Gå til innhold

HTC HD2 - Nå er det mulig å installere Android 2.2


http://www.facebook.com/group.php?gid=479106440214&ref=mf  

280 stemmer

  1. 1. Har du vært innom "HTC nyheter" på facebook? (ferske hd2-nyheter!)

    • Ja. Denne skal jeg følge med.
      98
    • Nei, men jeg skal ta en titt.
      63
    • Nei, er ikke interessert.
      119


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problem: Når jeg lser min HD2, slår ikke skjermlyset seg av. Det demper seg noen sekunder før det slår seg på igjen.. Dette tapper mobilen for strøm og mobilen er generelt teig og har dårlig batterikapasitet.. Any ideas?

Samme etter reset og?

 

Var det, men nå er jeg igang med å oppdatere hele driten så får vi se hvor den ender..

Lenke til kommentar

^ Utrolig nyttig svar.

 

 

Anyways, har du sjekket i datatjenester at automatisk oppdatering av facebookapp'en er på? :p

 

Ja den står på men prøvde å slå av og på uten noe nytte. Dette er jo et kjent problem har jeg funnet ut etter å ha lest på XDA og litt ellers også men jeg har ikke funnet noen løsning. Jeg tror det er noe Microsoft/Facebook har gjort. Jau jau, får vel bare bruke lite.facebook.com eller touch.facebook.com enn så lenge.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å installere android (versjonen som ble posta med bilder på s 225 elns) nå. Lasta ned og installerte og alt var greit, programmet kjørte fint og alt bra. Men når jeg har restarta telefonen, hvodan skal jeg starte andriod igjen da?

 

 

Som i å skru av og på mobilen? Hvis det er det du har gjort så er det bare å gå inn på Lagringskort -> Android -> CLRCAD.exe -> HARET.exe

 

Men hvis du har tatt en soft/hard reset av mobilen, så går du igjennom de samme stegene som du gjorde første gangen du la inn Android.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å installere android (versjonen som ble posta med bilder på s 225 elns) nå. Lasta ned og installerte og alt var greit, programmet kjørte fint og alt bra. Men når jeg har restarta telefonen, hvodan skal jeg starte andriod igjen da?

 

 

Som i å skru av og på mobilen? Hvis det er det du har gjort så er det bare å gå inn på Lagringskort -> Android -> CLRCAD.exe -> HARET.exe

 

Men hvis du har tatt en soft/hard reset av mobilen, så går du igjennom de samme stegene som du gjorde første gangen du la inn Android.

 

Var dette jeg prøvde, men den stoppa på den hvite skrifta i en halv time før jeg ga opp.. Anyways, ser ut som det funker igjen plutselig nå! Takk for svar uansett!

 

Angry birds! :D

Lenke til kommentar

Her er Homescreenen min:

 

Hvordan får jeg den homescreenen med sånn ikoner og klokke osv?

 

Bilde fant av katten fant/stjal jeg fra en på xda. Battmåleren og klokka heter Battstat og Tajm. Ikonene kommer fra et ikonsett som heter IconTron, men måtte modifisere noen av de selv i Photoshop. Bruker Desktop Visualizer til å legge iconene på homescreenen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må innrømme at jeg går litt vill i Android rom-jungelen. Hvilken ROM er det nå som er den "beste" og mest stabile? Jeg ønsker en rom med Sense. Tok en kikk på DesireHD-romen som ble linket til tidligere i tråden, men virker som det er noe tull med den.

 

Muttern fikk seg nettopp Desire, så jo mer lik den jo bedre; da jeg fungerer som support :)

Endret av AndyG
Lenke til kommentar

Må innrømme at jeg går litt vill i Android rom-jungelen. Hvilken ROM er det nå som er den "beste" og mest stabile? Jeg ønsker en rom med Sense. Tok en kikk på DesireHD-romen som ble linket til tidligere i tråden, men virker som det er noe tull med den.

 

Muttern fikk seg nettopp Desire, så jo mer lik den jo bedre; da jeg fungerer som support :)

 

Er egentlig ikke noe tull med noen av de forskjellige DesireHD rommene, det eneste som ikke funker er kamera og noen ganger låser mobiltinternett seg og du må sette mobilen i flight og tilbake igjen.

Jeg har prøvd de forskjellige og syns de funker bra, hvis man klarer seg uten kamera.

 

Vil du ha en rom med kamera så prøv denne Desire rom: http://gamesquare.co.uk/froyostone.htm

Lenke til kommentar

Må innrømme at jeg går litt vill i Android rom-jungelen. Hvilken ROM er det nå som er den "beste" og mest stabile? Jeg ønsker en rom med Sense. Tok en kikk på DesireHD-romen som ble linket til tidligere i tråden, men virker som det er noe tull med den.

 

Muttern fikk seg nettopp Desire, så jo mer lik den jo bedre; da jeg fungerer som support :)

 

Jeg har prøvd flere forskjellige Android ROM nå, og den jeg er mest fornøyd med er mdeejay FroYo Sense v.1.1 Clean. Dette er den raskeste ROMen jeg har prøvd hittil (for meg raskere enn FroyoStone), og alt fungerer (inkludert kamera). Den er dessuten veldig lik Desire sin originale ROM.

 

Jeg må innrømme at jeg ikke har prøvd Desire HD ROMen, men jeg har prøvd Desire Z ROMen (som visstnok skal være litt raskere enn Desire HD sin ROM), og denne er ikke like rask som FroYo Sense v.1.1. Clean. Dessuten fungerer ikke kamera på disse ROMene foreløpig.

 

Jeg vil anbefale å oppgradere kjernen på grunn av lydfiksen som kom for noen få dager siden (lyd hakket ved avspilling). Her anbefaler jeg Hastarin 7.7 Alternative (har hatt noe problemer med R8 og R7.7, men nevnte kjerne fungerer bra). Les README-filen som følger med kjernen for installasjonsinstrukser; jeg måtte utføre punkt 8, 9 og 10 (men ikke punkt 11) for å få wifi til å fungere. Bytte kjerne er altså en liten jobb, men strengt talt ikke nødvendig hvis du ikke er plaget av hakking i lyden (stuttering/shuttering). Lykke til!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...