Gå til innhold

Dragon Age: Origins - Diskusjonstråd #1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da var jeg endelig ferdig på Nightmare. :D (Nå kan jeg tørre å lese spoilers.)

 

Veldig bra spill. Det er ikke SÅ vanskelig, så tror neppe jeg skal spille på noe annet enn nightmare heretter.

 

Spilte som two-hand dalish warrior. Kom til level 20 Anbefales.

 

Er litt skuffet over at det ikke var noe difficulty achivement, men men.

 

 

 

Alistair er virkelig en drittunge.

 

 

Lenke til kommentar

Hms har ett litt merkelig problem med detta spillet ;o La inn en sånn redeem code som fulgte med spillet jeg kjøpte(kjøpte meg bare den vanlige versjonen av spillet, men fikk med en sånn code for det) gjennom steam. Og inne på Your registered game promotions siden min hos BioWare SocialNetwork så ser jeg at jeg skal ha tilgang til både Blood Dragon Armor og The Stone Prisoner som følge av den redeem coden jeg la inn. Men når jeg går inn i spillet og inn på den Downloadabel Content menyen inne i spillet så ser jeg ingen verdens ting av disse greiene som jeg da skal ha tilgang til. Og ikke har de dukket opp i spillet heller i form av nye steder på kartet osv...

 

Ser også at ting som Warden's Keep er tilgjengelig nå, men kan heller ikke se den inne på den menyen over ting jeg kan laste ned til spillet.

 

Men ja hele den menyen inne i spillet er helt tom og det skulle ha vært ting der som jeg da ikke har, men som jeg skal ha tilgang til. Jeg har jo også kjøpt meg hele 1600 bioware points og er jo selvfølgelig logget inn på kontoen min og sånt.

 

Flere her som har hatt noe av det samme problemet?

Lenke til kommentar

Right, har lett rundt om kring på nett, men har ennå ikke funnet ut hvordan eller om det i det hele tatt er mulig å logge på Bioware Social gjennom Xbox 360 versjona av DA:O.

Sto i manualen at man kunne logge inn til Bioware Social for å laste opp character profil og for å hente bonusinnhold fra Dragon Age: Journeys flashsspillet, samt at det er to tickboxer i options som involverer character upload og noe annet.

 

Har som sagt ennå ikke funnet en mulighet for å logge inn til min Bioware Social konto derimot på 360'en, så hvis noen har en anelse hvordan man gjør dette så hadde det vært flott.

Lenke til kommentar
Right, har lett rundt om kring på nett, men har ennå ikke funnet ut hvordan eller om det i det hele tatt er mulig å logge på Bioware Social gjennom Xbox 360 versjona av DA:O.

Sto i manualen at man kunne logge inn til Bioware Social for å laste opp character profil og for å hente bonusinnhold fra Dragon Age: Journeys flashsspillet, samt at det er to tickboxer i options som involverer character upload og noe annet.

 

Har som sagt ennå ikke funnet en mulighet for å logge inn til min Bioware Social konto derimot på 360'en, så hvis noen har en anelse hvordan man gjør dette så hadde det vært flott.

 

På PC er det i alle fall en innloggingsknapp helt nede til venstre på hovemenyen. Er den ikke der på 360?

Lenke til kommentar

Oh, fant svar på mitt eget spørsmål.

Syntes det var meget rart at jeg ikke ble spurt om login informasjon når jeg starta DA:O for første gang, men etter å ha bladd gjennom flere EA Accounts for å finne ut hvilken av de som var linket med gamertagen min. Så straks jeg fant den som var linket med gamertagen min og brukte den for å logge inn på Bioware Social nettstedet, så begynte ting å funke.

Lenke til kommentar

Synes det er fryktelig med bugs i PC-versjonen. Akkuratt nå har jeg fått en ny bug der Duncan ikke lar meg fortsette fordi jeg må samle 3 vials of darkspawn blood. Jeg har 4 vials. Jeg har gjort denne questen før så jeg skjønner ikke hva som er annereledes nå, bortsett fra et par patcher kanskje.

