Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei,

har ett stort problem! Min idiotiske skole/hordaland fylkeskommune har en avtale med microsoft for å få rabatter på diverse programvare, og derfor har skolen/hordaland fylkeskommune, gjort slik at vi må ha Internet Explorer for å komme på internett! :no:

Ønsker ikke å installere IE på min A110, men dersom det ikke er andre utveier (enn å saksøke skolen), er det mulig å installere IE på den? I så fall hvordan?

 

Eller kanskje muligheter for å komme rundt problemet? Finner to trådløse nettverk på skolen, men for å koble til må vi ha IE, og da skrive brukernavn å passord.

 

Du kan f.eks installere Opera. Der har man mulighet for at den skal angis som å være IE når du surfer.

 

Den it avdelingen på skolen din må være så korka som overhode mulig. Helt låst til en nettleser (les også et OS) og attpåtil valgt verdens dårligste og minst sikre nettleser. Her ser vi MS i et nøtteskal. Rådyrt og utrolig dårlig. Saksøk skolen om du ikke fikser det med Opera :p

Lenke til kommentar

Spurte i stad om noen vet når Acer One kommer med 1gb ram, 120gb harddisk og XP. Fant det ut selv - alle nettbutikkene har den til salgs nå, selv om det er ubekreftede datoer.

 

Dette ser ut som et spennende produkt. Men leser i en brukeranmeldelse på Acer One-modellen (som folk faktisk har fått tak i da, den tidligere modellen altså, ikke den jeg viser til i avsnittet over)at enkelte mener den bråker mye (viftestøy) og at den blir litt vel varm?

 

Hadde vært kjekt å høre fra andre Acer One-brukere om varme og viftestøy er noe som flere har erfaring med trekker ned som noe negativt! (for da er det sannsynlig at den Acer One N270-modellen har samme problem, eller?)

Lenke til kommentar
Det er vel ikke tilfeldigvis noen med A110 som går på UiO? Prøver å komme meg inn på det trådløse nettet her, men får det ikke til. Prøvde å se på guiden de har for å gjøre det i ubuntu, men det var lite hjelp. Kommer jeg ikke inn på nettet på skolen blir jeg nødt til å bytte til a150 :( Vil ikke måtte nedgradere til xp! hjelp!

 

Jeg har A110 og går på UiO. Kommer meg heller ikke på det trådløse nettet på UiO. Har nettopp lagt inn Arch på den nå, så får se i morgen om jeg kommer meg på nettet der. Jeg mener trådløskortet skal støtte IEEE8021X uten problemer, så vet ikke hvorfor det ikke gikk i Linpus, men kan hende de bruker en annen driver? Skal hvertfall si ifra i morgen hvordan det går.

Lenke til kommentar
Så dem har den til salgs allerede og inne på lager?

Da kjøper jeg den på XD da.

 

Nei, tror ingen nettbutikker har den på lager ennå. Tror de bare opererer med ubekreftede datoer. Men varierer veldig i pris, og vær obs på at den finnes i to utgaver - en med 80 gb hardisk og en med 120gb harddisk.

 

Men lurer fortsatt på om noen Acer One-brukere kan si noe om viftestøy og varmeutvikling under bruk, da. (teller fortsatt på knappene om jeg skal ha en Acer One eller MSI Wind. Sistnevnte fremheves nettopp pga at den både er lydløs og ikke har særlig varmeutvikling, samt større skjerm)

 

Edit: Bare søk på Acer one A150 N270, så vil du få en lang liste med linker. Det gjorde jeg.

Endret av elektrofilz
Lenke til kommentar

Bestemt meg for A110 siden jeg ikke greier å vente og jeg har funnet ut at den er billig på Binders.

 

- Kan jeg ta 1GB rammen fra en annen laptop som jeg ikke bruker mere og sette den inn i pcen?

- Kan jeg kjøpe et stort SD kort eller noe sånt for å utvide hardisken, 8GB er litt lite syns jeg.

- Mulighet for å installere XP, via minnepenn eller noe sånt?

 

Vil helst ha svar fortest som mulig :)

Endret av Raste
Lenke til kommentar

Noen har et backup prog til denne? Greit å ha når man har installert osv og satt den opp over noen dager. Prøvde Acronis bootable fra usb minne, men den ville den ikke boote opp fra....

