Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er nå på min andre A110, og begge har vært mer eller mindre lydløse etter min mening. Synes den er temmelig stille tilogmed når den kjører "på fullt". Men vet at noen har vært misfornøyd med støynivået, så enten har jeg vært ekstremt heldig med mine maksiner, eller så har andre en mye lavere smertegrense for støy enn det jeg har ;)

Lenke til kommentar

@egya

 

Hmm, spennende!

 

Føler allerede at prisen på disse lekre småsakene er rimelig overkommelig, men hvem sier vel nei takk til et prisfall? Har en A150 i bestilling hos komplett.no (som forøvrig ikke har den beste prisen jeg har sett på diverse nettbutikker), og kommer nok til å la den bestillingen ligge der. Har ikke tålmodighet til å vente på at AA1 skal falle i pris, noe den sikkert først gjør over dammen, før det etter en liten stund vises på det norske markedet. Dessuten, som bemerket tidligere, jeg ser heller ikke blindt på pris, handler heller hos en butikk jeg er komfortabel med, og vet at jeg kommer til å bli fornøyd med, utfra erfaring. Mange vil sikkert kalle meg gammel og dum siden jeg ikke tør handle hos nettbutikker jeg ikke har hørt om før, men det får da være!

 

Kort sagt: Gleder meg som en unge, har ikke tid til å vente på et prisfall!

Lenke til kommentar

Er det ikke bare ca. 250,- den skal falle i pris da? Ikke mye å rope hurra for spør du meg... Men jeg ser heller ikke blindt på pris og betaler heller noen hundrelapper ekstra hos en kjent butikk med godt rykte enn å ta sjansen på disse ukjente billigbutikkene. God kundeservice er mye viktigere for meg enn pris.

Lenke til kommentar
Da ser det ut som det blir rosa pc på meg om en liten stund. Endte med xp versonen på 120gb... Gleder meg =)

 

Hvor har du funnet denne? Bestillt fra utlandet? Kjæresten vil gjerne ha en i rosa, men finner ingen her til lands.

 

 

Hei!

Det er litt tid til de kommer ut i norge. Snakk om noen uker tror jeg, men fant ut at det er den jeg vil ha, så da får jeg bare vente litt. Jeg snakka med euronics og de la inn en bestilling for meg og skulle ringe når de visste når den kom. Så det vil sikkert ta litt tid, men man må lide for skjønnheten :p

 

Ok. Da jeg ringte acer selv visste de ikke om den kom her til lands, men bra noen bestiller den inn hvertfall:D Får sende noen mailer rundt til diverse nettbutikker og høre etter jeg da, siden kjæresten min også har veldig lyst på denne, og tror hun er villig til å vente litt på den.

Lenke til kommentar

Jeg har også gjort mitt kjøp. Prisfall kommer hele tida i databransjen, så man må gare gå inn på et tidspunkt å gjøre et kjøp. Jeg angrer ikke i det hele tatt. Jeg skulle ha en AA1 med Linux uansett. Maskinen har mer enn svart til forventningene. Jeg er veldig fornøyd.

Lenke til kommentar

Ja, etterpåklokskap kommer man ikke langt med i et så hurtig utviklende marked som databransjen. Om man bare skal vente og vente til prisen til slutt endrer seg, så er det kanskje kommet et nytt produkt ut som frister enda mer, men til en pris litt i overkant av det opprinnelige produktet. Og så skal en vente litt til det nye har falt i pris, og man kommer inn i en sirkel man ikke kommer ut av, med mindre man bare slår til og kjøper noe til det det koster der og da.

 

@lindakri

 

Joda, er vel bare 200-250 det blir til slutt, men alle monner drar! Har jo sett den på meeter.no til under 3000 (snakker nå om a150), og kommer den ned i 2750 på de billigste butikkene begynner det å bli bra! Alle monner drar! Men jeg og er av typen som heller legger i 200 kroner for å vite at OM noe går galt med den, så kan jeg sende en mail og få ordnet opp i det. Ikke at meeter.no eller noen andre butikker er noe dårligere enn komplett, kan for all del være bedre for alt jeg vet, men jeg har ikke prøvd de før, og heller ikke hørt noe om de, derfor går jeg til gode gamle komplett. Mange klager på høye priser der, men det skjønner jeg ikke helt. Selvsagt er noen produkter dyrere der, men finner sikkert det som er billigere der òg.

