Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst]Dama har problem med en "stalker"


Anbefalte innlegg

Tror ikke det er så smart med fysisk konfrontasjon. I så fall bør du belage deg på det verste. Personen som beskrives utøver sosiopatiske trekk og tilhørende mental ustabilitet. Dette kan potensielt være meget farlig, både for deg og dama di. Hvis hun hele tiden har frastøtt han og han allikevel velger å forfølge, synes jeg det er en politisak.

 

Ellers tror hun må vise klart og tydelig at hun ikke er interessert. Ved å tie kan det tolkes som en slags godkjennelse. Sjenerte damer trenger ofte kun litt overtalelse, komplimenter og berøring for å vinnes over. Således er jakten.

 

Ja det er det jeg er redd for at han kan vere så ustabil at han kommer til å gjøre noe vist han ser kjæresten. Siden han sa når han spurte hvor jeg var, og hun svarte at jeg var i leiligheten, og han bare ga svaret "ohh to bad".

Men siden en vennine skal bli med henne på jobb i morgen skal jeg si til hun at hun må gi ett klart svar at hun ikke vil ha noe med han å gjøre. Kanskje litt vansklig siden han så vidt kunne engelsk og bare sa det samme flere ganger. Men er enig at hun kanskje sikkert er litt sjenert og stille når han er der.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-77do0b

Synes det er forkastelig at politiet ikke tar slikt alvorlig. En dag kan det være for sent å advare politiet og da kommer de til å måtte stå skikkelig til rettes for at de ikke har tatt dette alvorlig. Få henne til å ringe politiet hver gang han har vært innom. Forfølgelse av slik grad bør ikke tollereres. Det går jo nesten så langt som at det blir frihetsberøvelse dersom han følger henne hjem og hun ikke tør å gå ut.

Lenke til kommentar
Synes det er forkastelig at politiet ikke tar slikt alvorlig. En dag kan det være for sent å advare politiet og da kommer de til å måtte stå skikkelig til rettes for at de ikke har tatt dette alvorlig. Få henne til å ringe politiet hver gang han har vært innom. Forfølgelse av slik grad bør ikke tollereres. Det går jo nesten så langt som at det blir frihetsberøvelse dersom han følger henne hjem og hun ikke tør å gå ut.

 

Kan også være slik at ikke politiet er løsningen. Det kan ofte resultere i svært mye aggresjon og hevnlyst (om denne mannen er av den typen menneske, som har blitt nogenlunde diskutert). Politiet utenfor butikken med bil og patrulje tror jeg heller ikke er noe særlig. Det vil sikkert skremme han bort, og gjøre at han kanskje kommer tilbake senere i et _IKKE SÅ GODT_ humør.

 

Her spiller mange viktige faktorer, men vi må huske på at vi må ta hensyn til begge parter. Kan være at jenta ikke har vært i nærheten av å konfrontere, men at hun forteller det. Mens mannen tror at han er godt likt av jenta, samt har alle kort på sin side. Noen er menneskekjennere, andre ikke. Han kommer fra en kultur hvor jentene oppfører svært anderledes enn her i Norge, så han eier vel ikke sosial intelligens rundt norske jenter og tolker dette på en annen måte enn oss etnisk norske, eller forsåvidt integrerte ikke etnisk norske. Noe annet som kan spille faktor er det faktum at han verken snakker godt norsk eller engelsk, det at han ikke mottar en beskjed, samt ikke skjønner sosial intelligens. At han "lever litt i sin egen verden" uten kommunikasjon eller forståelse.

 

Veldig grunnleggende psykologi, really. Kan godt være jeg tar veldig feil, og at denne mannen forstår hva han driver med.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Selvfølgelig. Man kan aldri være sikker på hvor man har mennesker som kommer fra en annen del av verden. Det vi her i Norge tolker som en klar beskjed på at man ikke er interessert, kan en annen part tolke som at hun gjør seg kostbar.

Veldig vanskelig situasjon, men håper for TS og kjæresten sin del at dette lar seg løse etter hvert på en uproblematisk måte.

Lenke til kommentar

I henhold til retningslinjene §5. Bedrifter, ansatte og reklamering påpekes det at brukerkontoen skal ikke benyttes til å poste reklame eller nyheter om egne tjenester, med mindre det er svar på spørsmål fra andre brukere. Det skal kun svares på konkrete spørsmål og påstander. Informasjon ut over det kan bli ansett som snikreklame. I henhold til retningslinjene ble '2' innlegg slettet fra tråden.