Lenke til kommentar
Hvis du ikke får levert darkspawn vials, kanskje du mangler det andre du skulle finne. ;>

Nei.

 

Et annet problem er combat bugs i the fade, noe som har gjort circle of magi-questen vanskelig for meg. Når det gjelder darkspawn vials tror jeg buggen kom når de skulle fikse en exploit som gjorde at man kunne få uendelig experience.

Lenke til kommentar

Spilte gjennom alle origin-historiene igår, har egentlig aldri startet på selve spillet enda. Fant at jeg likte å være Warrior bedre enn Mage. Var festligere å drepe mobs med noen få swings med greatsword enn å henge i bakgrunnen og kaste spells hver gang timeren er nullstilt. Men så tenker jeg, er det ikke VELDIG mange NPC-warriors man kan få i party etterhvert? Jeg bare så Joining-questen i ostragar, der man blir sendt ut i marka med Alistair og to andre noobs, 3/4 var warriors, han siste var rogue..

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Det er 3 (5 med dog og Shale) warriors å velge mellom i party etter Ostagar.

Det hindret ikke meg i å spille som warrior på første playthrough.

 

Du kan også velge mellom 2 rogues og 2 mages.

 

Som warrior selv må jeg innrømme at det ble vel mange krigere i leiren min (6 stk.) mens det bare er 2 rogues og 2 mages. Skulle helst hatt plass til en til i gruppa...

Lenke til kommentar

Må si meg litt enig her, skulle ha vært plass til flere i gruppa. Hvorfor bare 4 egentlig? Kunne godt hat 5 eller 6 stk i gruppa. Man har liksom nok av folk uansett til det. Føler også at 4 kan bli lit lite av og till blant annet i noen boss fighter eller fighter med mange mobs.

Lenke til kommentar

Etter å ha fullført DAO kan jeg slå fast at dette er et av de aller aller beste spill jeg har prøvd. Har spilt gjennom PC-versjonen og er godt i gang med PS3-versjonen for å oppleve det på en ny måte, samtidig som andre historievalg testes.

 

Storyen er fantastisk, karakterene fantastisk, verdenen fantastisk--- et eventyr man MÅ oppleve.

 

Anbefaler på det sterkeste å velge PC-versjonen om mulig dog. Taktikkbiten i kamp er mye dårligere på konsoll. Man har ikke samme oversikt og er nødt til å hamre løs på knappene for hvert slag da man skal gjøre. Likevel morsomere å spille gjennom slik andre gang. Er en temmelig ulik opplevelse. Det er også den beste løsningen jeg kan tenke meg med en gamepad.

 

Noe pirk til PC-versjonen dog... Først og fremst en del bugs som må fikses. Spillet begynner regelmessig å lagge og lastetidene kan bli enorme. Det kan også finne på å kræsje helt noen få ganger så det er lurt å lagre ofte. Videre (følgende gjelder kanskje også på konsoll) er det noen feil i enkelte oppdrag og diskusjoner. Sett bort fra bugsene hadde jeg gjerne sett at teamet man styrer var litt smartere på egenhånd. Ikke løpe rett inn i en et monsters spesialangrep bla.a.

 

Men dette er pirk som garantert blir fikset etterhvert. Det er langt unna å skade helhetsinntrykket betydelig.

Lenke til kommentar
Må si meg litt enig her, skulle ha vært plass til flere i gruppa. Hvorfor bare 4 egentlig? Kunne godt hat 5 eller 6 stk i gruppa. Man har liksom nok av folk uansett til det. Føler også at 4 kan bli lit lite av og till blant annet i noen boss fighter eller fighter med mange mobs.

 

Kanskje ville det blitt litt for lett? Man kan nesten ikke skru opp vanskelighetsgraden i et så åpent spill, da man ville gått seg fast om man valgte "feil" oppdrag før man hadde stort nok team. Mot dette kan det sies at man kunne fått oppdragsgiver til å si hvor mange man bør ha i teamet før oppdraget startes. Dette ville imidlertid gjøre så spillet ble svært linært...

 

Må likevel sies at det føles litt ulogisk å ikke kunne bruke det man har av hjelpere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...