Gå til innhold

Risen - blir det årets spill?


Anbefalte innlegg

Har spilt spillet i snart 3 timer nå, intrykket så lang er ganske så negativt, en endeløs reise i grisebanking, altså, karakteren min får grisebank, tenkte at jeg skulle gjøre det jeg som passer spille stilen min best, nemelig melle, men neida, Bandit camp = grisebanking deluxe, enten det er monstre eller vaktene der, man... skulle ikke ha snakka til sjefen til fighterene.... tror heller jeg skal starte på nytt å gå til harbour town og håpe at ting blir enklere der, ulikt andre, så liker jeg å kose meg med spillet, noe jeg ikke gjør nå....

 

jeg liker at ting er en utfordring, men nå det innebærer brøling slik at stemmen brister, da blir det for mye, og det selv på easy... jod sikker Oblivon leie i hånden thingy som sitter igjenn... men men... orker ikke å save fr hvert monster jeg dreper eller for hvert 10nde skritt...

 

men skal spille meg igjennom spillet for å se om det blir bedre etter vært... har selv opplevd å elske spil jeg før har hata

 

Min topp 3 lister er: Mass Effect, Oblivion og Fallout 3 i den rekkefølgen

 

akkurat nå er ikke Risen på noe nær samme nivå som de spillene,Oblivion er et helt fantastisk spill men en masse rollespill muligheter, og ja, spillet blir bare bedre med en hel haug med mods

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har spilt spillet i snart 3 timer nå, intrykket så lang er ganske så negativt, en endeløs reise i grisebanking, altså, karakteren min får grisebank, tenkte at jeg skulle gjøre det jeg som passer spille stilen min best, nemelig melle, men neida, Bandit camp = grisebanking deluxe, enten det er monstre eller vaktene der, man... skulle ikke ha snakka til sjefen til fighterene.... tror heller jeg skal starte på nytt å gå til harbour town og håpe at ting blir enklere der, ulikt andre, så liker jeg å kose meg med spillet, noe jeg ikke gjør nå....

 

jeg liker at ting er en utfordring, men nå det innebærer brøling slik at stemmen brister, da blir det for mye, og det selv på easy... jod sikker Oblivon leie i hånden thingy som sitter igjenn... men men... orker ikke å save fr hvert monster jeg dreper eller for hvert 10nde skritt...

 

men skal spille meg igjennom spillet for å se om det blir bedre etter vært... har selv opplevd å elske spil jeg før har hata

 

Min topp 3 lister er: Mass Effect, Oblivion og Fallout 3 i den rekkefølgen

 

akkurat nå er ikke Risen på noe nær samme nivå som de spillene,Oblivion er et helt fantastisk spill men en masse rollespill muligheter, og ja, spillet blir bare bedre med en hel haug med mods

 

For det første så er dette et spill hvor "DU" må kunne slost. Det er vanskelig, men i starten så er det ikke meningen å springe rundt i skogen å drepe alt du ser heller. Du må spille spillet steg for steg, selv spilte jeg på medium og har ikke noe problemer med å spille, verken slosting eller questing. Jeg koser meg veldig når jeg spiller det.

 

Står at playtime er 1 dag og 14 timer elns..så jeg har kommet ganske langt kan du si.

Lenke til kommentar
Har spilt spillet i snart 3 timer nå, intrykket så lang er ganske så negativt, en endeløs reise i grisebanking, altså, karakteren min får grisebank, tenkte at jeg skulle gjøre det jeg som passer spille stilen min best, nemelig melle, men neida, Bandit camp = grisebanking deluxe, enten det er monstre eller vaktene der, man... skulle ikke ha snakka til sjefen til fighterene.... tror heller jeg skal starte på nytt å gå til harbour town og håpe at ting blir enklere der, ulikt andre, så liker jeg å kose meg med spillet, noe jeg ikke gjør nå....

 

jeg liker at ting er en utfordring, men nå det innebærer brøling slik at stemmen brister, da blir det for mye, og det selv på easy... jod sikker Oblivon leie i hånden thingy som sitter igjenn... men men... orker ikke å save fr hvert monster jeg dreper eller for hvert 10nde skritt...

 

men skal spille meg igjennom spillet for å se om det blir bedre etter vært... har selv opplevd å elske spil jeg før har hata

 

Min topp 3 lister er: Mass Effect, Oblivion og Fallout 3 i den rekkefølgen

 

akkurat nå er ikke Risen på noe nær samme nivå som de spillene,Oblivion er et helt fantastisk spill men en masse rollespill muligheter, og ja, spillet blir bare bedre med en hel haug med mods

 

For det første så er dette et spill hvor "DU" må kunne slost. Det er vanskelig, men i starten så er det ikke meningen å springe rundt i skogen å drepe alt du ser heller. Du må spille spillet steg for steg, selv spilte jeg på medium og har ikke noe problemer med å spille, verken slosting eller questing. Jeg koser meg veldig når jeg spiller det.

 

Står at playtime er 1 dag og 14 timer elns..så jeg har kommet ganske langt kan du si.

