Gå til innhold

HTC HD2 - Nå er det mulig å installere Android 2.2


http://www.facebook.com/group.php?gid=479106440214&ref=mf  

280 stemmer

  1. 1. Har du vært innom "HTC nyheter" på facebook? (ferske hd2-nyheter!)

    • Ja. Denne skal jeg følge med.
      98
    • Nei, men jeg skal ta en titt.
      63
    • Nei, er ikke interessert.
      119


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Får ikke kjørt Android! I går da jeg spilte Angry Birds hang mobilen seg og den slo seg på en måte av og jeg måtte slå inn PIN-kode. Så gikk jeg inn på spillet igjen, og det samme skjedde en gang til. Før jeg hadde rukket å gå inn på spillet den tredje gangen slo mobilen seg helt av og startet opp uten Android. Det var sent så da gikk jeg og la meg... Det som er problemet nå er at jeg ikke får startet opp Android igjen! Når jeg trykker på CLRCAD kommer det opp ''Kan ikke åpne filen CRLCAD. Enheten er den ikke signert med et klarert sertifikat, eller en av komponentene finnes ikke. Installer denne filen på nytt eller gjennopprett den hvis problemet vedvarer''. Får opp den samme beskjeden på Haret. Det jeg gjorde for å prøve å fikse problemet var å formatere SD kortet og legge inn Android-mappa på nytt. Det fungerer altså ikke, så jeg håper noen her kan hjelpe meg :)

 

Sorry for at jeg bumper denne, men jeg kunne virkelig trengt litt hjelp. Vil helst slippe Hard Reset :) Får ikke installert vanlige cab-filer lenger heller :S

Lenke til kommentar

Får ikke kjørt Android! I går da jeg spilte Angry Birds hang mobilen seg og den slo seg på en måte av og jeg måtte slå inn PIN-kode. Så gikk jeg inn på spillet igjen, og det samme skjedde en gang til. Før jeg hadde rukket å gå inn på spillet den tredje gangen slo mobilen seg helt av og startet opp uten Android. Det var sent så da gikk jeg og la meg... Det som er problemet nå er at jeg ikke får startet opp Android igjen! Når jeg trykker på CLRCAD kommer det opp ''Kan ikke åpne filen CRLCAD. Enheten er den ikke signert med et klarert sertifikat, eller en av komponentene finnes ikke. Installer denne filen på nytt eller gjennopprett den hvis problemet vedvarer''. Får opp den samme beskjeden på Haret. Det jeg gjorde for å prøve å fikse problemet var å formatere SD kortet og legge inn Android-mappa på nytt. Det fungerer altså ikke, så jeg håper noen her kan hjelpe meg :)

 

Sorry for at jeg bumper denne, men jeg kunne virkelig trengt litt hjelp. Vil helst slippe Hard Reset :) Får ikke installert vanlige cab-filer lenger heller :S

 

Har ikke hatt samme feil selv, men det høres ut som du må nok ta en Hard Reset :(

Lenke til kommentar

Får ikke kjørt Android! I går da jeg spilte Angry Birds hang mobilen seg og den slo seg på en måte av og jeg måtte slå inn PIN-kode. Så gikk jeg inn på spillet igjen, og det samme skjedde en gang til. Før jeg hadde rukket å gå inn på spillet den tredje gangen slo mobilen seg helt av og startet opp uten Android. Det var sent så da gikk jeg og la meg... Det som er problemet nå er at jeg ikke får startet opp Android igjen! Når jeg trykker på CLRCAD kommer det opp ''Kan ikke åpne filen CRLCAD. Enheten er den ikke signert med et klarert sertifikat, eller en av komponentene finnes ikke. Installer denne filen på nytt eller gjennopprett den hvis problemet vedvarer''. Får opp den samme beskjeden på Haret. Det jeg gjorde for å prøve å fikse problemet var å formatere SD kortet og legge inn Android-mappa på nytt. Det fungerer altså ikke, så jeg håper noen her kan hjelpe meg :)

