ny telefon er det vel bare å kjøre sak.

Snakket på nytt med forhandleren i dag, og de sa seg enig i at telefonen absolutt skulle leveres tilbake i samme stand som den ble levert (noe annet hadde vært hårreisende). Verkstedet kan selv velge å reparere telefonen i stedet for å gi meg ny. Jeg ba om å få snakke med verkstedet slik at faktisk forstår hva de må reparere; har ingen tiltro til at de skjønner det selv. Ble også lovet at forhandleren uansett skulle følge opp.

 

Konklusjon så langt: Føler jeg får god service fra forhandler, men elendig jobb fra verkstedet.

Lenke til kommentar

Har begynt å få masse problemer med telefonen. Den låser seg veldig ofte. iblandt låser start og X på toppen av skjermen seg i tillegg til at hardware knappene ikke fungerer og noen ganger låser hele skjermen seg. Samtaler blir ofte avbrutt. Telefonen fungerte yppelig helt til jeg la inn den nyeste offisielle Htc Romen. Har aldri kjørt noen annet en Htc Sine offisielle Rom. Selv etter jeg flashet tilbake til den forige romen vedvarer problemene. Eneste jeg har gjort med telefonen er å legge inn en annen radio men denne radioen har jeg brukt lenge før jeg flashet til den nyeste Romen. Vurderer å sende telefonen til repereasjon men har cotulla SPL liggende på telefonen. Vet noen hvordan jeg legger inn Htc sin orginale SPL?

Lenke til kommentar

Hei, han som kjøpte telefonen min har hatt et problem de siste dagene, mobilen skrur seg av i ny og ne. Har prøvd flere ganger med Hard Reset, men fortsatt så skrur den seg av.

 

Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre med den? Det er lagt inn HSPL, så det å sende den inn er vel uaktuelt. Eventuelt fjerne det for å sende den inn hvis det er en maskinvare feil. Kjører orginal ROM..

 

Dårlig kontakt til batteriet? Aner egentlig ikke, skjer dette mens han kjører Winmo eller Android? Det beste er vel kanskje å sette opp mobilen som helt orginal og sende den inn, husk å fjern alle spor av Android fra minnekortet også. Litt OT men hva syns du om å gå fra HD2 til DHD? Er det veldig stor forskjell?

 

Har prøvd å blåse på batteri og disse kontaktene på telefonen, men den skrur seg fortsatt av. Dette skjer mens han kjører både WinMo og Android.

 

Hvordan er det jeg fjerner HSPL og slikt? Android vet jeg hvordan man fjerner så det er ikke noe problem.

 

Jeg syntes at Desire Z er helt konge, digger tastaturet, men savner den stor skjermen da.. Deilig med en fullblods Android telefon. Det eneste minuset er disse hengslende til tastaturet, det er litt løst syntes jeg, men det fungerer, det plager meg ikke :)

 

Har samme problemet selv. Skal levere den inn snart.

Lenke til kommentar

Hei, han som kjøpte telefonen min har hatt et problem de siste dagene, mobilen skrur seg av i ny og ne. Har prøvd flere ganger med Hard Reset, men fortsatt så skrur den seg av.

 

Noen som har forslag til hva jeg kan gjøre med den? Det er lagt inn HSPL, så det å sende den inn er vel uaktuelt. Eventuelt fjerne det for å sende den inn hvis det er en maskinvare feil. Kjører orginal ROM..

 

Dårlig kontakt til batteriet? Aner egentlig ikke, skjer dette mens han kjører Winmo eller Android? Det beste er vel kanskje å sette opp mobilen som helt orginal og sende den inn, husk å fjern alle spor av Android fra minnekortet også. Litt OT men hva syns du om å gå fra HD2 til DHD? Er det veldig stor forskjell?

 

Har prøvd å blåse på batteri og disse kontaktene på telefonen, men den skrur seg fortsatt av. Dette skjer mens han kjører både WinMo og Android.

 

Hvordan er det jeg fjerner HSPL og slikt? Android vet jeg hvordan man fjerner så det er ikke noe problem.

 

Jeg syntes at Desire Z er helt konge, digger tastaturet, men savner den stor skjermen da.. Deilig med en fullblods Android telefon. Det eneste minuset er disse hengslende til tastaturet, det er litt løst syntes jeg, men det fungerer, det plager meg ikke :)

 

Har samme problemet selv. Skal levere den inn snart.

 

Det er ganske enkelt å fjerne HSPL, men du gjør i praksis en flash til original rom.

 

Guide: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=623402

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...