Gå til innhold

Risen - blir det årets spill?


Anbefalte innlegg

Jeg brukte 48 timer ingame. Synes spillet hadde en bra lengde. Men jeg gjorde også 95% av side questene gjetter jeg på.

 

Jeg jaktet ned og drepte alle monstrene på hele øya før jeg gikk videre til act 2. Jeg gjorde alt i quest loggen og snakket så med alle NPCene i alle tre quest hubene, for å forsikre meg om at jeg ikke hadde gått glipp av noen side quests.

 

Var level 18 da jeg startet act 2. :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg opplevde aldri noen bugs med noen quests.

 

Jeg tok med veldig god tid i spillet, det skal sies. Jeg elsket atmosfæren, og sugde den til meg. Jeg snakket med alle NPCer, engasjerte meg i rene dialog quests i byene, og satt tolmodig og hørte på alt alle sa.

 

Det værste med Risen er at spillet slutter. Jeg har lyst til å spille mer, men å starte på nytt frister ikke akuratt med en gang, da jeg føler jeg opplevde alt på første gjennomspilling.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Har komt meg litt uti act 2, og begynner å bli litt lei. Elsket act 1, i byen og i klosteret. Gøy å løse mysterier og få høre hva alle de merkelige karakterene hadde å si. Akkurat nå er det litt "gå HELT vest på øya og snakk med en fyr som vil fortelle deg at han vil du skal gå til den andre siden av øya for å få tak i en krystall som er bevoktet av blablabla og gå tilbake til meg". Veldig typisk, kjedelig, standard RPG-spill-oppsett.

 

Tar det seg opp igjen eller?

Lenke til kommentar
(...) Anywaste, leste at sted at det var en forskjell på å bli Mage og Warrior når du ble fullverdig Order-medlem og du kom til kapittel 2. Syns det var diffust hvordan man kan bli magiker, ser at jeg ikke kan lære seals nå. Noen som vet på hvilket punkt dette blir bestemt? Er det når man svarer på de spørsmålene fra inkvisitoren (prioriterte svarene med strength og hp over de med mp fordi jeg ville bli litt sånn battlemage)?

Du kan ikke bli magiker hvis du blir tatt i fange av The Order. Den eneste måten å bli det på, er å komme på godsiden til Order i Harbour Town, slik at du får et "letter of recommendations" som du kan ta med deg opp til klosteret og melde deg inn selv.

Takker, men fant det ut selv på gamefaqs-boardet til Risen, skal kjøre den ruten når jeg spiller det på nytt etter jeg runder det.

 

Siden jeg er i Order oppdager jeg også plutselig nå at jeg ikke kan trene sverd over level 7. Noe jeg syns er ganske rart. Hadde satt øynene mine på å bli level 10 sverdmann fra starten, men spillet bare nekter deg det når du er Order.

Ikke alle trenerene kan trene hele veien til 10. I tillegg, må du være på chapter 3 eller 4 (litt usikker). Let etter noen andre sverd-trenere. Jeg veit det er et par i Harbour Town. Sjekk quest loggen din.

Fått bekreftet at det stemmer. Det er en av svakhetene til å joine Order, du får ikke sverd og øks over nivå 7, akkurat som at du ikke kan lære magi med bandittene.

 

Tror skaperne har ment at alle Order-folk skal bli tvunget til å bruke Staff, noe som er litt rart i og med de lot meg bruke sverd under hele Order-treningen hvor hensikten liksom var å lære staff.

 

Jukset litt for å gå rundt det. Når jeg levelet opp og fikk 10 LP åpner jeg konsoll og skriver 'Teach CombatSword #' hvor # er level. Deretter kjører jeg 'Edit PC_Hero' for å fjerne LP igjen. Fjernet ikke penga treningen kosta, men jeg kan tillate meg selv såpass juksing.

Lenke til kommentar
Fått bekreftet at det stemmer. Det er en av svakhetene til å joine Order, du får ikke sverd og øks over nivå 7, akkurat som at du ikke kan lære magi med bandittene.

 

Tror skaperne har ment at alle Order-folk skal bli tvunget til å bruke Staff, noe som er litt rart i og med de lot meg bruke sverd under hele Order-treningen hvor hensikten liksom var å lære staff.

 

Jukset litt for å gå rundt det. Når jeg levelet opp og fikk 10 LP åpner jeg konsoll og skriver 'Teach CombatSword #' hvor # er level. Deretter kjører jeg 'Edit PC_Hero' for å fjerne LP igjen. Fjernet ikke penga treningen kosta, men jeg kan tillate meg selv såpass juksing.

 

Hvordan får du frem konsoll?

Lenke til kommentar
Det værste med Risen er at spillet slutter. Jeg har lyst til å spille mer, men å starte på nytt frister ikke akuratt med en gang, da jeg føler jeg opplevde alt på første gjennomspilling.

 

Det kan du strengt tatt ikke ha gjort, hvis ikke du miksa og triksa veldig med save/load. Spillet har jo minst to vesentlig forskjellige retninger å ta, order eller banditt, og i tillegg kan du i Order velger mellom mage og Warrior of the Flame, eller hva det heter.

Lenke til kommentar
Og dermed den minale utgiften sneaking + pick pocket + pick locks er, så tidlig i spillet, får du igjen mangefold.

Spilte meg fint igjennom hele spillet uten Pick Locking, Sneaking og Pocket Stealing. Var aldri tom for penger og hadde heller ingenting å bruke penger på. Så jeg kan ikke helt se hvordan du har klart å vært rakablakk uten å finne ei krone. Nå skal det sies at jeg ikke har spilt Dons camp da.

Lenke til kommentar
Og dermed den minale utgiften sneaking + pick pocket + pick locks er, så tidlig i spillet, får du igjen mangefold.

Spilte meg fint igjennom hele spillet uten Pick Locking, Sneaking og Pocket Stealing. Var aldri tom for penger og hadde heller ingenting å bruke penger på. Så jeg kan ikke helt se hvordan du har klart å vært rakablakk uten å finne ei krone. Nå skal det sies at jeg ikke har spilt Dons camp da.

 

Hvordan i F skaffer du penger da da? En kompis av meg spiller igjennom med en mage, han gikk for sneak som første, og tømte Harbour Town for alt. Hadde vel 2k+ i penger før han gikk til Monastry.

Etter å ha kjøpt noen spells og trent staffs var han blakk igjen.

Lenke til kommentar
Vil det bli mere "action" sener uti i spillet? Syns det er alt mye snakking og "finne ut av ting". Har vært i the swamp og komme meg inn til 'The Don', og nå har jeg dratt ned til Harbor for å gjøre en quest for Don. Men syns det er litt lite slåssing og slikt. :p

 

Slapp av, du har så vidt begynt :)

Gjør deg ferdig i Harbour og få kommet deg ut i verden så blir det mer action.

Synes du det blir lite da er det bare å ta en avstikker et par meter inn i skogen fra stien og du er dømt til å måtte sloss.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Ok, jeg skyter i mørket her.

Av en eller annen grunn klarer jeg ikke lenger å equippe våpen ved å trykke på tredje museknapp. Er det noen andre som har lignende problem?

 

Edit:

Hjalp å trykke 1.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...