Gå til innhold

Tour de France 2010


Latias

TdF  

104 stemmer

  1. 1. Hvem håper du vinner TdF?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gammelt blod teorien virker plausibel i mine øyne.

 

- Contador er neppe så dum at han har inntatt stoffet under Tour de France, og særlig ikke når det er funnet i så små mengder. Og hadde han inntatt stoffet før Touren ville det blitt oppdaget i dopingprøver på det tidspunktet. Man kan derimot forestille seg at han har brukt stoffet i løpet av fjoråret, og at han på et tidspunkt - hvor man antok at det var ute av blodet - har tappet blod for å bruke det til bloddoping på et senere tidspunkt, sier han til Ekstra Bladet.
Endret av Geir M
Lenke til kommentar

En liten rettelse:

 

Hva var det vi alle sa?

 

 

Endelig hadde vi rett! Jeg har venta så lenge på denne dagen, og når jeg våknet til vg i går, så ble jeg utrolig glad!

Det er så bra at noen av de største syklistene blir tatt, for de som fulgte Vueltaen var det for godt til å være sant det Mosquera drev på med. Da er det til pass for dem at de blir tatt.

Nå skal ikke jeg uttale meg om spanjoler noe særlig, men sier litt om nasjonen dems etter alle dopavsløringene den siste tiden.

 

Matforgiftning ja. den har jeg aldri hørt før!

 

 

Edit: Når vi snakker om Schleck, skal jeg prøve å være naiv.

om han i det hele tatt har dopet seg før, trenger han vel det i mindre grad framover om Cuntador blir utestengt.

Da kan han jo slækken med Sanchez og Menchov.

vent litt, de var jo mistenkt de og for en tid tilbake.

Endret av spax
Lenke til kommentar

Bytt ut Astana med sykkelsporten.

Bytt ut sykkelsporten med langrenn, skiskyting, friidrett, vektløfting, baseball, svømming, amerikansk fotball... listen er lang. Sykkelsporten får bare mye negativ omtale på grunn av et allerede frynsete rykte og fordi det faktisk jobbes ekstra hardt for å ta doperne nettopp på grunn av dette ryktet.

 

Hvis du er så lei av sykkelsporten at du vil legge den ned er det forresten bare å la være å følge med, så slipper du frustrasjonen.

Lenke til kommentar

Bytt ut Astana med sykkelsporten.

Bytt ut sykkelsporten med langrenn, skiskyting, friidrett, vektløfting, baseball, svømming, amerikansk fotball... listen er lang. Sykkelsporten får bare mye negativ omtale på grunn av et allerede frynsete rykte og fordi det faktisk jobbes ekstra hardt for å ta doperne nettopp på grunn av dette ryktet.

 

Hvis du er så lei av sykkelsporten at du vil legge den ned er det forresten bare å la være å følge med, så slipper du frustrasjonen.

 

Men hvorfor blir så mange tatt i sykkelsporten, kontra de andre? Er antidopingarbeidet SÅ mye bedre i sykkel? det tror jeg ikke...

Lenke til kommentar

Men hvorfor blir så mange tatt i sykkelsporten, kontra de andre? Er antidopingarbeidet SÅ mye bedre i sykkel? det tror jeg ikke...

Nå har man både blodpass og mye hyppigere testing i sykkelsporten enn i mange andre sporter så man har vel kanskje et bede antidopingarbeid i sykkelsporten. Allikevel er det ikke en god nok grunn til at så mange syklister blir tatt i forhold til andre sporter.

Lenke til kommentar

Hardt slag for sykkelsporten ja, men kan ikke si at jeg er noe særlig overrasket. Har jo ligget i lufta ganske lenge nå. Hjelper ikke å si at biffen var forgifta eller at den dopa hunden hans pissa på han. Vedder på at Cuntador slipper unna utestengelse. Typisk at det skjer, pluss at det sikkert ender opp med at han vinner TdF også neste år...

 

merker jeg blir lite imponert over at folk kaller han for Cuntador. Modent.

det hjelper nok at biffen var forgiftet. er alfa-omega i denne saken. først og fremst så er det jo mange diskusjoner blant profesjonelle folk som går ut på at så lite ikke er prestasjonsfremmende, så skal man vel snakke med de som tilsendte dritten, så om hvilken informasjon man fikk, så skal man vel ha avhør av rytteren, så skal man snakke med profesjonelle folk, osv...Så han blir nok frikjent til slutt ja. og takk og lov for det. ville vært latterlig å bli utestengt nesten uvitende om hva man har fått for en mengde som ikke er prestasjonsfremmende i det hele tatt. her blir ordet doping helt feil, for er en så liten mengde som ikke har betydning...

Lenke til kommentar

Hardt slag for sykkelsporten ja, men kan ikke si at jeg er noe særlig overrasket. Har jo ligget i lufta ganske lenge nå. Hjelper ikke å si at biffen var forgifta eller at den dopa hunden hans pissa på han. Vedder på at Cuntador slipper unna utestengelse. Typisk at det skjer, pluss at det sikkert ender opp med at han vinner TdF også neste år...

 

merker jeg blir lite imponert over at folk kaller han for Cuntador. Modent.

det hjelper nok at biffen var forgiftet. er alfa-omega i denne saken. først og fremst så er det jo mange diskusjoner blant profesjonelle folk som går ut på at så lite ikke er prestasjonsfremmende, så skal man vel snakke med de som tilsendte dritten, så om hvilken informasjon man fikk, så skal man vel ha avhør av rytteren, så skal man snakke med profesjonelle folk, osv...Så han blir nok frikjent til slutt ja. og takk og lov for det. ville vært latterlig å bli utestengt nesten uvitende om hva man har fått for en mengde som ikke er prestasjonsfremmende i det hele tatt. her blir ordet doping helt feil, for er en så liten mengde som ikke har betydning...

Hvis det er bloddoping(som virker mer sannsynlig enn dårlig kjøtt siden det bare er han på Astana som har testet positivt) så er det ganske alvorlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke mye modent å forsvare doping heller, Step_up.

 

når flere eksperter sier at den mengden ikke er prestasjonsfremmende, så er det jo ikke doping. hadde det vært det hadde det vært litt annerledes med ett forbehold eller to.

er lagets medisinske apparat som skal passe på slikt. hvis Astanas sine folk der bedriver snusk, så er det jo bra at Conta drar til SS. Men nå virker dette bare som ett hendelig uhell fra de som har ordnet med å få kjøttet tilsendt. i denne saken her så har folk bare tatt helt av med en gang det blir nevnt ett middel som man må ta så og så mye av, for at det skal ha en effekt. og dette fordi det er navnet på en stor sykkelrytter som blir mislikt fordi han var uheldig på en etappe hvor det var en episode han ikke fikk registrert skikkelig...

 

Hvis det er bloddoping(som virker mer sannsynlig enn dårlig kjøtt siden det bare er han på Astana som har testet positivt) så er det ganske alvorlig.

 

var bare Conta som ble testet.

 

I dag sier toksikolog Peter Hammer Sørensen at dette kan ikke brukes som bevis, da plastikk i blodet er noe ganske så vanlig.

 

"Plast i blodet tyder nødvendigvis ikke på bloddoping"

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Merkelig at ingen av dere gikk ut og sa at dere hatet Tysse. Det gjelder visst bare når det er utlendinger som doper seg at man har lov med kallenavn og drittslenging :roll: Besserwisser-gjengen gnir seg i hendene ser jeg.

 

"Cuntador" er forøvrig det mest idiotiske kallenavnet jeg har hørt i år.

Endret av Mchansern
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...