Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst]Dama har problem med en "stalker"


Anbefalte innlegg

Da jeg jobbet i butikk hadde vi en slik sak med knapp på som vi kunne trykke på med en gang det skjedde et eller annet, da ble vekterne tilkalt med en gang. Da slipper vekteren også å stå i butikken hele dagen og vente på at mannen dukker opp. Får håpe dette ordner seg, høres ekkelt ut!

Endret av yvonne2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Virker til å være en rimelig sosialt tilbakestående person etter det jeg har lest. Altså, godt mulig han har andre skikker i landet han kommer fra, men det skal ikke være unnskylding for at han skal klå og ta på henne. Har butikken Overvåkningskameraer? Isåfall, ta med delen der han antaster/tar etter jenta til politiet. Politiet har en viss plikt til å følge opp slike saker. Godt mulig han kommer tilbake en dag mye sintere med andre intensjoner enn å ta etter han, men jeg er seriøst redd for at han kommer til å stå utenfor butikken en kveld og følge etter hun, og ta med "byttet" sitt hjem på fest.

 

Godt mulig hun føler seg tryggere av å ha med venninden på jobb, men man skal være EKSTREMT forsiktig med å tenke at dette fikser alt, for man kan ikke etter så lite kontakt være sikker på hva denne mannen kan utrette.

 

Du som er kjæresten hennes, hadde jeg vært deg hadde jeg sitti i butikken hennes nå med et par egenmeldingsskjemaer i hånda som jeg leverte på mandag pga sykdom, dersom du ikke får fritak fra jobb disse dagene.

 

Snakk med venninden din og hør om hun har noen venner som kan stå utenfor butikken(et lite stykke unna) som følger med på hvem som kommer inn i butikken(holder gjerne med en 2-4 gutter vil jeg regne med) som kan gå inn og se litt hardt på han dersom han går inn og begynner igjen. Få gjerne noen til å følge henne hjem etter jobb også, da dette med at han kommer inn i butikken kanskje bare er en start. Jeg har ingen problemer med å forestille meg at han følger etter henne på kvelden, og snart vet hvem som bor der, og hvor _Mange_ Inkludert kjæresten hennes, som da faktisk ikke bor der atm. Finner han ut at hun bor alene kan du like så godt finne deg i tanken med at hun snart har besøk på kveldstid også. En stalker kan finne på å gjøre de rareste og sykeste ting, så for guds skyld; -Vær forsiktig.

Lenke til kommentar

ja, vær forsiktig..

 

dama fikk foresten besøk av en på døra 2 ganger på en kveld hjemme hos seg selv, bor på laksevåg.. jeg sto i dusjen første gangen han var der, hun opna døra og han spurte etter noen som ikke bodde der, og kom med masse tullprat.. hun sa den han spurte etter ikke bodde der og litt sånt, og han stakk. hun fortalte det til meg når jeg kom ut av dusjen, jeg sto på kjøkkenet, og plutselig ser jeg fyren gå utfor vinduet.. og sånn som hun bor der går man ikke forbi uten at man vil inn i leiligheten, på baksiden av huset liksom.. han så meg når han gikk forbi, jeg løp ut i håndkle og hørte han løp avgårde, og hørte en bil som kjørte som f.. hva som hadde skjedd om jeg ikke var der..?

Endret av r0zie
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Ja slikt tjener du virkelig på. Det hadde endt med at du hadde blitt anmeldt og forhåpentligvis blitt buret inn for uprovosert vold. Det er nok av tikkende bomber i det norske samfunnet om ikke du også skal gjøre deg til en. :roll:

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar
Ja slikt tjener du virkelig på. Det hadde endt med at du hadde blitt anmeldt og forhåpentligvis blitt buret inn for uprovosert vold. Det er nok av tikkende bomber i det norske samfunnet om ikke du også skal gjøre deg til en. :roll:

 

Tror du tolka det litt feil.

 

Jeg regner med at han ville provosert fram vold om han ikke hadde stukket med en gang, og da ville det blitt tolket som selvforsvar fra min side.