 

Sorry for at jeg bumper denne, men jeg kunne virkelig trengt litt hjelp. Vil helst slippe Hard Reset :) Får ikke installert vanlige cab-filer lenger heller :S

 

Har ikke hatt samme feil selv, men det høres ut som du må nok ta en Hard Reset :(

 

 

Det er et problem som de fleste møter, inkludert meg. Tilbakestilling er det eneste lette som hjelper.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Takk for svar, da får jeg gjøre det da! Egentlig ikke noe stort problem siden jeg ikke har fått installert noen cab-filer, hehe :) Skal dette kun være et problem den første gangen du legger inn android, eller har det skjedd dere flere ganger?

 

 

Edit: Har gjort det nå, og android ser ut til å starte igjen. Får håpe det funker litt nå, så jeg får spilt litt Angry Birds ;)

Endret av M-Mathisen
Lenke til kommentar

Når eg sender epost fra mobilen (i Sense) får jeg alltid kopi av eposten til min egen epost adr. (innboks). Jeg har ikke funnet ut hvordan jeg kvitter meg med det, og eposten som skrives fra mobilen havner uansett i "sendt epost" på Gmail kontoen min. Noen som veit?

 

Kunne også tenke meg å endret slik at det IKKE blir stor bokstav etter pungtum når jeg feks. skriver meldinger. Har vært inne på Innstillinger - Avansert - Personlig - Inndata - Alternativer og fjernet avhuking av denne tjenesten, men blir fortsatt stor bokstav etter pungtum...

 

Takk til den som har tips!

Lenke til kommentar

Når eg sender epost fra mobilen (i Sense) får jeg alltid kopi av eposten til min egen epost adr. (innboks). Jeg har ikke funnet ut hvordan jeg kvitter meg med det, og eposten som skrives fra mobilen havner uansett i "sendt epost" på Gmail kontoen min. Noen som veit?

 

Kunne også tenke meg å endret slik at det IKKE blir stor bokstav etter pungtum når jeg feks. skriver meldinger. Har vært inne på Innstillinger - Avansert - Personlig - Inndata - Alternativer og fjernet avhuking av denne tjenesten, men blir fortsatt stor bokstav etter pungtum...

 

Takk til den som har tips!

 

Når jeg svarer på mail, velges automatisk "Reply to all", deriblandt meg selv. Da sender jeg altså mailen til meg selv også. Dette er dødsirriterende, ettersom jeg manuelt må fjerne meg selv fra listen over mottakere. Kan det være at det samme skjer med deg?

Lenke til kommentar

Da er tiden inne for å oppdatere telefonen igjen for første gang på... ja, hvem vet. Blir vel hard-reset, og er lysten på å legge inn Android, men er jo en million sider her inne å bla seg igjennom, så jeg lurte på om noen orker å bare legge ut litt linker og anbefalinger? Funker versjonene som er ute smertefritt? Hva er forskjellene på de som er kommet? Kan man bruke alle mulige Apps med Android-ROM? Og trenger man å laste ned ROM-oppdateringene som ligger på htc.com om man installerer Android?

Lenke til kommentar

Da er tiden inne for å oppdatere telefonen igjen for første gang på... ja, hvem vet. Blir vel hard-reset, og er lysten på å legge inn Android, men er jo en million sider her inne å bla seg igjennom, så jeg lurte på om noen orker å bare legge ut litt linker og anbefalinger? Funker versjonene som er ute smertefritt? Hva er forskjellene på de som er kommet? Kan man bruke alle mulige Apps med Android-ROM? Og trenger man å laste ned ROM-oppdateringene som ligger på htc.com om man installerer Android?

 

Komplett guide for å legge inn Android skal være på side 209.