 

En ting til, har høyremusetast på touchpaden lengre vei å trykke ned enn den på venstre som er mer et lett trykk? Har ikke tenkt over det før da jeg som regel benytter meg av ekstern mus.

Endret av L O G I M A N
Lenke til kommentar
Jeg har A110 og går på UiO. Kommer meg heller ikke på det trådløse nettet på UiO. Har nettopp lagt inn Arch på den nå, så får se i morgen om jeg kommer meg på nettet der. Jeg mener trådløskortet skal støtte IEEE8021X uten problemer, så vet ikke hvorfor det ikke gikk i Linpus, men kan hende de bruker en annen driver? Skal hvertfall si ifra i morgen hvordan det går.

 

Hadde vært spennende å høre hvordan det er å ha Arch på AA1. Hva er erfaringene dine så langt?

Lenke til kommentar
Bestemt meg for A110 siden jeg ikke greier å vente og jeg har funnet ut at den er billig på Binders.

 

- Kan jeg ta 1GB rammen fra en annen laptop som jeg ikke bruker mere og sette den inn i pcen?

- Kan jeg kjøpe et stort SD kort eller noe sånt for å utvide hardisken, 8GB er litt lite syns jeg.

- Mulighet for å installere XP, via minnepenn eller noe sånt?

 

Vil helst ha svar fortest som mulig :)

 

Ja, det er mulig å kjøpe ekstra SD-kort. Bedre, SDHC fungerer også, og når man stapper dem inn i Storage expansion-porten, blir diskplassen lagt sømløst til den totale mengden minne til disposisjon for systemet.

Ja, du kan installere XP via minnepenn eller ekstern CD/DVD. Men hvorfor gjøre det når Linpus er raskere, forlenger batteritida med 15-20% og gjør stort sett de oppgavene som Windows gjør, noen til og med bedre ?

Når det gjelder RAM-en kommer det an på hvilken type RAM du har. Du kan sette inn ei SO-Dim minnebrikk på 512 eller 1024 mb.

Lenke til kommentar
Men lurer fortsatt på om noen Acer One-brukere kan si noe om viftestøy og varmeutvikling under bruk, da.

Smertegrensen for viftestøy er vel ganske individuell, men den maskinen jeg hadde her var mer eller mindre lydløs etter min mening. Synes ikke den ble så veldig varm heller, men jeg brukte den maks ca. 3 timer i slengen (så lenge batteriet varte).

Lenke til kommentar
Bestemt meg for A110 siden jeg ikke greier å vente og jeg har funnet ut at den er billig på Binders.

 

- Kan jeg ta 1GB rammen fra en annen laptop som jeg ikke bruker mere og sette den inn i pcen?

- Kan jeg kjøpe et stort SD kort eller noe sånt for å utvide hardisken, 8GB er litt lite syns jeg.

- Mulighet for å installere XP, via minnepenn eller noe sånt?

 

Vil helst ha svar fortest som mulig :)

 

Ja, det er mulig å kjøpe ekstra SD-kort. Bedre, SDHC fungerer også, og når man stapper dem inn i Storage expansion-porten, blir diskplassen lagt sømløst til den totale mengden minne til disposisjon for systemet.

Ja, du kan installere XP via minnepenn eller ekstern CD/DVD. Men hvorfor gjøre det når Linpus er raskere, forlenger batteritida med 15-20% og gjør stort sett de oppgavene som Windows gjør, noen til og med bedre ?

Når det gjelder RAM-en kommer det an på hvilken type RAM du har. Du kan sette inn ei SO-Dim minnebrikk på 512 eller 1024 mb.

Vet ikke hvilken ram det er, er en type som sitter i en Acer Aspire.

 

Så SDHC funker?

 

Jeg kan ikke installere de fleste spillene på Linux OS, har tenkt til å legge inn CS og FM via minnepenn.

Lenke til kommentar

eg kjøpte den der eee 900 med 16gig disk igår fordi eg var utolmodig og ville ha det første og lille eg såg:p men eg va innom ein anna databutikk her idag og der hadde dem en acer one 120gig med xp inne så eg skal bruke angrefristen og få pengene igjen for eee 900 idag og kjøpe den one 150 istede no etter jobb:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...