Dog, om han absolutt ikke er agressiv at all, bare ringer jeg politiet mens han fortsatt er der.(Så stikker han nok)

Lenke til kommentar
Nyankommen asyl-lykkejeger. Garantert.

Eventuelt evneveik sunnmøring person fra kystområdene et stykke nord for Bergen.

 

Ja, at han har rømt fra et av mottakene der, ja. Ikke utenkelig.

Utrolig hvor hardt du ønsker at det skal være en asylsøker!

Det er nesten så en kan begynne å spekulere i om det er du som har kledd deg ut og gjør dette for å sette asylsøkere i et dårlig lys. Men så er det bare det at ingen ser ut til å ta den vinklingen på saken, slik at du må inn her for å pushe diskusjonen over i "riktig retning" ..

 

Hadde det vært bedre for damen om personen hadde vært etnisk norsk?

Skal ungene som møtte Lommemannen være glad for at han var norsk/nordmann og ikke innvandrer eller asylsøker?

Lenke til kommentar

Kan gi en liten update. Han var ikke innom i går så tenkte kanskje det hadde roa seg ned. Hun hadde da venninen med seg på jobb og de såg ikke noe til han.

 

Men idag kom han innom igjen og begynte å gjøre akuratt det samme som forrige dag, gå bak kassa og ta på henne etc. Men siden hun hadde snakka med moren på telefonen rett før han kom inn og telefonen låg på bordet menst moren hørte på tror jeg hun hadde litt mer mot. Hun sa vertfall at hun ikke likte han, og ville ikke ha noe kyss eller noe med han å gjøre. Her blei han veldig sur og holdt handa oppe i ei stillig der det såg ut som han skulle slå dama mi i ansiktet. Han gjorde det ikke men tok heller handa til dama mi og holdt den hardt fast slik at det gjorde vondt. Han gikk etter dette ut av butikken og virka veldig sur.

 

Han pleide vist til vanlig og vere veldig bli når han gikk ut av butikken og gi henne ett slengkyss og sånt, men idag gikk han bare rett ut og såg forbanna ut.

 

Hun har nå ringt til politiet og de er litt mer hjelpsomme, og skal gi beskjed til alle patruljebilene om hvordan mannen såg ut. Sikkert enkelt å se han siden han gikk med en lakserosa bukse og solbriller.

Hun har også fått noen til å sitte i en kafe over gata som kan komme vist han kommer til butikken igjen. Hun har vertfall to personer som er i butikken nå. Så får vell bare vente og se hva politiet finner ut.

 

Tror vertfall det kan bli verre vist det fortsetter.

Lenke til kommentar
Hm. Ikke så stabil nei. Husk at hun må være forsiktig da det kan hende han kommer tilbake med andre intensjoner om å " bare " gifte seg med henne neste gang.. Bra at det er noen som passer på henne der, og det er bra at politiet endelig bryr seg :)

Stå på!

 

Ja saken er nå anmeldt, og politiet leter etter han:) Tror det skulle ha noen sivilpoliti i nærheten av butikken også så vist han kom og hun ringte ville de vere på plassen med en gang. Får håpe de greier å finne han, eller at han har gitt seg etter det som skjedde i går.

Lenke til kommentar

Jeg likte veldig godt at damen din konfronterte han mannen!:D Men det er en veldig ekkel sistuasjon dere har kommet opp i som jeg håper løser seg snart:) Hadde det vært min dame som hadde hatt dette probleme så hvet jeg hvordan jeg hadde følt meg... Det er ikke noe kjekt når slike ting skjer.

Lenke til kommentar

Antakeligvis en psykisk syk mann som har sluttet å ta medisinene sine etter en god periode. Jeg hadde varslet politiet, så kunne de geleidet ham ned til psykiatrisk klinikk. Å begynne med egne, fikse idéer er ikke så smart dersom vedkommende er syk. Da kan det fort utarte seg, ser jeg for meg.

 

Edit: Ja, se det. Du hadde allerede varslet politiet, ja. Kan lønne seg å lese tråden ferdig før en skriver innlegg.

Endret av Olsenhower
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...