Lenke til kommentar

Når eg sender epost fra mobilen (i Sense) får jeg alltid kopi av eposten til min egen epost adr. (innboks). Jeg har ikke funnet ut hvordan jeg kvitter meg med det, og eposten som skrives fra mobilen havner uansett i "sendt epost" på Gmail kontoen min. Noen som veit?

 

Kunne også tenke meg å endret slik at det IKKE blir stor bokstav etter pungtum når jeg feks. skriver meldinger. Har vært inne på Innstillinger - Avansert - Personlig - Inndata - Alternativer og fjernet avhuking av denne tjenesten, men blir fortsatt stor bokstav etter pungtum...

 

Takk til den som har tips!

 

Når jeg svarer på mail, velges automatisk "Reply to all", deriblandt meg selv. Da sender jeg altså mailen til meg selv også. Dette er dødsirriterende, ettersom jeg manuelt må fjerne meg selv fra listen over mottakere. Kan det være at det samme skjer med deg?

Ja, det er akkurat det samme som skjer for meg.

Lenke til kommentar

Da er tiden inne for å oppdatere telefonen igjen for første gang på... ja, hvem vet. Blir vel hard-reset, og er lysten på å legge inn Android, men er jo en million sider her inne å bla seg igjennom, så jeg lurte på om noen orker å bare legge ut litt linker og anbefalinger? Funker versjonene som er ute smertefritt? Hva er forskjellene på de som er kommet? Kan man bruke alle mulige Apps med Android-ROM? Og trenger man å laste ned ROM-oppdateringene som ligger på htc.com om man installerer Android?

 

Komplett guide for å legge inn Android skal være på side 209.

 

Takk! Men setter pris på om flere av spørsmålene jeg stiller blir svart på :)

Lenke til kommentar

Da er tiden inne for å oppdatere telefonen igjen for første gang på... ja, hvem vet. Blir vel hard-reset, og er lysten på å legge inn Android, men er jo en million sider her inne å bla seg igjennom, så jeg lurte på om noen orker å bare legge ut litt linker og anbefalinger? Funker versjonene som er ute smertefritt? Hva er forskjellene på de som er kommet? Kan man bruke alle mulige Apps med Android-ROM? Og trenger man å laste ned ROM-oppdateringene som ligger på htc.com om man installerer Android?

 

Komplett guide for å legge inn Android skal være på side 209.

 

Takk! Men setter pris på om flere av spørsmålene jeg stiller blir svart på :)

 

De versjonene som ligger ute fungerer så og si smertefritt, noen er litt laggy syntes jeg, de trekker veldig mye strøm (lade 1 gang om dagen)

 

Forskjellene på de forskjellige Buildene er at det er forskjellige folk som har laget de, noen er med Sense og noen er uten. Jeg foretrakk de med Sense.

 

Alle de Appsa jeg lasta ned fungerte fint de (Angry Birds, Spotify, SMS Bomber) fungerer smertefritt.

 

Man trenger ikke å laste ned oppdateringene fra htc.com, det man trenger er å flashe radio og legge inn HSPL, step by step guide ligger på side 209.

Lenke til kommentar

Da er tiden inne for å oppdatere telefonen igjen for første gang på... ja, hvem vet. Blir vel hard-reset, og er lysten på å legge inn Android, men er jo en million sider her inne å bla seg igjennom, så jeg lurte på om noen orker å bare legge ut litt linker og anbefalinger? Funker versjonene som er ute smertefritt? Hva er forskjellene på de som er kommet? Kan man bruke alle mulige Apps med Android-ROM? Og trenger man å laste ned ROM-oppdateringene som ligger på htc.com om man installerer Android?

 

Komplett guide for å legge inn Android skal være på side 209.

 

Takk! Men setter pris på om flere av spørsmålene jeg stiller blir svart på :)

 

De versjonene som ligger ute fungerer så og si smertefritt, noen er litt laggy syntes jeg, de trekker veldig mye strøm (lade 1 gang om dagen)

 

Forskjellene på de forskjellige Buildene er at det er forskjellige folk som har laget de, noen er med Sense og noen er uten. Jeg foretrakk de med Sense.

