Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst]Dama har problem med en "stalker"


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Dama mi bor i Bergen og har nettopp starta en ny jobb. En av de første dagene kom en utenlands mann inn i butikken og bare stod der og såg på henne i en god stund, og til slutt kom han opp til kassa og begynte å legge ut om at hun var den vakreste jenta han noen gang hadde sett og at han ville gifte seg med henne etc. Dama mi sa at hun hadde kjæreste men han la berre ut om at i landet hans var det helt greit å ha flere kjærester så dette kom ikke til å bli noe problem. Stod der sikkert i 10 min og ga hun komplimang før han gikk. Han kom og inn senere med noe godteri han hadde kjøpt til henne og gikk igjen etter en liten stund.

 

Hun fortalte dette til meg og synst jo selvfølgelig bare dette var veldig morsomt at noen ville gjøre dette.

 

Men dagene etterpå ble det verre.

Dag 2 gikk han bare utenfor butikken uten å komme inn. Men han var utenfor ca hele tiden.

Dag 3 ( idag) kom han inn i butikken igjen og begynt å komme bak kassa der hun satt. Han hadde med presanger til hun og begynte og ta rundt henne og kysse henne på handa/ned over halsen. Holdt hun hardt i begge hendene og ville ikke slippe. Sa masse rart om at han ville gifte seg med hun, og hadde med seg en ring som han insisterte på at hun skulle ha. Hørte ikke på hva dama mi hadde å si og bare stod der og sa at de skulle gifte seg. Han gikk da til slutt.

 

Hun ringte rett etter dette og forstod fort at det ikke bare var noe som kom til å vere ett engangstilfelle. Etter han hadde gått ringte hun til politiet og fortalte hva som hadde skjedd. De sa selvfølgelig ikke noe mer enn at de ikke kunne gjøre noe med saken siden de ikke kunne han en politimann ståendes på jobben og vente på at mannen skulle komme. Hun var også innom en butikk i nærheten og spurte om de kunne hjelpe hun. Men den butikken hadde en person som de betalte vist noe sånt skulle skje, og kunne ikke hjele hun.

 

Dama mi jobber på en liten dynebutikk der de ikke er noen serlig kunder, og sjefen er på tur i kina i tre veker. Så jeg lurer bare på om dere har noen synspunkt på hva som kan bli gjort her. Jeg ser bare for meg at dette kan bli verre og verre. Og at denne mannen bare kan bli mer og mer agressiv. Han snakker heller ikke noe norsk så har sikkert nettopp komt til landet. Dama mi er 20 år og mannen er sikkert rundt 30 åra. Så hun har selvfølgelig ikke så mye hun kan gjøre vist han blir sur og begynner med vold.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hun har ikke snakket med noen andre enn politiet, og kunne kanskje kontakta vekter. Men problemet er vell at de ikke gidder å stå der en hel dag å vente på at han skal komme innom butikken. Var vertfall det problemet politiet hadde.

 

Den andre butikken hun snakket med betalte sikkert en vekter for slike oppgaver, men dette er jo litt vansklig siden sjefen der dama mi jobber er på ferie.

 

Jeg bor tre timer unna, men skal der i helgen og hun skal sikkert jobbe da. Hun har sagt til han at jeg bor i Bergen fordi dette spør han om hver gang. Idag spurte han hvor jeg hvar, og når hun sa at jeg var i leiligheten sa han bare " ohh to bad". Så er litt skeptisk på hva han vil gjøre vist han ser en annen person som er med hun på butikken. Har sagt til hun at hun burde prøve å få med seg en venn på butikken som kan si at han skal komme seg vekk og aldri komm tilbake, men jeg er faktisk ganske skeptisk på hva reaksjonen blir.

Lenke til kommentar

Er jo for ille at hun må stå i butikken der og vente til det faktisk skjer noe før politiet kommer. Men jeg skjønner jo hva de mener også da.

