Gå til innhold

Tour de France 2010


Latias

TdF  

104 stemmer

  1. 1. Hvem håper du vinner TdF?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Neineineinei. Cav er verdens RASKESTE spurter. Thor er den beste. Cav vinner jo ingen grønn trøye...

Neineineinei, Thor vant ikke den grønne trøya. Pettachi vant... Thor ble nummer 3 :) Uansett om han hadde tatt den, å ta sprint poeng underveis og det å klatre over fjell gjør deg ikke til verdens beste spurter, men øker sjangsen for grønn trøye.

Lenke til kommentar

Til neste år så vil han nok holde det hjulet i hele spurten...

 

Det er nettopp det han vil.

 

Cav er verdens beste spurter, uten tvil. Thor har ingen reell sjans på å slå han 1 vs 1 på en flat spurt.

Neineineinei. Cav er verdens RASKESTE spurter. Thor er den beste. Cav vinner jo ingen grønn trøye...

 

 

Den grønne trøyen er ikke en spurttrøye, men en poengtrøye.

Lenke til kommentar

Hushovd den beste spurteren? Er du helt på styr? :p Hushovd er sammen med Rojas Gil og Ciolek den spurteren som henger best i bakker og fjell. Som folk sier, den grønne trøyen er ikke en spurttrøye, men en poengtrøye. Hadde vi bare regnet med plasseringene på "vanlige" spurtetapper hadde Cavendish vunnet den grønne trøya lett.

Lenke til kommentar

Det er derfor jeg mener han bør gå andre veier i karrieren. Han har hatt sin spurtkarriere nå og fått sine grønne trøyer.

 

 

han har jo ikke hatt sin spurtkarriere. den er nok fremdeles oppe og går...og han kommer nok til å ta enda flere grønne trøyer.ville ikke vært mange spurtere igjen hvis alle skulle gi seg fordi de blir slått av Cav. Cav er overmenneske rett og slett. Mcewen f.eks har "bare" 12 etappeseire i touren. sier vel litt om målestokken...

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Til neste år så vil han nok holde det hjulet i hele spurten...

 

Det er nettopp det han vil.

 

Cav er verdens beste spurter, uten tvil. Thor har ingen reell sjans på å slå han 1 vs 1 på en flat spurt.

 

 

men det kan jo ingen andre heller...ved å holde hjulet i spurtene sikrer han topp 3 plasseringer i hver spurt. Så gjør han det sterkt i prologer(hvis han har fått trent nok), tar noen mellomspurter, klatrer litt, tar en etappeseier på en etappe som blir for hard for Cav og vips, så vinner han den grønne trøyen igjen...

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Men er det verdt "bryet", step_up? Den grønne trøya er ikke så veldig viktig i det store og det hele... Og han har alt vunnet den to ganger.

 

Forresten, Contador til Saxo Bank er elendig bekreftet! Da får vi se om pollen forandrer seg til neste år. :p

Endret av andybb
Lenke til kommentar

men hvorfor mener du han bør bli klassikerrytter? Nå sier jeg ikke at du gjør dette, men det er noen her inne som visstnok tror at det Thor leverte i år, er det beste han kan gjøre. Selv om en rytter er totalt ute av spurtform, så betyr jo ikke det at hans dager som spurter er talte... ;)

tipper han selv fortsetter å satse på den grønne og det ser jeg ikke noen problemer med...

 

angående posting og trippelposting. Noen ganger så tar det for lang tid å skrive det neste innlegget og da blir det sånn...

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Fordi han nærmest har et større talent i klassikerne og på tempo enn i spurt. Derfor. Den grønne trøya er en spirrevimp i forhold en seier i Paris-Roubaix, VM eller Milan San Remo. Jeg tror Hushovd heller hadde valgt fem etappeseire i Tour de France framfor å vinne den grønne trøya.

