Gå til innhold

Den store Tekken 6 Tråden


Vault

Anbefalte innlegg

Sjangeren redefinert? Hvordan skal det gå seg til? et slåssespill er et slåssespill, i Soul Calibur har du våpen, mortal kombat har finishing moves :p men i bunn og grunn er det 2 characters som slåss 1v1.

 

FPSer var veldig like i årevis. Vi gikk inn i et rom, kverka masse fiender, gikk inn i neste rom, kverka masse fiender og så videre. Så fikk vi Half-Life, og plutselig var alle andre FPSer utdaterte. ;)

 

Er enig i at alle slossespill er like. Vi velger en karakter og havner på en arena med en enkelt motstander. En sjelden gang kan det være flere, men i såfall kommer de på rekke og rad når vi banker dem. Bank den første, og neste dukker opp osv. Selve slossesystemet er ørlite forandret fra spill til spill, men det er så lite at det ikke har noe særlig å si for de aller fleste. Selv 2d og 3d slossespill er mer eller mindre identiske. I 3d slossespill kan du gå sidelengs, men du er fortsatt låst til en 2d akse. Du kan for eksempel ikke snu deg nitti grader og løpe rett frem uten å se på motstanderen.

 

Hvorfor kan ikke slossespill utvikle seg? Hva med tre personer i areaen om gangen, i stedet for to? Hva med å fjerne 2d-aksen vi er låst til, eller i det minste la oss fjerne den selv med en knapp? Det er mulig å oppdatere slike spill like mye som Modern Warfare 2 er en oppdatert Wolfenstein 2D om man våger. Men den gode, gamle formulaen selger nok for bra, dessverre. Hvorfor satse mange penger på et risikablet prosjekt når det gode, gamle selger like bra?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
Hvis du ikke har spilt Tekken siden 3'ern, så vil nok overgangen bli merkbart stor ja. Mulig det kan være positivt. For oss som har vært innom Tekken 5 så ble forskjellen litt for liten, føler jeg.

Jeg har ikke spilt 4 eller 5. Spilte dette for første gang for et par dager siden. Overgangen var da svært liten? Føles veldig likt, og det på en bra måte. Angrepene er ikke de samme, selv om det meste grunnleggende for hver karakter er likt. Inkludert stilarten. Er EKSTREMT fornøyd.

 

Gikk online i går kveld. Herregud, hun Alisa eller hva det er irriterer meg. Makan til teit karakter. Kommer aldri til å bruke henne. Hun er HELT annerledes å spille mot enn alle andre. Og hva skjer med raketter? Herregud. Blir kvalm. Dessuten er de tydeligvis EKSTREMT dårlig på matching. På quickmatch ender jeg hele tiden opp med å spille mot folk som har 3-400 matcher bak seg. Hva faen? Vet at det er folk med mye lavere rank enn de har som spiller. Har til og med valgt at rank skal være det som teller mest (foran signalstyrke). Skjønner ingenting. Taper jo (logisk nok) hele tiden mot folk som har mange hundre kamper bak seg.

 

Spiller for øvrig med Hwoarang. Gjorde det i 3ern også. Digger han.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...