Lenke til kommentar

Ganske spennende de nye prisene fra Acer ja.

 

A110 8GB Linux 3-cell = $329 (var $379)

A150 120GB XP 3-cell = $349 (var $399)

A150 160GB XP 6-cell = $399 (ny)

 

Ut i fra den oversikten ser det ut til at den nye A150 med 160GB HDD, XP og 6-cellers batteri kommer til å koste rundt om det samme som A150 120GB, XP og 3-cellers batteri gjør i dag.

 

Mao verdt å vente på om man ønsker seg A150 med høyere lagringskapasitet og lengere batteritid :>

Lenke til kommentar

Ut i fra det lille man kan finne av informasjon om A150 XP 160GB 6-cell rundt om inne i internett ser det ikke ut til at den får integrert Bluetooth eller noe annet nytt. Den ser ut til at den har samme spesifikasjoner som den nåværende A150 bortsett fra høyere lagringskapasitet og lengere batteritid.

Lenke til kommentar

Venta som en idiot på The ONE nå dritlenge og eeeendeelig er den her.. har nesten ikno å klage på, bare bagateller ;) USB portene er litt små, litt vanskelig å sette inn ting i portene. Og det er biiiittelitte skurring i den ene høyttaleren men merkes nesten ikke :)

 

Utrooolig fornøyd med min kjære hvite ONE :D

 

Espen

Lenke til kommentar

Skrev følgende til Amentio:

Hei.

 

Fikk min Acer Aspire One A150 forleden dag. Strålende maskin, men noen få punkter som ikke helt virker som det skal.

 

- Fra starten av var det en liten svart flekk av noe slag på spacetasten. Denne går ikke å skrape bort.

- Lyden skurrer veldig, omtrent uansett volum.

- Bakgrunnslyset på skjermen, når innstillt på svakeste styrke, flimrer litt. Dvs. at styrken har enkelte "blink" med kraftigere lys.

 

Antar at disse tre tingene ikke er som det skal?

 

PCen er jo ny, så antar at den kan byttes, men det er egentlig ikke interessant akkurat nå, da jeg er sterkt avhengig av en bærbar PC nå. Kan jeg derfor levere den inn til reperasjon for disse feilene noe senere? Hvordan foregår prosessen?

 

mvh. Are

 

Tilbake får jeg, 3 dager senere, et standard copy/paste utsnitt om at jeg kan søke retur på amentio.no og at angrerett ligger på 14 dager.

 

Er det noe som irriterer meg er det kundebehandlere som ikke tar seg tid til faktisk å lese hva jeg skriver og gi meg et ordentlig svar.

Lenke til kommentar

En telefonsamtale funker dårlig som bevis i ettertid, da jeg ikke har noe oppbevaringssystem for telefonsamtaler jeg har tatt opp. At en nettbutikk er "dårlig på mail" er ganske utrolig, synes nå jeg.

 

Det er viktig for meg å ha gitt beskjed til dem fra tidlig av at den lille flekken på mellomrom-tasten har vært der fra første dag, så jeg ikke får den tilbake med "ingen feil funnet, tastatur er tilgriset - 995 kr (eller lignende) å betale" når den en gang sendes til verksted.

Lenke til kommentar
Hvordan er egentlig støynivået på pc'en?

 

Og hvordan er tastaturet? Gir det etter noen steder?

Viften min har en lyd på en spesiell frekvens som gjør at jeg hører den like godt om jeg har maskinen intill øret som når jeg står et par meter unna. Støynivået varierer veldig fra maskin til maskin.

 

Tastaturet er veldig bra, spesiellt til å være så lite.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...