Gå til innhold

Dragon Age: Origins - Diskusjonstråd #1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å hevde at Dragon Age kopierer Oblivion, blir som å hevde at Gran Turismo kopierer WipEout... Rett nok kom WipEout tidligere og har likhetstrekket i at fokus er på å komme først i mål. Forøvrig er imidlertid forskjellene enorme, og WipEout var ikke akkurat verdens første racing-spill...

Endret av -kai-
Lenke til kommentar

Har nu rundet spillet, tok rundt 40 timer played noe som jo er mindre en Oblivion men samtidig er gjenspillbarheten mye bedre på Dragon Age. Oblivion er et bra spill men ikke på langt nær så givende som Dragon Age. Makan til karakterbygging har jeg aldri sett før, det alene er jo nesten verdt pengene. Hele effekten med "casuality" altså hvordan spillet skifter flyt etter handlingene dine er også en svært brilliant ting. Selvfølgelig er dette i mange spill, men har aldri sett noe så gjennomført slik dette var. Dette og Fallout 3 er favorittrollespillende i 2009 iallefall.

 

Når kommer oppgraderingen? :(

 

 

Har en par ting å si til Morrigan som bare stakk av med babyen min!

 

Endret av Bloodwake
Lenke til kommentar

Dragon Age er definitvit et veldig bra spill, dog jeg har et par punkter som jeg ikke er helt fornøyd med :

 

*Magi systemet : Alt for lite spells, der var nok BG2 kongen og er fortsatt det.

*Antall karakterer man kontrollerer samtidlig.

*Fortsatt pseudo 3d kart, usynlige hindringer , og svært lite interaktivitet med terrenget.

*Utstyr : Her synnes jeg savnet fra BG2 blir litt for stort, sånne episke objekter som det snakkende sverdet , etc.

 

Har spillt igjennom DA som Human Noble Thief, female , er nå på vei igjennom spillet som Dwarven Noble Fighter.

 

Kommer nok til å bruke veldig mange timer på det ja.

Lenke til kommentar
Jeg er i redcliffe castle og skal drepe den der demonen..

Skal jeg drepe demonen i slottet, gå inn i en sånn fade via Jowan eller dra til circle tower og få hjelp av The circle of magi?

 

sikkert litt dårlig forklart.. men dere skjønner hva jeg mener :yes:

 

Tja, blir litt opp til deg, spiller du som god eller ond?

Lenke til kommentar
Jeg er i redcliffe castle og skal drepe den der demonen..

Skal jeg drepe demonen i slottet, gå inn i en sånn fade via Jowan eller dra til circle tower og få hjelp av The circle of magi?

 

sikkert litt dårlig forklart.. men dere skjønner hva jeg mener :yes:

 

Tja, blir litt opp til deg, spiller du som god eller ond?

 

god :w00t:

Lenke til kommentar

Tok litt tid før jeg begynte å bruke den selv, men så er dette et spill som tåler å spilles på nytt. Er jo ikke ferdig før man har spilt igjennom alle 6 origins, og har fått alle 9 sluttene. :p

Under options så kan du endre options for highlightinga, så du ikke går glipp av fler. :)

 

 

Edit: 40??! 78 og jeg nærmer meg landsmeet.

Endret av MamboJambo
Lenke til kommentar

Baah sitter litt fast igjen her ;/ Prøver meg på det urne questet igjen og har kommet meg fobi disse sjelene og skal over den åpne gropa nå, med de flyve steinene eller nå hva man skal kalle dem. Men altså her er problemet, er jo ingen av de som liksom henger sammen så får som regel bare flyttet meg over til den andre steinen, klarte og få meg over til den tredje en gang men husker ikke helt hvilken combo jeg gjorde for og få til det. For fjerner jeg en så forsvinner hele og jeg back to start igjen og sånt har jeg holdt på en stund. Og siden man må ha to for og kunne få en til og funke så blir det jo ett problem når man bare har 3 og gjøre den greie med. Så når da to står på en stein hver for og få den til live så må jeg da med den siste prøve og finne en annen som vil funke og henge sammen, men får det virkelig ikke til ;/ Har prøvd med alle fire, men er bare 3 som funker og jeg må jo liksom få meg selv over den gropa også. Så ja noen gode tips til hvordan løse denne gåten? Irriterer meg litt at man ikke kan hoppe eller klatre i detta spillet, det hadde vært en del enklere i visse situasjoner.

Lenke til kommentar
Beste gametraileren på lenge.

 

Jeg mener traileren fra nye Star Wars MMO'en er den beste traileren på lenge.

Se filmen hos Youtube

 

 

Jeg sliter med å fullføre spillet en gang til. Har sikkert 4-5 characters, men bare fullført spillet en gang.

 

Jeg startet dualwield rogue, og har soloet (100% contribution to party damage) frem til Ogren i Tower of Ishal på nightmare. Det tar vel en drøy time å drepe den solo. Ga litt opp, etter det. Vurderer å spille solo som sword and board dorf.

Endret av Vargan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...