Gå til innhold

Acer Aspire One


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Min one150 xp 120gig synest eg da bråker knappt, litt vifftelyd hører man jo om man lytter men eg selv synest ikke dette er plagsomt, eg synest den bråker veldi lite og kan ikke si eg legger merke til det uten noen sier eg skal lytte etter vifftestøyen. bateriet er einaste negative, det er bare på 2200mah og varer 2 timer med lett bruk,

så eit 6 celler 5200 mAh er nokk og anbefale og kjøpe om man er mye på farten.

Lenke til kommentar

Eventuelt bare holde an kjøpet en stund og kjøpe A150 med 160GB og 6-cellers batteri, da om man vil ha HDD i steden for SSD. Når man ser hvor lite Acer skal ha for A150 6-cell i forhold A150 3-cell (ut i fra Acers liste over nye Aspire One-priser), så er det lite som rettferdiggjør å kjøpe A150 3-cell for så å kjøpe ett 6-cellers til nesten 1000 kroner i ettertid. Eneste må nesten være at man er pinadø nødt til å ha en A150 nå, ikke om en stund.

Lenke til kommentar
Fikk PC'en (110) min i går :D skikkelig fornøyd! Det første jeg gjorde var å legge inn WINFLP (Boot tid på 45 sek).

 

Et lite tips til alle Windows XP brukere:

 

- Last ned CachemanXP

- Installer

- gå til "cache" og finn "feltet Administrasjon av fil-cache" hakk av for CachemanXP-kontrollert.

 

Dette vil redusere litt av den 2-5 sek frysingen som ofte skjer.

 

En ting til:

Er det noen som kan anbefale en lettvekter mediaspiller. Tror kanskje MediaMonkey blir litt for ressurskrevende

 

Takker for tips om CachemanXP. Den skal prøves!

 

Har foreløpig lagt inn XP på A110'en min (den med 8 GB SSD), og er tross frysningene veldig fornøyd. Filmer, musikk og spill (dvs, de 2 jeg har lagt inn...), ser ut til å fungere uten hakking tross frysningene ellers, merkelig nok.

 

Men kan av og til være litt tålmodighetsprøve å browse filer med windows utforsker, surfe, skrive innlegg o.a. Men det er egentlig ikke så ille som det kanskje høres ut som.

 

Ang. lettvekter mediaspiller vil jeg anbefale Media Player Classic, med ffdshow codec. Spiller rett og slett det meste, og er det noe den ikke tar, kan VLC også være et bra alternativ/tillegg.

Ser de har mpc 6.4.9.1 der nå, den har jeg ikke testet men jeg har 6.4.9.0 (er også der), og den kan som sagt anbefales sterkt!

Lenke til kommentar

Har hatt min AA1 med Linpus en stund nå og må si meg fornøyd. Bruker en litt tid på den og nettet litt aktivt, finnes det masse guider for å få maskinen slik "man vil".

 

Men, det er en ting endel spør om som det tydeligvis ikke er så lett å finne ut av; nemlig bluetooth!

Ser at "tnkgrl" liker å skru AA1 i småbiter for så å lodde inn både andre disker, bluetooth og 3G-moduler. De fleste av oss ønsker ikke å gjøre dette, så jeg tro at siden man kan få BT til å fungere internt, så burde man jo få en dongle til å virke.

 

Personlig så har jeg lagt inn et program som heter KMobilTools. Programmet virker, men finner ikke donglen min.

 

Så er det noen som har hatt hell med dette eller lignende program og kan fortelle åassen man får det til?

 

Og hvordan finner man ut om maskinen har kontakt med donglen? Vet at det finnes kommandoer for slikt, men jeg finner dem ikke igjen i min søken på nettet....

 

Jeg la inn Ubuntu på denne maskinen ettersom den støtter BT, men syns det ble for mye rot med div. ting, så jeg gikk tilbake til Linpus Lite....Enkelt, men egentlig ganske genialt for folk flest :)

Lenke til kommentar

Joachim, dette med BT-dongler ser ut til å være en del arbeid å få til. Jeg knoter med det nå, men har ikke så mye tid til dette for øyeblikket så jeg har ikke fått det til ennå. Guiden jeg er i gang med er følgende:

 

http://www.aspireoneuser.com/forum/viewtop...?f=16&t=789

 

Som sagt kan jeg ikke garantere at den fungerer, men etter mye leting ser den ut til å være den beste guiden der ute så langt.

Lenke til kommentar
Joachim, dette med BT-dongler ser ut til å være en del arbeid å få til. Jeg knoter med det nå, men har ikke så mye tid til dette for øyeblikket så jeg har ikke fått det til ennå. Guiden jeg er i gang med er følgende:

 

http://www.aspireoneuser.com/forum/viewtop...?f=16&t=789

 

Som sagt kan jeg ikke garantere at den fungerer, men etter mye leting ser den ut til å være den beste guiden der ute så langt.

 

Takk for linken!

 

Ikke allverdens tid om dagen jeg heller,men skal lese den tråden og knote litt med det!Hadde vært moro å fått det til...

Lenke til kommentar
Pc'en klarer å spille av 720P ikke sant?

Min A150 med XP og VLC klarer overhodet ikke det.

Innstallér Media Player Classic (link i mitt forrige innlegg). Har et par .mkv'er på 720 linjer (vet ikke om det kvalifiserer til 720P da). Info om filene:

 

Video: MPEG4 Video (H264) 1280x720 23.98fps [English (Video 1)]

Audio: Dolby AC3 48000Hz 6ch [undetermined (Audio 1)]

 

De som spiller ihvertfall nesten helt greit, dvs ikke noe hakking, men lyden virker å være litt usynkronisert (en brøkdel av et sekund e.l.).

Lenke til kommentar
Min one150 xp 120gig synest eg da bråker knappt, litt vifftelyd hører man jo om man lytter men eg selv synest ikke dette er plagsomt, eg synest den bråker veldi lite og kan ikke si eg legger merke til det uten noen sier eg skal lytte etter vifftestøyen. bateriet er einaste negative, det er bare på 2200mah og varer 2 timer med lett bruk,

så eit 6 celler 5200 mAh er nokk og anbefale og kjøpe om man er mye på farten.

 

Da er du nok en av de heldige. Høres ut som jeg har et DVD drev som spinner i min.

Lenke til kommentar

Prøver å gå gjennom installasjonen for dualbooting mellom Ubuntu og XP steg for steg før jeg eventuelt skal gjøre det selv, men to ting slår meg som jeg lurer på:

 

- Er det en like komplisert prosess å omgjøre hele maskinen fra kun XP til kun Linux når den kommer "ut av boksen"?

- Er det kun OpenOffice som er kompatibelt med Linux, eller kan man installere MS Office på Linux også?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...