Gå til innhold

Risen - blir det årets spill?


Anbefalte innlegg

Hmm.. Jeg vet dette var et problem for noen i Gothic 3 også. Lurer på om det var AMD faktisk. Er ikke helt sikker, men iallefall hjalp det for endel med BIOS-oppgradering.

Kan jo være verdt å prøve?

 

Ellers må jeg si Risen er et godt spill til tross for dets mange mangler. Grafikken er ikke opp til dagens standard, fysikken er ikke særlig god. Mouselook eller hva det heter burde vært et alternativ, et system som i feks Age of Conan vill vært å foretrekke. Hoppinga ser helt sykt ut, og man kan "bunny-jumpe" i sumper o.l for å komme fort frem. Små ting som gjør inntrykket dårligere desverre. Masse bugs i Quest-systemet som jeg håper blir fikset snart, svært irriterende å ikke kunne gjøre ferdig quests om man har svart litt feil osv. Burde i det minste blitt cancelled.

 

Jeg sitter med følelsen av at de har gitt ut et potensielt fantastisk spill altfor tidlig. Selve følelsen når man spiller er ikke så god som den burde være. Litt vanskelig å forklare men dere skjønner nok.. Forøvrig veldig enig med Spud i det han skriver.

 

Jeg venter spent på patch :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Boksen min heter Gothic Universe.

Du får med papirmanual til G3, men ikke de andre.

 

På platene står det Gothic 1 + manuals, Gothic 2 Gold + manuals, Gothic 3.

 

Hva som ligger i "gold" vet jeg ikke, står ikke mere på cd-coveret.

 

Gold betyr at den inneholder ekspansjonen ;-)

Lenke til kommentar
Hvis man stjeler fra en person og blir tatt på fersken, så går det ikke an å ha noe form for interaksjon med den personen lenger?

 

Jeg banka Cutter nede i Harbor Town her om dagen, i forbindelse med et Quest.

Han er jo som kjent en trainer, men han var ikke særlig villig til å trene meg etter det, hehe. Jeg prøvde så et av de der "joke" spells som jeg hadde.

Han lo svært godt, men etterpå ble det fremdeles ingen bedring. Jeg trodde disse spells skulle fjerne all mistro?

Lenke til kommentar
Hvis man stjeler fra en person og blir tatt på fersken, så går det ikke an å ha noe form for interaksjon med den personen lenger?

 

prøv en joke spell elns, det burde hjelpe.

 

 

Denne spoileren er et spørsmål jeg har angående et quest om "protection money" inne i byen.

 

I questet i byen hvor jeg skal skaffe "collection money" for weasle..hvordan får jeg tak i staven fra "the smith" (husker ikke navnet)

 

 

Hvis man stjeler fra en person og blir tatt på fersken, så går det ikke an å ha noe form for interaksjon med den personen lenger?

 

Jeg banka Cutter nede i Harbor Town her om dagen, i forbindelse med et Quest.

Han er jo som kjent en trainer, men han var ikke særlig villig til å trene meg etter det, hehe. Jeg prøvde så et av de der "joke" spells som jeg hadde.

Han lo svært godt, men etterpå ble det fremdeles ingen bedring. Jeg trodde disse spells skulle fjerne all mistro?

 

det funker bare av og til vil jeg tro.

 

men det var egentlig litt rart, for jeg banka cutter også, mest sannsynlig av samme quest (weed?)

men han ville prate med meg etterpå, han viste faktisk ganske stor respekt

Lenke til kommentar
Hvis man stjeler fra en person og blir tatt på fersken, så går det ikke an å ha noe form for interaksjon med den personen lenger?

 

Jeg banka Cutter nede i Harbor Town her om dagen, i forbindelse med et Quest.

Han er jo som kjent en trainer, men han var ikke særlig villig til å trene meg etter det, hehe. Jeg prøvde så et av de der "joke" spells som jeg hadde.

Han lo svært godt, men etterpå ble det fremdeles ingen bedring. Jeg trodde disse spells skulle fjerne all mistro?

 

Sliter ennå med Cutter. Men har fått tak i de 3 gullskålene og tenkte å gi dem til han inquisition-fyren ved varehuset i Harbour City. Men etter at han så meg "kikke" oppi kisten hans så har han vært lite sankkesalig, og dermed får jeg ikke levert ham de jævla skålene. Får generelt ikke snakke igjen med folk som har sett meg stjele. Tiden leger liksom ikke alle sår... :(

Lenke til kommentar
Sliter ennå med Cutter. Men har fått tak i de 3 gullskålene og tenkte å gi dem til han inquisition-fyren ved varehuset i Harbour City. Men etter at han så meg "kikke" oppi kisten hans så har han vært lite sankkesalig, og dermed får jeg ikke levert ham de jævla skålene. Får generelt ikke snakke igjen med folk som har sett meg stjele. Tiden leger liksom ikke alle sår... :(

