Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst]Dama har problem med en "stalker"


Anbefalte innlegg

Enten er han bare desperat etter å gifte seg for å få oppholdstillatelse eller så er det en sjuk faen. Kanskje begge deler. Det som kjennetegner alle "stalkere" er at de lider av sosiopati og kanskje andre mentale lidelser òg. Verste sort.

 

Håper politiet tar det svinet.

 

Som andre sa tidligere, jeg ville også rådet dama di til å ha en pepperspray på lur, just in case. Tror ikke det er ulovlig å bruke det i selvforsvar, og det kan hende han dukker opp igjen i butikken før politiet har funnet ham. Det er bedre å være føre var...

Endret av LostinSpace
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk telefon i sted etter at det har vert rolig siden torsdag. Virker som han sitter en plass og observerer om det bare er dama mi som jobber eller om hun har med seg noen på jobb.

 

Men han kom inn idag menst dama mi hadde med seg ei jente som jobba der før, og tror det var andre kunder i butikken. Han hadde caps og solbriller på seg så tror ikke det vart oppservert at det var denne mannen først, men han spurte da etter en pose, og menst han stod der prøvde han å ta telefonen til hun som jobba der tidligere. Gikk vist bare etter dette uten å få tak i mobilen, men stod oppe i gata en liten stund og såg ned på butikken.

 

Ringte politiet og de skulle komme ned, men han er vell komt seg vekk, så håpet er vell bare at de greier å fange han menst han går rundt siden kles valget hans er veldig merkelig. Men virker som han har ganske god kontroll på hva som foregår. Dama skal komme hjem til meg idag da og vere her i uken så hun greier å få litt søvn. Har 0 trygghet der hun bor nå og får ikke noe søvn/ er veldig redd. Så tror det skal bli bra får hun å komme hjem her litt.

Lenke til kommentar

Nesten så jeg får lyst til å ta turen selv, bare for å se denne fyren.

 

Så kan vi feire på Peppes etterpå da. :fun:

 

Men faen så ekkelt, at han spaner på butikken og sånn. Hva om de som er der med henne gjemmer seg på bakrommet til han kommer og ringer politiet eller noe sånt, mens fruen din oppholder han? Har vel sikkert prøvd det men.

Lenke til kommentar

Hm.. Vet at det finnes noen "liv-vakter" men det er vel egentlig ikke lov i norge så vidt jeg vet. En på jobben min driver et livvaktfirma utenlands. Altså, han passer på objekter som betaler han for å gjøre det da. Vet ikke hvorvidt dette er lov i norge og om det er noen som har slike bedrifter i norge.

 

Men det hadde kanskje vært et forsøk og komme i kontakt med en person som dette som kan stå ved butikken som kan tilkalles asap om han kommer inn igjen?

 

Ikke vet jeg:P bare en tanke som streifet meg atm:P

Lenke til kommentar
Eller bare få noen til å observere butikken i noen timer, og ringe politiet når mannen skulle dukke opp?

Er ikke alle som har tid til å sitte og observere en butikk i flere timer da...

Jeg hadde nok gjort det vis noen hadde spurt meg. Fikk litt lyst til å stikke ned en tur å se etter han, men hadde vel bare gjort saken være. Og bor uansett ikke i bergen lengre.

Lenke til kommentar
Nesten så jeg får lyst til å ta turen selv, bare for å se denne fyren.

 

Så kan vi feire på Peppes etterpå da. :fun:

 

Men faen så ekkelt, at han spaner på butikken og sånn. Hva om de som er der med henne gjemmer seg på bakrommet til han kommer og ringer politiet eller noe sånt, mens fruen din oppholder han? Har vel sikkert prøvd det men.

 

Ja hadde jo vert en god ide, men butikken har ikke noe bakrom:p Er en veldig liten butikk. Enten så har han veldig kontroll og holder utkikk på butikken når hun jobber og passer godt på at ingen andre er der, ellers er det bare veldig flaks. Men han har komt inn menst hun jobben sammen med andre, bare at da var han kledd slik at det var vansklig å se at det var han, og for sent.

 

Det virker vertfall som politiet tar saken seriøst, og får håpe de greier å finne han før de gir opp. Dama er hjemme hos meg nå da, slik at hun får seg litt søvn siden hun ikke har fått noe på en uke. Så da kan jeg vertfall ha en litt betryggenden følelse. Hun skal til bergen igjen på onsdag men dette blir med sjefen siden han nå er hjemme. Så vi får se hva han greier å finne ut. Det blir vell mest sansynlig til at hun flytter hjem igjen siden hun ikke greier å sove alene og det ikke er alltid de hun bor sammen med er i leiligheten.

 

At noe sånt skal skje og ødelegge hele året i Bergen for henne synest jeg bare er helt forferdelig...

Lenke til kommentar

Trist å lese sånt. Ja, får si som alle andre her; Lykke til! Håper det ordner seg.

Jeg blir provosert av å lese dette og har nesten lyst til å ta meg turen selv. For jeg hadde ikke likt å være deg i denne situasjonen som bare må sitte og se på nærmest at dama blir trakassert.

 

Lykke til, håper det går bra :)

Lenke til kommentar

TS, hvor mye/lenge skal dama di terroriseres før DU kan gripe inn?

Jeg oppfordrer deg ikke til vold på noe som helst måte, men bare lurer noe jævlig på det.

Jeg ser at du er veldig tålmodig person og klarer å takle adrenalinkick bedre enn meg.

 

 

Personlig jeg hadde møtt opp der, slåss mot han til en av oss havnet i luftambulansen.

 

PS: Ikke kom med "det er ikke Afghanistan".

 

Takk.

Lenke til kommentar

Svinet driver fortsatt å pønsker på noe altså? Dette høres skummelt ut. Sånne folk skulle jeg ønske det bare gikk an å trylle vekk. Håper politiet gjør jobben sin nå da. Forhåpentligvis får de tatt ham litt brennkvikt.

Jeg blir som andre her svært provosert når jeg leser dette her. Håper det ordner seg, ingen burde være nødt å leve i utrygghet og måtte se seg over skulderen til stadighet i frykt for slike drittsekker.

Lenke til kommentar

Utrolig ekkel sak. Uansett om han kanskje aldri ville gjort henne noe vondt, så kan han ikke være helt klar i toppen. Forstår godt damen din syntes dette er utrolig ubehagelig. Ville kjøpt pepperspray og stun gun som jeg hadde hatt i vesken. Samtidig som jeg hadde ringt og rapportert hver eneste hendelse med denne mannen. Viktig å ha dokumentasjon på hvor skrudd denne fyren er og hvor mye ubehag han har skapt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...