 

Alle de Appsa jeg lasta ned fungerte fint de (Angry Birds, Spotify, SMS Bomber) fungerer smertefritt.

 

Man trenger ikke å laste ned oppdateringene fra htc.com, det man trenger er å flashe radio og legge inn HSPL, step by step guide ligger på side 209.

 

Er dog verdt å nevne at dersom du har siste versjon (3.14) slipper du flashe radio og HSPL. Du unngår dermed å risikere garantien på telefonen. Absolutt et pluss for de som føler jeg ukomfortable med å flashe telefonen med uoffisiell rom.

Lenke til kommentar

Har 1 problem og 2 spørsmål ang android.

Har nå kjørt dette i litt mindre enn en måned, og er kjempefornøyd, men irriterer meg stadig over at jeg ikke får hundret telefonen i å gå i standby når den er tilkoblet strøm. Noen som har en kjepp veiledning på dette?

Det andre er at plutselig så fikk jeg opp "Feil" på wlan-tilkoblingen - DVS at jeg ikke får aktivert WLAN i det hele tatt. Har vært sånn i nesten en uke nåm og når jeg oppdaget det var det et par dager siden sist jeg brukte det og jeg husker ikke hvlike programmer jeg installerte sist sånn at jeg enkelt kan finne synderen. Er det noen måte å fikse bare wlan-drivere på uten å måtte begynne fra scratch med wlan?

Og i tillegg får jeg ikke "USB-modem-biten til å fungere når jeg kobler telefonen til laptopen. Da blir det plutselig et problem at WLAN og dermed WIFI-hotspot funksjonen er ute av drift. Måtte tilbake til WinMo for å få nett-tilgang på latoppen sist jeg var bortreist med jobben.

Lenke til kommentar

Hei

 

Har litt problemer med å hente ut bilder av min HD2. Når den er koblet til pc'en så åpnes "Autoplay" med en gang minnekortet settes inn, men på telefonen står det at det ikke er noen minnekort satt inn. Derfor mistenker jeg at minnekortet er ødelagt. Det jeg da lurer på er hvordan man henter ut bilder fra telefonens minne. Med en gang minnekortet trekkes ut forsvinner telefonen fra min datamaskin helt til jeg setter i minnekortet igjen.

Lenke til kommentar

Hei

 

Har litt problemer med å hente ut bilder av min HD2. Når den er koblet til pc'en så åpnes "Autoplay" med en gang minnekortet settes inn, men på telefonen står det at det ikke er noen minnekort satt inn. Derfor mistenker jeg at minnekortet er ødelagt. Det jeg da lurer på er hvordan man henter ut bilder fra telefonens minne. Med en gang minnekortet trekkes ut forsvinner telefonen fra min datamaskin helt til jeg setter i minnekortet igjen.

 

Hvis du kobler mobilen til pc i diskstasjon modus så blir det sånn. Gå til innstillinger-annet-usb til pc og velg activesync og ikke diskstasjon. Da dukker både minnekort og mobil opp i min datamaskin på pc din :)

Lenke til kommentar

Noen som kan fortelle meg hvordan jeg skal få fikset problemet med at klokken min stiller seg en time frem hver eneste dag. Er så lei av å måtte stille klokken hver dag. Har googlet problemet og sett at det er mange som fikk dette problemet etter overgangen til vintertid. Å oppdatere ROM'en er uaktuelt siden jeg da mister alle data slik jeg har forstått det (orker ikke bruke haugevis med tid på å lage backups osv.)? Det må da være en måte å fikset dette på? Jeg har forsøkt å slå at "automatisk oppdatering av tid". Har også forsøkt "soft reset" etter å ha manuelt stillt klokken til riktig tid.

 

Tips?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...