Gå til innhold

HTC HD2 - Nå er det mulig å installere Android 2.2


http://www.facebook.com/group.php?gid=479106440214&ref=mf  

280 stemmer

  1. 1. Har du vært innom "HTC nyheter" på facebook? (ferske hd2-nyheter!)

    • Ja. Denne skal jeg følge med.
      98
    • Nei, men jeg skal ta en titt.
      63
    • Nei, er ikke interessert.
      119


Anbefalte innlegg

WinMo7 på HD2: http://wmpoweruser.com/?p=13395&utm_so...ontent=Netvibes

 

Jeg har akkurat fått HD2en min, men jeg får ikke 3G eller Wifi til å funke. Det står at den er koblet til på Comm Manager, men ingenting funker. Ikke Opera, ikke Værtjenester, ikke IE, ikke Marketplace. Men jeg får ringt og sendte også en MMS istad til meg selv (har ikke fått den). Jeg har Wifi på PCen.

Har du den koblet til PCen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

BATTERITID PÅ HTC HD2.

 

Hva er deres erfaringer med batteritid på HD2? Ble litt bekymret når jeg tok opp min HD2 i dag morges...

 

Har hatt denne telefonen noen dager, og har ladet/tømt batteriet 3-4 ganger. Tidligere har batteriet vart i ca et døgn, da har jeg har surfet og brukt telefonen mye. I går kveld la jeg musikk og div inn på minnekort, type SanDisk 16 gb MicroSD HC, satte minnekortet i telefonen og prøvde med litt musikk ol. Etterpå ladet jeg telefonen til 100%, koblet fra laderen, avsluttet alle programmer, og la telefonen fra meg. Når jeg tok telefonen i dag hadde den slått seg av, med tomt batteri. Etter å ha ligget i 7 timer var batteriet flatt, uten bruk!

 

3g og Bluetooth er deaktivert. Eneste progran som går er synkronisering av outlook.

 

Noen erfaringer/synspunkter?

Lenke til kommentar

OK, ingen som har peiling på om Coreplayer kan spille i bakgrunnen med telefonen av?

 

Da jeg egentlig likte den medfølgende musikkspilleren godt så lurer jeg på om det er mulig å finne denne som enkeltstående applikasjon eller er den kun å finne som en del av ROM'en? Ville prøvd å installere den igjen.

Lenke til kommentar
Her følger et tips for å få skrudd av inntasting av passord etter å ha låst opp skjermen (dvs etter at telefonen vekkes fra hvile-/dvalemodus).

 

Dette gjelder de av oss som har lagt til en Outlook arbeidskonto, altså lagt til en Exchange-server for arbeidsrelatert e-post, kalender etc. Etter å ha lagt til en slik e-post konto opplever man å i tillegg måtte taste inn et selvvalgt passord eller 4-siffers kode, ETTER å ha låst opp skjermen med skyvelåsen. Denne ”doble” sikkerheten er både unødvendig og svært irriterende. Den er dessuten umulig å få slått av under Innstillinger-Sikkerhet-Telefonlås ettersom valget ”Spør hvis telefonen er ubrukt i” er grået ut og følgelig ikke kan hukes bort.

 

Løsningen er som følger (forutsetter sw for registereditering):

 

1) Gå til HKLM\Security\Policies\Policies\

2) Endre verdien av 00001023 til 1 (= Disabled, 0 = Enabled) og avslutt regedit

3) Gå så til Innstillinger-Sikkerhet-Telefonlås

-her er nå valget ”Spør hvis telefonen er ubrukt i” ikke lengre grået ut

-huk vekk denne, og softreset

-voila; og endelig er den såkalte ’Phone Lock’ borte :thumbup:

 

Merk at dersom man har enablet PIN-koden for SIM-kortet vil man naturligvis fremdeles måtte taste inn denne etter å ha slått av/på telefonen. Poenget her er å slippe den ekstra inntastingen av passord/kode hver gang man vekker telefonen fra dvalemodus.

 

Genialt, takk skal du ha! :thumbup:

 

Edit:

Pokker også, fungerte bare frem til første oppkobling mot exchange server :wallbash:

 

:hmm: Høres ut som om du utførte regedit før du har satt opp mot Exchange server, right? I så fall, sett opp e-post kontoen først, dernest gjør de nødvendige registerendringene. Funker helt fint hos meg. Tipset er forøvrig hentet fra en tråd på XDA-developers (finner ikke linken akkurat nå). Btw, husket du softreset i pkt 3?

 

Finnes et program som fikser dette. Zeenye Stay Unlock for Pocket PC. Download og informasjon her: http://share.zenyee.com/my-software/Zenyee...?attredirects=0

 

Bare å installere, kjøre programmet, sette den til aldri å spørre etter passord mer og så save. Reboot, done.

 

Leita ræva av meg for å finne en løsning tidligere. Denne fungerer smertefritt og jeg blir aldri spurt etter passord.