Dine handlinger får konsekvenser. Det er jo noe av det som gjør ordentlige RPG-spill så interessante i forhold til mye annet.Ingen konsekvenser ville vært forsimpling av spillet. Synes Risen har en deilig vanskelighetsgrad på moderate og stortrives med å få juling, tidvis gjøre noen "feil" valg - og vite at når jeg har fullført kan jeg starte opp på nytt og foreta andre valg som gir nye problemstillinger og løsninger:)

 

Har ikke kommet så langt enda selv pga pc-trøbbel, men gleder meg til jeg igjen får byttet grafikk-kort. Da blir hver ledige time dedikert til Risen..

Lenke til kommentar

 

Sliter ennå med Cutter. Men har fått tak i de 3 gullskålene og tenkte å gi dem til han inquisition-fyren ved varehuset i Harbour City. Men etter at han så meg "kikke" oppi kisten hans så har han vært lite sankkesalig, og dermed får jeg ikke levert ham de jævla skålene. Får generelt ikke snakke igjen med folk som har sett meg stjele. Tiden leger liksom ikke alle sår... :(

Dine handlinger får konsekvenser. Det er jo noe av det som gjør ordentlige RPG-spill så interessante i forhold til mye annet.Ingen konsekvenser ville vært forsimpling av spillet. Synes Risen har en deilig vanskelighetsgrad på moderate og stortrives med å få juling, tidvis gjøre noen "feil" valg - og vite at når jeg har fullført kan jeg starte opp på nytt og foreta andre valg som gir nye problemstillinger og løsninger:)

 

Har ikke kommet så langt enda selv pga pc-trøbbel, men gleder meg til jeg igjen får byttet grafikk-kort. Da blir hver ledige time dedikert til Risen..

 

 

Om questene faktisk har blitt cancelled eller på en eller måte ferdige har jo spillet vært greit det, men nå pga bugga quests kan man ikke få levert evt kanselert de. Dermed ikke follow-ups osv. Så nå blir konsekvensene av du svarer feil at du ikke får avslutta quests. Frustrerende.

Lenke til kommentar
trykk "L" så får du opp den menyen.

 

For hvert quest får du se dialogen du hadde med questgiver i tilfelle du glemmer litt, pluss at øverst skal det stå det du i hovedsak trenger å vite :)

Forbanna dr... seriøst? Mener å ha trykket på hver eneste tast på tastaturet i håp om å få opp noe. Takker ;) Men må nesten vente til arbeidsdagen er slutt før jeg får testet.

Lenke til kommentar

Risen, som med Gothic, er et spill som går mye mer på spillerens dyktighet enn karakterens. Man kan teoretisk drepe ekstremt vanskelige fiender på level 1. Jeg hadde ikke noe problem med å utforske hele øya under act 1. I begynnelsen var det vanskelig, men etter hvert som jeg lærte meg kampteknikkene til monsterne ble det lettere og lettere.

 

Et så pent spill, med så gjennomført level design oppfordrer absolutt til utforskning.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar
Risen, som med Gothic, er et spill som går mye mer på spillerens dyktighet enn karakterens. Man kan teoretisk drepe ekstremt vanskelige fiender på level 1. Jeg hadde ikke noe problem med å utforske hele øya under act 1. I begynnelsen var det vanskelig, men etter hvert som jeg lærte meg kampteknikkene til monsterne ble det lettere og lettere.

 

Et så pent spill, med så gjennomført level design oppfordrer absolutt til utforskning.

 

Godt sakt! Denne type rpg setter en standard for gode rpg spill!

 

Edit (for ikke å poste for mye)

 

Her er enda et bilde som jeg syntes burde komme opp her..viser litt de fine omgivelsene og atmosfæren i spillet :)

 

risen6.jpg

Endret av xitto
Lenke til kommentar

PB har med Risen klart det Jowood og PB feilet så grovt på med Gothic3. Å lage et spill med samme dybde og stemning som de to første spillene i gothic serien. Selv om Risen ikke strekker seg helt opp Til Gothic 2 er det fortsatt for meg det beste spillet som har blitt sluppet på mange år.

 

Jeg håper bare at pengene som kommer PB sin vei nå ikke går til et overambisiøst prosjekt slik som gothic 3 er, Men at de heller holder seg til å lage nye historier etter samme oppskrift og i nogenlunde samme størelsesanorden som Risen. Det kan føre til mye god spillkultur i tiden som kommer :)

 

Men det kommer kanskje mer snadder, Bioware har gjort store ting før og nå får vi snart se hva de har knadd på de siste 6 årene :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...