Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

kanskje det. skal først vente å se om de svarer på eposten min.

 

Snakket med Posten. De forventer at pakken min skal komme frem imorgen. Men jeg holder ikke pusten mens jeg venter..

Har dårlig erfaring med pakker fra MPX. Tar alltid lang tid. Tror det blir en stund til jeg bestiller noe der i fra igjen.

 

Dette er jo ikke MPX sin feil. Men din pakke står jo også på Stokke så kanskje min kommer i morgen også. Begynner å bli rimelig lei nå.

Endret av kajac
Lenke til kommentar

Når vi er inne på MPX, så har jeg opplevd mye rart derfra. 2 ganger har de sendt ut til feil adresse, og det har også vært så som så på kundeservicen ifm en telefon jeg kjøpte til min mor som ikke ville samarbeide.

 

Komplett opplevde jeg som meget serviceinnstilte ifm denne handelen. Jeg har kontaktet de fleste store nettbutikkene, og komplett var den eneste som fulgte meg godt opp. Et par har jeg aldri fått svar fra. Multicom prøvde å prakke på meg en vanlig laptop, samt en "ultraportabel" 12" til noen tusen når jeg først fikk svar etter en dag eller to. Komplett fikk jeg svar fra så godt som umiddelbart, og opprettholdt dialogen gjennom hele dagen, helt til pakken var på expressbilen. :o)

Lenke til kommentar
Personlig er jeg ikke så veldig interisert i bluetooth mot denne, men å få fatt i 3G kortet. Evnt fått en som har telenor/netcom modemet med usb til å sjekke ut om de kan få det til å virke.

 

Fordelen med bluetooth er at man slipper ledning. Jeg prøver å få Option-adapteret mitt til å spille sammen med Aceren, men alle oppskriftene er laget for Ubuntu, og det ser ut som noen av kommandoene er ulike på Ubuntu og Linpus, så jeg får ikke installert drivere og program.

 

Så - nå er jeg litt stuck. Aceren finner ikke Joiku hotspoten, har ikke bluetooth og funker ikke med Option-adapteret. Foreløpig finner jeg altså ikke ut av mobilt bredbånd, noe som er hovedhensikten med maskinen for meg. Heldigvis ser det ut til at maskinen selger godt, og at det er flere med det samme målet som meg. De fleste av disse er sannsynligvis mer bevandret i Linux enn hva jeg er, så jeg håper på drahjelp. :)

 

Jeg får finne meg en trådløs sone i mens. Snart er det sommerferie :D

Lenke til kommentar

Fulgte oppskriften som flere har henvist til, for å få norsk oppsett. Etter dette får jeg feilmelding når jeg åpner et av OpenOffice-programmene. I tillegg må jeg likevel legge inn "setxkbmap no" hver gang jeg slår på maskinen, så denne oppskriften har faktisk ikke hjulpet for meg. Meldingen som kommmer er "/home/user/%U does not exist". Har satt tilbake til engelsk (US) oppsett igjen, men får likevel denne feilmeldingen. Noen som vet hva jeg kan gjøre?

Endret av sanasolav
Lenke til kommentar

Morroa begynner virkelig når man skrur av EASY desktopen slik at man får full tilgang til systemet sitt.. Da er det bare å begynne å fjerne pakker man ikke vil ha der, og installere det man vil ha. Dette her må være den morsomste maskinen jeg noengang har hatt. Den er helt perfekt til sitt bruk.. :)

Lenke til kommentar
Prøver å installere D50 modem fra Ice, men får følgende feilmelding:

[user@localhost Linux]$ ls

D-50 User Manual Linux OS.doc execute.sh RDEVCHG.c

D-50 User Manual Linux OS.pdf RDEVCHG

[user@localhost Linux]$ sudo ./RDEVCHG

audit_log_user_command(): Connection refused

RDEVCHG Linux Version : 1.0

Please, Wait!

sh: lsusb: command not found

Noen som ser hva som kan være galt? Er helt grønn på Linux og passe desperat..

 

Scriptet finner ikke et program som heter lsusb. Hos meg ligger det under /usr/sbin. For at scriptet skal kunne kjøre lsusb må "/usr/sbin" (eventuelt der det er installert hos deg) ligge i variabelen PATH. Du sjekker denne slik:

echo $PATH

Finn så ut hvor lsusb ligger (sjekk /sbin og /usr/sbin) og legg så til den adressen i PATH slik:

PATH=/usr/sbin:"${PATH}"

 

Dette er en engangsfiks, men du burde være i stand til å kjøre scriptet i terminalen etterpå. Dersom du vil ha adressen permanent inn i PATH kan du legge til kommandoen i fila .bash_profile eller .bashrc i hjemmemappen din.

Lenke til kommentar
Morroa begynner virkelig når man skrur av EASY desktopen slik at man får full tilgang til systemet sitt.. Da er det bare å begynne å fjerne pakker man ikke vil ha der, og installere det man vil ha. Dette her må være den morsomste maskinen jeg noengang har hatt. Den er helt perfekt til sitt bruk.. :)

 

Hvordan fjerner jeg easy desktop?