Du kan jo ringe et vekterselskap og spørre om det er muligheter for at de kan komme innom om hun ringer. Kanskje spørre om du kan få nummeret til vekterne som er i området der og om de muligens kan ta en tur innom for en kort periode.

 

Eller om du kjenner et par "bolere" som kan stå i området der og passe på litt.

 

Jeg stemmer for at vi arrangerer forumtreff i butikken. Skal vedde på at 40-50 svette nerder i en aggressiv diskusjon om TP-kabler skremmer bort den fyren.

Endret av DemonFudge
Lenke til kommentar

Hun bør avvise gaver fra ham. Tror hun må betale en person for å være der på jobben en hel dag, ettersom denne fyren kommer hver bidige dag, er det ikke så?

Hun bør ikke stå der alene, ettersom fyren allerede har brukt (mild) vold mot henne.

 

Hva med å si at hun kommer til å ringe politiet hvis han kommer tilbake?

Endret av Frankline
Lenke til kommentar
Er jo for ille at hun må stå i butikken der og vente til det faktisk skjer noe før politiet kommer. Men jeg skjønner jo hva de mener også da.

Du kan jo ringe et vekterselskap og spørre om det er muligheter for at de kan komme innom om hun ringer. Kanskje spørre om du kan få nummeret til vekterne som er i området der og om de muligens kan ta en tur innom for en kort periode.

 

Eller om du kjenner et par "bolere" som kan stå i området der og passe på litt.

 

Jeg stemmer for at vi arrangerer forumtreff i butikken. Skal vedde på at 40-50 svette nerder i en aggressiv diskusjon om TP-kabler skremmer bort den fyren.

Hadde glatt vært med på det hvis jeg hadde vært i byen! :D

 

Bli med henne på jobb i helgen, og konfrontér ham når han kommer innom. Inntil da bør kjæresten din får mobilnummer til de som jobber i butikken ved siden av, så de kan komme inn og jage ham bort dersom det blir problemer.

Lenke til kommentar

Er ikke verre enn å ringe vekterselskapet butikken har avtale med, og deretter bare fortelle om situasjonen, så vil det enten være slik at man får en alarmknapp (sånn med to knapper for å tilkalle vekter), eller at en vekter kommer fysisk og sitter på bakrommet e.l.

 

Har vært med på dette der jeg jobber. Folk som venter på betjeningen på en litt annen måte da, men fortsatt nogenlunde samme sak.

Lenke til kommentar

Finnes det noen rom i butikken (f.eks. lager eller noe) som kun har en utgang (helst uten vinduer)? Hvis ja, be kjæresten gjøre følgende:

 

1. Si til mannen at han skal bli med til det rommet, slik at de kan ha det gøy der.

2. Be mannen vente i rommet, mens kjæresten din bare skal hente noe fra selve butikken.

3. På vei ut av rommet, låser hun døra. Nå kan han ikke komme seg ut!

4. Ring politiet.

5. Vent til politiet kommer, og du slipper å høre fra den mannen igjen.

6. Søk på en jobb der det er andre til stede også, slik at hun slipper slike ekle situasjoner igjen.

Lenke til kommentar

Latias det var det værste forslaget sålangt. Lure med seg en smågal utlending med på et bakrom, når du vet han har lyst å sexe deg. Kan gå virkelig galt. Er det kjøpesenter hun jobber på? Isåfall burde hun ta det opp med vaktselskapet og evt få han utestengt fra senteret.

Lenke til kommentar

"Han hadde med presanger til hun og begynte og ta rundt henne og kysse henne på handa/ned over halsen. Holdt hun hardt i begge hendene og ville ikke slippe."

 

Hva? Dette lot hun skje eller hva? Forklar nærmere. Dette høres jo nesten ut som god nok grunn til at politiet skal involveres.

Lenke til kommentar
Latias det var det værste forslaget sålangt. Lure med seg en smågal utlending med på et bakrom, når du vet han har lyst å sexe deg. Kan gå virkelig galt. Er det kjøpesenter hun jobber på? Isåfall burde hun ta det opp med vaktselskapet og evt få han utestengt fra senteret.

