Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

[Løst]Dama har problem med en "stalker"


Anbefalte innlegg

TS, hvor mye/lenge skal dama di terroriseres før DU kan gripe inn?

Jeg oppfordrer deg ikke til vold på noe som helst måte, men bare lurer noe jævlig på det.

Jeg ser at du er veldig tålmodig person og klarer å takle adrenalinkick bedre enn meg.

 

 

Personlig jeg hadde møtt opp der, slåss mot han til en av oss havnet i luftambulansen.

 

PS: Ikke kom med "det er ikke Afghanistan".

 

Takk.

 

Hun har vert hjemme hos meg i en uke nå, så har ikke skjedd noe siden sist fredag da hun reiste. Jeg er en veldig rolig person ja, og jeg har ikke tilgang til å reise der når jeg vil siden jeg nettopp har startet i ny jobb. Greit at jeg greier å holde meg rolig når jeg sitter her inne, og er sikkert den minst voldelige personen som finnes. Men det betyr ikke at jeg ikke ligger våken om nettene og tenker på dama mi og det som har skjedd, og at jeg går og lurer på det hele tiden. Har ringt hun 1000 ganger for å spørre om det går bra siden jeg er redd for at han skal komme og finne hun der hun bor.

 

Om han kommer til å gjøre noe nå når hun reiser tilbake til bergen vet jeg ikke, men sjefen er vertfall med hun på jobb idag og i morgen, og skulle snakke med politiet/ han som eier huset der butikken er og sjå hva som kunne gjøres med vaktholdet. Og hun skal ikke jobbe alene fram til hun flytter hjem til der jeg bor 1. November.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En vennlig proaktiv anmodning:

 

Dette er et universelt problem, som har mange sider. Her er vi først og fremst opptatt av de personlige, altså hva dette paret kan gjøre i denne situasjonen. De som føler for å gjøre dette til nok en innvandringsdebatt er velkommen til å starte en tråd om det i Politikk.

 

Ser at en del brukere sier de "kunne" ha vært med på å sitte vakt i butikken i en periode. Det er selvsagt en løsning (som jeg har vært med på selv i sin tid.) Men jeg minner om at loven ikke ser med blide øyne på selvtekt og borgervern, så noen foslag om å møte opp for å banke opp fyren vil ikke bli akseptert.

 

Reaksjoner tas på PM, ikke i tråden.

 

Geir :)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_Monsen_*

Hvor i Bergen er det hun jobber, og hvilken butikk?

 

Jeg spør ikke fordi jeg har planer om noe "usivilisert" eller voldelig, men er i grunnen bare nysgjerrig. Hvis det er i nærheten av der jeg jobber, går det jo ann å holde et øye på omgivelsene, og være litt på vakt.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Vet ikke om situasjonen er over nå, men det verste dere kan finne på ville jeg si er å utføre vold eller sperre han inne på egen hånd.

 

Mitt tips er som mange andre sa en vekter som kjapt kan tilkalles, eller at hun har med seg en eller flere venner som kan være med henne. en annen mulighet kan jo selvfølgeig være å finne seg en ny jobb. Men det er jo slettes ikke sikkert hun synes det ville være aktuelt, bare et forslag.

 

Det er virkelig synd med sånne ekle folk, håper dette løser seg :)

Lenke til kommentar
Utrolig ekkel sak. Uansett om han kanskje aldri ville gjort henne noe vondt, så kan han ikke være helt klar i toppen. Forstår godt damen din syntes dette er utrolig ubehagelig. Ville kjøpt pepperspray og stun gun som jeg hadde hatt i vesken. Samtidig som jeg hadde ringt og rapportert hver eneste hendelse med denne mannen. Viktig å ha dokumentasjon på hvor skrudd denne fyren er og hvor mye ubehag han har skapt.

 

Stun gun (elektrosjokkvåpen) er forbudt å selge, kjøpe eller eie i Norge.

 

Det er ulovlig å eie tåregass (herunder bla. CS- gass og pepperspray), uten tillatelse fra politiet. Det fins et rundskriv om hvilke forsvarssprayer som regnes som tåregass. Noen forsvarssprayer som f.eks. Zum, Safe & Go osv. regnes ikke som tåregass. Disse er helt lovlige å eie og bære sånn helt uten videre.

 

Det er forbudt å kjøpe eller på annen måte erverve, eie eller inneha elektrosjokkvåpen, springkniver, batangakniver, stiletter, slåsshansker, batonger, karatepinner, kastestjerner, blåserør for utskyting av piler etc. og spretterter. Denne bestemmelsen gjelder ikke for våpen som er bestemt for eller tilhører politiet eller Forsvaret, eller for våpen som er bestemt for eller tilhører samling.

– våpenforskriftens § 1-1

Lenke til kommentar
Åssen går det med denne saken? Har politiet fått tak i fyren som var ekkel mot dama di?

 

Nei hun har flyttet hjem nå, så saken er vell så og si glemt nå. Vet ikke om politiet har prøvd noe mer på å finne han, er ikke så enkelt å få tak i dem. Hun har vertfall slutta på jobben i Bergen og jobber nå hjemme, uansett om det er veldig kjedelig at noe slikt må dra henne vekk fra det hun egentlig ville gjøre. Hun har det bra nå da, så får håpe vi begge slipper å oppleve noe slikt igjen.

 

Kan vell si at saken er løst siden hun aldri kommer til å jobbe på denne plassen igjen. Vil virkelig takke for mange gode innlegg som har hjulpet både meg og dama! :)

Endret av Hanzi.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...