 

Selvfølgelig var ikke Hushovd i sin beste spurtform i år, men det betyr egentlig veldig lite. Etter 2007 har han nesten ikke vunnet en eneste vanlig massespurt. Jeg vil se Hushovd skape sitt eget løp, ikke se han sitte på hjulet til Cavendish. Det gjorde han nok av i fjor. Se på Boonen - det er en klasserytter. Han er offensiv og går alltid for seieren, og det har betalt seg med seier i Flandern rundt, Paris-Roubaix og i VM.

Lenke til kommentar

Som o'grady har Thor blitt dårligere i spurten de siste årene. Han klarer "aldri" å komme fra bakhjulet til en bedre spurter å gå forbi, noe de andre konkurentene klarer. Klassikerne har en høyere status en en grønn trøye i tour de france, og når Thor har en større sjanse for å gjøre det godt der så hvorfor ikke satse mer på det.

 

Tror ikke Thor er typen som gidder å bli en hjelperytter i tdf som o'grady, men realistisk sett så er det mulig en vei han må gå om noen år. Han har gode kjøre ferdigheter og kan gå for seire i brudd. Kjedelig for oss og for Thor, men sånn som han prestrerte i årets tdf og slik jeg ser fremtiden hans kan det bli sånn. Han vil med en rolle som hjelperytter i tdf, kanskje få en lag som hjelper han 100% på klassikerne. Han vil også bli en bedre rytter for VM og eventuelt OL.

 

Personelig så synes jeg at det er lame å være i kampen om den grønne trøya uten å være i nærheten av massespurtene. Vet det er en poengtrøye, men jeg skulle ønske det var en spurttrøye.

Lenke til kommentar

Da trykker du på "Rediger" knappen og fortsetter derfra.

 

 

men da kommer da ikke navnet i toppen av boksen...

 

Skal du quote flere og vil ha med navnet i boksen bruker du multisitat knappen ;)

 

der gikk det ja ;)

 

Fordi han nærmest har et større talent i klassikerne og på tempo enn i spurt. Derfor. Den grønne trøya er en spirrevimp i forhold en seier i Paris-Roubaix, VM eller Milan San Remo. Jeg tror Hushovd heller hadde valgt fem etappeseire i Tour de France framfor å vinne den grønne trøya.

 

Selvfølgelig var ikke Hushovd i sin beste spurtform i år, men det betyr egentlig veldig lite. Etter 2007 har han nesten ikke vunnet en eneste vanlig massespurt. Jeg vil se Hushovd skape sitt eget løp, ikke se han sitte på hjulet til Cavendish. Det gjorde han nok av i fjor. Se på Boonen - det er en klasserytter. Han er offensiv og går alltid for seieren, og det har betalt seg med seier i Flandern rundt, Paris-Roubaix og i VM.

 

 

han har da alltid hatt talentet i spurten. men skal alle spurterne gi seg fordi de ikke kan ta Cav, da hadde det ikke vært vits i å delta i det hele tatt...Det er vel slik at Hushovd med flere finner prestisje i trøyen...

Endret av Step_up
Lenke til kommentar

Som o'grady har Thor blitt dårligere i spurten de siste årene. Han klarer "aldri" å komme fra bakhjulet til en bedre spurter å gå forbi, noe de andre konkurentene klarer. Klassikerne har en høyere status en en grønn trøye i tour de france, og når Thor har en større sjanse for å gjøre det godt der så hvorfor ikke satse mer på det.

 

Tror ikke Thor er typen som gidder å bli en hjelperytter i tdf som o'grady, men realistisk sett så er det mulig en vei han må gå om noen år. Han har gode kjøre ferdigheter og kan gå for seire i brudd. Kjedelig for oss og for Thor, men sånn som han prestrerte i årets tdf og slik jeg ser fremtiden hans kan det bli sånn. Han vil med en rolle som hjelperytter i tdf, kanskje få en lag som hjelper han 100% på klassikerne. Han vil også bli en bedre rytter for VM og eventuelt OL.

 

Personelig så synes jeg at det er lame å være i kampen om den grønne trøya uten å være i nærheten av massespurtene. Vet det er en poengtrøye, men jeg skulle ønske det var en spurttrøye.

