Gå til innhold

Spotify kan nå brukes uten nett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja, det er synd at Spotify ikke kan spille av lokalt lagrede filer (mp3er, FLAC, Vorbis, osv). Slik som det er nå må jeg hele tiden veksle mellom Spotify og WinAMP. Hadde vært utrolig digg om man kunne blande lokale filer og streaming i en og samme Spotify-spilleliste. Lokale filer i spillelista ville jo naturligvis ikke bli tilgjengelig for andre enn deg.

Lenke til kommentar

Det finnes mykje musikk på Spotify, men og ein god del som mangler, hvilket er årsaken til at eg aldri har brydd meg med programmet. Dessutan har eg all musikken min i Flac liggande. Å kunne bruke musikken offline er ein fin funksjon, det er sikkert. Blir spanande å sjå korleis programmet vil utvikle seg vidare og om artistverda går med på det. Eg veit ikkje kva dei får for å ha musikken sin liggande på Spotify, men det blir vel neppe dei store summane når premiumbrukarane betaler 100 kroner månaden. Det er vel ein del reklameinntekter i det og.

Lenke til kommentar

I sommer, når første utbetalingen kom i Sverige, var det ganske mange artister som steilet, da de følte de ikke fikk nok betalt. Samtidig er det vanskelig med hvor mye de skal ha betalt. Å spille en sang på radioen når ut til kanskje 50 000+ mennesker, mens det å spille den av på Spotify i hovedsak når ut til noen få.

 

Fra Aftonbladet

 

Dessuten, for å få tak i rettigheter til musikk har Spotify måtte selge aksjer til plateselskapene.

Lenke til kommentar

Atviklarane av Spotify har vel då ikkje ein funksjon som logger antal gonger ei låt blir avspelt går eg ut frå. Kvar avspeling på Spotify når ikkje ut til så mange nei, men brukaren har sjølv kontroll og kan høyre så mykje og når han vil. På radioen må du høyre det som blir spelt uansett. Når programmet overtar bruksområder der ein er avhengig av å eige musikken er det jo klart at platebransjen vil tape på det. For å høyre på eit album i bilen, PC eller på tur måtte du før ha ein CD eller nedlasta versjon frå nettet, lovleg eller ikkje lovleg. I dag kan du bruke Spotify på iPhone i bilen, på tur, rundt i huset, i tillegg har mange ein medie-PC som er kopla til eit lydanlegg og TV. No kan du i tillegg bruke musikken offline.

Lenke til kommentar

Jeg hadde skikkelig ustabilt nett i en uke og irriterte meg grønn over at jeg ikke fikk høre på musikk. Jeg vet at Android versjonen har en offline funksjon, men desktop versjonen hadde det ikke. "Hvorfor har ikke dem implementert "offline" på desktop også?" tenkte jeg. Så kom den nyheten her....Rett og slett fantastisk.

 

Går nettet til helvete nå, så kan jeg i det minste nyte mine fav playlists. Genialt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...