 

Bare husk å på sikkerhetsinnstillingene og avhuk at den ikke skal spørre etter passord ved lock (den som tidligere er grået ut)

 

Bruker også Zeenye, men i tillegg til Outlook-passordet, fjerner den også den automatiske tastelåsen (slideren). Finnes det noen mulighet for å få automatisk tastelås tilbake, da den er ganske hendig hvis man kommer borti "på"-knappen ved et uhell mens telefonen er i lomma eller lignende?

 

Har B&B tweaks, hvor man kan slå av og på Auto Lock manuelt, men denne synes å bli overstyrt av Zeenye.

Endret av Cevillan
Lenke til kommentar
BATTERITID PÅ HTC HD2.

 

Hva er deres erfaringer med batteritid på HD2? Ble litt bekymret når jeg tok opp min HD2 i dag morges...

 

Har hatt denne telefonen noen dager, og har ladet/tømt batteriet 3-4 ganger. Tidligere har batteriet vart i ca et døgn, da har jeg har surfet og brukt telefonen mye. I går kveld la jeg musikk og div inn på minnekort, type SanDisk 16 gb MicroSD HC, satte minnekortet i telefonen og prøvde med litt musikk ol. Etterpå ladet jeg telefonen til 100%, koblet fra laderen, avsluttet alle programmer, og la telefonen fra meg. Når jeg tok telefonen i dag hadde den slått seg av, med tomt batteri. Etter å ha ligget i 7 timer var batteriet flatt, uten bruk!

 

3g og Bluetooth er deaktivert. Eneste progran som går er synkronisering av outlook.

 

Noen erfaringer/synspunkter?

 

Tror nok det er et eller annet som har ligget og "spist" ressurser på telefonen i løpet av natten. Tror du kan forvente å miste ca 10-15% batteri ved å la den ligge i standby i løpet av en natt. Ligger rundt der selv hvertfall, da med 3g aktivert. Var telefonen varm når du la den fra deg? Min blir styggelig varm nede på baksiden om den henger seg. da tappes batteriet veldig fort. Selv har jeg den alltid på lading om natten, hvertfall i ukedager. Stress å ta laderen med på jobb om jeg har lite strøm igjen. Ganske avhengig av å ha en mobil som er operativ når jeg er på jobb. Jeg har samme minnekort som deg, så det er neppe det som forårsaker problemet.

Lenke til kommentar
OK, ingen som har peiling på om Coreplayer kan spille i bakgrunnen med telefonen av?

 

Da jeg egentlig likte den medfølgende musikkspilleren godt så lurer jeg på om det er mulig å finne denne som enkeltstående applikasjon eller er den kun å finne som en del av ROM'en? Ville prøvd å installere den igjen.

 

 

Hvordan har du klart å slette den medfølgende spilleren? Den ligger som en del av manilaen, om jeg ikke tar feil. Finnes kanskje en cab for den på XDA sine forum. Anbefaler å sjekke der. Har Coreplayer selv, den skal i utgangspunktet kunne spille musikk mens skjermen er av. Ser hvertfall at det er innstillinger for det i programmet. Har ikke testet selv. Selv ble jeg skuffet over avspillingen av film på Coreplayer. Merker godt at det ikke støtter hardware skikkelig. Den innebygde spilleren er ganske overlegen. Opplevde også at Coreplayer hengte seg i øst og vest den tiden jeg prøvde meg på det i går. Får se om jeg gidder å ta det i bruk aktivt.

Lenke til kommentar
BATTERITID PÅ HTC HD2.

 

Hva er deres erfaringer med batteritid på HD2? Ble litt bekymret når jeg tok opp min HD2 i dag morges...

 

Har hatt denne telefonen noen dager, og har ladet/tømt batteriet 3-4 ganger. Tidligere har batteriet vart i ca et døgn, da har jeg har surfet og brukt telefonen mye. I går kveld la jeg musikk og div inn på minnekort, type SanDisk 16 gb MicroSD HC, satte minnekortet i telefonen og prøvde med litt musikk ol. Etterpå ladet jeg telefonen til 100%, koblet fra laderen, avsluttet alle programmer, og la telefonen fra meg. Når jeg tok telefonen i dag hadde den slått seg av, med tomt batteri. Etter å ha ligget i 7 timer var batteriet flatt, uten bruk!

 

3g og Bluetooth er deaktivert. Eneste progran som går er synkronisering av outlook.

 

Noen erfaringer/synspunkter?

 

Tror nok det er et eller annet som har ligget og "spist" ressurser på telefonen i løpet av natten. Tror du kan forvente å miste ca 10-15% batteri ved å la den ligge i standby i løpet av en natt. Ligger rundt der selv hvertfall, da med 3g aktivert. Var telefonen varm når du la den fra deg? Min blir styggelig varm nede på baksiden om den henger seg. da tappes batteriet veldig fort. Selv har jeg den alltid på lading om natten, hvertfall i ukedager. Stress å ta laderen med på jobb om jeg har lite strøm igjen. Ganske avhengig av å ha en mobil som er operativ når jeg er på jobb. Jeg har samme minnekort som deg, så det er neppe det som forårsaker problemet.