 

 

på det første, hva tenker du på der? konkurrentene klarer da ikke å gå forbi Cav...Selvfølgelig kommer Thor aldri til å bli hjelperytter. grunner til at hans presterte det han gjorde i år er pga skaden og manglende trening. Så til neste år er han nok fremme og kjemper om topp 2/3 plassene. Vet ikke hvorfor folk bedømmer Thor ut fra årets tdf...Se fjorårets spurter og du vil få se en helt annen spurt fra Thor. ett litt mer realistisk bilde enn i år.

Tviler på at det går an å miste det på ett år...hadde det vært en ren spurttrøye så hadde vel kun Cav vunnet...

Lenke til kommentar

Han har aldri vært dårlig til å spurte nei, men syvendeplassen i OL i Sydney på tempo, seieren i U23-utgaven av Paris-Roubaix og det faktum at han ble U23-verdensmester på tempo tydet på at han muligens kunne gått i andre og bedre retninger. Se på Cancellera for eksempel. Det er en viss prestisje i den grønne trøyen, men det er mye mer prestisje i de resultatene Cavendish leverte i årets Tour de France. Fysisk sett har Thor Hushovd aldri vært bedre. Allerede på våren så man tendensene av et det rett og slett ikke gikk i spurtene, og det var før han brakk kragebeinet. Eksempler på dette er Tirreno-Adriatico og Milan San Remo. Det er jo begrenset hva litt spesifikk spurttrening kan gjøre. Det fikk han igjennom hele Tour de France og ble allikevel ikke bedre underveis.

 

Prispengene er jo som følgende: 25 000 euro for vinneren av den grønne trøya, og 8000 euro for hver etappeseier... Vinneren av den gule trøya får jo over 200 000 euro tror jeg. Poenget var uansett at en seier i en stor klassiker betyr mye mer enn den grønne trøya som han alt har vunnet to ganger. Han har aldri vunnet en stor klassiker, bortsett fra G-W som på mange måter bare er et oppkjøringsritt.

 

I fjor er i fjor og i år er i år og man bør ta konsekvensen av det. Han begynner å bli gammel og bør satse alt på en stor klassikerseier.

Endret av andybb
Lenke til kommentar

I MSR sa han at han var for langt bak i spurten. Og oppløpet ser jo og ut som at det ikke skal mange plasseringer til før det hele er kjørt før spurten starter...Men han mente at han kunne klart pallen. Han fikk omgangssyke før Flandern rundt og gikk tom under rittet.

 

T-A:1.etappe var det glatt og han ville ikke ta noen sjanser. på 2.etappe klarte han ikke å spurte og sa da at han mangler form.

Så to etapper i bussen, før han på siste etappe havnet alt for langt fremme for tidlig og hadde ikke noe igjen de siste 200 meterne.

 

Det er vanskelig å få bedring utover i ett slikt ritt uten skikkelig trening på forhånd. For der får man godfølelsen, man legger planen for hvordan man skal gjøre det, man samstemmer det med laget og man har rutinen på spurtene. man har lettere for å bruke wattene riktig, og da kunne nok Thor hengt på hjulet til Cav som ville gitt han topp 2/3 plasseringer som i fjor. Så ville han tatt etappeseier på en etappe som var for hard for Cav og han ville tatt poeng på de andre mulighetene og. Dermed ville han nok ha vunnet den grønne trøyen. Selv uten spurtformen fra i fjor, så ville han vunnet hvis han hadde fått spurtet på SPA-etappen.

 

selv om han begynner å bli gammel så tviler jeg på at han har tenkt å legge om. det er bare å finne godformen, så kan han nok mikse klassikere med alt det andre han kjører for. 2010 ender nok opp som ett kanonår for Thor Hushovd, oksen fra Grimstad tross alt :D:thumbup: . Og selv om mennenes landeveisritt blir annerledes i 2011 enn alle de andres ritt, så tror jeg nok at jeg ikke er så langt unna hvis jeg tipper at mannen som sykler 2012 med regnbuetrøyen, blir Alberto Contador,El Pistolero!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...