 

Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding".

 

:)

Lenke til kommentar
en mulighet: ta opp telefonen med en gang han kommer inn døra, og true med å ringe politiet hvis han ikke bailer. Hvis han ikke hører, kan det være smart med et "våpen i bakhånd". f.eks noe å slå han med eller en støtpistol..

 

 

mitt forslag.....

Da hadde han bare flydd på jenta. Mest sannsynlig hadde han vært rundt henne i et par sekunder, og tror ikke det er nok til å komme i kontakt med politiet.

Lenke til kommentar
en mulighet: ta opp telefonen med en gang han kommer inn døra, og true med å ringe politiet hvis han ikke bailer. Hvis han ikke hører, kan det være smart med et "våpen i bakhånd". f.eks noe å slå han med eller en støtpistol..

 

 

mitt forslag.....

 

Om du så skyter han med en støtpistol, så er det hun som åker inn i politibilen, ikke han. Slike våpen er strengt forbudt.

 

Og om du lokker han inne på et lager e.l. Så vil det også være jenta som åker inn for frihetsberøvelse. Har flere eksempler på det.

Lenke til kommentar
mente sånn sjokkgreie som gamle damer har

 

eventuelt pepperspray, men er kanskje litt usikkert jeg dunno...

 

Pepperspray er også ulovlig. Som sagt tidligere, forsvarsspray er lovlig og kan tilskaffes simpelt. PM om du er interresert, så kan du få mer informasjon.

 

Det du beskriver om at han holdt henne og kysset henne kan vel dras så langt som voldtektsforsøk?

 

Da blir en evt anmeldelse et par hakk mer alvorlig.

 

 

 

Hadde det vært meg hadde jeg latt være å dra på jobb til sjefen eller andre kollegaer kom.

Lag HMS-sak!

 

Det er vel heller et overgrep, enn et voldektsforsøk. Det var ikke noe særlig seksuelt inne i bildet?

Lenke til kommentar

ja politi er vel den beste løsingen.....

 

men først(hvis politi ikke gjør no) kan det være best å virkelig si klart å si ifra om at hun ikke finns interesert og at han bare kan gå å spise en bolle...

 

 

hvis han da ikke reagerer kan det være smart med noe å forsvare seg med

Endret av -silenz-
Lenke til kommentar
Jeg stusser litt over at dama di i det hele tatt prater med karen.

f.eks når han spurte hvor du bodde og hvor du var akkurat nå. Hvorfor svarte hun på det?

 

Jeg ville da svart noe sånt som at "det har du overhodet ikke noe med" og oppført meg generellt avvisende.

 

Nei vet ikke helt hvorfor hun sa det. Dette spurte han om første dagen og følte vell kanskje at han bare var en person som syntest hun var veldig pen. For var ikke noe berøring eller slikt første dagen. Men han spurte jo om namn og slikt og dette sa hun ikke noe om. Var vell bare det at hun tenkte at han kanskje ikke ville ta noe mer kontakt vist han viste at hun hadde type.

 

Men dette var vist okey i landet hans der det var lov å ha flere koner. Har tatt mye av informasjonen her inne videre til henne og tror det blir til at hun prøver å si klart nei i morgen og hun og vennina skulle se litt opp i om de kunne få kontakt med vaktfolk, og om dette gikk an å leige for noen dager.

 

Politiet sa at det ikke var noe de kom til å gjøre siden de ikke kunne vere med butikken hele dagen. Men de må da gripe inn vist det blir verre og verre. Han sa jo at han skulle komme inn hver dag framover.

Lenke til kommentar

Dette er ikke en tråd for å diskutere hverken kriminalstatistikk eller innvandringspolitikk. Til det har vi egne kategorier. Problemet med stalkere er nokså universelt, og ikke avhengig av nasjonalitet. Om det er flere av dem fra noen land er en helt annen diskusjon, denne jenta har bare problemer med en. Hold dere til råd som kan hjelpe jenta, og ta politikken i politikk-kategorien.

 

Noen innlegg er derfor slettet.

 

Reaksjoner tas på PM, ikke i tråden.

 

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...