 

Alle antennene ligger nede på baksiden sånn til info.

Lenke til kommentar
OK, ingen som har peiling på om Coreplayer kan spille i bakgrunnen med telefonen av?

 

Da jeg egentlig likte den medfølgende musikkspilleren godt så lurer jeg på om det er mulig å finne denne som enkeltstående applikasjon eller er den kun å finne som en del av ROM'en? Ville prøvd å installere den igjen.

 

 

Hvordan har du klart å slette den medfølgende spilleren? Den ligger som en del av manilaen, om jeg ikke tar feil. Finnes kanskje en cab for den på XDA sine forum. Anbefaler å sjekke der. Har Coreplayer selv, den skal i utgangspunktet kunne spille musikk mens skjermen er av. Ser hvertfall at det er innstillinger for det i programmet. Har ikke testet selv. Selv ble jeg skuffet over avspillingen av film på Coreplayer. Merker godt at det ikke støtter hardware skikkelig. Den innebygde spilleren er ganske overlegen. Opplevde også at Coreplayer hengte seg i øst og vest den tiden jeg prøvde meg på det i går. Får se om jeg gidder å ta det i bruk aktivt.

 

Har ikke slettet den, den starter bare ikke når jeg klikker på iconet, hva som er årsaken har jeg ikke peiling på? Når det gjelder Coreplayer så er jeg enig, ikke imponert.

Lenke til kommentar
OK, ingen som har peiling på om Coreplayer kan spille i bakgrunnen med telefonen av?

 

Da jeg egentlig likte den medfølgende musikkspilleren godt så lurer jeg på om det er mulig å finne denne som enkeltstående applikasjon eller er den kun å finne som en del av ROM'en? Ville prøvd å installere den igjen.

 

 

Hvordan har du klart å slette den medfølgende spilleren? Den ligger som en del av manilaen, om jeg ikke tar feil. Finnes kanskje en cab for den på XDA sine forum. Anbefaler å sjekke der. Har Coreplayer selv, den skal i utgangspunktet kunne spille musikk mens skjermen er av. Ser hvertfall at det er innstillinger for det i programmet. Har ikke testet selv. Selv ble jeg skuffet over avspillingen av film på Coreplayer. Merker godt at det ikke støtter hardware skikkelig. Den innebygde spilleren er ganske overlegen. Opplevde også at Coreplayer hengte seg i øst og vest den tiden jeg prøvde meg på det i går. Får se om jeg gidder å ta det i bruk aktivt.

 

Har ikke slettet den, den starter bare ikke når jeg klikker på iconet, hva som er årsaken har jeg ikke peiling på? Når det gjelder Coreplayer så er jeg enig, ikke imponert.

 

Har samme problemet som deg, HTC-sin avspiller åpner seg ikke fra filutforskeren. Enig i at Coreplayer er laaaangt under pari (spesielt når det er et av de få tillegsprogrammene jeg faktisk har betalt for). Men den er langt bedre enn Windows mediaplayer. Og når man ikke får sveivet igang HTC sin egen avspiller, får Coreplayer duge inntil videre...

Lenke til kommentar
OK, ingen som har peiling på om Coreplayer kan spille i bakgrunnen med telefonen av?

 

Da jeg egentlig likte den medfølgende musikkspilleren godt så lurer jeg på om det er mulig å finne denne som enkeltstående applikasjon eller er den kun å finne som en del av ROM'en? Ville prøvd å installere den igjen.

 

 

Hvordan har du klart å slette den medfølgende spilleren? Den ligger som en del av manilaen, om jeg ikke tar feil. Finnes kanskje en cab for den på XDA sine forum. Anbefaler å sjekke der. Har Coreplayer selv, den skal i utgangspunktet kunne spille musikk mens skjermen er av. Ser hvertfall at det er innstillinger for det i programmet. Har ikke testet selv. Selv ble jeg skuffet over avspillingen av film på Coreplayer. Merker godt at det ikke støtter hardware skikkelig. Den innebygde spilleren er ganske overlegen. Opplevde også at Coreplayer hengte seg i øst og vest den tiden jeg prøvde meg på det i går. Får se om jeg gidder å ta det i bruk aktivt.

 

Har ikke slettet den, den starter bare ikke når jeg klikker på iconet, hva som er årsaken har jeg ikke peiling på? Når det gjelder Coreplayer så er jeg enig, ikke imponert.

 

Har samme problemet som deg, HTC-sin avspiller åpner seg ikke fra filutforskeren. Enig i at Coreplayer er laaaangt under pari (spesielt når det er et av de få tillegsprogrammene jeg faktisk har betalt for). Men den er langt bedre enn Windows mediaplayer. Og når man ikke får sveivet igang HTC sin egen avspiller, får Coreplayer duge inntil videre...

 

Jeg finner heller ikke HTC avspilleren (fila) eller så det virker som et eller annet prog har avinstallert det???

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...