Gå til innhold

Dragon Age: Origins - Diskusjonstråd #1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ah yes registret spill.. Der traff vi en liten hump :whistle:

 

Du burde støtte Bioware. Sier ikke det fra et moralsk ståsted, tro meg... jeg har nok av skjelett i skapet... men det er jo det eneste firmaet igjen som lager dugandes historie-drevne RPGs til PC, selv om de også er blitt litt bitt av konsollbasillen de siste åra.

Lenke til kommentar
Dette spillet må jeg si har vært et friskt pust i spillsamlingen min :D

Men er jeg den eneste her som har valgt rogue, og har noen noe gode taktikker til rouges bortsett fra å angripe bakfra?

 

Skaff deg "bruke cunning istedenfor strength på armor/våpen" skillen. Da lever du en smule lenger. Du bør også gå for skills som har stun/paralyze effekt siden du kan få automatiske bakfra angrep mot fiender som er stunnet/paralyserte. (det kan feks morrigan hjelp til med via mass paralyze spellet). Dette gjelder selvsagt om du bruker nærkamp våpen.

 

Om du lar AI styrer rouge så gi den max level på stjeling og sett tactic til Enemy -any = steal. Da får du endel stasj i løpet av kampen også :)

Lenke til kommentar
Hva er best av Bue og Nærkamp våpen? (til en rogue)

Jeg for min del liker ikke at roguen står midt blant fiendene og tar oppmerksomheten deres vekk fra tanken. Fiender slår som oftest på det som er nærmest, spesielt hvis det er en tank, så et grunnelement i min hovedtaktikk er å holde resten av gruppa i bakkant. Men det har jo litt med øvrig taktikk å gjøre òg.

 

Går sikkert an å komme frem til en taktikk som har plass til en rogue i nærkamp, men av hensyn til ovennevnte er jeg ikke spesielt interessert i å prøve. :p

Lenke til kommentar
Hva er best av Bue og Nærkamp våpen? (til en rogue)

Jeg for min del liker ikke at roguen står midt blant fiendene og tar oppmerksomheten deres vekk fra tanken. Fiender slår som oftest på det som er nærmest,

 

Og en del fiender går etter ranged/magic. Står man nære tanken slipper den å løpe så langt for å hente inn aggro :)

 

Sett opp Shale med stoneheart og nature krystaller. Der har man kanskje den beste tanken i spillet. Så kan man løpe rundt ham med en rouge og backstabbe til krampa tar en :) (btw, Shale med fire armor og nature fist er slettes ikke dumt mot flemeth)

 

En rouge som dualwielder sverd med 3 enchant spotter fylt med +dmg til darkspawn kan gjøre veldig mye skade på en gruppe spawns som er paralysert :)

Lenke til kommentar

Shale er en bra tank, men han er så kjip å konversere med. :p Ikke at Alistair er så mye bedre nå. Det var morsomt en stund, men nå er han bare sutrete. Er ikke så nøye med tanken, for han står der med Force Field på seg uansett så fort det blir hett nok. Flemeth hadde aldri noe hun skulle ha sagt (nå kjører jeg riktignok med to healere ;)). Selv Revenants går som en lek etter jeg begynte med dette. Trodde aldri jeg skulle klare de som poppet sammen med en gjeng andre fiender. Force Field er nesten litt OP. :p

 

I min erfaring går alle på tanken så fremt han er den første de får øye på. Derfra er det bare snakk om threat management. Det verste er bueskyttere, de er det noe vanskeligere å tvinge til å skyte på tanken når han får masse deng fra andre før han rekker å løpe rundt for å hilse på alle av dem.

 

Men det er svært sjelden ille nok til at jeg begynner å slite. :)

Lenke til kommentar

Hmm blir Dragon Age automatisk oppdatert gjennom steam? Ser at DragonAge1.01A er lagt inn, men denne DragonAge1.01b kan jeg ikke se noe om inne i spill mappen eller der det står om oppdateringer til spillet. Har prøvd og legge inn patchen manuelt, men det vil ikke funke siden den greia ikke finner spillet. Har egentlig det samme med Mass Effect men det finner jeg begge patchnotene inne i steam mappa til spillet så de patchene skal være der.

Lenke til kommentar

"Nettopp" kommet i gang med Da:O, og må si jeg synes det er utrolig artig. Men, jeg lurer på om noen vet om noen mods som f.eks. lar deg skjule hjelmene på folka? Syns de ble seende så latterlig stusselige ut med de low-level hjelmene som man får etterhvert. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...