Er sikker på at slike menn gjør alt jenta ber om. Er jo ingen andre som er villige til å hjelpe, så synes det er et greit forslag.

 

Hvis hun jobber på et kjøpesenter, er det jo bare å skrike etter hjelp.

Lenke til kommentar
"Han hadde med presanger til hun og begynte og ta rundt henne og kysse henne på handa/ned over halsen. Holdt hun hardt i begge hendene og ville ikke slippe."

 

Hva? Dette lot hun skje eller hva? Forklar nærmere. Dette høres jo nesten ut som god nok grunn til at politiet skal involveres.

 

Hun lot dette skje fordi han holdt begge hendene hardt fast, slik at hun ikke kunne gjøre noe motstand. Hun sa jo selvfølgelig at han skulle stoppe men han stod berre der og sa at han elsket henne etc. Hun er jo liten og har ikke noe spesielt å gjøre mot enn mann som sikkert var rundt 28 års alderen.

 

Han har vert der tre dager på rad nå siden han først kom inn, og sa at han skulle komme hver dag frammover, men kommer ikke på noe bestemt tidspunkt. Driver sikkert å går rundt til det ikke er noen i butikken. Butikken ligger i en av sidene gatene nede ved bryggen i bergen, og butikken har vell ingen spesiell kontakt med noe vaktselskap.

 

Men hadde vell kanskje vert en ide og tatt kontakt med ett vaktselskap som kunne komme så fort hun ringte, eller hun stod klar med en melding der det foreksempel står " han er her" til en vekter som er i nærheten. Problemet med politiet er jo at han bare blir der i rundt 5-10 min om gangen. Ser for meg at dette er en person som sikkert kan begynne å følge etter henne når hun også er ferdig på jobb, så begynner å bli urolig.

 

 

bor du i bergen ts? hvorfor ikke bare henge der en dag?

 

Nei jeg bor tre timer fra bergen og har fast jobb utenom i helgene. Skal der til helga og blir med hun på jobb da vist hun skal jobbe. Men når han sier at han skal komme der hver dag og det bare virker som han gjør mer og mer alvorlige ting hver dag så blir jeg veldig urolig.

Lenke til kommentar
Går det an at sjefen hennes kan komme tilbake tidligere? Dette er egentlig en krisesituasjon med en av hans ansatte. En mulighet er også at du kan ta ut ferie nå (og forsøke og forklare alvoret i situasjonen for sjefen din). Alt for å redde dama...

 

Hun skulle kontakte sjefen men er jo litt vansklig siden han er i Kina. Men jeg tenkte å snakke med sjefen min om det var mulig å få fri fra onsdag og ut og reise til Bergen da. I morgen skulle en venninde vere med på jobben, slik at hun vertfall greier å sitte der uten å ha konstant frykt.

Lenke til kommentar

Dra ned dit og vær i butikken som en tilfeldig til han kommer. Har du tid gjør du det. Hater sånne folk som ikke tar hint. Har fikset en del av de selv, de trenger seg et sjokk og en realitetssjekk før de gir opp. Også hjelper det også veldig hvis dama di viser TYDELIG at hun ikke er interessert. Tror problemet til mange damer er at de ikke tør å sette hardt mot hardt, men det må til. Så de bare står der og personen vet ikke om de er interessert, eller ikke.

Lenke til kommentar

Tror ikke det er så smart med fysisk konfrontasjon. I så fall bør du belage deg på det verste. Personen som beskrives utøver sosiopatiske trekk og tilhørende mental ustabilitet. Dette kan potensielt være meget farlig, både for deg og dama di. Hvis hun hele tiden har frastøtt han og han allikevel velger å forfølge, synes jeg det er en politisak.

 

Ellers tror hun må vise klart og tydelig at hun ikke er interessert. Ved å tie kan det tolkes som en slags godkjennelse. Sjenerte damer trenger ofte kun litt overtalelse, komplimenter og berøring for å vinnes over. Således er jakten.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...