 

haha er i Bandit camp og skal prøve å bli en av Don''s men..men fy søren hvor vanskelig når alle fighterene i campen er ute etter meg siden jeg sa ett eller annent jeg ikke burde til Fighter sjefen (husker søren hva han het XD) er et spill man trenger tålmodighet for å spille har jeg funnet ut, en kamp mot en fiende kan være opptil ett kvarter XD og når det er flere som er ute etter deg..beregn ett kvarter X 4-5 XD og man har egentlig ikke kommet noe særlig videre

Lenke til kommentar

Jeg har skaffet meg både sould drinker blade (2h sword) og stormwind blade (bastard) men ingen av de er verdt å bruke, for jeg skaffet meg titan sword som er bastard sword og gjør 80 dmg, pluss at jeg er god nok med sverd, så jeg kan bruke det som 1h og samtidig ha et brukbart skjold :)

 

Edit: Vel da har jeg runna spillet :/

Endret av xitto
Lenke til kommentar

Gothic 2 m/ expansion er uten tvil mitt all time favorittspill. Fatter ikke at jeg aldri har vært borti Risen før nå nylig. Satan jeg gleder meg!

 

Gothic 2 var og temmelig vanskelig i begynnelsen, men når man kommer inn i det og blir vant med kampsystemet og hvordan spillet skal spilles :love: Det er rett og slett det beste (Med Darkfall rett bak). Håper Risen blir lignende.

 

fant akkurat ut at jeg må begynne på nytt fordi questen er bugged. Trials of the Masters tror jeg questen heter. Hvis man snakker med to personer i "feil" rekkefølge så nekter den andre å snakke mer med deg...

Kjempekult å finne ut etter 15 timer... Jaja, der gikk det spillet i hylla.

Noen som kan forklare litt mer detaljert slik at jeg ikke faller i samme fella?

Endret av Venetar
Lenke til kommentar
Gothic 2 m/ expansion er uten tvil mitt all time favorittspill. Fatter ikke at jeg aldri har vært borti Risen før nå nylig. Satan jeg gleder meg!

 

Gothic 2 var og temmelig vanskelig i begynnelsen, men når man kommer inn i det og blir vant med kampsystemet og hvordan spillet skal spilles :love: Det er rett og slett det beste (Med Darkfall rett bak). Håper Risen blir lignende.

 

fant akkurat ut at jeg må begynne på nytt fordi questen er bugged. Trials of the Masters tror jeg questen heter. Hvis man snakker med to personer i "feil" rekkefølge så nekter den andre å snakke mer med deg...

Kjempekult å finne ut etter 15 timer... Jaja, der gikk det spillet i hylla.

Noen som kan forklare litt mer detaljert slik at jeg ikke faller i samme fella?

 

Det er vel kansje ikke en bug akkurat, men dette spillet er designet slik at dine valg foreksempel via dialoger med andre karakterer kan få både gode og dårlige konsekvenser. Om en person i ettertid ikke vil prate med deg fordi han er sur på deg så er det meningen å bruke en spell/scroll som heter jester/joke scroll, den får personen du bruker den på til å tro at han akkurat hørte verdens beste vits, og deretter liker han/hun deg igjen å du kan prate med han/hun.

Lenke til kommentar

Prøvde nettopp demoen på Risen, Kjempebra spill. Garantert et kjøpt så fort lønninga kommer :)

 

Kjøpte meg Gothic 3 ved en tilfeldighet en gang, veldig bra spill det lille jeg kunne spille (for dårlig data den tia). Men her har vi jo nesten en ny sjangse :p

Endret av YellowSnow
Lenke til kommentar
Xitto, må bare spør:

Hva rundet du spillet som? :)

Var du en av Don's menn?

 

Ja jeg var en av Don's menn og jeg rundet spillet som

Titan Lord

:)

 

Til du som har lagge problemer, har du prøvd å fikse litt på de andre instillingene? Skygger skaper vertfall lav FPS (mer en du tror) så prøv å skru av det osv.

 

Jeg har en 2.66 GHz dual core prosessor, 4 GB ram.

 

Desverre så har jeg et Gforce GT120 Grafikk kort med 1GB minne, og er ikke det aller beste gaming grafikk kortet. Men det funker.

 

Så jeg synest det er rart at det lagger for deg på lavest oppløsning, når det går smooth for meg med alt på max og 1650-1080 oppløsning

 

risen13.jpg

Lenke til kommentar

Jeg spilte riktig nok ikke spillet så veldig lenge, men dette var ytelse jeg oppnådde:

30-40 fps MAX @ 1920x1200

 

Spec:

His Radeon 4870x2 2 gig

i7 2,67 GHz

6 gig ram

Ingenting er klokket :)

VI får se om ytelse blir bedre etter patch/driver.

 

Et litt idiotisk spm, men kan endre stats/lære no når man levler?

Ble level 3 men fikk ikke beskjed om det skjer no.

Endret av amir90
Lenke til kommentar

Det er besvart mange ganger allerede, men du må snakke med forskjellige trenere for å lære nye ting. Når du leveler får du bare "training points" du kan bruke på trainere. Om du vil bruke alle pointene på warrior trainer eller spre dem over flere er ditt valg.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...