 

Drivi å mekka litt via terminal, men kunne godt at vanlig kde interface eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Morroa begynner virkelig når man skrur av EASY desktopen slik at man får full tilgang til systemet sitt.. Da er det bare å begynne å fjerne pakker man ikke vil ha der, og installere det man vil ha. Dette her må være den morsomste maskinen jeg noengang har hatt. Den er helt perfekt til sitt bruk.. :)

 

Hvordan fjerner jeg easy desktop?

 

Drivi å mekka litt via terminal, men kunne godt at vanlig kde interface eller noe sånt.

 

Hvis du mener å få en helt vanlig desktop så kan det enkelt gjøres ved:

1. i /etc/xdg/xfce4-session/xfce4-session.rc så endrer du Client0_Command=xfdesktopnew til Client0_Command=xfdesktop-xfce

2. Reboot

 

Kan hende diverse funksjoner forsvinner.. men det er ikke mitt ansvar:P

Lenke til kommentar
Hei.

 

Her er noen bilder av min Acer One + tilbehør:

 

Maskinen med protection bag:

http://i326.photobucket.com/albums/k421/runemar/IMG_4578.jpg

 

Maskin lukket:

http://i326.photobucket.com/albums/k421/runemar/IMG_4579.jpg

 

Maskin lukket + sigarettpakke:

http://i326.photobucket.com/albums/k421/runemar/IMG_4580.jpg

 

Maskin åpen + sigarettpakke:

http://i326.photobucket.com/albums/k421/runemar/IMG_4582.jpg

 

Bæreveske til Acer One:

http://i326.photobucket.com/albums/k421/runemar/IMG_4583.jpg

 

Regner med at du ikke har kjøpt den i Norge. Er skjermen glossy?

Lenke til kommentar

Oppdatert: 16:40 - 24.07.2008

-Lagt til Install av Norsk Firefox..

-----------------------------------------------------------------------------

 

Jeg har et par enkle How To's for de som ikke har funnet noe slikt enda:

(Alt gjøres i Terminal)

*** Installere VLC siden Mplayer ikke støtter noen codecs (tar litt tid):

 

su -

rpm -ivh http://rpm.livna.org/livna-release-8.rpm

yum install vlc

yum install python-vlc mozilla-vlc

 

Svar Y på alle spørsmål.

 

Få VLC ikon på "skrivebordet":

 

 

 

Åpne My Documents, skriv inn adressen : /home/user/.config/xfce4/desktop/group-app.xml

Gå ned til der det står :

<group>

<id>7</id>

du legger linja til UNDER linja der det står <app sequence="6"> osv.

 

<app sequence="6">/usr/share/applications/livna-vlc.desktop</app>

Nå vil ikonet komme opp i "Fun" menyen.. Men når du trykker på ikonet vil det komme en feil "cant open %U" eller noe.

for å fikse dette (litt stress) Så går du inn i terminalen.

skriv:

su

vi /usr/share/applications/livna-vlc.desktop

trykk på "i" på tastaturet (insert)

gå ned til linja der det står: Exec=vlc %U

Fjern %u, trykk ESC på maskina, skriv inn ":wq" , w = write, q=quit

Så neste gang du starter på nytt så funker den helt uten feilmelding.

 

 

 

 

 

 

*** Norsk tastatur:

 

 

i terminal:

su

echo "setxkbmap no" >> .bash_profile

 

Verifiser at den kom i filen ved å skrive "cat .bash_profile".

 

Nå får du også norsk flagg på startmenyen;) , pluss at den laster norsk tastatur hver gang du starter maskinen.. Mye bedre enn sist :)

 

 

 

*** Installere Firefox 3:

 

wget ‘http://download.mozilla.org/?product=firefox-3.0.1&os=linux〈=en-US’

 

For dere som kanskje vil ha norsk Firefox, så kan dere bytte ut linken over med:

http://download.mozilla.org/?product=firef...〈=nb-NO

 

pakke ut filene og flytte de rundt:

 

tar -jvxf firefox*bz2

su -c ‘mv firefox /opt’

 

Pass på at Firefox2 ikke kjører og fortsett:

 

su -c ‘mv /usr/bin/firefox /usr/bin/ff2′

su -c ‘ln -s /opt/firefox/firefox /usr/bin/firefox’

 

Lage en ny profil, kall den hva du vil, men IKKE trykk på Start Firefox:

 

firefox -ProfileManager &

 

Her får du alle plugins fra Firefox2 til å fungere i Firefox 3:

 

su -c ‘ln /usr/lib/mozilla/plugins/* /opt/firefox/plugins’

 

 

Til slutt så kan vi gjøre "Browser" ikonet om til Firefox ikon:

 

su -c ‘mousepad /usr/share/applications/linpus-web.desktop’

Finn følgende linje:

Icon=acs_firefox.png

 

Endre den til å se ut som dette:

Icon=firefox.png

 

Kilde:Firefox3-HowTo

 

 

 

Folk kan sikkert bare spørre om dere lurer på noe, kan muligens svare litt :):) ..

Endret av creator84
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...