Gå til innhold

Dragon Age: Origins - Diskusjonstråd #1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Reaver hørest litt kult ut da. Mister jeg noen om jeg tar det?

 

Jupp.

 

Hvem er det jeg mister da?

For et fryktelig dårlig svar av northern. Wynne og Leliana går mot deg hvis du gjør reaver-delen. Det er noe snakk om at du kan laste tilbake en save etter du har gjort det, og likevel beholde reaver specialization. Dette har jeg ikke testet selv så kan ikke si noe for sikkert.

Lenke til kommentar

Champion får du hvis du ikke heller blod i ashes greine,

Reaver får du hvis du gjør det.

og berserker får du av han dvergen som blir med deg og finne branka.

 

Champion får du vel for å redde han Earlen som ligger i senga i Redcliffe, og den asken du trenger for det sniker du til deg før du heller blod i urnen. Så du blir både reaver og champion i samme slengen der. (Noe âla "you are now a champion of redcliffe" sier han, for å takke deg)

 

Edit : Tror jeg. Var litt loading og herjing rundt der, prøvde å ikke miste Leliana. Reaver blir når du heller oppi aske OG drikker blod etterpå, men jeg tror Champion-delen kommer etter det igjen, når du redder Earlen.

 

Leliana stakk fra meg etter "uhellet med urnen", OG han rogueduden forlot meg i går. Så nå er jeg egentlig roguelaus, og det suger litt. Vet ikke om det hadde vært noe annerledes om han hadde likt meg bedre, har ikke gitt han noen gaver, men han har ikke blitt gretten før heller. Var vel midt på treet på like-o-meteret.

 

Jeg hadde ikke møtt Wynne når jeg gjorde den delen med asken, virket ikke som om hun brydde seg med det i ettertid. Derimot fikk jeg -40 approval fra henne i går etter å ha ofret noen alver *host* for egen vinning i en kjeller i Denerim. Er ikke helt sikker på hva jeg fikk en gang, men gretten blei ho. Pluss at ho hater at jeg boinker Morrigan :whistle: Må vel skaffe henne dugelig med presanger for at ho ikke skal stikke.

 

 

Er det andre enn de 2 roguene som kan dirke opp låste ting? Som i folk man møter på veien, spiller warrior selv og de kan vel fint lite annet enn å slå på ting. En kompis hadde rulla en mage, de har visst et quest med å finne en rod for å åpne dører. Er det bare en éngangsgreie, eller er det mulig å trene Wynne eller Morrigan til noe i den duren mon tro?

Endret av Purplehaze
Lenke til kommentar
Er det andre enn de 2 roguene som kan dirke opp låste ting? Som i folk man møter på veien, spiller warrior selv og de kan vel fint lite annet enn å slå på ting. En kompis hadde rulla en mage, de har visst et quest med å finne en rod for å åpne dører. Er det bare en éngangsgreie, eller er det mulig å trene Wynne eller Morrigan til noe i den duren mon tro?

 

Det er bare en éngangsgreie er jeg relativt sikker på, har vertfall ikke fått det til flere ganger :p

 

 

Og det er kun 2 roguer i spillet, med mindre du er en selv :p

 

Endret av sjonky
Lenke til kommentar

Blæ, har spilt godt over 30 timer nå, og står igjen uten å kunne åpne opp låste ting. Sigh.. :no:

 

Det positive som har slått meg er; jeg gleder meg til å spille igjennom det én gang til, er masssssse ting jeg vil prøve å gjøre annerledes. Gjennspillbarheten (kult ord) er høy i dette spillet. Samtidig kan jeg nesten ikke vente med å se hva som skjer videre nå, rogue på laget eller ei.

 

Kunne godt vært litt mere variasjon blandt folka du møter, er litt i overkant mange warriors.

 

Lenke til kommentar

OK en snodig ting. Jeg skulle rømme fra fengselet, og før jeg fikk "inspection" fra colnol, så prøvde jeg å springe helt til utgangsdøra, som er litt langt. Men det gikk! OG der sto morgana og Lilana av en eller MERKELIG grund. Hadde det ikke vært for 1000 vakter som følgte oss så hadde jeg klart det med iallefall noen. Hvorfor sto dei der ved utgangsdøra da?

Lenke til kommentar
Hvilke klasser har du med i gruppa ettersom du formodentlig ikke har plass til en rogue?

Har meg som dualwield warrior, Shale (warrior) som tank, Morrigan (mage) som ranged dps/aoe og Wynne (mage) som healer. Morrigan kan supportheale, og Wynne kan supportdps'e, alt ettersom. Og det er ikke det at jeg ikke har plass til en rogue, det er det at begge de som var med var backstabbing bastards som stakk av fra gruppa mi...

 

Hvordan/hvorfor :

 

Dameroguen (Leliana) stakk av etter at jeg helte blod i den superhellige urnen - "I wish I'd never met you! Baaaahahah" Oh teh drama.. Men jeg ble i alle fall reaver.

 

Rogueduden, han som prøver å drepe deg en gang, møter de gamle kompisene sine, og blir overtalt til å bli med dem igjen. Loadet og herjet, prøvde samtlige alternativer mtp. å snakke han ut av det, ikke ha han med i gruppa etc, men det gikk ikke. Dukker opp uansett. Jeg vet ikke om dette hadde vært annerledes dersom han hadde hatt høyere approvalrating, den var ca. midt på treet.

 

Endret av Purplehaze
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...